אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10704 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10704   
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    08:57   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מענין שכל אחד יש לו רב משלו והוא מהללו  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.07.08 בשעה 08:58 בברכה, 495
 
מענין שכל אחד יש לו רב משלו והוא מהללו
המוזר יותר הוא שדברי רבנים אחרים זוכים לא פעם לקיטונות שאינם ראויים
ומענין גם שלצורך הטלת פגמים יש אחוד של כוחות שבמצבים אחרים לוחמים אחד בשני
רציתי לבקש ולהבין רבו של מי הוא מי
שכן צורת הכתיבה יכולה אולי לפעמים גם להעיד גם על המורה ולא רק על התלמיד
אבל הסבירו לי בפרטי שזה סוד של הכותב שאם יגיד מי רבו כאילו הזדהה בפרטים שהוא חפץ להסתיר

הבאתי לינקים שהקפיצו רבים
אבל אין בעיה למצוא מילים קשות בפורום על כל רב בישראל

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=16933&forum=scoops1

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=16745&forum=scoops1&viewmode=all&keywords=שרלו





              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בלי להיכנס ללינקים יש לברר קודם מיהו באמת רב. אוהב ישראל 14.07.08 10:06 1
     מי שיש לו תואר רב שמוכר הוא רב 495 14.07.08 10:38 2
         בוא אתן לך כמה דוגמאות אוהב ישראל 14.07.08 13:44 3
             מסכים אז נסח את זה אתה אחרת- 495 14.07.08 14:10 4
                 אני מדבר על הניסיון להשוות אנשים דוגמת הרב שרלו אוהב ישראל 14.07.08 17:54 6
                     אני לא עושה נסיונות להשוות אבל 495 14.07.08 18:37 8
                         לא צריכים לבזות אבל לא צריכים גם להגדיל שלא לצורך אוהב ישראל 14.07.08 18:52 9
                             לא ידידי אתה שוגה - זאת לא הדרך 495 14.07.08 19:01 10
                                 הרב שרלו מתבטא בענינים הנוגעים ישירות לחרדים אוהב ישראל 14.07.08 23:25 14
                                     הרב אבינר התבטא והדריך ליראה וכבוד כל ת''ח -לדוגמה,, ד-ן 15.07.08 01:47 15
                                         והרב שלמה אבינר זכה כאן לא אחת לכתיבה לא הולמת.... 495 15.07.08 05:10 16
                                             ולמרות זאת נזהר להיות מן העולבין ואינם מעליבין ד-ן 15.07.08 08:33 18
                                                 וראוי שתביא עוד לפורום גם מיוזמתך 495 15.07.08 08:43 19
                                     לא הבנתי 495 15.07.08 05:21 17
                     אני מדבר על הניסיון להשוות אנשים דוגמת הרב עובדיה Hesitant 14.07.08 19:43 12
                         לא היה אפילו נסיון להשוות 495 14.07.08 20:16 13
  מנהג חרדי ידוע הוא להשמיץ רבנים שלא בזרם שלהם דבר צחות 14.07.08 16:05 5
     ורק אנחנו הספרדים מכבדים את כולם אוהב ישראל 14.07.08 17:55 7
         הבעיה אינה ברבנים אלא בתלמידים דבר צחות 14.07.08 19:08 11

       
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    10:06   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בלי להיכנס ללינקים יש לברר קודם מיהו באמת רב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    10:38   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מי שיש לו תואר רב שמוכר הוא רב  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.07.08 בשעה 10:38 בברכה, 495
 
ועל מי לא שמענו כאן ששופכים קיטונות של זוהמה
על הרב שטיינמן
ועל הרב אליישיב
ועל הרב עובדיה
ועל הרב אליהו
ועל הרב אבינר
ועל הרב חיים דרוקמן
ועל הרב........וכו' וכו'
אין לך רב שלא נמצא לו כאן מקטרג שדבר בו סרה כדרך התגרנים שמחפשים מריבות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    13:44   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בוא אתן לך כמה דוגמאות  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   הגרש"ז אוירבעך זצ"ל לא נשא בתואר רב מוסמך...
אינני חושב שלגראי"ל שטיינמן יש תואר רב....
כנ"ל גאב"ד העדה החרדית לא עמד מעולם במבחני ההסמכה של "היכל שלמה"...
והדוגמאות הן רבות.

כנ"ל דוגמאות הפוכות.

מה לעשות, שהיהודי המאמין והעושה לו רב, לא בדיוק מתרשם מהסמכת "היכל שלמה". הסמכה זו אולי אולי טובה לדעת מה היקף ידיעותיו של האיש, כלל וכלל לא מה היקף רמתו הרוחנית כרב ומנהיג.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    14:10   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מסכים אז נסח את זה אתה אחרת-  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.07.08 בשעה 14:38 בברכה, 495
 
כל מי שהזכרת אם איננו "רב" מעלתו לא פחותה

במחשבה נוספת
לאן אתה מנסה לגרור אותי?
להיכל שלמה?
אני דיברתי ברבנים המוכרים קבל עם ועדה שהם רבנים
והר' שטיינמן מוכר וגם ידוע וכך האחרים
שנינו יודעים למה כונתי ואל תגרור אותי לשוליים
הרב יוסף שהוא עם סמיכות ברורה גם לשיטתך לא זכה כאן לגידופים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    17:54   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני מדבר על הניסיון להשוות אנשים דוגמת הרב שרלו  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   לגדולי עולם דוגמת הרב עובדיה, הרב אלישיב, הרב שטיינמן ואחרים.

אדם שבא מתוך העולם הדתי, פשוט מגחך לניסיון זה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    18:37   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אני לא עושה נסיונות להשוות אבל  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.07.08 בשעה 18:38 בברכה, 495
 
דבר ראשון דיברתי על הבזוי ע"י אלה שלא מאוהביו
והראה לי רב שלא חטף בפורום או בחיים שמה אצל "חבריך" ואחרים
כבר אמרתי לך שראינו את כל גדולי הדור שמניתה חוטפים כאן באבי אביהם
אלה שאתה מחשיבם לקטנים יותר לבטח זכו כאן למנה של חרפה וגם מחוץ לפורום
איני יודע לאיזה גודל הגיע הרב אבינר דיברתי עם תלמידיו שרואים בו כרבם ובמצוותו שותקים כשמעליבים אותו
וראיתי אחרים תלמידי ישיבה חרדים שדברו בו שלא בשבחו
ואני אומר לך איני יודע מה גודלו של הרב שרלו או של רבנים אחרים בבוא היום נדע
הבזוי לא במקומו לא שלו ולא של אחרים
ומספיק אם נזכר בלי השוואה למה שעשו בימי חייו לרמבם "הנשר הגדול" זה שנאמר עליו כיום ממשה עד משה לא קם כמשה
ואני הזעיר אומר לך שדברי חכמים בנחת נשמעים
אחרת כל בן שלולית עושה גלים של בוץ
מה שהגדולים לועסים הקטנים פולטים ויורקים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    18:52   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. לא צריכים לבזות אבל לא צריכים גם להגדיל שלא לצורך  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   ובהחלט - יש לבקר חריפות כל מיני רבנים חדשים ומתקדמים שמשנים את חוקות התורה על פי "נטיות דעתם".

כאן אין פשרות מכל סוג שהוא.

לגבי הרב אבינר - אין לי מושג מדוע ולמה ידברו בו ונגדו תלמידי ישיבות חרדים, פשוט משום שהוא לא משיק ונוגע כלל בעולם החרדי, לא לטוב ולא לרע.
סבורני שאתה מתבלבל בין אלה האוהדים אותו בעולם הציוני לבין מבקריו שם.
לעולם החרדי הוא לא נוגע.

ולגבי בן שלולית אתה כל כך צודק.
כאשר בן שלולית באיצטלה של "רב" מתחיל להעלות ראשנים וצפרדעים מתוך שרוולו, אזי המצב חמור.
על כן יבוא בן שלולית בדרגתו וברמתו ויוכל להטיף לו דעת ומוסר.

כאשר בן שלולית בא ופוער פיו כלפי מלכי היאור מכל עדה או מגזר, אז יש לייבש את בן השלולית הסרוחה הזו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
אור ליום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    19:01   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. לא ידידי אתה שוגה - זאת לא הדרך  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.07.08 בשעה 19:12 בברכה, 495
 
ואם אתה אומר כך
מה יגידו אזובי הקיר כאן
אלה שאינם מגיעים עד אליך
אך בטוחים שהם ארזי הלבנון


ובקריאה נוספת
לגבי הרב אבינר - אין לי מושג מדוע ולמה ידברו בו ונגדו ....... פשוט משום שהוא לא משיק ונוגע כלל בעולם החרדי, לא לטוב ולא לרע.
ציטוט מאת: אוהב ישראל

ולמה שיזיזו לכם דברי הרב שרלו שהוא לא משיק ונוגע כלל בעולם החרדי
או שמא העולם החרדי פוחד......



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
אור ליום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    23:25   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. הרב שרלו מתבטא בענינים הנוגעים ישירות לחרדים  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   והתבטאויותיו בדר"כ הן נגד החרדים ודרכם.
אכן, זה מפחיד.

לא צריך להיות "רב" או דמוי רב כדי להרוס.
מספיק להיות בנאדם עם כריזמה, עם קשרים וכו'.

הרב אבינר כמדומני מעולם לא התבטא ביחס לעולם החרדי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ד-ן
חבר מתאריך 24.10.07
1957 הודעות
יום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    01:47   15.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. הרב אבינר התבטא והדריך ליראה וכבוד כל ת''ח -לדוגמה,,  
בתגובה להודעה מספר 14
 
הרב שלמה אבינר

הירא מתלמידי חכמים

רבנו, הרב צבי יהודה, לימדנו לירא מפני תלמידי חכמים מכל הגוונים. מעשה בתלמיד שזלזל ברבנים חרדים וייחס להם אחריות על קורבנות בשואה. רבנו נזף בו קשות: קודם כל עליך לדעת מהו כבוד תלמיד חכם! והקדיש כמה שעות כדי להסביר לו.
וכל כך למה? מפני ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים והם מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות א א). בלי מוסרי תורה, אין תורה. אנו לא קראים, חס וחלילה. לכן, הכל בנוי על היחס ללומדי תורה, ורבנו עמל מאד על כך שיכבדו תלמידי חכמים. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" – זו מהותם.
ראה איך רבנו תם, עמוד ההוראה באשכנז, כיבד את רבי אברהם אבן עזרא, וכתב לו בענווה עצומה:
"ואני עבד לאברהם למקנה / ואקודה ואשתחוה לאפיו"
וראה איך ענה לו רבי אברהם אבן עזרא בהערצה: "הנכון אל אביר עם, אל ורועם / להשפיל ראש במכתב אל בזוי עם / וחלילה למלאך האלהים / אשר יקוד וישתחווה לבלעם".
ולעומת זאת, מי שמבזה תלמיד חכם, דינו כאפיקורוס (סנהדרין צט, ב) ומשלו משל בתלמוד הירושלמי לכיפה של אבנים, כיוון שנתרועעה אחת מהן, נתרועעו כולן" (ירושלמי, סנהדרין י , א).
ואם תאמר שגדולי הדור שלנו אינם כגדולי הדורות הקודמים, ופעם, חכמים היו באמת חכמים, כן עתה – לא מחכמה אמרת זאת. כי כבר לימודונו חז"ל: "ירובעל (גדעון) בדורו כמשה בדורו, בדן (שמשון) בדורו כאהרון בדורו, יפתח בדורו כשמואל בדורו... "ובאת אל הכהנים והלויים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם (דברים יז, ט) – וכי יעלה על דעתך שאדם הולך אצל הדיין שלא היה בימיו? הא אין לך אלא לילך אצל השופט שבימיו. ואומר: אל תאמר מה היה שהימים הראשונים היו טובים מאלה" (קהלת ז, י; ראש השנה כה ב). אל תקשה קושיות על גדולי הדור, אם אתה רואה בהם חסרון. לו יהי כן, הרי אדם נידון על פי רובו, והחיסרון שלו בטל בששים, בטל באלף. מרן הרב קוק כותב שחכמינו לא נמנעו מלציין שגם לגדולי עולם היו חסרונות, אבות, מלכים ונביאים (מאמרי הראיה 509), והאריך בזה הרמב"ם (שמונה פרקים פרק ז).
אך אין זה אומר שלך מותר להטיח את הביקורת הזאת. תנאי בל יעבור לכך הוא, אומר מרן הרב קוק, שאתה עצמך תהיה חכם וקדוש וטהור ונקי ללא רבב (עין איה ברכות פג, עמ' 97 אות כט).
יתרה מזו, כותב הרדב"ז, אפילו אם רב גדול אמר דברי כפירה, אין זו סיבה לבזותו, שהרי אפילו רבי הלל שאמר אין משיח לישראל, המשיכו לומר שמועה מפיו (שו"ת הרדב"ז ח"ד ס' קפז). וכתב מרן הרב קוק שאם באים לעשות סייג לחומת הדת, אין לגרום את ההרס היותר גדול שהוא ביזוי תלמיד חכם (מאמרי הראיה 56).
מחלוקת בין חכמים לגיטימית, גם מותר לך לשאול שאלות את גדולי הדור, העומדים בראשנו. אמונת חכמים אינה טיפשות, מותר לשאול, אך אסור לך לבזותם! ובכלל, אי אפשר להתהלך כפי כל החכמים גם יחד, הרי הם חלוקים ביניהם, לכן "עשה לך רב", אך כבד רבנים אחרים. ובכלל, עצה טובה, כאשר הנך רואה מחלוקת, אל תכניס ראשך בין הרים גדולים, פן ירוצצו גולגולתך .
זה הכלל: אהוב וירא את אלה שמוסרים נפשם על התורה יומם וליל, שמתוך כך יש להם גם סייעתא דשמיא.
אמרו חכמים: מי שאוהב חכמים, יהיה לו בן חכם. מי שמוקיר חכמים, יהיה לו חתן חכם. מי שירא חכמים, הוא עצמו יהא חכם (שבת כג ב).
צא ולמד מיהושפט מלך יהודה, שכאשר היה רואה תלמיד חכם, היה עומד מכסאו ומחבקו ומנשקו ואומר לו: רבי רבי, מורי מורי, (כתובות קג, ב). ורבי זירא, כשהיה נחלש מלימודו, היה יושב בפתח בית המדרש כדי שיוכל לקיים מצוה לקום מפני תלמידי חכמים (ברכות כח, א; וכן מובאים במסילת ישרים פרק יט, הוצאת אשכול עמ' צד).
אשרינו שיש לנו תלמידי חכמים, אשרינו שאנו אוהבים אותם, מכבדים אותם ויראים מפניהם .


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    05:10   15.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. והרב שלמה אבינר זכה כאן לא אחת לכתיבה לא הולמת....  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ד-ן
חבר מתאריך 24.10.07
1957 הודעות
יום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    08:33   15.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. ולמרות זאת נזהר להיות מן העולבין ואינם מעליבין  
בתגובה להודעה מספר 16
 
והורה גם לכל תלמידיו ולכל מוקיריו לנהוג כמותו ,
וזו תשובתו לשאלה שנשאל :

שתיקה אינה הודאה
הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת ירושלים

חברי הטוב, אני ממליץ לך לא להשיב על כל השקרים וההכפשות.
אמנם מן הדין אתה רשאי. מבואר בספר החינוך שאיסור הלבנת פנים הוא אם מתנפלים סתם כך על אדם בחירופים ועלבונות, אבל אדם שמותקף, מותר לו להשיב, הן כדי להגן על עצמו הן מפני שאינו חייב להיות כאבן דומם (מצוה שלח).
אבל אני ממליץ לך להיות מן "הנעלבין ואינם עולבין, שומעים חרפתם ואינם משיבין... עליהם הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו (שופטים ה לא)" (שבת פח ב).
אף על פי שיש לך מה להשיב, עדיף שתשתוק ולא תהפוך את כל הציבור למדורת אש.
ויש שביארו את כפל הלשון, הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, שהביטוי 'חרפתן' מתייחס לעולבים. כלומר הנעלבים שומעים את חרפתם של העולבים, יודעים הרבה דברים בזויים עליהם ויכולים להשיב להם מנה אפיים, ובכל זאת אינם משיבים (קיצור של"ה).
לכן זו עצתי: שתוק ותן כבוד לד' אלהי ישראל.

פעם אחת התקיימה אסיפה למען חיזוק הדת בירושלים, בה נכח הגאון ר' זרח ברוורמן, ראש ישיבת מאה שערים. אחד הנוכחים התחיל לתקוף אותו בצעקות והאשמות, לעג ובזיונות. במשך כל אותו הזמן, הרב זרח עמד מן הצד ולא השיב דבר. כל הנאספים היו בטוחים שהצדק עם אותו תוקף שהרי "שתיקה כהודאה". לאחר האסיפה ניגשו לרבי זרח ושאלוהו למה שתק והסכים להתבזות, שזה חילול כבוד התורה, ולמה לא גילה את האמת שאינו אשם, השיב רבי זרח: לו הייתי מגלה את האמת שלא היתה ידי בדבר, מיד היו מבינים מי אשם, והיה מתגלה קלונו ברבים, וחז"ל לימדונו: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים" (ברכות מג ב). ('גדולי הדורות' לרב שטרן עמ' 977).


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    08:43   15.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. וראוי שתביא עוד לפורום גם מיוזמתך  
בתגובה להודעה מספר 18
 
   דברי חכמים בנחת נשמעים
תודה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
יום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    05:21   15.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. לא הבנתי  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   האם הרב דבר אל הקהלים החרדיים
הרי הוא מדבר אל הקהלים הקוראים אותו ואלה ההולכים בדרך שהוא מצביע עליה
ואילו הדרך הזאת כמדומה לא משיקה ונוגעת כלל בעולם החרדי
למרות היותם דתיים אלה ואלה קהלים נפרדים
ונדמה לפעמים שהחרדים יעדיפו אותי שאינו שומר שבת על הדתי בסגנונו של הרב שרלו
אז ממה חוששים החרדים
ילכו אלה בדרכם ואלה בדרכם תפילתם תגיע לשערי שמים ושם ידונו בה
למה החרדה
או שמא החרדים חוששים שילדיהם יאזינו לרב שרלו וזה ברור שלא יקרה
או שהם מנסים לקחת ערבות גם על קהלו של הרב שרלו

הוא אמר את דברו מי שרוצה ומאזין לו יאזין ומי שלא ילך לרב ולקהילה שבחר
על מה המהומה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Hesitant
חבר מתאריך 5.2.06
6347 הודעות
אור ליום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    19:43   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אני מדבר על הניסיון להשוות אנשים דוגמת הרב עובדיה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   אני מדבר על הניסיון להשוות אנשים דוגמת הרב עובדיה, הרב אלישיב, הרב שטיינמן ואחרים
לגדולי עולם דוגמת הרב שרלו.
אדם שבא מתוך העולם הדתי, פשוט מגחך לניסיון זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות
אור ליום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    20:16   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. לא היה אפילו נסיון להשוות  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   נאמר שגם אותם ביזו כאן ולא אחת
והרב עובדיה קבל "דברי בקורת בוטים" יותר מכולם
מה שרציתי להגיד שגם מחלוקת צריך לדעת לקיים
אבל נראה שלא יודעים
הדרך היא שמי שלא ילך בדרכנו הוא פסול ומותר להטיל בו רפש
וכבר ראינו שבעבר אפילו לענקי היהדות המוכרים כיום היו שירדו לחייהם בדורם
אבל נעזוב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    16:05   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מנהג חרדי ידוע הוא להשמיץ רבנים שלא בזרם שלהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   יחסי הכוחות הם כדלקמן:

חב"דנקים - יבזו רבנים ציונים ואת הרב שך.
ליטאים - יבזו ציונים, ואת הרבי מלואבויטש (ולפעמים חסידיים, תלוי בבחירות כאלו ואחרות).
חסידים - יבזו רבנים ציונים.
ציונים - כמעט ולא יבזו רבנים אחרים (אלא אם כן הם עסקנים ואז הם יבזו את הרבנים שלהם, מה שלא קיים בפורום הזה)

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שני י''א בתמוז תשס''ח    17:55   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ורק אנחנו הספרדים מכבדים את כולם  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   אתה יודע מה? יש צדק בדבריך.
מי יודע אם לא חלק מהצרות שלנו הוא אי כיבוד רבנים אמיתיים הנמצאים בכל חוג וחוג.
לטעמי, דרך החיים צריכה להיות: הנח ל'הרים' את נושאי הויכוח, ואל תהיה אתה, הקטן, זה שמכניס ראשך בין 2 הרים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות
אור ליום שלישי י''ב בתמוז תשס''ח    19:08   14.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. הבעיה אינה ברבנים אלא בתלמידים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   משרבו תלמידי שמאי והילל שלא שימשו כל צורכן רבו מחלוקת בישראל ונעשית תורה כשתי תורות.
(סוטה מז,ב)


אצל הספרדים, ישנו פחות ביזוי רבנים מאשר בציבור האשכנזי, מסיבות רבות.

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות