אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10789 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10789   
עזרא הסופר
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ד בתמוז תשס''ח    21:46   16.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הישראלי בדרך הבטוחה להיות זומבי.  

 
   במילה זומבי אני מתכוון לאדיש מוחלט, ממש אחד שמצידו שיישרף העולם ולא איכפת לו.

ולמה זה? כל פעם מאכילים אותנו מנהיגינו בארועים קורעי לב ומתסכלים - הבלגה על רקטות, אי-הריסת סוכת האבלים של הרוצח של ישיבת הרב בירושלים, שחרור קונטאר, וכצפוי בקרוב שחרור אמנה אמין ומרואן ברגוטי תמורת גלעד שליט - והאזרח הפשוט נכנס יותר ויותר ליאוש ולתחושת חוסר-אונים. עיוות צדק נורא נעשה שוב ושוב לעם ישראל. האדם הפשוט, כדי שלא ליפול לדכאון קליני, הוא בונה מנגנון הגנה פסיכולוגי של "לא איכפת לי", "לא נוגע לי". כתוצאה מכך הוא הופך אדיש לחלוטין על באמת, כשכל מה שאיכפת לו זה הלחם הפרטי שלו והמשפחה הפרטית שלו. אם פורצת מלחמה - זה לא נוגע לו, הוא לא ינקוף אצבע. מקסימום הוא יברח למקלט הקרוב. לצו הקריאה הוא בכלל לא יגיב...

בתקופת השואה לא התחילו ישר לחנוק מליוני יהודים בגאז. תחילה השפילו אותם שוב ושוב, הפכו אותם לאדישים וכך התאפשר להעלות אותם על קרונות המוות כמו היו עדר כבשים ממושמע.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הרמב''ם דיבר דברים דומים למה שאמרת, שזו דרך אכזריות תשבץ 16.07.08 22:13 1
  פעם היו הפגנות נגד הממשלה. עזרא הסופר 16.07.08 22:44 2

       
תשבץ
חבר מתאריך 12.10.04
35551 הודעות
אור ליום חמישי י''ד בתמוז תשס''ח    22:13   16.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הרמב''ם דיבר דברים דומים למה שאמרת, שזו דרך אכזריות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מאת הרב מרדכי אלון:

"וכי תבאו מלחמה בארצכם על הצר הצרר אתכם והרעתם בחצצרות ונזכרתם לפני ה' אלהיכם ונושעתם מאיביכם: וביום שמחתכם ובמועדיכם ובראשי חדשיכם ותקעתם בחצצרת על עלתיכם ועל זבחי שלמיכם והיו לכם לזכרון לפני אלהיכם אני ה' אלהיכם"

הלכה א': "מצוות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור", כך הוא למד את הפסוק שזו מצוות עשה מן התורה. "שנאמר (במדבר י') 'על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות'". הוא מבין ש"על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות", כלומר, כל דבר שייצר לכם. אגב, אפשר להבין לפי זה ברמב"ם גם את הפתיחה "כי תבאו מלחמה בארצכם", כלומר, כל מלחמה ולאו דווקא אם היא באה מבחוץ, אלא גם דברי כמו: דבר, בצורת, רעב, מלחמה. הוא באמת מסיים כך "כלומר כל דבר שייצר לכם כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן זעקו עליהן והריעו".

אומר הרמב"ם בהלכה ב': "ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב (ירמיהו ה') 'עונותיכם הטו' וגו', וזה הוא שיגרום להם להסיר הצרה מעליהם". אגב, עוד בלי להבין הרבה, אבל לפי זה כנראה החצוצרות נועדו, כמו שהרמב"ם כותב בהלכות תשובה, לעורר את הלבבות, "עורו ישנים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם". ומה תהיה מגמת ההתעוררות הזאת?

הנה בהלכה ג' ברמב"ם: "אבל אם לא יזעקו ולא יריעו", מהשלילה נלמד את החיוב. "אלא יאמרו דבר זה", שקרה כמו: מלחמה, בצורת, דבר, "ממנהג העולם אירע לנו", הזכרנו את זה לא מזמן. "וצרה זו נקרה נקרית", זה קרה, זה מקרה. "הרי זו דרך אכזריות" . זה רמב"ם מופלא, למה זו דרך אכזריות? כי אם מתרחשת צרה, ואני אינני בודק מה אני יכול לעשות כאן, אז אני ממשיך פה את החלק שלי. זה הכל בגלל השיטה, בגלל הדברים, כלומר אני לא אשנה כלום, אלא זה טבע, זו מציאות. "הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להידבק במעשיהם הרעים, ותוסיף הצרה צרות אחרות". אחרי-כן זה ילך ויגדל, יגדל ויגדל. "הוא שכתוב בתורה (ויקרא כ"ו) 'והלכתם עמי בקרי והלכתי עמכם בחמת קרי', כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו אם תאמרו שהוא קרי", מקרה, קרה נקרית, "אוסיף לכם חמת אותו קרי", כי אם זה מקרה אז ממשיכים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזרא הסופר
גולש אורח
אור ליום חמישי י''ד בתמוז תשס''ח    22:44   16.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. פעם היו הפגנות נגד הממשלה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   עכשיו אין הפגנות. אנשים עושים חיים, נוסעים לחוצלארץ ולא רוצים לחשוב על כלום. פשוט הבינו שאי אפשר לשנות דברים, שחבל על המאמץ.

מה עוד יש לומר, אם אחרי מעשה טבח של ערבי מאפשרים למשפחתו להקים סוכת אבלים עם תמונות תלויות שלו? אם תופשים את הרוצח חי - מקסימום הוא נכנס למאסר עד לשיחרורו באיזו עיסקה. את משפחתו אסור לגרש. לאחרונה גם החליטו שלהרוס את ביתו לא צריך.

פשוט אין מה לעשות נגד הרצחנות הערבית, צריך רק לחשוב חיובי ("זה לא אמיתי", "זה לא נוגע לי", "העיקר שאנחנו מוסריים")...


עם ישראל מזכיר לי את החתול של השכנים... מסורס.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות