אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15082 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15082   
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
אור ליום ראשון כ''ה בכסלו תשע''ג    22:26   08.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אולמרט: ביבי וליברמן אחד הם, ימין קיצוני  

 
   בצל החלטתו לא להתמודד, תוקף ראש הממשלה לשעבר בראיון ל-ynet את הנהגת ישראל וטוען כי זו "מדברת הרבה, אך לא עושה מספיק. אחרי שאובמה שם את כל כובד משקלו, אנחנו דוחפים לו אצבעות בעיניים". והאם הוא תומך בלבני?

-----------------------

ימים ספורים לאחר סגירת רשימות המפלגות לכנסת, ולאחר שהתברר באופן סופי כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, מיפה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, את המערכת הפוליטית המסתמנת. בראיון ל-ynet, התייחס אולמרט לדילמה האישית שלו באשר להתמודדות, ליחסיו הפוליטיים עם ציפי לבני ולאיכות ההנהגה הישראלית הנוכחית. "אני מקווה שגוש המרכז יקבל מספיק כוח כדי להחליף את השלטון", סיכם.

עשית עבודה והתכוונת לחזור - מה קרה ולמה זה השתנה?

ראיתי זירה שלא אהבתי לראות. ראיתי התנהלות, ריצות ממקום למקום, חברי כנסת שהוצאו למכירה - ובעיקר במחנה שלי שיקולים אחרים גרמו לכך שזה לא ייצא לפועל. אני לא עושה חשבונות עם אף אחד. היו לי שיחות עם לבני ובשיחה רצינית אחת החלטנו שכל אחד יעשה את השיקולים. אין לי שום טענה כלפי אף אחד מסוים. האווירה הכללית היא שאין מידתיות ואחריות וניסיון לשים סדר עדיפויות אגו מול המדינה. לא היה ויכוח אף פעם מי יהיה מספר אחת. היא אמרה בעצמה שאני אהיה. המשיכה גם הרדיפה האישית של פרקליט המדינה נגדי, אולי הדבר הבוטה ביותר היה כשהשופט רובינשטיין פסק שאין מניעה שאשתתף, קיבלו פרקליטי שהוחלט להגיש ערעור. שאלנו על מה הערעור, אמרו - עוד לא החלטנו. יש כאן מסע רדיפה אישי נגדי. פרקליט המדינה ממשיך לעסוק בעניין שלי.

האם ההתנגדות של בני המשפחה שלך לא השפיעה?

לא הגענו לדיונים האלה. היו שני שיקולים - תמונת המצב הפוליטית והעובדה שהייתי צריך לקחת בחשבון שהייתי צריך לחלק את הקשב שלי לכמה תחומים.

מטיחים בך שאתה מושחת.

העובדה שהוגש ערעור שהיה צריך להעסיק אותי. והשאלה היתה איך אני מחלק את הקשב. כשהחלטתי להתפטר, עמדתי במצב דומה. נושאים מסויימים נראו כאילו שאחד משפיע על השני. האינטרס הציבורי חייב אותי לעשות את הוויתור. המחשבה שלי הייתה דומה. יכול להיות שאם ההתנהגות הפוליטית הייתה שונה, ואלה שהיו צריכים להיאבק על המדינה השיקולים היו גוברים.

מפלגת התנועה עושה טוב למערכת הפוליטית?

אני לא יודע להעריך את זה. אני מקווה שגוש המרכז יקבל מספיק כוח כדי להחליף את השלטון.

האם בכל זאת עוד מפלגה פוגעת?

אני לא פרשן פוליטי, גם לא של ynet. אני לא רוצה לעסוק בזה. ראיתי גם מצבים כאלה וגם מצבים כאלה. ב-2006 הצלחנו לשנות את מרכז הכוח הפוליטי.

מה דעתך על החיבור של נתניהו וליברמן?

זה הדבר הכי טבעי בעולם. ביבי וליברמן אחד הם. דעותיו של ליברמן הן של ביבי, ואלה של ביבי הן של ליברמן. ישראל נשלטת על ידי הנהגה ימנית קיצונית, דברנית, שמתעמתת עם כל הקהילה הבינלאומית.

הפלסטינים הגיעו לאו"ם וישראל נותרה לבד, איך ראית את התהליך הזה?

הצעד של הפלסטינים לא חלק. הוא כרוך גם בסיבוכים פוטנציאליים לישראל. זו הפעם הראשונה שהאו"ם מקבע את העמדה שתהיינה שתי מדינות - מדינה פלסטינית נפרדת ממדינת ישראל. זו עמדת ממשלת ישראל אם נתניהו נאמן. אני לא חושב שקרה אסון. אני לא תומך אבל לא היה צריך להתנגד. איזה פרצוף יש למדינה כאשר 139 מדינות מצביעות נגדנו, 41 מדינות באירופה נמנעות כדי לא להביך את ישראל, והנשיא אובמה מגייס את כל יוקרתו האישית ויוקרת אמריקה כדי לגבות את עמדת ישראל. מה העמדה הישראלית בדיוק? איפה זה בא לידי ביטוי? הפלסטינים הגישו הצעתם ואנחנו מענישים את הפלסטינים, מחליטים על בנייה של אלפי יחידות דיור. זו סוג של התגרות, פגיעה, ניסיון להתעמת עם כל הקהילה הבינלאומית. שלושה ימים אחרי שאובמה שם את כל כובד משקלו אנחנו דוחפים לו אצבעות בעיניים.

מה אתה שומע מהממשל האמריקני על הממשלה, על ראש הממשלה?

אני לא רוצה לחזור על הדברים. לא הייתי מסתיר אם היו מחמאות. כאזרח המדינה, כשאתה שומע את הדברים זה עושה לך רע בלבד. וזה לא לפני הרבה זמן שהנשיא וראש הממשלה היו הידידים הכי טובים. איך הצלחנו להגיע למצב של עימות שכרוך באי-אמון אישי. זוכרים מה סרקוזי אמר ומה השיב אובמה.

אנחנו בדרך לפיצוץ עם האמריקנים?

התפוצצו הרבה דברים. אמריקה היא ידידה של ישראל. יש לה מחויבות לביטחון ישראל ושום ממשלה לא תקלקל את המחויבות של אובמה או נשיא אחר. גם רומני היה ידיד ישראל, לא היינו צריכים להתערב במערכת הבחירות הזו. למה היינו צריכים להתערב? באותה השכבה הדקה, אבל קריטית, של היכולת לדבר באינטימיות ובארבע עיניים - זה לא קיים היום.

אתה שומע את כולם - לאן הולכים?

אני לא מייעץ לשום גורם זר. האם במשך השנים שמרו איתי קשר מנהיגים כתוצאה מן היחסים האישיים? כן. אני לא רוצה לערב אותם בחוות הדעת שלי. אני מתרשם שישראל מאבדת באופן שיטתי את שאריות האהדה מהקהילה הבינלאומית בכלל ובמדינות החשובות. יכולנו לראות את זה בשבועות האחרונים. הכרזנו שנתקוף באיראן ונחליט בשביל עצמנו, נכריע ונעשה. וכשצריך הפסקת אש, אנחנו ביקשנו את הפסקת האש - אז צריכים את כולם. כולם באו לעזור להגיע להפסקת אש עם חמאס ועם הג'יהאד. מעולם נשיא מצרים לא נפגש עם חמאס בארמונו. הממשלה לא יצרה מנופים נכונים, כולל עם טורקיה. זו שגיאה אסטרטגית ממדרגה ראשונה. נדמה לי שאנחנו מפסידים את אותה התשתית של תמיכה.

כשהסתיים מבצע עופרת יצוקה, כשנהרגו 1,600 פלסטינים, עמדתי בראש ממשלה שנלחמה בטרור כל הזמן. הממשלה הזו לא עושה מספיק, מדברת הרבה. כשנכנסנו לפעילות קרקעית, אחרי כל זה הגיעו כול מנהיגי אירופה ועמדו אחד אחרי השני לשבח את ישראל. אי אפשר לצפות לזה.

המבצע היה כישלון אסטרטגי?

הייתה הצדקה לחסל את ג׳עברי. כל הכבוד על ההחלטה. התוצאה בשורה התחתונה היא שלא עצרנו את חמאס או את הג'יהאד. מעמדם התחזק כי הם קיבלו מטריה מדינית. משעל בתקופתי לא העיז להתקרב לכיוון עזה. היום הוא מופיע כגיבור מנצח. אני לא רצה להטיל אשמות: האם המצב השתפר? יש להם חגיגות

והתחזקות והם מוכרים בפועל, גם אם לא באופן רשמי. זה לא סימן טוב.

לדבר עם החמאס?

אם חמאס יפסיק את הטרור ויקבל את התנאים, אני אשב עמם. העמדה של הממשלה נכונה והיא ממשיכה את העמדה שלי ואני את של שרון. אי אפשר לומר 'לא יושבים עם החמאס', ואז להחליש את אבו מאזן שנלחם בטרור. הוא נבחר והוא הנציג המובהק של העם הפלסטיני. הוא נגד טרור.

אבל הוא לא חתם

הוא עשה שגיאה חמורה ביותר והיא בלתי נסלחת. הוא מבין את זה היום. הוא ביקש עוד שלושה חודשים ואני גומר הסכם. קח את האמירה הזו מול האמירה של החמאס ותחליט עם מי אתה רוצה. אין פרטנר. האם זה מה שמציעים לעם? טרור או תקווה וסיכוי לשלום. הממשלה הזו לא מציעה שום חלופה.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר: "אולמרט, שמסית נגד ישראל בעולם וזה שגרם לעליית חמאס כשקידם את הנסיגה החד-צדדית מגוש קטיף והביא עלינו את דו"ח גולדסטון, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה שגייס את כל הקהילה הבינלאומית למבצע עמוד ענן שבו היכה צה"ל את חמאס".

בפרקליטות הגיבו ואמרו ש"טענותיו של אולמרט על רדיפה אישית מצד מאן דהוא במערכת התביעה היא חסרת שחר, מלאכותית ומופרכת. הדברים באים מפיו של אדם שהורשע בעבירות שחיתות, כהמשך לתעמולה שנועדה ליצור דה-לגיטימציה להליכי הערעור בפרשה. נציין כי כל ההחלטות בעניין העמדתו לדין התקבלו פה אחד בידי כל צמרת התביעה, לרבות היועץ המשפטי לממשלה הקודם".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4317166,00.html

*הערה אישית שלי: אני לא מבין איך ערימת ההבלים הזו, שהתפרסמה לפני כשעתיים בזבלון של המדינה, עדיין לא התפרסמה פה, בכל מקרה אם התפרסם וננעל, אני מבקש מהמנהלים לא לנעול- הראיון כשלעצמו חשוב שיהיה פה, למרות שהוא מלא בבולשיט!




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הערה לשונית על מרכז ועל ימין קיצוני ושמאל קיצוני עמוס ארליך 08.12.12 23:18 1

       
עמוס ארליך
חבר מתאריך 17.3.08
1090 הודעות
אור ליום ראשון כ''ה בכסלו תשע''ג    23:18   08.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הערה לשונית על מרכז ועל ימין קיצוני ושמאל קיצוני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כדי שמפלגה תחשב מרכז צריך שבשום צד שלה לא ימצא יותר מחציו של הציבור.
כדי שמפלגה תחשב ימין קיצוני צריך שמשמאלה ימצאו יותר משלושה רבעים של הציבור. כדי שתיחשב שמאל קיצוני צריך יותר משלשה רבעים מימינה. אחרת אין הצדקה לתואר "קיצוני".
אני מוחה על השימוש בתואר "מרכז" במובן של "אני" ועל שימוש ב"קיצוני" במובן של "שונה ממני".


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות