אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15312 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15312   
סוקרטס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.12.08
1593 הודעות, 32 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה בחשון תש''ע    11:25   12.11.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בן כספית ממשיך לתקוף: 'מני מזוז מאבד שליטה'  

 
   בן כספית מ-'מעריב', שהצטרף למתנגדי 'כנופיית שלטון החוק' - מאז פגעו בחבריו חיים רמון ואהוד אולמרט - ממשיך היום להכות בהם בלי רחמים.

---

רגע לפני הפרישה, מני מזוז מאבד שליטה

היועץ המשפטי לממשלה הורגל בתקשורת פייסנית. ברגע שהבחין בשינוי ביחס שמעניקים לו העיתונים, גמל בלבו לערוף את ראשם

בן כספית | 12/11/2009 3:56

אלמלא היה מני מזוז היועץ המשפטי לממשלה, אפשר היה להגיד שהוא מגלה סימנים של התרופפות דעת מתקדמת. מכיוון שהוא היועץ, כל שנותר זה להגיד, בצער, שהאיש מגלה תסמינים של אובדן שליטה.

אפשר להבין את זה. מזוז מייצג זן נבחר של אנשים שהורגלו בתקשורת מפויסת וצדקנית, שמיישרת תמיד קו וצועדת בסך. בשנים האחרונות התופעה הזו נסדקה. בשבועות האחרונים הונף נס המרד. התקשורת, שמייצגת את הציבור הרבה יותר ממזוז (היא גם עומדת מדי יום למבחן העם), מרימה ראש. אז בואו נערוף אותו. כמו שעשינו לכל מי שהרים ראש עד היום. בואו נתפור לתקשורת תיק.

אני בא למאמר הזה בידיים נקיות, כי הוסבר לי, על ידי מי שמבין, שכוונתו של מזוז היתה ל"ידיעות אחרונות" דווקא. חוץ מזה, היה קצת עצוב לקרוא שהיועץ מטיף לכך שצריך לאסור עסקאות משולבות של טלוויזיה, אינטרנט ועיתון. מתברר שהוא לא יודע שאסור להחזיק בישראל עיתון וטלוויזיה בו זמנית.

מצד שני, הוא גם לא יודע שגם אם אתה תושב זר, שלא גר כאן, לא משרת כאן בצבא, לא עושה כאן מילואים ולא משלם כאן מסים, אתה כן יכול להוציא כאן "עיתון", שמחולק חינם, שבו אסור לכתוב מילת ביקורת על ראש הממשלה, אבל מותר לתת גיבוי גורף ואוטומטי לחבורת שלטון החוק.

ואחרי כל זה, מזוז מנסה למכור לנו שהפרשן המשפטי של "ידיעות", השופט בדימוס (ומנהל בתי המשפט) בעז אוקון, הוא בעצם עושה דברו של מו"ל "ידיעות" ארנון מוזס, וכל תמיכתו ברעיון פיצול סמכויות היועץ המשפטי הוא פסול מעיקרו. מדובר בכלל במאמרים מוכתבים מלמעלה, שהאינטרסים שהובילו אליהם הם כלכליים, או סתם אפלים. כי ככה זה אצל המזוזים: כל מה שהם מאמינים בו זך וטהור. כל מה שמישהו אחר מאמין בו הוא פסול, אפל, טמא, לא חוקי, או סתם בא לפגוע בשלטון החוק.

העסק הפסיק לעבוד
הטענות הללו הזויות כל כך, עד כי מביך לענות עליהן. ועוד כשאתה עובד ב"מעריב". על פי התאוריה המזהירה הזו, נאספו להם חתן פרס ישראל הפרופסור דניאל פרידמן, יחד עם מנהל בתי המשפט לשעבר השופט בעז אוקון, במרתף טחוב ברמת גן, קיבלו דף הוראות כתוב בדיו סתרים, פרי עטו של המו"ל המושחת, ויצאו למוטט את שלטון החוק.

מוטב היה שדבריו אלו של מזוז לא היו נאמרים כלל. לשלטון החוק הם לא עזרו. גם לא לתדמיתו של מזוז. מה קרה, אדוני היועץ? נתקלת באופוזיציה? לא כולם סרים למרותך? יש כאלה שחושבים אחרת? אז מה הפתרון שלך? לפגוע בתקשורת? או אולי בוא נבטל את התקשורת לגמרי? מי בכלל צריך אותה? הציבור צריך לדעת רק מה שאומרים לו, אלה שאנחנו מרשים להם להגיד, כמובן.

ומה נעשה עם "הארץ", אדוני היועץ? ועם "ישראל היום"? הרי שם אתה מקבל גיבוי מלא. בלי אולי, בלי אבל. הצדעה ויישור קו מופתיים. אגב, בהוראות מלמעלה. בניגוד ל"ידיעות" ו"מעריב", בהם יש ויכוח פנימי

ומדי פעם נשמעת גם דעה אחרת. אז הנה הצעת ייעול: נסגור את העיתונים שלא חושבים כמוך או נצר את צעדיהם. ואת אלה שכן חושבים כמוך נעלה על נס. אפשר גם להעביר חוק שחייבים לקרוא אותם. למען שלטון החוק, כמובן.

אני לא יודע אם פיצול סמכויות היועץ המשפטי יסתייע הפעם. כדי לעשות את זה נדרשת מנהיגות. לא רק מצדו של יעקב נאמן (שנתן אתמול הופעה מצוינת בכנסת, גם לדברי אלה שלא מסכימים איתו), אלא בעיקר מצדו של ראש הממשלה. אבל בנימין נתניהו לא בנוי לדברים כאלה. תעזבו אותו בשקט. הוא בא לכאן כדי לשרוד את מושב החורף ולגנוב מדי פעם פגישה מאובמה.

אז יכול להיות שנאמן ייכשל הפעם. הניצחון יידחה לקרב הבא. כי המבנה המעוות והמסולף הזה שבנתה כאן חבורת שלטון החוק לא יחזיק מעמד עוד זמן רב. ראיה לכך קיבלנו אתמול במבוי הסתום שאליו הגיעה הוועדה לבחירת יועץ משפטי לממשלה. העסק הזה לא עובד יותר. צריך לתקן אותו. צריך להציל אותו. עם התקשורת, או בלעדיה.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/965/657.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ברור מזוז מסומן על ידי התקשורת כאויב doko2006 12.11.09 11:30 1

       
doko2006
גולש אורח
יום חמישי כ''ה בחשון תש''ע    11:30   12.11.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ברור מזוז מסומן על ידי התקשורת כאויב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות