אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15375 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15375
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום חמישי ז' בטבת תשע''ג    14:28   20.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לבני: נתניהו מסכן את ירושלים והגושים  

 
   הועבר בתאריך 20.12.12 בשעה 14:29 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
"חזרתי כדי להילחם", מצהירה יו"ר מפלגת התנועה בראיון מיוחד באולפן ynet ותוקפת את הצהרות הבנייה בימים האחרונים. על ימין ושמאל: "אני משלבת את עמדות ז'בוטינסקי, בגין ורבין". ועל הסקרים: "אסור להרים ידיים". ציפי לבני עולה להתקפה

אטילה שומפלבי ויובל קרני, כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות" פורסם: 20.12.12

לפני שלושה שבועות הכריזה ציפי לבני על חזרתה לזירה הפוליטית ועל הקמת מפלגת התנועה. נכון לעכשיו הסקרים לא מעמידים את לבני כאלטרנטיבה לבנימין נתניהו, אבל היא לא אומרת נואש. האישה שהצליחה להוביל את קדימה בבחירות הקודמות עם הישג דרמטי של 28 מנדטים, סבורה שהכול עוד פתוח וקוראת לציבור לא להרים ידיים. בראיון מיוחד באולפן ynet היא אומרת: "אנשים אומרים 'יאללה, ביבי הולך לנצח בכל מקרה, בשביל מה שאני אצא מהבית?' אני אעשה את המרב כדי לקבל מקסימום תמיכה מהציבור ואני מקווה שאנשים לא ירימו ידיים".

יו"ר התנועה מציינת כי הנושא העיקרי שעליו מתבססת מערכת הבחירות לכנסת ה-19 הוא ההסדר המדיני. "זה היה הדרייב שלי לחזור", היא מספרת. "אין היום אמונה שאפשר להגיע להסדר ואני לא חושבת שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו את זה וזה גם לא נכון. הייתי בחדר המשא ומתן עם אבו עלא ועם אבו מאזן ואני מאמינה שאפשר להגיע להסדר".

כדי לממש את שאיפותיה בנושא המדיני, לבני יודעת שהיא צריכה להיאבק מול נתניהו וליברמן ולכן, כרגע היא עוסקת לדבריה בהקמת גוש חוסם מול הימין. "אני נאבקת כדי למנוע את הרכבת הממשלה הקיצונית הזאת פעם נוספת. אם זה לא יקרה, אני אבחן מה האפשרויות שלי בהתאם לכישורים שלי, לאמונות שלי ולניסיון שלי להזיז קדימה את מה שאני מאמינה בו. אני יודעת שאני כראש ממשלה יכולה להיכנס מחר לחדר והפלסטינים ייכנסו לשם ונוכל להגיע להסדר שימומש בעתיד, לא מיד".

לבני אמרה עוד בנושא זה כי גם אחרי שיושג הסדר כלשהו, "זה עוד לא שלום וזה יכול להיות מאוד מורכב ומסובך, אבל זה שנתניהו אומר לציבור בכוונה ובציניות ש'אין סיכוי ואבו מאזן זה כמו משעל, אל תאמינו ובואו נמשיך לפחד ביחד', זה הופך את מדינת ישראל לגטו מסוגר שחושש מהעולם וזו לא מדינת ישראל הריבונית של שנת 2012".

בימים האחרונים עדה לבני למתיחות שנוצרה לטענת גורמים בינלאומיים בגלל ההכרזות על בנייה בירושלים ובהתנחלויות. לבני טוענת כי מדובר בקמפיין מתוכנן של נתניהו ואנשיו: "נתניהו פוגע בביטחון של מדינת ישראל בהתנהלות לא חכמה, בהתנהלות פוליטית של ערב בחירות ובציניות רבה. הייתי שם בליכוד ואני יודעת איך זה עובד. נתניהו מסכן את מעמדה של ירושלים והגושים. הייתי שם ב-96' וב-99' במערכות הבחירות. הם הסתכלו בסקרים, אומרים 'טוב, יש הסכמה סביב ירושלים וסביב הגושים, בואו נעשה על זה קמפיין'".

במהלך הראיון ציינה לבני כי לטעמה ניתן להגיע למצב שבו מתנחלים יתפנו מרצון מבתיהם. לדבריה, "ההתנחלויות לא נותנות ביטחון למדינת ישראל. בנינו אותן מתוך חזון אחר שהיום כבר רוב הציבור חושב עליו אחרת. צריך לשמר את גושי ההתיישבות ואם אפשר יהיה לגרום לחלק להתפנות מתוך רצון, בוודאי שזה יקל על השלב הבא. חלק מהמסקנות שהסקתי מההתנקות זה שתכנון של מספר חודשים, יצא לפועל מתוך צורה מאוד מהירה. ישבתי עם המפונים והבנתי שהסיפור הקהילתי מאוד חשוב להם. אריק שרון דפק על השולחן, אבל חלק רק היום מצליחים למצוא פתרון. צריך להכין תשתיות מראש".

אחרי שיו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה שעד השגת הסדר, יש להמשיך את תקצוב ההתנחלויות, לבני אומרת בתגובה כי "אני נמצאת במרכז ויש לי שתי ידיים. ביד ימין אני חושבת שצריך להכות את חמאס, לא לדבר איתו, לא לפתוח את המצור ולא לעשות את מה שנתניהו עשה וביד שמאל לנהל משא ומתן ולבדוק עם אבו מאזן. אני חושבת שבצד ימין צריך לשמר את המדינה היהודית ובצד שמאל לשמר את הערכים הדמוקרטיים. בכלכלה, ביד ימין צריך שוק חופשי וביד שמאל צריך לתת רשת ביטחון חברתית".

לבני גם מביעה ספק ביכולות של ראשי מפלגות המרכז-שמאל האחרות ואומרת כי "נכנסתי למגרש כי לא הייתה אלטרנטיבה של מועמד שיש לו את הניסיון הראוי. חזרתי לפוליטיקה כשהציבור תפס אותי ואמר לי 'אין לנו למי להצביע'. בעיניי זאת הייתה חובתי להציע את האלטרנטיבה". על השאלה אם היא רואה את עצמה כממשיכת דרכו של יצחק רבין במקום יחימוביץ', השיבה לבני: "אני חושבת שאני מנסה לשלב את העמדות שעליהן גדלתי, של ז'בוטינסקי ושל בגין יחד עם רבין".

מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4322454,00.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות