אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15627 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15627   
איש אשכולות
חבר מתאריך 21.10.07
3465 הודעות
יום רביעי י''ג בטבת תשע''ג    12:23   26.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרשנות: המנדט הנעלם, או עד כמה באמת היא תשפיע?  

 
הועבר בתאריך 26.12.12 בשעה 12:24 מפורום חדשות על-ידי גלובל, (גלובל)
 

המנדט הנעלם, או עד כמה באמת היא תשפיע?

מאת: ר. גינוסר.

שנים שאנחנו מקשרים אסוציאטיבית בתת מודע, ובמודע, את המושג שופר, המתפרש לשני אופנים כפי שאנחנו מכירים. אחת כמובן נוגעת לימים הנוראים, ראש- השנה- חזרה בתשובה- יום הדין. שתיים, הארגון הידוע של הרב אמנון יצחק הפועל מעל 30 שנה בתחום החזרה בתשובה.
שנים שאנחנו רגילים לצפות ברב אמנון יצחק, דרך המסך, בהרצאות, על לוח המודעות המבשר על עוד כנס, עוד הרצאה. חלקינו נהר לשם מתוך רצון לשמוע יהדות, מתוך סקרנות, או מתוך רצון לחייך. הרב אמנון יצחק ידוע בשנינותו המופלגת, ובחוש ההומור המפותח שלו. יחד עם הידע העצום שיש לו במכמני התורה, בייחוד בתחום האמונה והפילוסופיה.
שנים שאנחנו זוכרים את פעילי שופר בצמתים, מחלקים קלטות שמע, וידאו, תקליטורים, חומרי הסברה ועוד. הפצת היהדות של הרב אמנון יצחק הייתה לשם דבר. והתרגלנו! כן, התרגלנו שיש מי שעושה עבורנו את המלאכה להכיר את היהדות לציבור " הכיפות השקופות" כהגדרתו.
שנים שאנחנו מופתעים לגלות פרויקטים- גימיקים בלע"ז, מבית היוצר של הרב אמנון יצחק. אם זה באיסוף עגילים לכתר עבור ספר תורה, אם זה בכינוס ענק באצטדיון טדי, אשר התמלא במלואו (22,000 איש) ואם זה בשבירת טמבלוויזיות כהגדרתו, בהפגנה מול רשות השידור, כאשר לצפרדעים הושלכו מעל 1000 מכשירים. ואם זה בלבושו המיוחד, תרבוש עם אנטנה כפי שהוא מכנה זאת, וג'לביה תימנית מקורית. הנוף מעולם לא היה יותר יפה מזה.
שנים שאנחנו- כלל הציבור, אוהד את הרב, אוהד את מסריו, פרשנויותיו, וניתוחיו האקטואלים. באופן עקבי התנזר הרב מפוליטיקה, ושמר על עצמו כ... א-פוליטי. אולם בהרצאותיו התייחס גם לנושאים האקטואלים העומדים על סדר היום, בתחום הביטחון או בתחום הכלכלי חברתי, אך הדברים תועלו כדרכו בקודש, ליהדות, חזרה בתשובה והשקפה תורנית.
שנים שהרב שם לב, כי הנושאים עליהם הוא מדבר, אינם משתנים, ואולי אף הולכים ונעשים גרועים יותר. חש הרב כי עליו לקום ולעשות מעשה. הגיע הזמן לטפל בבעיות מלמעלה, מהצד הביצועי, מהשלטר! וכך יצא הרב לדרך הפוליטית. הקמת מפלגת כוח להשפיע. עם נבחרת המבוססת כלכלית, נקיי כפים, שכל מטרתם היא לטפל בבעיות, ולא לחפש ג'ובים או מקורבים. הנבחרת מורכבת ממגוון הציבור, חרדים, חילונים, רוסים, ועוד. הרב אמנון יצחק ישמש כמנהיג, וכפי שהספקנו להכיר אותו, ישנם הסכמים עם נציגיו, על מנת למנוע חיכוכים פנימיים, כדרכו של הרב לתעד ולהנציח, לכתוב על מנת לא לשכוח או להתכחש. וכך צמחה לה מפלגה לשם שינוי אמיתי בקרב העם, מפלגה עם שליחים נאמנים, הנאמן לדעת תורה, וגם לציבור. הסלוגן- מחזירים השלטון לעם מעולם לא נשמע טוב כפי שהוא בא מצד הרב אמנון יצחק.
כשם שפועלו היא קירוב לבבות וחזרה בתשובה, כך גם הקמת מפלגתו היא חלק מאותה אוריינטציה, אשר נועדה כנגד הקמת מפלגות נגד הדת (לפיד), כנגד מפלגות הטוענות לכפיה דתית (קדימה) והכסאולוגיה של חברי הכנסת הדואגים לעצמם, ואינם מטפלים בקיטוב המתמשך בין חרדים לחילונים, בין עשירים לעניים, בין הציבור הבורגני ותושבי הפריפריות, ועוד.
הקמת המפלגה אינה באה להתנגח במפלגות החרדיות, שמשום מה מרגישות מאוימות, ואולי יש צדק בכך. הציבור נקרע בין אהבתו ונאמנותו למנהיגותו של הגר"ע יוסף שליט"א, לבין אהבתו ונאמנותו לרב אמנון יצחק שליט"א. מפלגת כוח להשפיע אינה מבוססת על מצביעי ש"ס או ג', ואינה קוראת לציבור הבוחרים שלהם לתמוך בה. היא כן מתבססת על טיפול בפערים החברתיים כנ"ל.
קשה לצפות מה תהיה התוצאה מבחינת מנדטים, הכוח האלקטוראלי של הרב אמנון יצחק אינו ידוע, מאחר והרב אינו מחזיק מוסדות או קהילה. (כך המפלגה טוענת לנקיון כפיים פוליטי, מאחר ואין לה אינטרסים אישיים) אך לאור פעילותו הידועה של הרב, כאשר ציבור רב חזר בתשובה בזכותו, או כאלה שאהבו לשמוע אותו ומרגישים קשורים אליו, עדיין קשה לאמוד במספרים. סקרי עומק שנעשו, מצביעים על 8 מנדטים ואף יותר. אולם שני התרחשויות פוליטיות מסבכות את החשבון, ומגבירות את המסתורין סביב תוצאות הבחירות. א. מפלגתו של בנט, הנוגסת בציבור הימני ובציבור המסורתי. ב. הפילוג באגודה, כאשר יתכן ומפלגת נצח בראשותו של הגר"ש אויערבך שליט"א, תתאחד עם כוח להשפיע.
כוח להשפיע נכנסה לוואקום מצוין, העיתוי מעולם לא היה טוב יותר, ואף מאולץ עקב מפלגתו של יאיר לפיד, אך עם קהל אוהד, רב כריזמטי שהינו גם אשף תקשורת, יש לה סיכוי טוב להצליח ובגדול, ויתכן כי תהיה הפתעת הבחירות.
יש עוד כחודש עד הבחירות, במונחים פוליטים מדובר בהרבה זמן, דברים רבים יכולים להשתנות. כפי הנראה כרגע מצבה של כוח להשפיע מצוין. היחידים המתנגחים בה, באים ממפלגת ש"ס, מכמה אנשי שטח ומספר רבנים, אך מהנהגת ש"ס לא נשמעת אף מילה. מה זה אומר? ימים יגידו...


"שמור את חבריך קרוב ואת אויביך קרוב יותר..." - סון טסו.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מדהים . YA-20826 26.12.12 12:39 1
     כן, גם נהניתי, ולכן שיתפתי. איש אשכולות 27.12.12 02:53 2
  מדהים . YA-20826 27.12.12 16:07 3

       
YA-20826
חבר מתאריך 8.11.03
6639 הודעות
יום רביעי י''ג בטבת תשע''ג    12:39   26.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מדהים .  
בתגובה להודעה מספר 0
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש אשכולות
חבר מתאריך 21.10.07
3465 הודעות
יום חמישי י''ד בטבת תשע''ג    02:53   27.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כן, גם נהניתי, ולכן שיתפתי.  
בתגובה להודעה מספר 1
 

"שמור את חבריך קרוב ואת אויביך קרוב יותר..." - סון טסו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
YA-20826
חבר מתאריך 8.11.03
6639 הודעות
יום חמישי י''ד בטבת תשע''ג    16:07   27.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מדהים .  
בתגובה להודעה מספר 0
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות