אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16075 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16075   
אא זנזורי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.11.12
661 הודעות, 6 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
אור ליום שני כ''ה בטבת תשע''ג    21:32   06.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כ-800 ערבים עזבו את ישראל בעידודו הנמרץ של אריה קינג, 4 ברשימת עוצמה לישראל  

 
   ראש לשכת ההגירה

כ-800 ערבים עזבו את ישראל בעידודו הנמרץ של אריה קינג, מספר ארבע ברשימת עוצמה לישראל. אם ייכנס לכנסת, הוא ינסה להרחיב את הפרויקט לממדים לאומיים
▪ ▪ ▪
בעיצומו של המאבק על ראשות הבית היהודי פנו פעילים ירושלמים של נפתלי בנט לאריה קינג, מקים 'הקרן לאדמות ישראל', פעיל ימין מוכר בירושלים שמעודד הגירה ערבית מישראל. סגן ראש העיר מטעם המפד"ל, דוד הדרי, תמך בזבולון אורלב, ובמטה בנט חיפשו משקל נגד. תצטרף, הציעו לקינג, תתמוך בבנט ותתמודד לכנסת.

קינג התייעץ עם ידידים, כולל פוליטיקאים מהאיחוד הלאומי. הם אמרו לו, למה לא, לך על זה. קינג לא הלך. היום הוא מספר ארבע ברשימת עוצמה לישראל. מקום לא ריאלי, אבל לקינג יש כבר תוכניות והצעות חוק שהוא רוצה לקדם אם יתחולל נס אלקטורלי. הצעות שקשורות, איך לא, לפעילות שבה הוא עוסק יותר מעשר שנים.

עוצמה לישראל הרוויחה בקטן מהמהלך שממנו נפתלי בנט הרוויח בגדול. האיחוד בין נתניהו לליברמן פינה את הנישה של מפלגת ימין שאותה תפס ליברמן במשך שנים. לחלל שנוצר נכנסו שתי מפלגות, נפתלי בנט בגדול ואריה אלדד ומיכאל בן-ארי בקטן. קינג, כאמור, העדיף את הקבוצה הקטנה.

אריה קינג, בן 39, נשוי ואב לשישה, סיים תואר ראשון בלימודי האיסלאם והמזרח התיכון באוניברסיטה העברית. הוא חדש ברשימה לכנסת אבל לא חדש בפוליטיקה. בעברו היה פעיל מולדת. ב-1999 מינה אותו גנדי ליו"ר סניף מולדת בירושלים. הסניף הירושלמי הפך למשרד קטן לענייני הגירה ערבית. קינג גייס תורמים ופתח בפעילות ענפה כשהוא מחפש למהגרים פוטנציאליים עבודה בחו"ל. הוא פרסם, לא בשמו כמובן, מודעות בעיתונים ערביים. "כאן אתה מרוויח 4,000 שקל", פנו המודעות לנהגים ערבים, "בחו"ל תרוויח 4,000 דולר".

אחרי הפיגוע במרכז הרב פנה לקינג ערבי ממזרח ירושלים, רופא מנתח, וביקש סיוע. מדוע אתה רוצה להגר, התפלא קינג, יש לך משרה וגם אשתך עובדת. הכול נכון, השיב הרופא, אבל אני גר במרחק של כמה בניינים מהמחבל שביצע את הפיגוע. בביתו עשו חאפלה. הבנתי שבמקום כזה אני לא רוצה לגדל ילדים. קינג מצא לו משרה בבית חולים בקנדה והמשפחה עזבה את הארץ.

"לא תמיד זה קל", הוא מסביר כאילו היה בעל חברה שמתמחה בחיפוש עבודה. "הבעיה היא שלמרבית הערבים שפונים אלינו חסרה הכשרה מקצועית ושליטה בשפות זרות. למי שיש לו, קל יותר למצוא סידור". בימים אלה למשל מטפל קינג בערבי צעיר מיו"ש בעל תואר ראשון במחשבים. הוא מסדר לו אשרת כניסה לאחת ממדינות אירופה, שם ילמד תואר שני וגם ישתקע. זה לא הטרנספר של בן-גוריון, זה טרנספר דה-לוקס.

לעיתים מצליח קינג לשלב בין שתי המשימות - רכישת אדמות במזרח ירושלים ועידוד הגירה ערבית. לפני זמן מה רכשה הקרן שייסד ב-2008, 'הקרן לאדמות ישראל', חנות במזרח ירושלים. השכנים הערבים טרם נחשפו לדבר הרכישה כי החנות סגורה ומרותכת, אבל כשיתגלה הדבר יהיה עליהם לכעוס רק על עצמם. איש הקש של קינג שאפשר את הרכישה פעל ממניעי נקמה. הבחור, היום בן 23, צנום ושקט, היה ילד הכאפות של השכונה. שנים סבל מהתעללות, כשמשפחתו עומדת מהצד. כשגדל שמח על האפשרות לנקום. בעסקת הרכישה שימש איש קש. כעת השתקע בדרום אמריקה, ורכש בזכות התמורה ששילמה הקרן חנות מחשבים קטנה.

לא מדובר באלפים, רק במאות. מ-1999 עד היום סייע קינג להגירתם של קרוב ל-800 ערבים ישראלים או תושבי יו"ש. ככה לא פותרים בעיה דמוגרפית.

לפתרון הכולל הוא רוצה לרתום את המדינה. הצעת חוק שהכין מאפשרת הענקת סל הגירה לכל אזרח ישראלי או תושב המדינה שלא חל עליו חוק השבות ושמעוניין לעזוב את הארץ. עולה מקבל סל קליטה, אומר קינג, ערבי יקבל סל הגירה. מאיפה הכסף? מהחיסכון בתשלומי הביטוח הלאומי. אם מדובר בגבר בן 30 - במקום שהמדינה תשלם לו ביטוח לאומי עד גיל 76 בממוצע, היא תשלם לו סל הגירה.

החוק שלך "לא בגיץ", אני מעירה. יגיע רוני מצפון תל אביב ויגיש עתירה, למה שהוא לא יהיה זכאי לסל הגירה, במיוחד אם מסדרים לך משרה בבית חולים בקנדה? גם חוק השבות לא בגיץ, משיב קינג. ההצעה היא השתקפות של חוק השבות.

אלא שהבעיה של קינג היא לא בג"ץ. המפלגה שלו עומדת היום בסקרי דעת קהל על בין שניים לשלושה מנדטים. רק שני סקרים הבטיחו לה ארבעה.

כשהורכבה הרשימה של עוצמה לישראל, נכנס קינג כנציג של 'התקווה', מפלגתו של אריה אלדד, לאחר שזכה במקום שני בפריימריז המאולתרים שנערכו במערת צדקיהו בירושלים. מכיוון שאלדד הוצב במקום הראשון, קיבלו בן-ארי ומרזל את המקומות השני והשלישי ברשימה. קינג שולב ברביעי.

מבחינה אלקטורלית, היה כדאי למפלגה להציב מועמד חדש בקדמת הבמה. היום זה באופנה. נפתלי בנט, יאיר לפיד, יאיר שמיר. אבל זה מה יש.

אני שואלת את קינג האם הוא מצטער שלא התמודד בבית היהודי. נוכח הזינוק המטאורי של המפלגה, היה לו סיכוי טוב למצוא את עצמו היום במקום ריאלי.

"לא", הוא אומר, "אני לא מצטער. חשבתי והחלטתי. המקום שלי כאן. אני לא מזדהה אידיאולוגית עם המצע של בנט, אני לא שואף לפתרון חלקי. וחוץ מזה, ברגע שהציבור ישתכנע שאנחנו עוברים את אחוז החסימה, אני מאמין שקצרה הדרך למנדט רביעי".

ככה זה שבועיים לפני הבחירות. כולם מאמינים. גם מתמודדים חילונים למהדרין מקדימה, התנועה או מרצ.

http://www.news1.co.il/Archive/0024-D-79942-00.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  איש יקר, את הקול שלי יש לך... במבי 06.01.13 22:50 1
  רציתי לשתף, אבל חשבתי שאסור להביא ידיעות מהאתר הזה סגול88 06.01.13 23:07 2

       
במבי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.07
5020 הודעות, 68 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
אור ליום שני כ''ה בטבת תשע''ג    22:50   06.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. איש יקר, את הקול שלי יש לך...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מפלגת האריות = אריה אלדד מיכאל בן ארי ואריה קינג...

בעז"ה גם מנדט חמישי יהיה להם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סגול88 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
6988 הודעות, 46 מדרגים, 85 נקודות.  ראה משוב
אור ליום שני כ''ה בטבת תשע''ג    23:07   06.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. רציתי לשתף, אבל חשבתי שאסור להביא ידיעות מהאתר הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

תחשוב טוב, יהיה טוב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות