אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16082 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16082   
הפרפקציוניסט
גולש אורח
אור ליום שני ד' בטבת תש''ע    20:30   20.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ועידה אנטי טכנולוגית  

 
   האינטלקטואלים בחברתנו, רובם באים מהמקצועות ההומניים. רובם לא מבינים את הטכנולוגיה והמדע ומעולם לא הסתדרו איתם. רובם (לא כולם) מפחדים מהבלתי ידוע להם, מפחדים מחידושי המדע והטכנולוגיה. הם לא יכולים להצביע על משהו ספציפי שהם מפחדים ממנו, אבל הם נרתעים ומפחדים באופן כללי מההתקדמות המדעית והטכנולוגית, מהבלתי נודע.

הרבה דוגמאות יש לכך. למשל - הסופרת וההיסטוריונית המצויינת, ברברה טוכמן, כתבה באחד מספריה שהאסון הגדול ביותר שפקד את האנושות היה פיתוח המכונית

מרבית האנשים רואים בביקוע הגרעין - או הידע שלנו שנושא האטום אסון ממש גדול. לא רק בפיתוח פצצות האטום, אלא בכלל השימוש באנרגיה אטומית לצרכי שלום - כלומר להפקת חשמל. תנועת ההתנגדות הזאת הצליחה לחסום את פיתוח תחנות הכוח הגרעיניות במערב. הם היו רוצים להחזיר את הגלגל לאחור, ושהידע הזה ישכח ויעלם מהעולם.

דוגמה נוספת להתנגדות רחבה לפיתוח טכנולוגי היא ההתנגדות לתבואות משופרות גנטית. הן נותנות יבולים יותר עשירים, ומאפשרות להזין את רעבי העולם, אבל ההתנגדות להן רבה - בגלל פחד אי-רציונאלי, ובגלל הרצון למנוע את גידול האוכלוסייה בעולם.

התנגדות נרחבת יש גם לשימוש בדשנים ובמדבירים כימיים, מאותן סיבות.

בכול הטכנולוגיות הנ"ל אכן יש אלמנט של נזק. גישה רציונאלית הייתה דורשת שהנזקים יאובחנו ויזוהו במדוייק, ופתרונות ימצאו לבעיות. אבל הגישה הלא רציונאלית מנסה לחסום באופן גורף את כל הפיתוח הטכנולוגי - כמו שנחסמה תעשיית האנרגיה הגרעינית. האנשים האלה לא מחפשים פתרונות - הם מחפשים חזרה רומאנטית לאגדת גן העדן הפרימיטיבי האבוד. הם רוצים לחסום לחלוטין את פיתוח הידע והטכנולוגיה. והאנשים האלה הם מרבית האינטלקטואלים, והמובילים של החברה האנושית בעולם.

עכשיו יש גם כאלה שמתנגדים לפיתוח טיפולים רפואיים ותרופות חדשניות - ושטוענים שיש לאפשר לטבע ללכת בדרכו, בלי התערבותנו, ולהניח למי שצריך למות - למות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3822240,00.html

אחד הביטויים לתופעה זו ראינו בוועידת קופנהאגן. הרבה נימות אידיאולוגיות ופסיכולוגיות התחברו למחזה אבסורדי זה, אבל הראשית בהן הייתה שנאת הטכנולוגיה והקידמה המדעית - ובאופן יותר כללי - שנאה להישגי השכל האנושי, אנטי רציונאליזם, רומנטיקה פרימיטיביסטית. הם רוצים לעצור את הציוויליזציה - את האספקט החומרי שלה.

העצוב הוא - שנראה, שלמרות כשלון ועידת קופנהאגן (מנקודת השקפתם) - בסוף הם עלולים להצליח.

כבר ראינו תרבות מפותחת ומתקדמת שהושמדה, ומין אנושי שנסוג לפרימיטיביות ברבארית למשך 1000 שנה. יש גורמים חזקים שפועלים בכיוון זה גם בימינו.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  קופנהאגן ושנאת העשירים הפרפקציוניסט 20.12.09 20:33 1
  קידום העוני בקופנהאגן הפרפקציוניסט 20.12.09 20:35 2
  פטפטת סרק או''מניקית-כלומניקית הפרפקציוניסט 21.12.09 17:55 3
  השפיות ניצחה הפרפקציוניסט 26.12.09 10:31 4

       
הפרפקציוניסט
גולש אורח
אור ליום שני ד' בטבת תש''ע    20:33   20.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. קופנהאגן ושנאת העשירים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הרבה מוטיבים (רובם שליליים) נשזרו יחד בוועידת קופנהאגן. אחד ראינו קודם - הנימה האנטי-טכנולוגית.

אחר הוא שנאת העשירים. שנאת העשירים הנובעת מהיצר הבסיסי ביותר של קנאה הוא מרכיב עיקרי במנטאליות הסוציאליסטית (כולל קופנהאגן). האידיאולוגיה הסוציאליסטית נותנת שני נימוקים לרציונאליזציה של שנאת העשירם: אחד - הרעיון המרקסיסטי שהעשירים מתעשרים על ידי "ניצול" העניים - כלומר בדרכי שוד, דיכוי ורמייה - ולכן - מי שעשיר הוא פושע לפי הגדרה. הצידוק השני הוא עקרון השיוויוניות - כל בני אדם צריכים להיות שווים (בתוצאות לא בהזדמנויות). למה? הרי בני אדם בבירור אינם שווים באופן טבעי.

שנאת העשירים מתבטאת בפועל בעקרון הרה-דיסטריבוציה - חלוקה מחדש של הרכוש או תשלומי העברה. נקח מהעשירים, נחלק לעניים (וקצת לכיס של המחלקים....).

וועידת קופנהאגן מאמצת מוטיבים אלה ברמה הבין-לאומית או הבין-ארצית.

וועידת קופנהאגן מקדמת את השנאה והדמוניזציה של האומות העשירות אותה קידמו הסוציאליסטים מאז ומתמיד. עד עכשיו אמרה תעמולת השמאל, שהארצות העשירות (במערב, חו"ח לא העשירות מנפט...) אשמות בשורה של פשעים נגד האנושות, כמו המלחמות והקולוניאליזם, והם שגרמו לעוני במדינות העניות. עכשיו נוספה עוד אשמה: העולם המערבי (לא סעודיה) - מזהמים את כדור הארץ, וממשיכים לפגוע בדרך זו במדינות העניות. אשמת הקולוניאליזם קצת איבדה מכוחה, כי עברו כ 50-60 שנה לסיום הקולוניאליזם, והמדינות העניות הן עניות יותר מאשר היו תחת שלטון קולוניאלי. היה דחוף למצוא לעובדה זו הסבר חדש, ודרך חדשה לטפול את האשמה על המערב. אז מצאו אותה - שינויי האקלים.

וגם רעיון הרה-דיסטריבוציה - מנסים ליישם אותו גם ברמה הבינלאומית על ידי העברות של "סיוע" מהמדינות העשירות (רק מהמערב, בלי סעודיה) לעניות. עכשיו קוראים לזה "סיוע להתגברות על נזקי האקלים" - נזקים שלא היו ולא נבראו.

הנימה של שנאת העשירים ותשלומי העברה ברמה בינלאומית - אין בה חדש. עשרות שנים מדברים באו"מ ומחוצה לו על סיוע ממדינות עשירות לעניות. אבל עכשיו מצאו רציונליזציה חדשה - בגלל שינויי האקלים.

כמובן - הסיוע של בניית מפעלים, תשתיות ופיתוח הכלכלה, שניתן על ידי חברות רב לאומיות ל"מטרות רווח" לא נחשב. רק סיוע ממשלה לממשלה נחשב. כלומר - כסף שנלקח במיסים מהאזרחים היצרניים במדינות המערב ומועבר לשליטים המושחתים והגנבים של מדינות "מתפתחות".

זה היה אחד המוטיבים העיקריים ואחת המטרות הברורות והמוצהרות של וועידת קופנהאגן. האקלים - כתירוץ ליישום האידיאולוגיה השמאלית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפרפקציוניסט
גולש אורח
אור ליום שני ד' בטבת תש''ע    20:35   20.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. קידום העוני בקופנהאגן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   המטרה המוצהרת של קופנהאגן - "הצלת כדור הארץ מהרס ההתחממות" נועדה להיות מושגת - לפי יוזמי הוועידה בשתי דרכים.

דרך אחת: הטלת מגבלות חמורות על שימוש בפחם בכול מדינות העולם. קביעת יעדים של הפחתתת הפליטות ב 80% עד 2050.

הדרך השנייה: סיוע כספי גדול של מדינות עשירות למדינות עניות "למען הסתגלות לנזקי האקלים".

יש סתירה פנימית עמוקה בין שתי המטרות.

אם אכן יוטלו מגבלות על השימוש באנרגיה פחמית בשיעור שדובר עליו ייווצר משטר צנע באנרגיה בכול המדינות, העשירות והעניות כאחד. צנע באנרגיה פירושו בלימת הצמיחה הכלכלית, אי בניית מפעלים ותחנות כוח, סגירת מפעלים, חזרה לטבע ולחקלאות פרימיטיביים, עוני קשה. הדיבורים על אנרגיה ירוקה שתחליף את האנרגיה הפחמית הם אשליה. לא קיים דבר כזה. בכל אופן - התכנית הירוקה איננה להחליף את האנרגיה הפחמית בירוקה, לכשתהייה כזו בכמות נחוצה - התכנית היא לסגור את מקורות האנרגיה הפחמיים עכשיו, ולא חשוב אם יש או אין תחלופה ירוקה. התוצאה של תכנית כזו יכולה להיות רק אחת: עוני.

אם זורעים עוני בעולם כולו, העולם המפותח והעולם המפגר כאחד - פותרים בעיה אחת - בדרך הקומוניסטית: מחסלים את העושר השנוא. אבל העוני נשאר. ולא יהיו מדינות עשירות שניתן להעביר מהן כסף לעניות. יהיו רק מדינות עניות.

זה החזון של קופנהאגן - אחרי שמסירים ממנו את השכבות של הסיסמאות שאין מאחוריהן כלום. הגברת העוני.

ומה יהא על האקלים ? כבר לא צריך להציל את כדור הארץ ? ניתן לו להישרף ?

בין אם ההתחממות בעיה חמורה ובין אם אין היא חמורה (והיא לא), הגברת העוני לפי מרשמי קופנהאגן לא תושיע את האקלים ולא תפחית את הפליטות. הארצות העניות הן המזוהמות והמזהמות ביותר. ראה את הגוש הקומוניסטי לשעבר, זכרונו לשימצה. עוני הוא מרשם לזיהום הסביבה והריסתה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפרפקציוניסט
גולש אורח
יום שני ד' בטבת תש''ע    17:55   21.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. פטפטת סרק או''מניקית-כלומניקית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זה המאפיין הבולט האחרות של ועידת הזוועה.
פטפטת סרק ריקנית מתוכן ואבסורדית היא הדבר שמאפיין יותר מכול את האו"מ. 60 שנה כבר נערכת העצרת הכללית שנתית של האו"מ, אליה באים מרבית ראשי המדינות לנאום ולהגיד אותן סיסמאות שחוקות ואידיוטיות שאין שום קשר בינן לשום מציאות. האו"מ כולו מוסד של פטפוטי סרק. אבל - נציגי המדינות - מה איכפת להם? מבלים יפה, מלונות טובים, קוקטלים, ארוחות - הכול על חשבון משלם המיסים - מה רע? לכן נמשכות העצרות הכלליות האלה והסיכוי הוא שיימשכו עד סוף הדורות.
מעולם לא תרמה העצרת הכללית של האו"מ שום דבר של ממש, לכלום. הישגה הגדול היה ההכרזה השיקרית שהצינות היא גזענות, אבל החלטות שיקריות ואבסורדיות רבות הן דבר שבשיגרה.
כנראה שמנהיגי העולם ראו כי טוב הבילוי, אז החליטו על עוד עצרת או"מ שנתית, עצרת האקלים. שבועיים של בילויים ופיטפוטים...
כול זה בלי קשר לנושא שעליו דנים - שלום עולמי בעצרת הכללית, או הצלת כדור הארץ הועידות האקלים. כנראה שדיבורים על נושאים נחמדים וצדקניים עושים הרגשה טובה, גם אם אין לזה משמעות מעשית.
בא להגיד שהעולם משוגע, אבל זה מוגזם. מנהיגי העולם הם המשוגעים, מי פחות ומי יותר.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפרפקציוניסט
גולש אורח
שבת קודש ט' בטבת תש''ע    10:31   26.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. השפיות ניצחה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אחרי שקיללתי נימרצות את הפטפטת האווילית של קופנהאגן, אני צריך להודות שבסופו של דבר השפיות ניצחה, והתוצאה הסופית סבירה.
מה שעמד על הפרק זה ברית התאבדות קולקטיבית - שהירוקים קוראים לה "הסכם מחייב לצימצום הפליטות", ואני וקרא לו הסכם להגברת העוני והנהגת משטר צנע.
הפוליטקאים באו, נאמו, זיבלו בשכל, בילו, דנו, נמנמו, הפגינו, כרגיל.
אבל - כאשר דחפו להם מתחת לאף את הסכם ההתאבדות הקולקטיבית - הם התפכחו לרגע, הבינו במה מדובר וסירבו לחתום. הם כאילו אמרו "מה? אתם התייחסתם ברצינות לנאומים המליציים שלנו ? אתם באמת חושבים שאנו מטומטמים עד כדי כך?"
הסכנה לא חלפה, אבל אסון מיידי נמנע.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות