אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16086 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16086
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום חמישי כ''ג באדר תשס''ט    08:22   19.03.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אורלב, אתה התפטרת? קוראים לו לוותר על כסאו לטובת ניסן  

 
   במכתב גלוי קורא עזי פויכטונגר לזבולון אורלב להכיר בכשלונו, ולוותר על הכסא לטובת ניסן סלומינסקי
כ"א אדר ה´תשס"ט - עזי פויכטונגר

בהופעתך האחרונה כיו"ר המפד"ל הכרזת קבל עם ומועצה: "לא סופרים אותנו", בשעה בה תשעה חברי כנסת מאוחדים (לפחות כלפי חוץ) ייצגו את המחנה הציוני- דתי. מה תאמר עכשיו, כאשר 3 + 4 ח"כים מסוכסכים מייצגים את המחנה? המונח "לא סופרים" נתחלף ב- "בלתי רלבנטיים". אז, כשהכרזת, על מצבה העגום של המפלגה, היה ראוי שתתפטר, שהרי האחריות ל"לא סופרים" כולה שלך. אבל לא איש התפטרויות אתה, חלף התפטרותך - פיטרת לנו את המפלגה. סחפת אחריך את המרכז - עושה דברך, בכדי לחסל את הבית שהיה לנו במשך עשרות רבות של שנים, משענת תנועת המזרחי העולמית.

היתה בידינו הזדמנות פז לעשות היסטוריה. שמטנו מידינו הזדמנות להכפיל (ואף יותר) את מספר חברי הכנסת של המפד"ל. היתה בידנו הזדמנות חד פעמית להיות מרכיב דומיננטי בשלטון, לקבל את האחריות על משרד החינוך, להצטרף לקבינט הביטחוני-מדיני, לשלוט בעוד שני משרדים ממשלתיים חשובים, לחקוק את תקציבי החינוך שלנו בחוקי הכנסת, ועוד כהנה וכהנה, לו רק היינו מצטרפים כחטיבת מפד"ל בתוך הליכוד ערב הבחירות. היינו יכולים להיות אלו שגרמו לליכוד לנצח את קדימה - לו היינו בפנים, ואז ממש, אבל ממש, היו "סופרים" אותנו.

מי יוותר על הכסא?

בעבר כתבתי, תחת הכותרת: "אורלב עצור את הרכבת", על ההיגיון שבהצטרפות לליכוד, מבלי לפרק את מסגרת המפלגה, ומבלי לשלם שלמוני תקציב מימון ח"כ איתם. לפני הבחירות לכנסת ה - 17 לא הסתפקתי בכתיבה, שוחחתי איתך על ההצעה, שדחית על הסף, בטענה שאתה מובל ע"י הצבור. באותה כתבה כתבתי על העדר התבונה הפוליטית שבאיחוד המפד"ל עם האיחוד הלאומי, כבר אז לא נתתי סיכוי לאיחוד מאולץ, שיביא בחובו רק נזק. שתי המפלגות נחוצות, לכל אחת תפקיד שונה, חיבורם משתק את יכולת תפקודם.

אז מה יצא לנו, התרסקנו, ומי משלם את מחיר הכישלון? החינוך, ההתיישבות, הייצוג הרבני... וכל הערכים שפעם, לפני הרבה זמן, היו נחלתנו המעשית, והיה בידינו להנחילם. זבולון ידידי, אתה חתום על הכישלון הזה, יושב ראש מפלגה אינו רשאי להתקשט בתארים ולברוח מאחריות.

אולם כנראה שהשבר אינו גדול כל כך עד כדי שאתה זבולון ידידי תסיק את המסקנות המתבקשות. סברתי, ואני סובר גם היום, שעדיף היה שלא נעבור את אחוז החסימה, נתרסק לחלוטין, ומתוך האפר תצמח התנועה מחדש, עם רוח חדשה, אישים חדשים ומנגנונים חדשים.

כעת אתה לוחץ על הרב ד"ר דניאל הרשקוביץ להתפטר. אמת, נכון, חשוב מאד להכניס את ניסן סלומיאנסקי לכנסת, אבל האם גם אתה התפטרת מהכנסת כשמונית לשר? האם המועצה חשבה כך שהציבה את ניסן היעיל רק אחרי מי שעוד לא הוכיח את יכולתו?

המפתח בידך, זבולון ידידי. אתה שממילא חלה עליך חובה ציבורית להתפטר בשל המהלכים הכושלים שהובלת את המפלגה, חובה עליך לפנות את מקומך בכנסת לניסן סלומיאנסקי, כדי שיכנס לועדת הכספים של הכנסת ה - 18, וימשיך את מלאכת הקודש לטובת החינוך הציוני דתי, החינוך הערכי - הרי גם אתה זבולון חרטת על דגלך ש"החינוך בראש".

מקור: http://www.kipa.co.il/now/show.asp?id=32091




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות