אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16153 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16153   
יואב
חבר מתאריך 27.9.05
3521 הודעות
יום שלישי כ''ו בטבת תשע''ג    06:18   08.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מי באמת יקבע את זהות ראש הממשלה הבא?  

 
   הועבר בתאריך 08.01.13 בשעה 07:19 מפורום חדשות על-ידי גלובל, (גלובל)
 
תעמולת בחירות 2013 כבר מזמן עברה מכלי התקשורת המסורתיים לרשתות החברתיות ובעיקר לפייסבוק או "ניו מדיה" בז'רגון המקצועי; אז מה חדש בתחום והאם עוד צפויות לו הפתעות? שוחחנו עם מנהלי הקמפיינים של המועמדים הכי בולטים

נקסטר:
www.mako.co.il/nexter-internet/social-networks/Article-8ce4887ae301c31006.htm&utm_medium=referral&utm_campaign=picknick

היום (ג'), יחלו תשדירי הבחירות לכנסת ה-19. שידורי הבחירות הם מוסד וותיק, הסכם ישן של המדינה עם גופי תקשורת ציבוריים בו אלה מחויבים לשדר לשעה קצובה תשדירים מפי מפלגות המתמודדות לכנסת. אנחנו במרחק של שבועיים מהבחירות, ואם בעבר זמן תשדירי הבחירות היה הזמן שבו המפלגות צריכות להוכיח את עצמן בזמן אמת. האמריקאים מכנים את זה Money Time, היום, המצב השתנה. המאני-טיים, של המפלגות הגדולות והקטנות כאחד החל להתרחב יותר ויותר, המסרים שיוצגו היום לציבור בתשדירי הבחירות נאמרים כבר כמה חודשים ברשתות החברתיות או בשפת אנשי המקצוע: "ניו מדיה".
הפוליטיקאים רוצים להיות בפיייסבוק.

"הרבה מאוד השתנה משנת 2009, וההבדל הגדול הוא בדצביבלים". אומר קובי גמליאל, מנכ"ל isocia ומנהל המדיה החברתית והאינטרקטיב של אריה דרעי. "הרבה יותר תקציב מושקע במדיה הזאת. נפח הקהל הישראלי גדל בענק. משש מאות אלף לכמעט מיליון ישראלים. נראה לי שזה הגודל והכמות וזה שפייסבוק הוא האתר השני הכי מצפה בישראל גרם למפלגות להבין שיש בזה צורך. יכולות הפילוח של פייסבוק גדלו בצורה מדהימה. מה שהשקיעו ב-2009 היה עשר אחוז מהתקציב שמשקיעים כיום בניו מדיה".

הוא ממשיך: "אנחנו למשל מייצרים מסרים ותוכן לקהל יעד ספציפי. אנחנו דואגים לכך שאנחנו מפלחים כל תוכן ולומדים לפי התגובות שלו איזה מסר עובד עליו ואיזה מסר לא. אין פוסט שאנחנו לא מעלים ובודקים בדיוק מי ענה ומי ראה אותו בדיוק. אנחנו ממשיכים לנהל מערך דיגיטלי בין הגדולים בישראל. צבא נאמנים נאמן ומסור שאנחנו יכולים לשנע אותו לפעילויות בין גרילה ובין הפצה של מסרים למקומות שנראה לנו נכון לעשות אותם".

אליאב אלאלוף, איש מדיה חברתית וותיק, עומד מאחורי קמפיין הרשת של התנועה של ציפי ליבני. גם הוא רואה את ההתקדמות העצומה שעשתה המדיה החברתית ככלי. "תחשוב על זה שלפני עשרים שנה בסרטים כל הרעים בבאטמן וסופרמן רצו לשלוט במחשבות של אנשים. הם רצו לדעת מה אנשים חושבים ולשלוט במחשבות שלהם. בשנת 2013 זו המציאות. אתה יכול לדעת מה אנשים חושבים. יש מיליון אנשים שנכנסים לפייסבוק, עושים לייקים, כותבים את הדעות שלהם. זה סוג של משהו שעוד לא מוצא הפטנציאל שלו. במקום להקשיב וללמוד ולהבין דברים ולא רק להפיץ מסרים. אתה יכול ללמוד המון דברים מזה שאתה מקשיב לאנשים. יש המון שכל שם בחוץ שזה טיפשי לא לנצל את זה. הגישה הכללית של רוב הפוליטיקאים שזה כלי הפצה".

אבל מבחינתו לדעת להשתמש בכלי זה אף פעם לא באמת יספיק. "בסוף היום מי שמשפיע על הבחירות אלה המועמדים עצמם. מדיה חברתית זה כלי. כמו שיחסי ציבור זה כלי. המועמדים עצמם הם הנכס העיקרי. הרעיון הוא להעצים את הפוליטיקאי. המטרה של המדיה החברתית זה להראות את המועמד כמו שהוא באמת להראות את האישיות שלו. אני לא יכול לראות אותו ככה במסיבת עיתונאים, או אצל ניסים משעל. לראות מי הבן אדם מאחורי הדמות".

"הסוד של נפתלי בנט זה גם הסוד של הפייסבוק שלו"

לעומת גמליאל ואלאלוף, לאסף פאסי לא היה שום ניסיון במדיה חברתית. הוא היה איש חינוך שלפני משונה חודשים התנדב לעזור לנפתלי בנט לנהל לו את עמוד הפייסבוק שלו. היום הוא הסיפור הגדול של מערכת הבחירות עם יותר חברים בפייסבוק מלשלי יחימוביץ'. "אני הייתי היחיד שעבד על המדיה החברתית של נפתלי בנט. לאחרונה הצטרף אליי עוזר. אנחנו שניים. זה הכל. אני בן אדם שמאמין במה שהוא עושה. ומהמקום הזה זה כל כך מצליח. הציבור אוהב לשמוע את מה שאנחנו עושים. הסוד של נפתלי בנט זה גם הסוד של הפייסבוק שלו. זה אמיתי, זה כן, זה בגובה העיניים".

"המדיה החברתית היא כלי מדהים. אני יכול לתקשר עם המצביעים שלי בלי מתווכים". אומר פאסי. "אני לא צריך לחכות לתקשורת שהיא תבליט נושא מסויים. אני יכול להבליט את כל הנושאים. אני יכול לתקשר באופן ישיר על כל נושא וערך שחשוב לי".




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הקב''ה (ל''ת) עמוסכ 08.01.13 07:07 1

       
עמוסכ
חבר מתאריך 11.4.04
63304 הודעות
יום שלישי כ''ו בטבת תשע''ג    07:07   08.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הקב''ה (ל''ת)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות