אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16350 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16350
montezuma
חבר מתאריך 28.12.08
114 הודעות
אור ליום שני י''ח בטבת תש''ע    22:34   03.01.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

2010: אובמה לא הולך לסגת מאפגניסטן.  

 
שני כוכבים שחורים התווספו לדגל האמריקאי לאחר ה11/9, אחד עבור ארץ האופיום והשטיחים הלא היא אפגניסטן והשני עבור ארץ הסביח והנפט הלא היא עיראק. המשותף לשני הכוכבים הללו, היא ההבטחה של אובמה למחוק אותם מהדגל האמריקאי ולתת להם דגל משלהם. אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד. אפגניסטן היא החצר האחורית של האימפריה ומשם יצאו המחבלים ששמו אותה ללעג. אובמה לא רוצה להיזכר כנשיא ותרן, הוא יודע שעם עזיבתו של החייל האמריקאי האחרון את אדמת אפגניסטן הטליבאן יחזור לשלטון וכל המלחמה כלא הייתה. יש מחיר לשינוי ואובמה לא מוכן לשלם אותו.

עד סוף השנה הבאה יהיו 220,000 אמריקאים מוצבים באפגניסטן שזו כמות אוכלוסיה שוות ערך לגודלה של העיר אשדוד. בנוסף, אזרחי ארצות הברית הנשארים בבית, יאלצו להיפרד מסכום של 102,000,000$ לטובת המרדף אחר בין לאדן וחבורתו וכל זאת בשעת שפל כלכלי. מי שחשב שהדמוקרטיה הולכת לוותר על מעוז פרחי הפרג , שיחשוב שנית. ג'ורג' בוש הבין שהדרך היחידה לנצח את הדת המוסלמית היא לספק לה חלופה ואת זה ניתן לעשות רק אם נמצאים פיזית באותה מדינה, בשלט רחוק זה לא יעבוד.צריך לבנות תשתית של מוסדות שלטון, חינוך ותרבות שיאפשרו לתושבי אפגניסטן לקבל צורת חיים אחרת. מערבית.

כאשר שטיח הקסמים של אובמה נחת, הוא הבין את מה שהבין בוש לפניו, אי אפשר לצאת עכשיו. מוטלת על אמריקה אחריות גדולה מידי שיכולה להשפיע לא רק על המזרח התיכון, אלא על כל המבנה של העולם המערבי. המלחמה שיצאה אליה ארצות הברית בשנת 2001 הפכה עם השנים למלחמת תרבות עם מניעים דתיים ואי אפשר להחזיר את השד לבקבוק, אז במקום לצאת נכנסים יותר עמוק. בום וגמרנו, חושב המפקד הצעיר של הצבא הגדול בעולם, אם נגדיל את הכוחות שלנו נוכל לסיים את המשימות מהר יותר ואז לצאת מהר יותר. ההיסטוריה הוכיחה לעומת זאת כי האפשרות היחידה שמלחמה גדולה יותר יכולה להביא לסוף מהיר יותר היא אם מספר הארונות שמגיעים לוושינגטון גדול יותר. וייאטנם, זוכרים?

אובמה משחק בתוך משוואה מסובכת, כאשר מצד אחד הוא לא יכול לצאת מאפגניסטן בלי שינוי כלשהו כדי לא לפגוע בכוח ההרתעה של ארה"ב ומצד שני הוא צריך לדאוג שלא ימותו יותר מידי חיילים, אחרת רמת הפופולוריות של בוש בסוף הקדנצייה תהיה משהו שהוא יוכל רק לחלום עליו. כדי להשיג כמה שיותר נקודות במשחק הזה אובמה צריך לקנות לו כמה שנים של שקט יחסי במזרח התיכוןשיאפשרו לו לשטוף לאפגנים את המוח עם צורת חשיבה מערבית – ליברלית כזו שתגרום להם לוותר על הטאליבן בעצמם. בשביל זה צריך הרבה חיילים והרבה כסף.

אם סופרים גם את הקדנציה השנייה שלו , נשארו לאובמה שבע שנים לגרום לאפגניסטן להפוך למדינה עצמאית היכולה להתקיים בזכות עצמהוזה אומר שצפויה שם נוכחות אמריקאית לפחות עד שנת 2017. מנהיג המעצמה הדמוקרטית הגדולה בעולם משקר לעם שלו במצח נחושה ואף אחד לא צועק לעברו שהוא ערום.

דמוס חארטוס.



הזכויות שלנו הן דרישות אויבינו. זה תמיד משחק סכום אפס.


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות