אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16860 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16860   
שורביני
חבר מתאריך 23.12.12
3808 הודעות
יום ששי ז' בשבט תשע''ג    15:38   18.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

זליכה: ''הזהרתי את נתניהו מהגירעון - אך הוא כרת ברית עם הטייקונים''  

 
   הועבר בתאריך 18.01.13 בשעה 15:45 מפורום חדשות על-ידי CarpeDiem, (גלובל)
 
נתוני התקציב שפורסמו השבוע וחשפו כי המדינה נמצאת בגירעון של 39 מיליארד שקל - כפול מיעד הגירעון - ממשיכים לעורר סערה בקרב פוליטיקאים וכלכלנים.

גם החשב הכללי לשעבר, ירון זליכה, שבעבר היה מקורב מאוד לראש הממשלה, תוקף בחריפות את מדיניות הממשלה ואת נתניהו עצמו. "אם המדיניות הממשלתית תישאר דומה, הגירעון יגיע גם ל-60 מיליארד שקל", אומר לפורבס החשב הכללי באוצר לשעבר, ירון זליכה, שנחשב לאחד מתומכיה של שלי יחימוביץ'. "המדינה איבדה את השליטה באופן מוחלט. המשק כולו נמצא בהידרדרות מפחידה, וצריך לשנות מדיניות ב-180 מעלות".

"אני ממליץ לשר האוצר הבא לראות את הסרט מציצים ולהריץ לקטע שבו נאמר המשפט "הפוך, גוטה, הפוך". המדיניות צריכה להיות הפוכה לגמרי, במקום שבו העלו מסים צריך להוריד, את הפטור שנתנו לבעלי ההון צריך לבטל".

"ראש הממשלה יודע כבר שנים שנגיע למצב הזה. בשיחות אישיות שהיו לי איתו הזהרתי שהמדיניות הזו מסוכנת. אמרתי לו שהממשלה רוכבת על גב של נמר, וכל זה על חשבון מעמד הביניים".

"נתניהו כרת בריתות עם בעלי הון, עם חברות הגזלנים, עם האוליגופולים. הוא כרת בריתות עם אלה שגורמים לנו לשלם יותר על כל תחום בחיים. הוא שיתף איתם פעולה, בעידוד או תוך עצימת עיניים".

ממטה ההסברה של הליכוד ביתנו נמסר בתגובה: "זליכה הוא שקרן כפוי טובה, שככל הנראה קיבל מיחימוביץ' הבטחה לג'וב בכיר, ומשקר בעזות מצח. זליכה, ששירת את טייקוני הסלולר במאבקם נגד הרפורמה שהוזילה את המחירים לצרכנים, מעיז בחוצפתו להאשים את הממשלה שעשתה הכי הרבה מול בעלי ההון לטובת הצרכנים. הממשלה הנוכחית פעלה לצמצום הריכוזיות, העלאת המיסוי על מחפשי הגז והנפט, והטלת מימון שיקום ים המלח על הטייקונים. ממשלת נתניהו הצילה את כלכלת ישראל במשבר הכלכלי העולמי, האבטלה ירדה ונוצרו למעלה מ-380 אלף מקומות עבודה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר ביקר את ההוצאה הממשלתית על תקציב הביטחון בתחילת השבוע, החריף אתמול את הטון. בפורום בכירי המשק באוניברסיטת חיפה אמר אולמרט כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע שהוא יהיה חייב לתת מענה לכישלון הקולוסאלי התקציבי, והמענה הזה יבוא על חשבון ציבור הבוחרים. ולכן, מתוך חולשה ורכרוכיות הוא החליט להקדים את הבחירות".

אולמרט התייחס בביטול לאפשרות שההכנסות מתמלוגי הגז יכסו את הגירעון: "אם אכן יתחילו בתפוקה מלאה של הגז בתמר באפריל, ב-2013, במקרה הטוב, אפשר יהיה לקבל מתמלוגים כ-600 מיליון שקל. ראש הממשלה יודע שזה צריך לכסות גירעון של 19 מיליארד שקל, הוא מבין את הפער בין המקור הזה שמישהו אמר לו שאולי ייוולד בחודשים הקרובים לבין הצרכים שעליהם אנחנו מדברים".

והיה גם מי שהגן על מדיניות הממשלה. הכלכלן שלמה מעוז, שכזכור השתתף בפריימריז של הליכוד אך לא נבחר במקום ריאלי, סבור שהממשלה ניהלה את התקציב באחריות. "הגירעון אינו מפתיע, האוצר ידע שהוא יהיה גדול, ולכן פעל, ופעל נכון", הוא אומר. "מעולם לא הייתה ממשלה שהעזה להעלות מסים ערב בחירות, והממשלה הנוכחית עשתה את זה בנחישות. מדובר בהתנהגות אחראית של מקבלי ההחלטות". מעוז הוסיף כי הוא מעריך שגם אחרי הבחירות לא תהיה העלאת מסים משמעותית, והמיסוי יתמקד בסקטור העסקי, עם העלאה של עד 2% במס החברות.

מעוז העריך גם כי תקציב משרד הביטחון יקוצץ בשנה הנוכחית, וכי הוספת פקידי השומה מצד הממשלה לאכיפת המסים תביא לעלייה בהכנסות. "צריך להוריד את הגירעון בהדרגה ובצורה מסודרת בעזרת מייצב אוטמטי, אי אפשר לבוא עם צעדים אגרסיביים", ציין.

http://www.forbes.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=E&0r9VQ=GIHH




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  גאון הדור SerahKastel 18.01.13 15:44 1
  כנראה מחר את נשמתו לכסא, ימים יגידו. uz7 18.01.13 15:50 2

       
SerahKastel
חבר מתאריך 2.4.12
1461 הודעות
יום ששי ז' בשבט תשע''ג    15:44   18.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. גאון הדור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ממש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
uz7
חבר מתאריך 13.12.09
42561 הודעות
יום ששי ז' בשבט תשע''ג    15:50   18.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כנראה מחר את נשמתו לכסא, ימים יגידו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

כג בסיוון ה'תשע"ב (12.6.2012) היום העצוב ביותר שידע רוטר.נט.עזיבתו בטרם עת של הרב ישעיהו רוטר זצ"ל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות