אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16869 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16869
יואב
חבר מתאריך 27.9.05
3521 הודעות
שבת קודש ח' בשבט תשע''ג    08:41   19.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סקר הסקרים האחרון - אולפן שישי חדשות 2  

 
   רגע לפני שישראל הולכת לקלפי, איגדנו כאן נתונים מ-11 סקרים שפורסמו לקראת סוף השבוע בכל אמצעי התקשורת כדי ליצור תמונת מצב אחרונה ועדכנית ככל שניתן. כמה מנדטים מקבלות המפלגות, מי מתחזק ומי נחלש והאם תמונת הגושים משתנה?

סקר הסקרים האחרון - אולפן שישי

הנתונים שמרכיבים את הסקר הזה נלקחו מתוך הסקרים שפורסמו לקראת סוף השבוע בחדשות ערוץ 2, בתוכניתו של נסים משעל, בחדשות 10, בעיתונים "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ", "ישראל היום", "גלובס", ו"סופהשבוע", וכן בקול ישראל וב"וואלה". וזו התמונה שמתקבלת מממוצע אחד-עשר הסקרים, תמונת "סקר-הסקרים האחרונים", לפני הבחירות.

"הליכוד ביתנו" עמד בשבוע שעבר על 35 מנדטים בסקר הסקרים, והערב הוא יורד במנדט אחד ל-34. "העבודה" - יציבה עם 17. "הבית היהודי" - שומר על כוחו: 14 מנדטים. כך גם ש"ס עם 11. "יש עתיד" עולה במנדט אחד מעשרה, ל-11. התנועה של ציפי לבני יורדת מ-8 מנדטים בשבוע שעבר לשבעה השבוע. מרצ עולה במנדט אחד לשישה מושבים. "יהדות התורה" יציבה עם 6.

חד"ש שומרת על כוחה עם ארבעה מנדטים. רע"ם-תע"ל: יורדת במנדט אחד מארבעה לשלושה. בל"ד, ב"סקר הסקרים" האחרון שלפני הבחירות - יציבה עם שלושה. "קדימה" עוברת את אחוז החסימה ומשיגה שני מנדטים, בדיוק כמו בשבוע שעבר. עוצמה לישראל, שלא עברה בשבוע שעבר את אחוז החסימה משיגה שני מנדטים.

ומה לגבי הגושים? זו התמונה האחרונה: הימין: שכולל את "הליכוד ביתנו", "הבית היהודי" ו"עוצמה לישראל" עם 50 מושבים. מפלגות המרכז-שמאל: "העבודה", "יש עתיד", "התנועה", "מרצ" ו"קדימה" - 43. המפלגות החרדיות: ש"ס ו"יהדות התורה" עם 17. המפלגות הערביות: עם עשרה מושבים.

ומה אומרת על כך הד"ר מינה צמח, שתערוך את המדגם ביום הבחירות? "יש ירידה של גוש הימין והדתיים בסקר האחרוןש אני ערכתי בבוקר. הם ירדו ל63 מנדטים. במקביל, השבוע נפתחו שני תהליכים - התחזקות יש עתיד והתחזקות מרצ, שעומדים כעת על 6 פלוס מנדטים. עם זאת, בגלל שלא נוכל לפרסם עוד סקרים עד יום הבחירות, לא נדע אם מדובר במגמה מתמשכת, או שזה ייפסק".

כמו כן, מספר הקולות הצפים מערר אולי תקוות בקרב גורמים שונים שהתוצאות עוד עשויות להשתנות. הד"ר צמח מתייחסת להערכות האלה בביטול. "אנחנו מדברים על 15% צפים. זה לא דרמטי. ראשית, בגלל שלמחציתם יש נטייה ברורה. סיבה נוספת היא שבסקרים, צפים מתלבטים לרוב בין רשימות באותו המחנה".

בחירות 2013: מאחורי הקלעים




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות