אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17013 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17013
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום שלישי י''ג בחשון תשס''ט    10:41   11.11.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הדימוי הכפול של מפלגת ישראל ביתנו  

 
   ישראל ביתנו: רוסית בעיני העולים, לא מגזרית בעיני השאר

מאת לילי גלילי

טקטיקת הדימוי הכפול שנקט ליברמן בבחירות המקומיות תופעל גם בבחירות הכלליות

בשעות הערב של יום רביעי האחרון, התכנסו כמה מאות דוברי רוסית באולם מסעדת "פרמייר" בראשון לציון. במקום התקיים אירוע בחירות של רשימת "ישראל ביתנו" המקומית. כשהמשתתפים, רובם קשישים, נשאלו איך ויתרו על הצפייה בטלוויזיה בניצחונו של אובמה, הגיבו כאילו הדבר מובן מאליו: "אבל פה ליברמן", על אף שהמנהיג לא היה נוכח באירוע. את המפלגה ייצג ח"כ סטאס מיסז'ניקוב, כוכב מקומי שליברמן הביא לפוליטיקה הארצית.

בעוד שבערים המעורבות בהן ישראל ביתנו מתמודדת, המפלגה מדגישה את עובדת היותו של ליברמן "מנהיג חזק", בערים נטולות תושבים ערבים היא נוקטת בגישה שונה. בראשון לציון, למשל, נבחרה הסיסמה "לעשות סדר", שנשקל אפילו לאמץ אותה לבחירות הכלליות, למרות שהיו אלה שחששו שהיא נשמעת פשיסטית מדי.

שני שינויים מאפיינים את הבחירות המקומיות בעבור ישראל ביתנו. האחד הוא ההתמודדות בערים בינוניות וגדולות. השני, הוא השתרשות העומק בזירה המוניציפלית. שינויים אלה מרמזים על כוונות המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת. "זאת אכן החלטה אסטרטגית", מאשר מיסז'ניקוב, "שברנו את המחסום הפסיכולוגי של 2003 לשחק במגרש של הגדולים. אם בעבר הלכנו על מקומות כמו בני עיש וחצור הגלילית, היום אנחנו מתמודדים גם על אשקלון וכרמיאל, כשלמועמדים שלנו סיכויים טובים".

ליברמן הצליח באמצעות לוליינות פוליטית לקבע דימוי כפול למפלגה. בקרב דוברי הרוסית, מדובר עדיין ב"מפלגה רוסית", אך בציבור הכללי, המפלגה כבר מזמן איבדה את צביונה המגזרי. השינוי הנבנה עתה בזירה המוניציפלית אמור להניב תשואה אלקטורלית בציבור הכללי גם בבחירות לכנסת. "כשיצאתי להתמודדות המקומית ב-2003, פניתי רק לשוק הרוסי. היום, ברשימה שלי בראשון לציון יש שני ותיקים, אחד מהם סא"ל בחמישייה הראשונה". זאת הפרופורציה לה שואפת ישראל ביתנו להגיע גם בבחירות הכלליות, וזאת מבלי לאבד את הקול הרוסי. לשם כך, המפלגה עדיין מריצה רשימות "רוסיות" בכמה יישובים מרובי עולים כמו בת ים, נתניה והקריות.

הטקטיקה המשולבת בה פועלת עתה המפלגה במקומות כמו ראשון לציון, תהיה זו שתופעל גם בבחירות הכלליות. בישראל ביתנו מייחסים חשיבות עצומה להצלחה בבחירות המקומיות, דווקא משום שההערכה היא שהמנדטים העתידיים לכנסת יבואו מהציבור הכללי, ציפייה המחייבת השתרשות עומק בשטח.

המאמץ היום מתמקד בהבאתם אל הקלפיות של מי שזוהו כמצביעים בטוחים של המפלגה. היעד המיידי הוא להעמיק את האחיזה ב-48 היישובים בהם יש למפלגה נציגות במועצה המקומית, ולשמר את שלושת ראשי הרשויות מטעם המפלגה בבני עיש, חצור הגלילית ודימונה. ורצוי, כמובן, להביא לראשות העיר את מועמדי המפלגה בכרמיאל ובאשקלון.

מקור: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1036320.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות