אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17148 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17148
יועץ טוב
חבר מתאריך 3.9.10
32 הודעות
אור ליום רביעי י''ב בשבט תשע''ג    19:53   22.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''ש''ס לא דואגת לחלשים אלא ניזונה מהם''  

 
   יועץ טוב: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 20:31
לא דואגים לחלשים - ניזונים מהם

בהיעדר הישגים, מעשים או יצירת אלטרנטיבה ספרדית-תרבותית אמיתית הלכה ש"ס אל הנשק הקל ביותר – השנאה והגזענות. מכתב פתוח לאריה דרעי

(איתמר ברתור // מעריב)

שלום לך אריה דרעי.

אם להאמין לסקרים, חזרתך לש"ס כמשיח וכמושיע לא הועילה למפלגה. אולי זה הציבור שמאס בניסיון להמליך עליו עבריין, אולי זו העובדה שש"ס מגיעה ליום הבוחר עמוסה בדיבורים אך מועטה במעשים, דבר אחד בטוח, מכל האירועים הקשורים בש"ס, זהו היחיד המשמח.

אתה איש חכם, ר' אריה, ולכן אתה יודע היטב שש"ס נמצאת במשבר העמוק בתולדותיה. עד עכשיו המפלגה שלך הצליחה לנסות להתיימר לייצג את הציבור הספרדי המסורתי – היום זה נשמע כמו בדיחה לא מצחיקה.

האם חברת לומדים שניזונה מהמדינה ומתרחקת מעבודה זוהי מורשת ספרד? האם להשתמטות מהצבא הטיפו חכמי מרוקו? הלחברה אליטיסטית שמנותקת מעמה פיללו גדולי המגרב והמזרח?

התיימרתם להחיות את תרבות ספרד ובמקום זה עברתם לחקות כל פסיק מהתרבות החרדית-אשכנזית שלפניה אתם מתבטלים. היכן היא מורשת האחווה, השלום והמתינות ההלכתית מבית אבא? האם היא אבדה לכם יחד עם בניכם שנשלחו למיטב המוסדות החרדים-האשכנזים להתחנך על תורה אחרת?

איזו תרבות חדשה השכלתם להעמיד? תרבות של עוני, אבטלה, ואפליה? אלו עוצמות הבאתם אם אתם מתעקשים לשלוח את בנותיכם למוסדות שמפלים אותן כאילו חזרנו בזמן 60 שנה לאחור?

בהיעדר הישגים, מעשים או יצירת אלטרנטיבה ספרדית שורשית תרבותית אמיתית הלכתם אל הנשק הקל ביותר – השנאה והגזענות. קיוויתי שתתחרט על תשדיר כוכבית הגיור הדוחה אבל אתה הוספת חטא על פשע ועמדת מאחריו. ככה זה כנראה כשאין שום דבר אחר למכור.


תרשה לי לספר לך על האחיין שלי. הוא בן 3, אוהב צעצועים ומסרב ללכת לישון מוקדם. יש לו סבא אחד רוסי ואחד מרוקאי אבל הוא כבר יחיה בעולם שבו פקס תהיה מילה מההיסטוריה. הוא לא יודע מה זה רוסי, מרוקאי או פולני. הוא שייך לעולם אחר שבו אני מקווה כבר ייעלם השיח הגזעני הזה ביחד עם מפלגתך שנכשלה.

הייתי לא מזמן בביקור שורשים במרוקו. התפללתי בבית הכנסת העתיק במלח במרקש. לא היה מזיק לך לבקר שם אריה, היית רואה יהודים ממגוון עדות, דתיים יותר וגם הרבה פחות שמתפללים ביחד באחווה. הייתה איתי ידידה ממוצא רוסי – אני מבטיח לך אריה אף אחד שם לא טרח לבדוק בתעודותיה.

אתה מרבה לדבר על גזענות, וכאן אתה אולי צודק. אבי חווה אותה היטב כשעלה ארצה ושיירים ממנה נותרו עד היום, אבל מה אתה מציע לציבור הספרדי? להמשיך בשיח הקיפוח? להתבוסס בתחושת הנעלב? להיות פאסיביים ולדבר על "מגיע לי" במקום לפעול בעולם?


מהמציאות נלמד שהקסם פג
תרשה לי לספר לך על הסבא רבא של אותו אחיין. הוא עלה בעלייה לא חוקית ממרוקו בשנות ה-50 עם משפחתו ונתפס בדרך על ידי המשטרה שהחרימה את מזוודותיהם. אחרי הרבה תלאות וכמה מדינות הגיעה המשפחה למרסיי כשרק בגדיהם לגופם. הרבה רצו לעזור למהגרים הטריים ובמיוחד למשפחה נטולת הכול אך סבא שלי סירב "אנחנו לא נוטלים מתנות" הוא פסק ואבא שלי מצא עצמו במשך חודשים מכבס את החולצה ולובש את הגופייה וכך הלאה.

המשפחה הגיעה ארצה ונשלחה לחדר קטן במעברה. גם כאן שמע המשפחה מאותגרת הרכוש הגיע לשלטונות והם פנו לעזור. "יש לנו קרובים בארץ, אנחנו לא מקבלים תרומות", פסק שוב סבא שלי וכך היה. הרבה שנים לאחר מכן, אותו הסבא שלא הכיר ממרוקו את מושג הביטוח הלאומי סירב לקבל את הקצבה מהמדינה. בניו ניסו להסביר לו שהם שילמו עבורו ביטוח לאומי כל השנים אך הוא בשלו: "הכל לתרומה", הוא פסק, וכך היה.

עשרות נכדים העמיד סבא ניסים וכולם המשיכו את דרכו. אנשי רוח ועמל, מורים ואקדמאים כולם לקחו אחריות על חייהם והעמידו משפחות שבונות את הארץ ומעורות בה. אבל אלה בדיוק המודלים שאתה לא מעוניין בהם. אתה ומפלגתך מטפחים הרי תרבות של לקיחה וחוסר אחריות כדי שתוכלו להופיע בדמות הגביר. דגים הרבה חילקתם אריה אבל חכות אתם מנסים למנוע מהציבור שלכם.

"ש"ס דואגת לחלשים", אתם מצהירים בתשדירים שלכם, וכאן אתם אכן צודקים לגמרי. בשינוי אחד קטן. ש"ס לא דואגת לחלשים (ל בשווא) אלא דואגת לחלשים (ל בפתח). ש"ס מנסה לדאוג שימשיכו להיות חלשים כי בלעדיהם לא תהיה זכות קיום לגבירים שכמוך, שנוטלים מיליונים משועי ארץ כמו נוחי דנקנר ומתיימרים לייצג את השכבות החלשות.

אני מקווה שמחר המציאות תלמד שהקסם פג. ומה שיישאר מאגדת אריה דרעי זה מה שהוא, איש קטן שעושה צל גדול.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/430/985.html?hp=1&cat=479&loc=9




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות