אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17507 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17507   
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
אור ליום רביעי י''ד באייר תשע''ג    21:57   23.04.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המכנה המשותף בין טומי לפיד ובנו יאיר לפיד  

 
   הועבר בתאריך 23.04.13 בשעה 23:24 מפורום חדשות על-ידי גלובל, (גלובל)
 

יאיר לפיד הולך בדרכי אביו? "גם טומי היה חבר בממשלה בלי חרדים, ממשלה שעשתה נזקים קשים" כך אומרת ח"כ שלי יחימוביץ ועורכת השוואה מרומזת בין לפיד הבן והאב, דרעי לעומת זאת מעדיף לבקר את הנציגים החרדיים "שיחקו לידיו של לפיד" • וגם: האמירות של האב ז"ל (חדשות, פוליטי)
ישי כהן|י"ג באייר תשעג 20:39 23.04.13

הולך בדרכי אביו? יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד, טוען כי דרכו שונה מזו של אביו טומי ז"ל. לפחות בכל הקשור לשנאה בין משפחת לפיד לבין המגזר החרדי.

אולם, מסתבר, שדרכו של לפיד זהה כמעט לחלוטין לזו של אביו. כך עולה ממקבץ אמירות אותן אמר לפיד האב בעבר, ונשמעות כמעט זהות לאמירות אותן אומר לפיד הבן, כיום.

בנאום שנשא בעבר ח"כ לפיד האב בכנסת, טען כי החרדים סוחטים תקציבים, כשהוא מזכיר את ח"כ יעקב ליצמן וטוען כי העמדתו בעבר בראשות וועדת הכספים תביא ל"סחיטת מעשר לחרדים".

דברים דומים השמיע ח"כ לפיד הבן אמש בנאומו בכנסת, כאשר בירך על כך שח"כ משה גפני אינו עומד עוד בראשות וועדת הכספים, כשלפני כן לפיד אף האשים את הציבור החרדי ונציגיו בכנסת בגרעון התקציבי.

בקטעים ארכיונים מנאומיו בכנסת, נראה לפיד האב כשהוא אומר דברים דומים לאלו שאומר היום בנו, יאיר.

לפיד האבא: "שצעיר חילוני לא יהיה חייב לשרת בצה"ל שלוש שנים בעוד שבחור ישיבה חרדי משתמט משרות לצה"ל".

כמו היום, גם אז הח"כים החרדים לא שתקו לדברי ההסתה של לפיד האב ח"כ ישראל אייכלר צעק: "תפסיק להסית".

לפיד האב המשיך ותקף את מה שהוא כינה "סחיטה חרדית": "סטודנט יצטרך לשלם שכר לימוד בעוד שלבחור ישיבה משלמים בכדי שילמד".

על מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים אמר טומי לפיד בזמנו: "מעתה לא יעביר אגורה אחת שחוקה לשום צורך חיוני של המדינה מבלי שיסחט מעשר לחרדים".

כזכור, אמש, תקף לפיד הבן, יאיר, את הנציגים החרדים בכנסת, ואף רמז כי הציבור החרדי אינו משלם מיסים: "אתם ישבתם בכל ממשלה שהיא - כבר 30 שנה, והגרעון הזה רשום על שמכם, אני זה שצריך לפתור את הגרעון הזה שאתם יצרתם, וגם לא הייתם החברים הכי 'זולים' לממשלה הזאת, אני מזכיר לך. זה לא שאתם ישבתם ואמרתם שמתוך דאגה לעם ישראל אתם החלטתם פחות כסף מתקציב המדינה".

עוד אמר לפיד הבן: "הממשלה הזו תטפל בזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים היישר מתוך החצר האחורית שלך (של ח"כ פרוש י.כ). הרבה מתגייסים חדשים יהיו לנו".

"המדינה סיימה לקבל מגפני הוראות, ובגלל זה אתה כבר לא יו"ר וועדת הכספים, כי נמאס לנו לקבל ממך הוראות"


בתוך כך יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ תקפה הערב (שלישי) בראיון לחדשות 2 את לפיד ואמרה: "גם טומי לפיד היה חבר בממשלה בלי חרדים ב-2003, ממשלה שעשתה נזקים קשים ביותר, תקציב איום ונורא".

"ההתכתשות הזאת עם אותה קבוצה (החרדים י.כ), ריבוי היצרים וליבוי העוינות בין שתי קבוצות באוכלוסייה - לא ירפא את החברה הישראלית".

הערב (שלישי), הגיב ח"כ אריה דרעי (שס) לנאומו של לפיד, והאשים את חברי הכנסת של יהדות התורה ב"משחק לידיו של לפיד": "הייתי אתמול בתחילת הדיון, ראיתי לצערי הרב, בתום לב, אבל חבריי שיחקו לידיו של יאיר לפיד".

הבוקר, התבטא המגיש הבכיר רזי ברקאי ואמר: "הוא (יאיר לפיד י.כ) נהנה אתמול לחבוט בהם, ולכן הזכרתי את טומי. זה ממש הזכיר לי יציאות של טומי.

"כאילו הוא ביקש לעצמו את קריאות הבניים והפרובוקציות כדי להשתלח בהם, ובעניין הזה צודק ח"כ מאיר פרוש שזו היתה הצגה", הוסיף ברקאי. "הוא היה מאוד ציני כלפי החרדים".

מקור: http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%A3-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%91%D7%90-%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%99-%D7%95%D7%99%D7%90%D7%99.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  שם המשפחה. מהיהודים 23.04.13 22:06 1

       
מהיהודים
חבר מתאריך 9.2.09
4763 הודעות
אור ליום רביעי י''ד באייר תשע''ג    22:06   23.04.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. שם המשפחה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות