אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17552 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17552
בוקיבןיוגלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
2351 הודעות, 29 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב בסיון תשע''ג    07:50   21.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איך למנוע בכל זאת התלקחות כללית בסוריה נגד ישראל / מישל דוד יוסף  

 
   בסוריה, הורגים אחד את השני,הורסים תשתיות, ערים וכבישים, והאזרח הישראלי מסתכל מהצד ושמח לא להיות חלק מהחגיגה: 70,000 אנשים הרוגים, 1.5 מיליון פליטים, 100 מיליארד דולר של נזקים, גירעון שטיפס על 745 מיליארד דולר. בסוריה אסד, השיעים, (החיזבאללה ואיראן), עיראק, רוסיה, סין בצד אחד, נגד ה"מורדים", הסונים בסיועה אל קאידא, ארה"ב וה-CIA, אירופה, ועוד.

רק שימשיכו כך עוד 100-150 שנה, אז לא יהיה דבר כזה בשם סוריה, לבנון, ירדן ועוד. רק שכל יום המצב יכול להתהפך, ויש בחצר של מדינת ישראל "מלחמת עולם קטנה" עם כמויות אדירות של נשק שמגיעות לשני הצדדים.


מה שיפה בלחימה בסוריה, הוא שקיים כמעט שיווין בין הכוחות. לכן תכינו פופ-קורן...(תמונה וויקיפדיה)


ננסה לצייר תמונת מצב מופשטת למה שקורה שם.

"המורדים"
זו קבוצה מאוד הטרוגנית, של סוניים בעיקר. הפעיל והאכזר ביותר נקרה "אלנוצרה", הם נשבעו אימונים לאל-קאידא. וזה די מצחיק לראות אותם נלחמים ביחד עם האמריקאים והסי איי אי! אין הרבה הסכמה ביניהם חוץ משנאה לאסד. רוב הסיכויים שהם ימשיכו להרוג אחד את השני מיד אחרי הפלת אסד. חלק מהם לא רואים בישראל אויב מהותי, אבל "אלנוצרה" דווקא כן, ואלו מייצרים אירועי ירי כל הזמן בגבול ישראל.

כדי להרתיע את המורדים, יש "להבהיר" להם, שישראל יכולה לגרום להם הרבה יותר נזק מאסד (לא בטוח שזה נכון…).

אסד:
הוא עדיין שולט על רוב צבאו, ונראה שכל עוד רוסיה תעמוד מאחוריו, הוא יחזיק מעמד. הוא הצליח להשתלט על רוב שידורי תעמולה של המורדים ע"י שליטה מלאה על האינטרנט והטלפונים הסלולריים. הוא מנוהל לגמרי ע"י רוסיה ואפילו ע"י החיזבאללה. הערכות מדברות על "מדינת האלוואים" (העדה שלו) שהוא רוצה להקים במערב סוריה אם סוריה תתפרק. הוא שלח לשם את החיזבאללה שביצע טיהור אתני, אך עדיין זה לא מצליח לו, גם לא בגזרה הזאת. ניבאו את נפילתו עשרות פעמים, אך הוא עדיין מחזיק ברוב הכח שבמדינה שלו.

כדי להרתיע את אסד מלתקוף את ישראל (בעיקר עם נשק כימי) יש להבהיר לו שהוא ואנשיו יפלו בצד המורדים אחרי שצה"ל יחליט להשמיד את כוחו הצבאי (זה לא יקרה אם פוטין לא ירצה שזה יקרה…)

החיזבאללה:
הוא ארגון קטן מיומן ואיכותי, נאמן, הוא בעיקר "לא סורי", ולכן הוא בהחלט לא רואה באזרחים הסורים את אחיו, שהוא מתבקש לשחוט אותם. כל חייליו נולדו בלבנון אך הם מקבלים אימון, מימון (3000$ לחודש למי שמתגייס בסוריה!), השראה וגם פקודה מאיראן. הם רואים את עצמם כחיילי המהפכה השיעית בעולם כולו שאותה הם מנסים בדרכים שונות להביא ללבנון. ישראל חוששת שהם יקבלו בקרוב את הטילים הימיים שאסד קבל לאחרונה והם יפעילו אותם נגד אסדות הגז של ישראל.

איראן צריכה לקבל מסר ברור שבמקרה של פיגוע שם, ישראל תשמיד את כל שדות הגז שבאיראן בנוסף לכורים הגרעינים.

כדי להרתיע את החיזבאללה יש להבהיר לו שכל עשרות הכפרים השיעים שמהם הם באים, לא ישרדו ושלא יישאר קיר אחד שם בגובה מעל מטר וחצי. לא בטוח שבכל מחיר החיזבאללה מוכן להקריב את עצמו ו-30 שנה של כיבוש איטי של לבנון למען קפריזה של מנהיג איראן. גם היום ניכרת ביקורת גלויה מתוך לבנון נגד איראן.

לבנון ועיראק
בתוך המדינות האלו התחילו להתעורר מאבקים פנימיים, והסונים לא אהבו לראות שהורגים את אחיהם בסוריה, לכן קיימת גם שם סכנת התפשטות מלחמת הדת שרואים כרגע בסוריה.

איראן:
יש לה מה להפסיד במערכה הזאת, היא יודעת שהתנגשות קשה מדי נגד ישראל מצד החיזבאללה, עלולה להביא את האש אליה הביתה. היא גם לא מוכנה לאבד את החיזבאללה לגמרי, אבל כמה מאות הרוגים, זה לא מפריע לה.

הדרך להרתיע את איראן הוא הבהרה שישראל תחזיר אותה 50 שנה אחורה בכל תחום. צריך גם להתכוון לזה כדי שהם יאמינו.

המסוכן ביותר באזור: פוטין
היחיד שלא חושש מפגיעה בארצו ובשלטונו, ע"י טילים סנקציות, מהפך פנימי ועוד, זהו פוטין. האיש רוצה להחזיר את רוסיה לתקופת הצאר, ורואה את עצמו שולט לנצח נצחים על אדמת רוסיה שכל פועלו הוא להרחיב את השפעתה על העולם כולו. את זה הוא עושה בעיקר ע"י מכירת נשק, לכל מי שמבקש, בעיקר טרוריסטים מהעולם כולו. יותר הפיכות, יותר מלחמות, יותר מכירת נשק, זאת המנטרה של פוטין. חיי אדם אצלו כלל למשחקים, רק רוסיה הגדולה מול העולם כולו. הכלכלה הפנימית שלו בירידה קלה, אך עדיין לא מדאיגה יותר מדי. הארץ שלו חיה בעיקר מאוצרות הטבע האדירים שלה. פוטין רוצה להרהר על שליטת ארה"ב בכל מקום שהיא יכולה. אין אצלו סנאט או קונגרס שמאיימים עליו, והיריבים הפוליטיים שלו יושבים בכלא, או ש"מקום קבורתם אינו ידוע". פוטין לא חושש מטילים גרעינים אמריקאים, גם לא מישראל. רק אם פוטין מבין שהוא שוקע בבוץ הכלכלי-תדמיתי הסורי, אז אולי הוא ירצה להרפות מהמערכה.

הדבר היחיד שהוא טוב: בלימת התהליך המדיני
למרות הלחץ האטומי שקיים מצד אובמה כדי להקים מדינה פלסטינית. אי היציבות האזורית הוא תירוץ בהחלט המתקבל בעולם שלא לעשות, אז זה המצב עכשיו. שהרי כל יום, הגזרה הצפונית ואחרות שבעקבותיה יכולות להתלקח, אך מצב זה יכול להמשיך גם עוד 10 שנים כפי שהיה בין איראן לעיראק, בזה שה' מסייע בידינו. בכל מקרה, יותר מתמיד ישראל חייבת להראות את עצמו כחזקה, ומוכנה "לכל", כדי להגדיל את סיכויה להשאיר את המלחמה מחוץ לגבולותיה.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות