אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17590 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17590   
בוקיבןיוגלי
חבר מתאריך 1.5.05
2351 הודעות
יום רביעי כ''ז בסיון תשע''ג    07:26   05.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אובמה ונתניהו סוגרים עלינו מדינה פלסטינית / מישל יוסף דוד  

 
   שלום
רבים הרמזים מכל הכיוונים על כוונת שני האישים בנושא הזה. נדון בהם ובתוצאות שלהם.


בצורה חריגה בהיסטוריה של עם ישראל, עומד חלק גדול מעתיד עמנו בידיים של גוי אנטישמי שיושב בבית הלבן. אובמה יכול לתמוך או אפילו להימנע במועצת הביטחון למען הקמה מדינה פלסטינאית, ואין איש שיכול לעצור בעדו. אין לא לקונגרס, לא לסנאט, שום סמכות בנושא. כמו כן, אובמה לא זקוק לשום תמיכה יהודית יותר, הרי הוא לא יכול להיבחר פעם שלישית. מבחינה טכנית רק תהליך הדחה יכול לעצור אותו, אך תהליך כזה הינו נדיר ביותר (ארע רק פעם אחת בהיסטוריה) והנשיא דווקא די פופולרי בארצו.

מדינה פלסטינית מסוכנת יותר מהגרעין איראני:
מעט אנשים מבינים מה המשמעות המידית של הקמה מדינה פלסטינאית.

יכול להיות שאפשר לעצור טילים באוויר. יכול להיות שאפשר גם לפגוע במתקנים לפני השיגור. אך אין כנראה דרך חזרה מהקמת מדינה חדשה באו"ם. בוודאי אחת כזאת שתזכה לתמיכה נלהבת של העולם כולו. לא תהיה שום אפשרות לישראל להכניס חייל או אזרח לשם. כל ההתנחלויות יהפכו בן רגע לפשע מלחמה שניתן לגבות מיליארדי ₪ עליהן בקלות בבית הדין הבינלאומי. לא תהיה שום בקרה אפשרית על הגבולות, כל "סדרי הביטחון" יתמוגגו בן רגע, והעולם יציג כל יום את זוועות הכיבוש (הפעם, החוק הבינלאומי יהיה דווקא לצידם בניגוד להיום). כל ניסיון הגנה יזמין תגבורת של מדינות רבות כולל רוסיה, שמזמן פוזלת לעבר החלק הזה של העולם.

אין בית חדש לא בירושלים גם לא ביו"ש, אך מקימים פרויקטים ערביים בכל מקום.
לא קוראים לזה "הקפאה". אבל זאת הקפאה לכל דבר "בגלל ביקור קרי", או כל דבר ש"זה לא הזמן". דרך אגב, תמיד קיימת טענה שהתקופה היא רגישה, ושאסור לעצבן את השר האמריקאי התורן שמבקר בישראל, (הם ימשיכו את ריקוד הלחץ הזה עד סוף ביצוע המשימה. לעומת זאת, בבקעת הירדן נתניהו מקים עיר חדשה עבור הפלסטינאים. אך הוא אוסר על כל מכרז לצאת לפועל, גם בירושלים לא מזיזים אבן: החלטת ראש הממשלה.

טרור חדש ביו"ש. רדיפת המתיישבים:
אחרי עסקת ג'יבריל שבה מאות מחבלים בעלי ניסיון רב יצאו לחופשה, גרמה האינתיפאדה. גם היום, אחרי עסקת שליט, שרוב משוחרריה חזרו לפעול בתחום, וחזר הטרור לכבישי יו"ש. הערבים מרימים את הראש, והחיילים, עם פקודות כל יום יותר נוקשות, נמנעים מלטפל בבעיה, אלא רק מחריפים אותה. המנהל האזרחי נותן יד חופשית לערבים לבנות (וגם מעודד אותם) בכל שטח אפשרי, גם קרוב מאוד לישובים. הוא הורס גדרות של ערבים, מחייב את צה"ל לאבטח ערבים שבאים לחרוש שדות שמעולם לא חרשו וגם לא הוכיחו בעלות, באמצע ישובים יהודים.

במקרים של עימותים בין יהודים וערבים, צה"ל עוצר מיד את היהודים ונמנע מלעצור את הערבים, גם כשליהודים יש תיעוד מצולם מלא של הפורעים. מג"ב ויס"מ פועלים בצורה תקיפה נגד כל הפגנה, אפילו ביום רצח איתמר בורובסקי. אלוף פיקוד המרכז סימן את האויב שלו על הכוונת. 30% מצה"ל כבר מופנה לשמירת "הערבים מפני המתנחלים". כנגד הערבים, החיילים מקבלים תדריכים ארוכים עד מאוד לפני כל יציאה לשטח, שבהם אומרים להם: "פשוט אל תירה אף פעם". בפועל, אין מספיק כוח אדם כדי לטפל בהפרות סדר.

דווקא בתקופה של עליות במאות אחוזים של מקרים של יידויי האבנים, הצבא הולך עם שתי ידיים כבולות: רק בחודש מאי נרשמו 1175 מקרים של תקיפות יהודים ביו"ש, מתוכם 260 בקבוקי תבערה. נתניהו החליט כנראה לתת לערבים לגרש את היהודים בכוח הזרועה.

הדיל המסתמן בין נתניהו ואובמה
אין בידי שום ידיעה סודית על השיחות הסגורות בין האישים. אני כרגע עוסק בספקולציות טהורות, אך מבוססות על היכרות מצטברת של שני האישים, ומאבקי הכח ביניהם.

בעיני נתניהו, איראן נותרה הסכנה הקיומית של ישראל הגדולה ביותר. הוא מצהיר את זה, אובמה קולט את זה, ולכן הוא בולם אותו שם, כדי לקבל מה שהוא רוצה.

אובמה אמר שהוא רוצה להשלים הקמת מדינה פלסטינאית בשנה וחצי הקרובה. הוא הצהיר שזו תהיה המלאכה המרכזית של מזכיר המדינה שלו. לשם כך הוא שולח מבקר בארץ כל כמה חודשים כדי "להתניע את תהליך השלום."

אני לא חושב שישראל זקוקה לסיוע של ארה"ב כדי לעצור אותו, אך כנראה שקשה לנתניהו לעשות את זה ללא אישור שלהם, וכרגע הם לא נתנו את האישור.

אובמה יכול להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67, והוא מוכן לעשות את זה. הוא מוכן להשאיר כמה פירורים (אולי שכונת גילה, וכביש ירושלים ת"א) בתמורה לכך שנתניהו יוותר מרצונו על כל השאר. פלסטין תמורת איראן. זה הדיל. רק שאני מאמין שתקיפה באיראן רק תדחה בכמה שנים את היכולת הגרעינית שלהם, ושאין דרך חזרה למדינה פלסטינאית, שממנה כל העולם יתקוף את ישראל.

נטרול הליכוד
נתניהו לא אוהב את הליכוד. הוא לא רוצה לראות אותו קיים כגוף עצמאי, אלא כפוף לו. הוא מונע ממנו להפוך לגוף שיכול לבקר אותו ולבלום אותו. הוא פועל להכניס את ציפי לבני בפנים, ומאוד לא רוצה לשמוע על כל המתפקדים החדשים שהם רובם ככולם יותר ימניים ממנו.

מלכודת השקר
מול העולם כולו, נתניהו אמר שהוא מוכן להקים מדינה פלסטינאית תמורת כמה מילים של אבו מאזן. התרגיל הזה שיש שראו אותו כמבריק הפך את העולם כולו לתומך בזכויות הפלסטינאים. באף מקום, אין ראש הממשלה אומר שזה לא צודק ולא חכם. שאין לפלסטינאים שום זכויות או היסטוריה שם, שכבר חילקו את פלסטין לשניים, ושירדן קבלה את הצד הערבי שבה. אף אחד לא אומר את זה בישראל, ולכן גם אף אחד גם לא יודע את זה בעולם.

עדיף להיות לפני מלחמה מאחרי מלחמה
האזור הפך להיות מאוד לא יציב. אך דווקא הדבר הזה תורם הכי הרבה לאי היכולת של ממשלת ישראל לקחת "החלטות קשות". אין זמן עכשיו למלחמת אחים כשכל המזרח התיכון יכול לעלות באש בן רגע. גם ג'ון קרי יודע את זה, אבל אפשר לקדם עדיין את התהליך. והוא יודע שמספיק הצהרה מצד ראש הממשלה שהוא יוצא לתוכנית שלום חדשה עם וויתורים כואבים מאוד, כדי לקדם את המטרות שלו. כולם סבורים שעוד מספר שנים, כשמספר היהודים יגיע לחצי מיליון ביו"ש, עם ישראל לא יסכים לגירוש ההמוני הזה.

נתפלל שנזכה לכך בע"ה.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מדינה פלסטינאית TAK 08.06.13 08:46 1

       
TAK
חבר מתאריך 3.5.13
29 הודעות
שבת קודש ל' בסיון תשע''ג    08:46   08.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מדינה פלסטינאית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אפשר להסכים לכתבה או לא,דבר אחד בולט בהעדרו, מה הוא מציע, מה הפתרון לנוכח שתי עובדות החשובות,ללא נשק של אובמה לא נתקיים,ללא יצוא גם לא נתקיים.בנוסף למה אובמה אנטישמי? לפי מקורות צבאים דוקא אובמה עוזר לנו יותר מאחרים.נכון אובמה נגד התנחלויות חוץ מהגושים, אבל הי ,גם אני ועוד כמה ישראלים מסכימים איתו בנושא זה.

ודבר נוסף וזה בע"ה
אני אישית לא מכיר מישהו שהשם במפורש עזר לו
לעומת זה אני מכיר שישה מיליון יהודים שהשם לא עזר כולל המשפחה שלי
וכל יום אני הולך לישון עם מנדולינה בלב שאני שייך לעם נבחר!!!!

כל אחד באמונו יחיה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות