אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17607 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17607   
AVNER
חבר מתאריך 15.4.02
1518 הודעות
יום ראשון ח' בתמוז תשע''ג    11:48   16.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ב1933 שלחה המפלגה הנאצית רוצח שכיר לחסל את ארלוזורוב בגלל קשריו עם גבלס  

 
   חוקר ארץ-ישראל נתן שור, שפך "אור חדש על רצח ארלוזורוב", בשני מאמרים שפירסם בכתב העת לידיעת ארץ ישראל – "אריאל". לדעתו, כפי שפירסמה בגיליונות מספר 174 ו-175 (2006), שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס הוא ששלח את רוצחי חיים ארלוזורוב באותו ליל ששי, 16.6.1933.

נתן שור, מחברם של ספרים חשובים על עכו וצפת, על הנוסעים לארץ-ישראל במאה ה-19 ועוד, מסתמך על פירסומים בגרמניה עצמה, על אודות רעייתו של הפושע האנטישמי, מגדה גבלס.

לפני שהכירה את בעלה, "ידידה העיקרי היה לא אחר מאשר חיים ארלוזורוב" ו"יחסיה עימו לא נותקו לאחר שהכירה את גבלס". אבל נשואיה גרמו ל"סיכסוך אלים" בין ארלוזורוב למגדה. "ארלוזורוב שלף אקדח וירה במגדה. ביומנו המפורט טוען גבלס, שהיא נפצעה אנושות".

"מגדה החליטה להתנקם" - מציין החוקר נתן שור - "לעומת זאת, לא היתה סיבה לרביזיוניסטים לפגוע במנהיג ציוני מתון כארלוזורוב". והוא מוסיף: "בהיותה אשה דומיננטית, לא התקשתה אולי לקבל את עזרתו (של גבלס) לחיסולו (של ארלוזורוב".

נתן שור, יליד וינה, שגרמנית היתה שפת-אם שלו, מצטט מספרים נוספים שהתפרסמו בשנים האחרונות בגרמניה על אודות גבלס ומגדה, בנוסף ליומנו של גבלס עצמו, שבו הוא מזכיר את נסיונו של ארלוזורוב לרצוח את מגדה.

רצח ארלוזורוב מתואר בהרחבה בביוגרפיה של מגדה גבלס, מאת אניה קלאבונדה. איך בוצע הרצח? גבלס שלח לארץ שני סוכנים, במסווה של חיפוש אוצר זהב שהטמין סמל גרמני בסוף מלחמת העולם הראשונה באדמה ליד ג'נין. "מבצעי הרצח היו לדעת המחברת שני ערבים בשליחותם של הסוכנים הנאצים".

מסכם נתן שור: "עורך-דין מקס זליגמן, שנאסר בשל מעורבותו בענייני עלייה ב', נפגש בכלא בשני הערבים. הוא הגדירם כרוצחים מקצועיים, שהתגאו לפניו בחלקם ברצח ארלוזורוב. הצעיר שבהם דיבר עברית רהוטה. מעניין לציין, שהם לא נמלטו לאחר המעשה ליפו הערבית , אלא לשרונה הגרמנית הטמפלרית".

יצוין כי הראשונים שהעלו את התיאוריה על רצח ארלוזורוב בידי נאצים שליחי גבלס, היו מרגוט קלאוזנר והעיתונאי חביב כנען. עיתונאי אחר, רונן ברגמן, כתב אף הוא על כך במאמר מקיף ב"ידיעות אחרונות".


אז למה, הבוקר, בגלי צה"ל, רזי ברקאי נדרש לרצח בלי להזכיר אפילו במילה, את מה שגוגל על "ארלוזורוב גבלס" מציף באין ספור איזכורים, שהנ"ל הוא רק אחד מהם, כדלהלן:


מגדה גבלס – ויקיפדיה
he.wikipedia.org/wiki/מגדה_גבלס‏
יוהנה מריה מגדלנה "מגדה" גבלס (גרמנית: Johanna Maria Magdalena "Magda" ... בתקופה זו התחברה מגדה עם פליטה נוספת מבלגיה - ליזה ארלוזורוב, והייתה מיודדת גם עם אחיה, ...
‏ילדות ונישואים ראשונים - ‏נישואים והקמת משפחה עם יוזף גבלס - ‏מלחמת העולם השנייה
אבא אחימאיר - ארלוזורוב יורה באהובתו הגרמנית
www.beitaba.com/menu.php?id=109
אבל נשואיה גרמו ל"סיכסוך אלים" בין ארלוזורוב למגדה. "ארלוזורוב שלף אקדח וירה במגדה. ביומנו המפורט טוען גבלס, שהיא נפצעה אנושות". "מגדה החליטה להתנקם" - מציין החוקר נתן ...
ביקורת ספר: מי רצח את ארלוזרוב? מאת טובי נתן | אנשי הספר
peopleofthebook.co.il/books/197‏
עד כמה היה הקשר בין מגדה גבלס וארלוזורוב רומנטי? האמנם היתה מגדה מעונינת לעלות לארץ עם ארלוזורוב כאשתו (השלישית), ובכך להפוך לאשתו של מנהיג ציוני ולא של מנהיג נאצי?
אחי הקטן, חיים ארלוזורב ואשתו של יוזף גבלס - מעריב
www.nrg.co.il › ראשי › חדשות › פוליטי מדיני‏
30 באוג 2010 – "אוקיי, אתה לא תאמין מה גיליתי", הוא אומר, "מגדה גבלס, לפני שהיא התחתנה עם יוזף גבלס, היא יצאה עם חיים ארלוזורוב". דברים כאלו מרגשים את אחי, ואפשר ...
הגברת הראשונה של הרייך השלישי | המולטי יקום של אלי אשד
no666.wordpress.com/2006/08/18/הגברת-הראשונה-של-הרייך-השלישי/‏
18 באוג 2006 – והיכירה אישית את מגדה כתבה עליה שאילולא פגשה את גבלס והייתה ממשיכה בקשרים עם ארלוזורוב והציונות ייתכן שהייתה מגיעה לבסוף לקיבוץ בארץ ישראל הרובה ...
כי זה מעניין אותי!: תעלומת רצח ארלוזרוב
lalinkainterests.blogspot.com/2011/09/blog-post.html‏
12 בספט 2011 – כשהיה ארלוזורוב תלמיד תיכון התידד עם מגדה בת ה 16 (לימים גבלס) ונוצר ביניהם קשר רומנטי. דרכיהם נפרדו ומגדה המשיכה במשא כיבושים רומנטיים עד שהגיעה ...
מגדה גבלס: הגברת הראשונה של הרייך השלישי - פורום ארץ הצבי
www.faz.co.il/story_3805
13 בספט 2006 – והכירה אישית את מגדה, כתבה עליה שאילולא פגשה את גבלס והיתה ממשיכה בקשרים עם ארלוזורוב והציונות, יתכן שהיתה מגיעה לבסוף לקיבוץ בארץ ישראל, הרובה ...
פרשת רצח ארלוזורוב: הסוף - פורום ארץ הצבי
www.faz.co.il/story_420
16 ביונ 2002 – ב- 16 ביוני 1933, בליל שבת - נרצח לעיני אישתו ד''ר חיים ארלוזורוב ז''ל - ראש .... הנחה סבירה טוענת שארלוזורב יצר זמן קצר לפני מותו קשר עם מגדה גבלס מחדש ...
מגדה גבלס: הגברת הראשונה של הרייך השלישי / תיאטרון גבעתיים
www.e-mago.co.il/Editor/calt-1220.htm
5 בספט 2006 – לדעת אנשים שהכירו את מגדה גבלס, בשלב מסוים הייתה אפשרות אמיתית שמגדה הייתה עולה בעקבות ארלוזורוב לארץ ישראל בתקווה להפוך לאשת מנהיג ציוני.
להחיות את ארלוזורוב | ישראל היום
www.israelhayom.co.il/article/76347
28 בפבר 2013 – לא פחות משזהו ספר על חיים ארלוזורוב - זהו ספר על מגדה גבלס, אשתו הידועה לשמצה של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס, שהרעילה את ששת ילדיהם הקטנים, לפני ...




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מומלץ להכנס ללינקים, להלן ציטוט חלקי מתוך אחד מהם: AVNER 16.06.13 12:53 1
     תודה ידידי, קבל תזכורת לדבריך מתאריך 15.06.08 פילוביץ שחף 18.06.13 07:56 3
  ידוע כבר הרבה שנים שמגדה גבלס עמדה מאחורי הרצח של ארלוזורוב. 007 16.06.13 14:04 2
  לא יודעת אבל אפעס, פתאום שמתי לב שחסרה לי תגובה של יוסי.... משכוכית 20.06.13 02:03 4
  משהו שכח שמגדה הייתה נשואה לאיל הון גרמני לפני נישואיה לגבלס. ציבי 06.07.13 16:52 5
  הבלוג של יוסי רגב מעלה את כל התרחישים והאפשרויות על רצח ארלוזורוב בני מרום 07.07.13 07:51 6

       
AVNER
חבר מתאריך 15.4.02
1518 הודעות
יום ראשון ח' בתמוז תשע''ג    12:53   16.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מומלץ להכנס ללינקים, להלן ציטוט חלקי מתוך אחד מהם:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   האישה שרצחה את חיים ארלוזורוב?

בשנים האחרונות הושמעה גם הטענה שרומן זה הוא שהביא על ארלוזורוב את רציחתו, שהתרחשה זמן קצר לאחר שחזר ארלוזורוב לגרמניה בניסיון לשכנע את הנאצים לשחרר את רכושם של היהודים ולאפשר להם לעלות למדינת ישראל. כאשר ארלוזורוב יצא לגרמניה בסוף אפריל 1933, בנסיון לסכם עם השלטון הנאצי עיסקאות שיאפשרו ליהודים להגר מגרמניה ולהמיר את רכושם בסחורות גרמניות ראה אגב טיול תמונה של מגדה עם בעלה שר התעמולה הנאצי. קלאובונד טענה שאיתרה יומנים של העיתונאי היהודי רוברט וולטש שהיה אז בחברתו של ארלוזורוב ובהם מסופר שכשארלוזורוב ראה את התמונה של מכרתו (אהובתו?) לשעבר, כמעט והתעלף. אחרי שהתאושש התייעץ עם וולטש אם כדאי לנצל את קשריו עם מגדה כדי להסדיר פגישה עם גבלס. הוא ניסה, בניגוד לאזהרות שקיבל, ליצור קשר עם מגדה והתקשר אליה פעמיים, אבל היא טרקה לו בפעם השנייה את הטלפון בפרצוף בהזהירה אותו שקשר כזה מסכן אותה וכי עליו להסתלק מיד מברלין.
במכתב נוסף שכתב מברלין כתב ארלוזורוב: ''עשיתי את השגיאה של החיים כשהתקשרתי עם מגדה גבלס חושש לחיי''. הוא חש שהוא נתון במעקב.

(למותר לציין שכל זה סותר את הסיפור שקראנו קודם לכן על כך שהוא ירה בה בשנת 1931. ההיגיון אומר שאם זה אכן קרה כי אז היה ארלוזורוב יודע שהיא קשורה לגבלס ויודע היטב שהוא מסכן את חייו בכך שהוא יוצר איתה קשר.
אגב, המכתבים הנ''ל של ארלוזורוב לא נשתמרו. אשתו טענה עד יום מותה כי מסרה אותם לצורך מחקר היסטורי כלשהו שנערך על ידי מפא''י ולא קיבלה אותם בחזרה).

רצח ארלוזורוב
הועלתה התיאוריה שלגבלס נודע שלאשתו היה אי פעם בעבר חבר יהודי, שהוא גם בכיר ציוני. הוא היה נחוש בדעתו למחות את הכתם הזה בעברה של אשתו (אם כי הוא עצמו היה רחוק מאוד מלהיות נאמן למגדה), שעלול היה לפגוע במעמדו ברייך, ושליחיו הם שביצעו את הרצח כמה ימים (יומיים או שבועיים לפי גרסאות אחרות אבל כל אופן אחרי זמן קצר) לאחר שארלוזורוב חזר ממסעו בגרמניה כדי שלא תישאר עדות חיה לרומן הזה של אשתו.

העיתונאי חביב כנעני טען בכתבה משנות השבעים שמבצעי הרצח היו שלושה נאצים שנשלחו אז לארץ ישראל בחיפוש אחרי מטמון מטבעות זהב שאותו הטמינו קצינים גרמניים בארץ עם סיום מלחמת העולם הראשונה. הכסף שנועד לרכישת אספקת מזון ושיחוד האוכלוסייה נקבר ומעולם לא נמצא. כעת שלחו הנאצים סוכנים לאתרו ובהזדמנות זאת הורה להם גבלס, כמשימה נוספת, לרצוח את ארלוזורוב. הסוכנים האלו שכרו שני עבריינים ערבים כ''קבלני משנה'' שביצעו את הרצח על חוף הים.
נשאלת השאלה, מדוע לא ניצל גבלס את ההזדמנות כשארלוזורוב היה בגרמניה ורצח אותו בשקט אז במקום לחכות שיחזור לארץ ישראל, ששם הגישה אליו תהיה קשה יותר?
פתרונות שהועלו לכך היו שחשש שביצוע הרצח בברלין באמצעות המנגנון הנאצי יביא לחשיפת הקשר של אשתו עם היהודי. אולי לא היה לו מספיק זמן לתכנן ולבצע את הרצח לפני שארלוזורוב עזב כבר את ברלין.

חוץ מזה, יש לזכור שאת עובדת אימוצה של מגדה על ידי אב יהודי ואת היכרותה עם משפחת ארלוזורוב לא יכול היה גבלס למחוק על ידי רצח ארלוזורוב בלבד. לשם כך היה עליו לרצוח גם אותו ואת משפחתו ואת כל חברותיהן של ליזה ומגדה מספסל הלימודים וכל מי שידע על הקשר, ולא ידוע לנו על כל צעדים מיוחדים שעשה בכיוון. בכל אופן, ביומניו המפורטים מאוד של גבלס, שבהם כתב על כל שיחה שהיתה לו עם מישהו וכל פלירט וכל משגל שהיה לו עם כל אשה מזדמנת, הוא אינו מזכיר כלל תכנון התנקשות בחיים ארלוזורוב או אף את זה שהאיש הטריד אותו באופן מיוחד. האם חשש גבלס לחשוף את שמו של המאהב היהודי של אשתו גם ביומנו? אם אכן היה גבלס אחראי לרצח ארלוזורוב, כיצד לא נחשף הדבר בעשרות השנים שעברו מאז בידי מקורבים שונים שלו שסייעו לרצח, אלא אם נניח שכל מי שהיה קשור לעניין נהרג במלחמה?

אפשרות אחרת הועלתה לראשונה בידי כותב שורות אלו בכתבה ברשת: מאחורי הרצח לא עמד בהכרח יוזף גבלס עצמו, כפי שהניחו עד כה כל תומכי רעיון ''הקונספירציה הנאצית מאחרי רצח ארלוזורוב'' ברוח התפיסות השוביניסטיות שרק לזכרים נאצים אפשר ליחס פעולות מהסוג הזה, אלא זו היתה פעולה עצמאית של אשתו מגדה. אולי רוצחי ארלוזורוב היו שליחיה של הנאצית הפנאטית המטורפת מגדה גבלס, שפעלה לחלוטין על דעת עצמה ללא ידיעת בעלה. אחרי הכל, היה לה כל אינטרס שבעולם לדאוג שהיהודי שאיתו הייתה קשורה בעבר יימחק מהעולם. הוא סיכן אותה ואת מעמדה אצל היטלר כ''גברת הראשונה של הרייך השלישי'' הרבה יותר משסיכן את יוזף. יתכן גם שזו הייתה פעולת נקמה על הירייה של ארלוזורוב במפגשם האחרון. בשלב הזה כבר היתה מגדה נאצית קנאית ומאמינה ויתכן שקיוותה בהחלטה עצמאית למחות את ''הכתם'' שבעברה.

האם היתה זאת היא ששלחה שליחים, אולי מבני המושבה הגרמנית בארץ ישראל, ''הטמפלרים'', לרצוח את ארלוזורוב? על פי העדויות, באפריל 1933 הוציאו סוכני הגסטאפו את אביה החורג של מגדה מדירתו ל''חקירה'' ומאז לא נראה עוד. ככל הנראה הוא מצא את מותו מאוחר יותר במחנה הריכוז זקסנהאוזן. אולי דווקא מגדה, לא יוזף, עמדה מאחורי הרצח הזה במסגרת מבצע מחיקת עדויות לגבי עברה היהודי, שסיכן אותה אישית כעת. קלאובונד מציגה גירסה אחרת, לפיה מגדה דווקא דאגה לאביה המאמץ והשיגה בשבילו אישור שפטר אותו מנשיאת טלאי צהוב והעניק לו חסינות מפני גירוש למחנות המוות. על פי הגירסה הזאת, מכס פרידלנדר, אביה החורג של מגדה, נפטר רק שנים אחדות לאחר סיום המלחמה. אבל אין לכך שום אישוש משום מקור אחר.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שלישי י' בתמוז תשע''ג    07:56   18.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה ידידי, קבל תזכורת לדבריך מתאריך 15.06.08  
בתגובה להודעה מספר 1
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.06.13 בשעה 08:00 בברכה, פילוביץ שחף
 
24. חיים ארלוזורוב, היה ידיד של אישתו של גבלס?
http://rotter.net/forum/gil/5167.shtml#24
.
.
אשכול ראשי:

מי רצח את ארלוזורוב...?!
http://rotter.net/forum/gil/5167.shtml
.
.
.

http://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
007
גולש אורח
יום ראשון ח' בתמוז תשע''ג    14:04   16.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ידוע כבר הרבה שנים שמגדה גבלס עמדה מאחורי הרצח של ארלוזורוב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משכוכית
חבר מתאריך 19.10.11
3924 הודעות
יום חמישי י''ב בתמוז תשע''ג    02:03   20.06.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא יודעת אבל אפעס, פתאום שמתי לב שחסרה לי תגובה של יוסי....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

משכוכית - Magna est veritas et praevalet


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציבי
חבר מתאריך 25.10.03
1828 הודעות
שבת קודש כ''ח בתמוז תשע''ג    16:52   06.07.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. משהו שכח שמגדה הייתה נשואה לאיל הון גרמני לפני נישואיה לגבלס.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כאשר היא התחתנה עם גבלס היה לה כבר בן מאותו איל הון.
אז אולי ארלוזרוב ירה בה משום שהיא נישאה לאיל ההון?

ציבי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני מרום
חבר מתאריך 20.8.13
1443 הודעות
יום ראשון כ''ט בתמוז תשע''ג    07:51   07.07.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הבלוג של יוסי רגב מעלה את כל התרחישים והאפשרויות על רצח ארלוזורוב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל קיימת עוד אפשרות ??


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות