אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17680 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17680   
רובי
חבר מתאריך 9.10.12
278 הודעות
יום רביעי כ''ג בניסן תש''ע    13:49   07.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

משת''פית עמירה הס | אנחנו בסדר  

 
   עמירה הס | אנחנו בסדר
תאריך : 2010 / 04 / 06 שעה : 16:01



בית לחם- מען- באדיבות אתר הארץ - שראלים נורא אוהבים לשמוע כמה טוב ברמאללה. זוהי המסקנה משיחות עם ישראלים מהסוג שאינו מפגין עם פלסטינים מול גז מדמיע, כדורי גומי ומכות של חיילי צה"ל, ושאינו מבלה שעות בתצפית ביקורתית על הנעשה בבתי המשפט הצבאיים ובמחסומים.

מדהים מה יודעים הישראלים שחיים במרחק 12 דקות ממחסומי קלנדיה וא-זעים, אך כף רגלם לא דרכה שם, והם לא ראו את החומה החוסמת את השקיעות, את מגדלי השמירה ואת גדרות התיל. הם יודעים על בתי קפה ומסעדות, בתים מפוארים ומעגלי תנועה. זה דומה מאוד לידיעה האינטימית שיש להם על כל מה שעובר בבטן האדמה של רפיח.

הלך המחשבה פה שקוף: הנה, יש לפלסטינים כסף. אפילו בעזה. שלא יקשקשו על משבר הומניטרי. אפשר להמשיך לחיות כרגיל 12 או 21 דקות ליד, ללמד באוניברסיטה, ללכת לקונצרטים ולתערוכות, לנסוע לחו"ל, לבלות בקניונים. אנחנו בסדר.

בעצם, גם שתי הממשלות הפלסטיניות - זו בעזה וזו ברמאללה - מעוניינות להעביר מסר שהן בסדר. ממשלת איסמאעיל הנייה בסדר, כי הודות לכלכלת המנהרות היא מצליחה למלא את צורכי הציבור (מצ'יפס שמנוני ודלק ועד כבשים לחג ואפילו מכוניות). רק ייפתח מעבר רפיח, ותראו איך נוכל לקיים ממשל טוב יותר מזה של הפתח. את הפרופגנדה הזאת קונים, אגב, אנשים מן השורה בגדה, שאין להם מכוניות מודל 2010 ומשכורת טובה בארגון לא ממשלתי יוקרתי.

וממשלת סלאם פיאד בסדר, כי היא מוכיחה שסוף סוף יש ממשל שיודע איך לבנות מוסדות בדרך למדינה. לזכות ממשלה זו ייאמר, כמובן, שהדגש אינו על ההיבטים הצרכניים השטחיים של השיפור (אלו שצדים את עיני הישראלים), ושהיא טורחת להעביר גם מסרים החותרים תחת המסר הישראלי: לא, רוב המחסומים לא הוסרו; השיפור הוא בגלל הפלסטינים ולמרות הכיבוש; כל ההתנחלויות, כולל בירושלים המזרחית, בלתי חוקיות. שטח C? האות הזאת בכלל לא נמצאת באלפאבית שלנו. ומאבק עממי בלתי חמוש הוא הפן השני של בניית המוסדות.

אבל יש מוקשים ב"בסדר" הזה. כמו שהרובע ה-16 בפאריס ורמת אביב ג' (שלא לדבר על מגדלי אקירוב) אינם מקרים מייצגים, כך גם רמאללה. היא מנקזת אליה מקבלי הכנסות נדיבות, שאינם הרוב, וכסף של קבלני בנייה ושל סוחרים. שגשוגה אינו מבטא עדיין התאוששות יצרנית כוללת: הפוטנציאל הפלסטיני רחוק ממימוש, וכן, קודם כל בגלל הכיבוש. כש-60% מהשטח (C) הם מחוץ לתחום בשביל הפלסטינים, למה אפשר לצפות? מדי חודש חוששים עשרות אלפי עובדי המגזר הציבורי שמשכורתם הצנועה לא תשולם בזמן. בכפרים ובערים הקטנות יותר, שלא לדבר על מחנות הפליטים, האבטלה ממשית מאוד.

המוקש הגדול הוא הפער המעמיק בין השכבה המייצגת כלפי חוץ את כלל הציבור (בפוליטיקה, במוסדות לא ממשלתיים שונים, בתקשורת, בתרבות) לבין השאר. וכאן אי אפשר להאשים רק את הכיבוש. לא צריך שחיתות מהסוג של מעילה ישירה בכספים, כדי לחיות ברווחה מופלגת. לפלסטינים יש הרבה מה ללמוד מהישראלים בעניין הקשר ההדוק בין מעמד פוליטי וצבאי למשכורות מרופדות.

אבל אצל הפלסטינים, הפערים הבלתי נסבלים ואווירת השאננות והנהנתנות שברמאללה מסנדלים את המאבק העממי לעצמאות. כדי שציבור מתרחב והולך יאמץ את האומץ והעיקשות של המפגינים בכפרים, עליו לבטוח במייצגיו. שהם לא שולחים אותו יחיד כ"בשר תותחים" (מסתפקים במס שפתיים ונדבות למאבק העממי), שהם לא עושים קופה על חשבונו ושהם בונים מוסדות שיבטיחו טיפול רפואי וחינוך איכותיים גם למי שאינם יכולים לפנות למרפאות ולבתי ספר פרטיים.

זוהי המשימה הבוערת של ממשלת פיאד. לפני הקמת המדינה ב-2011. החובה לחלק את ההכנסה הלאומית באופן צודק ולצמצם את האי-שוויון המנקר שהשגשוג ברמאללה משקף, אינה סיסמה אנכרוניסטית. זהו תנאי הכרחי לקיומו של מאבק עממי

http://www.maannews.net/he/index.php?opr=ShowDetails&ID=14974




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הארורה הזו ממשיכה להשוות חיים לאיכות חיים! עמוסכ 07.04.10 14:32 1
  להזכירכם: עפ''י חוקי המדינה דין הבוגד - מיתה! מחשב נייד 07.04.10 14:55 2

       
עמוסכ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.04
63304 הודעות, 168 מדרגים, 286 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בניסן תש''ע    14:32   07.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הארורה הזו ממשיכה להשוות חיים לאיכות חיים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מישהו צריך לרסק לנאלחת הזו את הפרצוף הנבזי שלה!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשב נייד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.07
32870 הודעות, 211 מדרגים, 377 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בניסן תש''ע    14:55   07.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. להזכירכם: עפ''י חוקי המדינה דין הבוגד - מיתה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

ניתוח סרטון תקיפת החייל האתיופי: החייל תקף ראשון: http://rotter.net/forum/scoops1/204940.shtml


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות