אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17690 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17690   
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום חמישי כ''ד בניסן תש''ע    10:23   08.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרשנות: האם העד המרכזי במשפט אולמרט ישבור שתיקה?  

 
  
מאת גידי וייץ

עו"ד אורי מסר, חברו הטוב של רה"מ לשעבר, החשוד שניהל עבורו את ה"קופה הסודית", עומד שוב בפני הכרעה גורלית: האם לחשוף בפני החוקרים פרק נוסף ביחסים המורכבים ביניהם

אורי מסר שותק. הוא מסרב בינתיים להשיב לשאלות החוקרים; מסרב לסייע להם לפתור את מה שהגדיר אתמול השופט אברהם היימן כ"אחת הפרשיות החמורות ביותר שידעה המדינה". זו לא הפעם הראשונה שמסר חוסה תחת זכות השתיקה. גם באפריל 2008, כשחוקרי המשטרה החלו לחקור אותו בחשד למעורבות בפרשת "מעטפות הכסף" של טלנסקי, בחר מסר בשתיקה, ורק לאחר לבטים וייסורים קשים החל לספר לחוקרים בקמצנות ובחוסר רצון מופגן כי במשך שנים החזיק עבור חברו הקרוב, שותפו למשרד עורכי הדין, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בשתי כספות ובהן מאות אלפי דולרים במזומן.

אלה לא היו הפעמים היחידות שמסר מילא את פיו מים. בדצמבר 2007, נחקר מסר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בפרשת מרכז ההשקעות - אותה פרשה שבה נחשד אולמרט בכך שסייע כשר התמ"ת ללקוחותיו של חברו הפרקליט הירושלמי, לזכות במענקים של עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

באחת מהחקירות, התבקש מסר להסביר מה היתה מעורבותו בפרויקט פארק איילון (חירייה) - זירת הקרב המרכזית של שנות האלפיים בין כרישי הנדל"ן לארגוני הירוקים. חוכרת הקרקע, חברת "הזרע", דרשה כי המדינה תאפשר לה להקים פרויקט גרנדיוזי של 10,000 יחידות דיור בחלק משטח הפארק. הירוקים שביקשו לקדם את אחת הריאות הירוקות האחרונות שנותרו באזור, התנגדו לכך בתוקף. לכאורה סיפור פשוט, אלא שמסר סירב גם במקרה זה לענות על שאלות החוקרים. "אני שומר על זכות השתיקה עד לבירור הרלוונטיות של העניין", הודיע לחוקרים בתקיפות.

רק בחקירותיו הבאות הסכים מסר לספר כי הוא נשכר לספק שירותים לפרויקט הבנייה: "הואיל ואני מתמחה בתחום הזה של תכנון ובנייה, של פרויקטים ושל פתרונות של פרויקטים", הסביר לחוקרים, "נתתי ייעוץ בעניינים שונים שקשורים למיזם, בין השאר בדקתי את עמדת מנהל מקרקעי ישראל בעניין. מאוחר יותר היו דיונים בוועדה הארצית לתכנון ובנייה, וגם שם, אם אינני טועה, נתתי ייעוץ".

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה היתה הגוף שאמור היה להכריע בגורלו של הפרויקט, ששוויו לחברת "הזרע" נאמד בעשרות מיליוני דולרים. גם למשרד התמ"ת, שעליו חלש אולמרט בין השנים 2003-2006 היה נציג בוועדה הארצית - אוהד אורנשטיין, פקיד ותיק שכיהן כראש מנהל הכימיה במשרד. בעדותו במשטרה בפרשת מרכז ההשקעות, סיפר אורנשטיין לחוקרים כי ערב ההצבעה הגורלית צלצל הטלפון שלו, ומעבר לקו נשמע קולו העבה של יועצו הבכיר של אולמרט, עובד יחזקאל, לימים מזכיר הממשלה, שהורה לו להצביע באופן המתיר את הבנייה בפארק. אורנשטיין שהתנגד לתוכנית סירב להיכנע לתכתיב והעדיף להימנע בהצבעה. הוא היה הנציג היחיד שנמנע, שאר עמיתיו הצביעו נגד התוכנית.

כשיחזקאל התבקש בחקירותיו להגיב לטענות של אורנשטיין, הוא נקט גרסה שעברה כחוט השני במהלך כל חקירותיו: "כל הפעולות שלי היו בהוראת השר", אמר לחוקרים והבהיר כי: "הנושא (פארק איילון) טופל באופן אישי על ידי השר שקיים בנושא כמה פגישות".

חרף מאמציו של אולמרט, הפרויקט בפארק איילון לא הגיע למימוש. ואולם, עו"ד מסר זכה לתשלום מהלקוח עבור טיפולו בתיק הזה, כמו גם בתיקים רבים אחרים שבהם טיפל בתקופה שבה חברו כיהן כשר התמ"ת. בחקירתו סיפר עו"ד מסר כי איש העסקים ששכר את שירותיו בעניין פארק איילון, שכר את שירותיו בפרויקטים נוספים, ובהם פרויקט הבנייה "הולילנד" - זירת הקרב הקודמת בין יזמי הנדל"ן והירוקים, בסוף שנות ה-90.

יותר מדי קווי דמיון מסתמנים בין שני הפרויקטים הללו: אותו לקוח, אותו פרקליט ואותו אולמרט. אם בשבתו כשר התמ"ת, תמך אולמרט בהתלהבות בבנייה בשטחי הפארק, הרי שכשכיהן כראש עיריית ירושלים, הוא אישר את פרויקט הבנייה בהולילנד. שני הפרויקטים האלה נמצאים היום בלב החקירה המשטרתית שבה עו"ד מסר, לטענת המשטרה, ממלא תפקיד מפתח.

החודשים האחרונים היו דווקא הטובים ביותר שעברו על עו"ד מסר בשנים האחרונות. לאחר שעבר משבר נפשי מטלטל בעקבות חקירותיו בפרשות אולמרט, הוא חזר לשגרת חייו ולתחביביו הישנים. חברים קרובים שלו העידו לאחרונה כי מסר "נולד מחדש", מתפקד במלוא המרץ, ומוכן ודרוך לקראת העדות הדרמטית שהוא אמור למסור במשפטם של שני חבריו הטובים זה 30 שנים - אולמרט וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. כעת, דומה ששוב נמצא מסר לפני הכרעה גורלית: האם להמשיך ולשתוק או לשתף את החוקרים בעוד פרק נסתר בספר הקודר הזה הממאן להגיע לסיום.

מקור: הארץ




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  צריך לשמור עליו שלא יעשה מעשה כדודו טופז ז''ל נראה שהאיש יודע הרבה... otamir 08.04.10 10:33 1
     הצילום שלו מהלך בנתיבי איילון מעיד על אפשרות כזו. דניאל8514 08.04.10 10:41 2

       
otamir
חבר מתאריך 17.8.05
8121 הודעות
יום חמישי כ''ד בניסן תש''ע    10:33   08.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. צריך לשמור עליו שלא יעשה מעשה כדודו טופז ז''ל נראה שהאיש יודע הרבה...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

בבירכת יום נעים ותודה לכול המדרגים...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דניאל8514
חבר מתאריך 5.1.08
17469 הודעות
יום חמישי כ''ד בניסן תש''ע    10:41   08.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הצילום שלו מהלך בנתיבי איילון מעיד על אפשרות כזו.  
בתגובה להודעה מספר 1
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות