אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17805 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17805   
דוידזון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
127889 הודעות, 421 מדרגים, 743 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ג    10:02   22.08.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בן שמעון: ''הג'וב האחרון שאקח זה פוליטיקאי''  

 
   מערבב? "הכל אגדות". יהירות? "תכונה שלא קיימת אצלי". בשלות? "היום אני יכול לאמן כל קבוצה בעולם". שאיפות? "זה לא אתגר גדול לקחת אליפות עם מאה מיליון שקל". הפועל ת"א? "להחזיר את הגאווה, זלזלו במועדון". רן בן שמעון פותח עונה. ראיון
יניב טוכמן | 22/8/2013 8:52

הפעם האחרונה בה ישבתי עם רן בן שמעון לראיון על קו המים של ת"א היתה לפני חמש שנים. בן שמעון היה אז בקושי בן 38, קיבל את צ'אנס חייו כמאמן מכבי ת"א. השידוך עם אלכס שניידר לא החזיק הרבה והוא פוטר אחרי המחזור השמיני.

אתה חוזר לקבוצה גדולה. מה השתנה בך בחמש השנים האלה?
"כל יום בחיים שלי משתנה משהו. אני אדם שצמא מאוד ללמוד. אני בא להפועל ת"א ממקום אחר. עברתי הרבה כדי להתמודד עם מורכבויות הרבה יותר גדולות".

הפיטורים ההם היו טראומה עבורך. האתגר בקבוצה גדולה נשאר?
"האתגר בהפועל שונה לחלוטין. אני יכול להצליח בכל מועדון. כמובן שבמועדון גדול אתה מתמודד עם דברים קצת יותר סביבתיים. גם אם הייתי נכשל בשלוש קבוצות גדולות, אולי הייתי מצליח בקבוצה הרביעית, כי בכדורגל זה הרבה עניין של מומנטום. הצלחה בכדורגל לא בהכרח קשורה ישירות לידע באימון. אני בא היום עם הרבה יותר עוצמות לתפקיד. אני לא עושה חשבון של מועדון גדול או קטן. אני יודע לנהל בני אדם, ולא משנה באיזה מועדון".

היה מוקדם מדי לקחת את התפקיד במכבי ת"א?
"לא. אין קשר לגיל. אנשים מאוד צעירים מקבלים אחריות גדולה בהרבה תחומים. מה שחשוב זה לאן אתה נכנס, ולהיכנס אז למערכת שהיתה במכבי ת"א זו היתה קצת בעיה לבחור צעיר יחסית כמוני. היום אני מרגיש שאני יכול לאמן כל קבוצה בעולם".

במכבי התחלקת עם רבים באחריות. בהפועל אתה סולו.
"אעשה הכל אותו הדבר ולא משנה כמה אחריות תהיה עליי. יש לי אחריות מלאה בהפועל, אבל גם אם היה מעליי מנהל מקצועי הייתי מסתדר איתו מצוין. יש להפועל בעלי בית שצריך לעבוד איתם בשיתוף פעולה מלא".

הציפיות ממך מלחיצות?
"אני כל הזמן חוזר למשפט של גולדה על חום המטבח. מי שרוצה לקחת את זה על עצמו ולהתקדם בחיים צריך לדעת לעמוד בחום המטבח. אם הדברים שנאמרו ונכתבו עליי היו נאמרים או נכתבים על אלה שאמרו אותם, הם היו מתפרקים לרסיסים. אני חזק למרות שיש הרבה רגעים לא נעימים".

סכנין במחזור הראשון אחרי ההדחה מאירופה, והלחץ גובר. מה יקרה אם תפתח בהפסד ביתי?
"אם נפסיד, נלך למחזור השני כדי להיות יותר טובים. ואחרי זה נשתפר במחזור השלישי וכך הלאה. נעשה את המקסימום. אני אכוון את הקבוצה ואאמן, אבל אי אפשר לעשות יותר ממאה אחוז. אני רוצה הישגיות גם בטווח הקצר, אבל בכל הישיבות שהיו לנו תמיד דובר על הטווח הארוך.

"אם תסתכל על זה ריאלית, התקציבים של מכבי ת"א ומכבי חיפה גבוהים משלנו. ואל תשכח שבעונה שעברה היתה קבוצה לא טובה בהפועל. אז צריך להביא שחקנים, לחבר, לבנות, וזה לוקח זמן. אם לא יהיו תוצאות טובות בהתחלה, נשתדל להתמודד עם זה. הפועל זה מועדון שונה לגמרי. אם נצליח לשכנע את האוהדים שהכיוון חיובי, גם אם לא יהיו תוצאות טובות בהתחלה, עדיין תהיה תמיכה של הקהל".

רק בלי הוגנות
לבן שמעון היתה הרבה עבודה בקיץ. הפועל ת"א הציגה כדורגל רע בעונה שעברה, ועברה טלטלות קשות. שלושה מאמנים, הדחה מוקדמת מהגביע אחרי שלוש זכיות רצופות, יכולת רעה בליגה ומעל הכל הסבת כאב לב גדול לאוהדים עם שלושה הפסדים רצופים בדרבי. רב"ש עשה חריש עמוק בסגל והרכיב קבוצה חדשה כמעט לחלוטין.

"ברגע שאנחנו בונים קבוצה, אני משתדל להתחבר לנפש של השחקנים", מסביר רב"ש. "להגיד היום שאני מרוצה או לא זה לא נכון. אני מחובר לשחקנים שהבאתי. אני מרוצה מאיך שהם עובדים ומאיך שהם רוצים להתקדם".

היית רוצה קבוצה יותר מאוזנת מבחינת שכר השחקנים? ורמוט ושכטר לוקחים נתח מכובד מהתקציב. "כל שחקן שחתם לא עשה זאת באיומי אקדח. הם עשו משהו בקריירה כדי לזכות בחוזים האלה ומגיע להם. זה לא אתגר כזה גדול לקבל קבוצה במאה מיליון שקל ולנסות לקחת איתה אליפות. הייתי במקומות עם תקציבים הרבה יותר צנועים והתמודדתי עם האתגרים".

בינתיים הביקורות הן על עמוס וגרזיצ' יץ' שהבאת מקרית שמונה.
"מה זאת אומרת, הבאתי מקרית שמונה? אני הבאתי את כולם. גם שחקנים שהיו במועדון לפניי הובאו על ידיי כי יכולתי לשחרר אותם. לדני ולבריאן אין שום פריבילגיות רק כי אימנתי אותם בקרית שמונה. הם לא המשפחה שלי ולא יצאתי עם מישהו מהמשפחה שלהם. יש אנשים שמנסים לנגח אותי דרך דני ובריאן, ואני מקווה שהשחקנים יידעו לחיות עם זה בשלום". זה הוגן שסימנו אותם כחולייה החלשה אחרי ההדחה מאירופה? "אל תשאל אותי על הוגנות כי היא לא רלוונטית ולא קיימת".

האוהדים רוצים שתצטרף לרשימת המאמנים החזקים שהיו בהפועל כמו דוביד שוויצר, דרור קשטן ואלי גוטמן.
"זה נושא מורכב. כשאני שיחקתי, שחקן שלא שמע למאמן גמר קריירה. אי אפשר היה לעבור קבוצות, לא היו סוכנים ולא היו עורכי דין. שחקנים היו מושעים ויושבים בבית בשקט. בעידן הנוכחי כולם זזים וכולם עוברים. הכלי המרכזי לעוצמה של מאמן נלקח ממנו בשנים האחרונות. יש כלים אחרים, אבל לדור הקודם של המאמנים היו עקרונות מברזל שאנחנו, בדור הזה, לא יכולים להשתמש בהם. גם לנו יש עקרונות אבל הם עשויים מגומי. אנחנו יותר גמישים כי אי אפשר ללכת עם ראש בקיר".

יש אוהדים שציפו שתזרוק את ישראל זגורי לשבוע אחרי שהרים ידיים בעצבים כשלא נתת לו לבעוט פנדל מול פנדורי.
"להחליק דברים מתחת לשטיח זו פחדנות גדולה. אבל גם לזרוק ליציע זו לא חכמה. צריך לדעת להתמודד עם הבעיה ולהבין מאיפה ולמה היא מגיעה, כדי שלא תחזור. זו עוצמה של מאמן. זגורי התנהג לא יפה, אפילו מגעיל. להעיף אותו מהסגל לשבוע היה הכי קל. אני לא אומר שזגורי לא ייענש, אבל החכמה היא לשכנע אותו שההתנהגות שלו גורמת לו ולמועדון נזק".

מערכת היחסים עם השחקנים הכי חשובה לך. אתה רוצה כנות, אמינות ויושר, אבל עדיין יש כאלה שמקטלגים אותך כמערבב.
"בגיל 25 קרה לי שינוי בחיים. פתאום כבר לא רציתי שכולם יאהבו אותי. חשוב לי שמי שמכיר אותי יעריך ויאהב אותי. מי שלא מכיר אותי זורק דברים, ומי שמכנה אותי בשמות כמו'מערבב' אומר את זה על עצמו ולא עליי. כך נוצרות אגדות. מישהו זורק את זה לאוויר ואנשים מצטטים. צריך לבדוק מי אומר את הדברים האלה".

יכול להיות שהכל בגלל הקרבה שלך לאברם גרנט?
"הקרבה לאברם היא מקור גאווה עבורי".

יש אחרים שחושבים שאתה דווקא קצת יהיר ושחצן.
"אנשים לא יודעים להגדיר יהירות. מהיכרות לא קטנה עם עצמי, עוד מעט 43 שנה, התכונות האלה לא קיימות אצלי. אני משתדל מאוד לא לפגוע בבני אדם, בטח בפרהסיה. הרבה פעמים לוקחים את זה למקומות שאני פוליטיקאי. אני שומע לפעמים אנשים שצועקים למיקרופון על מישהו שהוא אפס.

"אני לא מסוגל לדבר כך. יש משפחות מאחורי האנשים האלה. העולם כל הזמן מתקדם למילים יותר מדממות. אני לא מוכן להיות שותף לזה. אגב, אני מוכן להתחייב שהג'וב האחרון שאהיה מוכן לעשות הוא להיות פוליטיקאי".

חכו עם הזרים
הדבר הראשון שהיה ברור, עוד לפני מינוי בן שמעון, הוא שהזרים של הפועל ת"א דורשים שדרוג עמוק. רכבת הזרים שעברה בחודורוב בעונה שעברה היתה, בלשון המעטה, רחוקה מלשדרג את המועדון. ברונו קוטיניו, ג'ון פיינטסיל, דג'מבה דג'מבה וניקולה פטקוביץ' ממש לא סייעו למאמצים של אפולה אדל, וגם השינויים בינואר - סאבו פאביצ' ביץ', דויד רוצ'לה ותיאגו קוסטה - רק פגעו בחיבור על הדשא.

הקיץ, בן שמעון הלך על שלושה זרים אותם הוא מכיר טוב, ואליהם צירף את לוקאס סאשה הברזילאי. גרזיצ'יץ' הובא מקרית שמונה. הבלמים יורחן קולין וברנקו איליץ', ששיתפו פעולה באנורתוזיס והרשימו את מאמן לרנקה בעונה החולפת, הגיעו לייצב את ההגנה. אלא שבינתיים השניים לא ממש מרשימים.
"אני שלם לגמרי איתם", מבהיר בן שמעון. "עוד תראו את האיכויות שלהם. ממהרים כאן עם שחקנים זרים, ממהרים עם הכל. קצת סבלנות. אני לא יכול לחשוב פופוליסטי".

יש כמעט כל שבוע ידיעה על כך שתעשה טרייד על דמארי.
"אני קורא וצוחק. דיברתי עם עומר פעמיים בתחילת העונה כי הוא היה מוטרד מהטרייד. אם עומר לא יימכר בכסף גדול לאירופה, הוא ישחק רק בהפועל ת"א. לא נעשה עליו שום טרייד. הוא אחד השחקנים הכי טובים שלי. אני אוהב אותו. גם אם יביאו קבוצה שלמה תמורתו, לא יהיה טרייד".

אתם שקופים בנושא ורמוט?
"גילי חזר במאה אחוז והשקיפות שלנו מלאה. אנחנו אמיתיים בכל התייחסות לפציעה שלו".

מה אתה רוצה לראות מהפועל ת"א בעונה הזו?
"הפועל צריכה להחזיר את הגאווה לאוהדים אחרי מה שעברה בעונה הקודמת. אנשים דיברו על הקבוצה בצורה מזלזלת, ואת זה צריך להפוך".

עדיין עם אמא
קשה לקיים ראיון עם רן בן שמעון, ולא לשוחח על אמו המנוחה סילבי, אליה היה מחובר מאוד. בחודשים האחרונים לחייה, הוא צילם קלטות וידאו של השיחות שלהם. "אני עדיין צופה בהן", הוא מגלה.

"הרגעים שאמא עולה בהם הרבה יותר עוצמתיים כי הם מלווים ברגעי אשמה. הייתי שנה בקפריסין ויצא לי פחות לבקר אותה בבית העלמין. כשאני היום בנסיעות היומיות מחיפה לת"א, יש פחות זמן. קשה לי להסביר את הדומיננטיות שלה בחיי. הרבה פעמים זה היה נראה כאילו אנחנו גוף אחד. הכאב שלי בא בעיקר כשאני לבד. לא קורה לי שאני מתפרק ליד אנשים".

מה יותר קשה, המחשבות על החיסרון שלה בחייך או על כך שילדיך לא זכו להכיר אותה?
"היא לא הכירה את יהונתן, וגיא היה בן שנה כשהיא נפטרה. היא לא הצליחה ליהנות מהם כמו שהיא לא הצליחה ליהנות מהילדים של אחיי, אסי ודנה. היינו לא מזמן בטיול עם כל המשפחות ונזכרנו בזה. דיברנו על כך שהיא כל כך חסרה לכולנו".

איזו עצה היא היתה נותנת לך היום?
"זו לא עצה. היא היתה עושה מה שהרבה פעמים עשתה בלי לספר לי, ופשוט מתקשרת לכל אלה שמבקרים אותי כדי להוכיח שהם טועים. אמא היתה עושה הרבה רעש מסביב. היא היתה עוברת מאוהד לאוהד של הפועל ומסבירה כמה אני צודק, ואז אבא שלי היה תופס מרחק. אם אמא היתה יושבת בשער הכבוד בבלומפילד, אבא שלי היה הולך ממול, לשער 7. אין מצב שהוא היה אפילו מתקרב לשער 5. הוא לא היה יכול איתה".

איבדת את מנגנון ההגנה הכי גדול שלך.
"איבדתי אדם איתו הייתי מדבר הכי הרבה. לשמחתי הקמנו, אשתי ואני, משפחה נפלאה. זה מקור להרבה עוצמה מבחינתי וזה אמיתי".

איזה אבא אתה?
"דאגן מאוד. קשור מאוד לילדים. אין משהו שאני לא עושה ולכן היה לי מאוד קשה בקפריסין. היה לי כיף אמיתי, אבל הילדים והאישה חסרו לי ובגלל זה חזרתי".

אנחנו מסיימים ראיון בלי מילה על איזי שירצקי. נראה לי שהוא עדיין אוהב אותך.
"אני מאחל לו ולמשפחה הנפלאה שלו רק בריאות".

מקור: http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/501/596.html?hp=71&cat=7101&loc=8


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אין חידושים , תמיד ירה לכל הכיוונים ממש חדש 22.08.13 10:35 1

     
ממש חדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.4.09
13279 הודעות, 70 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ט''ז באלול תשע''ג    10:35   22.08.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אין חידושים , תמיד ירה לכל הכיוונים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

מכובדי, שימוש במונחי שואה ללא הקשר לשואה הינה זילות של השואה. בברכה, ממש חדש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות