אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17859 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17859
דוידזון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
127889 הודעות, 421 מדרגים, 743 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתשרי תשע''ד    14:10   08.09.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ירושלים: סדקים בתמיכה החרדית במשה ליאון  

 
   שני המתמודדים לראשות עיריית ירושלים, ניר ברקת ומשה ליאון, מנסים לגייס תמיכה חרדית, אך נראה כי בימים האחרונים תמיכת הציבור החרדי במשה ליאון הולכת ונסדקת (אקטואליה)
שאול כהנא|ד' בתשרי תשעד 13:59 08.09.13

בימים האחרונים מנסים המתמודדים על תפקיד ראש עיריית ירושלים לגייס את תמיכת הציבור החרדי והמגעים עם הקבוצות השונות הואצו.

אם נדמה היה עד לפני כשבוע כי מעמדו של משה ליאון מובטח למדי בתמיכה של נציגי הציבור החרדי ועסקני תנועת 'אגודת ישראל' הרי שבימים האחרונים מסתמנת "שבירה" לכיוון ישיבה על הגדר ואולי אף תמיכה בראש העיר המכהן ניר ברקת.

בימים האחרונים שינה עיתון "המבשר" כיוון ומתמיכה בלתי מסויגת במשה ליאון החלו להתפרסם רמזים עבים על חשיבה מחודשת בנושא.

כך לדוגמא הופיעה כתבה נרחבת בה צוטט ח"כ מאיר פרוש מראשי סיעת 'שלומי אמונים' בדברים שאמר במפגש עם פעילי אגודת ישראל, לפיהם אין סיכום ואין הסכם אך יש להתאחד בשיקולים אודות בחירת ראש עיר דתי, מה שמהווה לדברי פרשנים פוליטיים הצהרה מעורפלת ולא מכריעה.

בדברים המובאים בגוף הכתבה, מצוטט פרוש כשאומר כי יש אמנם להעדיף ראש עיר דתי על ראש עיר חילוני גם אם יש לו סימפטיה ככל שתהיה לציבור החרדי, כשהוא מרמז על ברקת ומוסיף כי חשוב להתאחד ולנסות להביא למפנה כשהוא מרמז בעקיפין לקבוצות המאיימות ללכת עם ברקת מה שיכול להקשות על המהפך.

פרוש גם מדגיש בדבריו כי נדרשות הוכחות שביכולתו של המועמד הדתי לגייס אלפי קולות מתומכים פוטנציאלים כשהוא מדגיש כי רק אז יוכלו מתוך אחדות להביא ניצחון אפשרי.

גם יממה לאחר מכן פרסם המבשר דברים נוספים של ח"כ מאיר פרוש לפיהם חייבים הצגת חזית אחידה בשאלת ניהול העיר בעתיד כשהוא מרמז לבקיעים המתרחשים מתחת לפני השטח בין הקבוצות השונות בציבור החרדי ולעובדה שחלק מהם מנהלים מגעים נפרדים עם המועמדים השונים. פרוש מדגיש שוב כי רק באחדות יוכלו להגן על צרכי הציבור החרדי.

לדברי הפרשנים, מדובר בהתפוררות של החזית המאוחדת שהציג בתחילת הדרך משה ליאון והתחושה שהציבור החרדי נמצא מאחוריו וכעת מתברר גם לנציגי אגודת ישראל שהדברים שונים לגמרי.

לדבריהם מה שהוביל לשינוי בעמדת הציבור החרדי ולחשיבה השנייה בסוגית התמיכה במרוץ הוא בין היתר הסקר שהוצג השבוע בעיתון 'מעריב' לפיו ראש העיר המכהן ניר ברקת מביס את המתמודד מולו משה ליאון גם בציבור הדתי והמסורתי כך שהחשש מפני תבוסה אפשרית מביא את עסקני הציבור החרדי לבחון שוב את הדברים ולהביאם להכרעתם של גדולי ישראל.

מקור: http://www.kikarhashabat.co.il/סדקים-בתמיכת-החרדים-במשה-ליאון.html


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות