אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17967 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17967   
הידען
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    11:33   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קונספציית מערכת ההגנה הישראלית נגד טילים תקרוס ביום פקודה  

 
   הועבר בתאריך 26.10.13 בשעה 12:11 מפורום חדשות על-ידי ShinigA, (מפקח)
 
ד"ר נתן פרבר, מומחה להתמודדות עם טילים בליסטיים, מטיל ספק ביעילות המערך הישראלי ברגע האמת, הן בהיבטים פיננסיים והן בהיבטים מבצעיים. וגם: הנזקים שגורם אדוארד סנודן לארה"ב נובעים מהפרטה שהחלה בצבא ובמודיעין האמריקאי, ומתרחשת גם בארץ

במאמר נוקב, מאלף ודעתני המבוסס על נתונים, ד"ר נתן פרבר בא השבוע חשבון עם קונספציית ההגנה הישראלית על העורף מפני טילים ורקטות ("ההגנה השכבתית"). מסקנת המאמר, שפורסם באתר העמותה "מגן לעורף", היא שאם תמצא עצמה ישראל במלחמה כוללת בכמה חזיתות מול אויבים שימטירו עליה מאות טילים (אולי יותר מאלף) ביום, קונספציה זו עתידה לקרוס מסיבות כלכליות, מבצעיות וטכנולוגיות.

קונספציית ההגנה השכבתית מבוססת על סוגים שונים של טילי הגנה ליירוט טילי אויב לסוגיהם השונים, במספר גבהים משתנים ("שכבות יירוט"). לפי מאמרו של ד"ר פרבר, טילי חץ 3 (שנמצאים עדיין בפיתוח) מיועדים ליירט את טילי השיהאב האיראנים, המגיעים לטווח של 1,300 ק"מ, בגובה 300-250 ק"מ ובמרחק מאות ק"מ מגבולות המדינה (מעל ירדן). בעתיד הם יאלצו ליירט גם את טילי ה"סג'יל", בעלי טווח של יותר מ-2,000 ק"מ.

טילי חץ 2 מיועדים ליירט בעיקר את טילי הסקאד הסוריים (סקאד B, C ו-D) המשוגרים ממרחק של 700-300 ק"מ. גובה היירוט כ-100-30 ק"מ, והוא יתבצע מעל שטח ישראל או מעל הגדה המערבית.

מערכת "שרביט קסמים", שגם היא עדיין בפיתוח, מיועדת ליירט את הטילים הטקטיים של סוריה וחיזבאללה (פתח-M-600 ,110), בעלי טווח של 300-200 ק"מ, בגובה של כ-15 ק"מ. טילי ה"פטריוט" השונים, שנכשלו לחלוטין במלחמת המפרץ ב-1991 ליירט את טילי הסקאד העיראקיים, מיועדים לפעול כגיבוי אחרון בגבהים של 12-10 ק"מ.

מול הרקטות הארטילריות (גראדים שטווחן עד 40 ק"מ ופאג'רים שטווחם עד 70 ק"מ) מציבה ישראל את מערכת "כיפת ברזל" המיועדת ליירטם בגובה 3-2 ק"מ, "ממש מעל הראש". כאמור, חץ 3 ושרביט קסמים, הנמצאים בשלב פיתוח, לא יופיעו בשדה הקרב בשנים הקרובות.

ד"ר פרבר הוא דוקטור בפקולטה לאווירונאוטיקה בטכניון, שעבד במשך כ-30 שנה בתעשייה הצבאית ובתפקידו האחרון שם שימש כמדען הראשי של חטיבת הטילים. הוא עבד כעשר שנים בחברתWales שמייעצת לחיל האוויר ולמערכת הביטחון, והיה מרצה בטכניון. כיום הוא חוקר עצמאי העוסק בתכנון ובניתוח מערכות הגנה נגד טילים בליסטיים.

בשנים האחרונות ד"ר פרבר מביע ללא מורא ומשוא פנים דעות - שאמנם משבחות את ההישגים הטכנולוגיים של מפתחי כיפת ברזל - אך מטילות ספק בהודעות של מערכת הביטחון על הצלחות היירוט שלה במלחמה האחרונה ברצועת עזה. בעבר קרא להגן על שדרות ויישובי עוטף עזה (שכיפת ברזל, בניגוד להבטחות הראשונות של מפתחיה ברפא"ל, אינה יכולה להגן עליהם עקב מגבלותיה הטכנולוגיות) ולו כפתרון ביניים, בעזרת תותח "וולקן פלנקס". גם כיום הוא סבור שמערכת הביטחון צריכה להוסיף את מערכת תותח הלייזר לתפיסת ההגנה השכבתית.

במאמר, שנסמך על מקורות גלויים, פרבר חישב ומצא כי במלחמה הבאה עלולה ישראל להיות מאוימת על ידי כ-800 טילים בליסטיים שמצויים כיום בידי איראן, כ-400 טילי סקאד סוריים שנותרו בידי אסד (בחלק מהטילים נעשה שימוש במלחמת האזרחים), בכ-500-1,000 טילים טקטיים (פתח ופג'ר) שמצויים בידי חיזבאללה וחמאס, וייתכן שביותר מ-100 אלף רקטות ארטילריות שבידי סוריה, חמאס וחיזבאללה.

להערכתו, כשליש מהטילים והרקטות שישוגרו לעבר ישראל יושמדו בידי חיל האוויר, שליש לא ישוגרו או יפלו עקב תקלות, אך שליש יהיו בדרכם למטרות. לדבריו, נתונים אלה מקובלים על מומחי צה"ל וקהילת המודיעין.

באשר לטילי השיאהב והסקאד, לדברי פרבר "מדובר במאגר של 1,300-1,000 טילים בליסטיים מכל הסוגים. לא כולם ישוגרו ולא כולם יגיעו למטרותיהם. הנחת עבודה סבירה היא שמערכת ההגנה תצטרך לטפל בלפחות שליש מהם. כלומר כ-400 טילים".

על הטילים הטקטיים כותב פרבר: "מכיוון שמדובר בטילים מדויקים מאוד, רובם המכריע יגיע למטרות. זה אומר שאת רובם המכריע תיאלץ מערכת ההגנה השכבתית ליירט". כשמגיעים לרקטות הארטילריות, ההערכות נעות שהחיזבאללה לבדו מחזיק בין 50-70 אלף. כשמוסיפים לכך את ארסנל הרקטות הסורי ואת רקטות החמאס, המספר כפול". מכאן שכיפת ברזל תצטרך להתמודד עם כ-30 אלף רקטות.

"כמה טילי יירוט נחוצים לטפול באיום האימתני הזה?", תוהה פרבר, "באשר לאיום הבליסטי, ידוע כי דרושים שני מיירטים ליירוט כל טיל בליסטי. בנוסף על כך ברור כי במהלך עימות צבאי מלא יבצעו מערכת ההגנה טעויות רבות, שמשמעותן בזבוז מיירטים. כלומר, מול כ-400 טילים בליסטיים נזדקק לכ-1,000-800 מיירטים. עלות מיירט חץ (2 או 3) היא כ-3 מיליון דולר. כך שעלות 'הלחיצות על ההדק' תנוע בין 3-2.4 מיליארד דולר. גם בירי נגד הטילים הטקטיים נדרשים שני מיירטים בכל יירוט. מאחר שעלות 'שרביט קסמים' היא בסביבות מיליון דולר, יש צורך להקצות למשימה 2-1 מיליארד דולר".

"לכך יש להוסיף את עלות הקמת המערך ואת עלות הסוללות, מה שיכול להכפיל את האומדן. מול הרקטות הארטילריות נזדקק ל-60 אלף כיפות ברזל, שעלות כל אחת 100 אלף דולר. כלומר: 6 מיליארד דולר. עלות זו איננה כוללת את עלות הקמת הסוללות הנוספות (עוד כמה מאות מיליוני דולר)".

מסקנותיו של ד"ר פרבר הן בשני תחומים עיקריים: כספי ומבצעי. מבחינה כספית יידרשו לישראל בעת מלחמה טילי יירוט והגנה שעל פי פרבר "עלותם יותר מ-10 מיליארד דולר (35 מיליארד שקל). ברור כי מיד בתום עימות כזה יתרוקנו מחסני התחמושת וישראל תצטרך להשקיע סכום דומה במילויים (תהליך שיימשך מספר שנים). האם מישהו מאמין כי הרפתקה בסדר גודל כזה הגיונית? ככל הנראה אף אחד לא מאמין באיוולת שכזאת".

בתחום המבצעי טוען פרבר, כי "כיום אין לישראל הגנה מול טילים בליסטיים וגם בעתיד הנראה לעין יעילותה מוטלת בספק". ולגבי כיפת ברזל, להערכתו אחוז ההצלחה היה 66% ואולי אף פחות מכך, ולא 85% כפי שטוענים ברפא"ל ובמערכת הביטחון. "הטענה הקלאסית של חסידי הכיפה היא: נו, אז מה? 66% זה יותר טוב מאפס. הרי כל יירוט מוצלח הוא רווח נקי כי הוא מציל חיי אדם. באמת? אז הנה עוד נקודה למחשבה: כיפת ברזל לא מצילה חיים. מה שמציל חיים הם המקלטים וחדרי הביטחון אליהם נמלטים אזרחים בעת התקפת רקטות".

סנודן ולקחי ההפרטה

אדוארד סנודן, העריק-מדליף האמריקאי ומפעיליו (בתקשורת הבינלאומית ובמודיעין הרוסי), ממשיכים זה החודש הרביעי לגרום לנזקים קשים למודיעין ולמדיניות החוץ האמריקאית. השבוע הם חשפו את העובדה שה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי, יירטה והאזינה ל-70 מיליון מסרים של דואר אלקטרוני ושיחות טלפון בצרפת.

אף שאין זו הפעם הראשונה שמתגלה כי סוכנויות ביון אמריקאיות מרגלות נגד צרפת (בעבר נחשפו מבצעי ריגול תעשייתי של ה-CIA נגד חברות צרפתיות, וגם להפך) לממשלתו של פרנסואה הולנד לא נותרה הפעם ברירה אלא להביע זעם וזעזוע (ואין חשיבות אם הוא מעושה או אמיתי).

הרעלת היחסים בין וושינגטון לפריז מתווספת למתח השורר בין ארה"ב לברזיל (ה-NSA יירט את הדואר של הנשיאה דילמה רוסף) ובין ארה"ב למקסיקו (גם הנשיא לשעבר פליפה קלדרון והנשיא המכהן אנריקה פנייה נייטו היו קורבנות הריגול האמריקאי) ועם עשרות מדינות אחרות בעולם, שאינן נחשבות אויבות.

יש כנראה רק ארבע מדינות בעולם שה-NSA לא האזין להן: בריטניה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד, עמן יש לארה"ב יחסים מיוחדים מאז סיום מלחמת העולם השנייה, ולא רק בתחום המודיעין. אם כי גם כאן יתכנו הפתעות: בעבר התגלה כי ארה"ב שתלה "סוסים טרויאנים" במחשבי על שסיפקה לאוסטרליה.

סנודן חשף בנוסף שבין NSA ליחידה 8200 (יחידת ההאזנה, היירוט ופענוח הצפנים של אמ"ן) נחתם הסכם שיתוף פעולה ייחודי שמתקרב למעלת הקשרים עם ארבע המדינות האנגלו-סקסיות. אבל אם יתברר שארה"ב ריגלה גם בישראל, איש במודיעין הישראלי לא ייפול מכיסאו. מזה עשרות שנים יוצאים במוסד, באמ"ן, בשב"כ ובצה"ל מנקודת המוצא שה-NSA מפעיל את יכולותיו הטכנולוגיות גם כלפי יעדים ישראליים בארץ ובחו"ל.

הכלל הראשון והחשוב של עבודת המודיעין הוא "אל תיתפס". מכאן המבוכה. אך הנזקים שסנודן גורם למולדתו מקורם בתהליך מסוכן שעובר על מערכות המודיעין והצבא בארה"ב: תהליך ההפרטה. מאז פיגועי ה-11 בספטמבר ב-2001 הורחבה קהילת המודיעין האמריקאית ועברה שינויים רבים. אחד מהם - אולי החשוב ביותר - הוא תופעת מיקור חוץ. יותר ויותר משימות צבאיות ומודיעיניות הועברו לקבלני משנה. זה נובע מתפיסת עולם כלכלית שמבקשת לחסוך בעלויות, ויוצאת מנקודת הנחה (מוטעית) שהסקטור הפרטי יודע להיות יותר יעיל.

גם אם ההנחה נכונה (ואין לכך שום ראיה - פרט לעובדה שהסקטור הפרטי יודע להרוויח עבור בעליו) יש לכך מחיר כבד. צבא ארה"ב העביר משימות מורכבות של ליווי שיירות ואבטחת דיפלומטים בעיראק ובאפגניסטן לצבאות פרטיים שהקימו יוצאי הכוחות המיוחדים. בכמה מקרים המשימות הסתיימו בטרגיות של רצח אזרחים מקומיים ובכישלונות מונומנטליים.

ההפרטה מעוררת שאלות קשות. כשהעובד מועסק ישירות על ידי הממשלה, ברור כמעט מעבר לכל ספק כי נאמנותו נתונה למדינה. כשהוא מועסק על ידי חברה פרטית, נאמנותו ומחויבותו היא קודם כל למעסיקיו. לממשלה קשה יותר לפקח על חברות פרטיות ועובדי קבלן, ולבצע כהלכה את תהליכי הבידוק וסיווגם הביטחוני. כעת נענשת ארה"ב על כך שסנודן היה עובד קבלן, שהועסק בחברה פרטית שקיבלה חוזה עבודה מה-NSA.

בשקט בשקט, תהליך דומה של הפרטה ומיקור חוץ מתרחש גם במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין של ישראל. האבטחה והבידוק הביטחוני בנמלי התעופה והים ובמעברי הגבול הועברו לחברות פרטיות. כך גם אבטחת שרים (זוכרים את פרשת המאבטחים של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב שחשפו בתקשורת פרשיות אינטימיות בהן היה מעורב?).

גם אמ"ן, שב"כ והמוסד מעבירים יותר ויותר עבודות ומשימות לחברות פרטיות. נכון, ישראל היא מדינה קטנה שבה קל יותר לבצע בדיקות רקע ולפקח על החברות הזוכות במכרזים. אך בכל זאת, הפרטת צה"ל ומערכת המודיעין יכולה להסתיים בנזקים חמורים. ראו הוזהרתם

http://www.thepost.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=EE&0r9VQ=EGLLK

That's how I look


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חסר נתון במשוואה צפונבון 26.10.13 11:48 1
     רק חלק! בגדול הערכתו נכונה: 1/3 מהטילים יפגעו במטרות Aitan Cohen 26.10.13 11:55 2
     ההיסטוריה הוכיחה שאין קו הגנה לא פריץ. CheshireCat69 26.10.13 12:01 3
  מאמר נוקב, מאלף ודעתני. אופטלגין 26.10.13 12:08 4
  כמה הערות אור_יקרות 26.10.13 12:20 5
  אין בכל האמור כל חדש - פורסם ב''הארץ'' לפני כחצי שנה לזכויות האדם 26.10.13 19:47 6
  אין בכל האמור כל חדש - פורסם ב''הארץ'' לפני כחצי שנה לזכויות האדם 26.10.13 19:49 7
     ראה בעניין זה גם מאמר שפרסמתי בעיתונות הזרה כבר לפני כמה חודשים לזכויות האדם 27.10.13 00:10 8
         יפה. הקדמת את המאמר הנ''ל הידען 27.10.13 14:47 9

     
צפונבון
חבר מתאריך 15.8.12
715 הודעות, 2 מדרגים, 0 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    11:48   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חסר נתון במשוואה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הקונספט שעליו מדבר המומחה מתעלם מנתון משמעותי :חלק גדול מפוטנציאל האיום שאמור להישלח לכיוננו יושמד ע"י חיל האויר עם פריצת מעשי האיבה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Aitan Cohen לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.5.04
25691 הודעות, 102 מדרגים, 141 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    11:55   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. רק חלק! בגדול הערכתו נכונה: 1/3 מהטילים יפגעו במטרות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
@@@@ הפרקליטות - אויבי העם והמולדת. הפלסטינאצים - חלאת האנושות @@@@


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CheshireCat69 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.11
44602 הודעות, 260 מדרגים, 439 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    12:01   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ההיסטוריה הוכיחה שאין קו הגנה לא פריץ.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.10.13 בשעה 12:05 בברכה, CheshireCat69
 
ההגנה הכי טובה זאת ההתקפה, אבל מדינת ישראל חסה על
חיי אזרחים ערבים של מדינות עויינות יותר מאשר על חיי אזרחיה.

ולדבריך... אלו שטויות.
מדינת ישראל הוכיחה שהיא לא תפגע במצבורי טילים שממוגנים
בבניינים של אזרחים, מדינת ישראל הקריבה את האזרחים
בישראל במבצע האחרון כדי לא לפגוע בעזתים.

לא נשכח את הטייסים שהתגאו שהם לא ירו על
משגרי טילים בגלל שאזרחים עזתים עמדו לידם.
(טייס כזה במדינה נורמלית היה הולך הביתה)

ושוב היום ואנו נפגשנו פתאום תכול המטפחת, קורטוב של נחת ונתגשם החלום...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אופטלגין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
22888 הודעות, 158 מדרגים, 270 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    12:08   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מאמר נוקב, מאלף ודעתני.  
בתגובה להודעה מספר 0
 


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור_יקרות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.07
27745 הודעות, 163 מדרגים, 284 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בחשון תשע''ד    12:20   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. כמה הערות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

1. הוא לא לוקח בחשבון השמדת מאגר טילים על ידי חיל האויר הישראלי
לא כל מאגר הטילים של האויב ישוגר לעבר ישראל.

2. ההגנה הטובה ביותר היא אכן המקלטים - כאן המדינה עדיין לא הצליחה להפנים שיש להשקיע כספים רבים.

3. סוללות טילי כיפת הברזל נועדו בשעת השין להגן על אתרים אסטרטגיים ישראליים. הם לא אמצעי הכרעת מערכה. רק התקפה אסטרטגית יכולה להכריע מלחמה. ברמה הטקטית תמיד טוב להגן, ברמה האסטרטגית לתקוף.

3. הפרטה היא אם כל חטאת בתחום הביטחוני - ארה"ב לומדת את זה, צרפת לומדת גם היא. גם ישראל תלמד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לזכויות האדם
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ג בחשון תשע''ד    19:47   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אין בכל האמור כל חדש - פורסם ב''הארץ'' לפני כחצי שנה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מי שנחשב מומחה מספר 1 בעולם (פרופ פוסטל מ-MIT) פרסם בהארץ מאמר בנושא לפני כחצי שנה, ואמר שלפי הערכתו (המבוססת על נתונים משטח בישראל עצמה) אחוזי הפגיעה של מערכת "כיפת הברזל" בסביבות 5-10%, ואינה מתקרבת אפילו לאחוזי ההצלחה שמפרסמים בתקשורת אצלנו (84% על פי זיכרוני, האחוז המדויק עצמו מגוחך, לא נתנו כל מרווח טעות).
בנושא זה גם חשוב להזכיר שפרופ פוסטל ניתח נכון את חוסר היעילות של מערכת הפטריוט במלחמת המפרץ הראשונה, על פי סרטי טלוויזיה מן השטח, בשעה שהתקשורת טענה ההפך. (מאוחר יותר נעשו שיפורים לפטריוט).
לאחר מעשה, התירוץ הרשמי, לפחות בארה"ב, היה שמערכת הפטריוט נשלחה לישראל, לא משום שציפו שתעבוד תחת התנאים הנתונים (שאינם התנאים עבורם פותחה מתחילה), אלא כדי להרגיע את הציבור בישראל...
בקיצור - יש לראות מערכות אלה כסוג של לוחמה פסיכולוגית של ממשלתנו נגד העם...
וזה שמערך שלם של אנשי מקצוע בישראל בתעשייה הצבאית ובמערכת הביטחון עצמה משתתפים בהונאה זאת וגובים תשלומי ענק תמורת פיתוח מערכות שאינן יעילות, מראה על רמת השחיתות הרווחת בשורותינו. לצורך מלחמה פסיכולוגית על העם, לא היה צריך לבזבז תקציבי ענק, היה מספיק לביים כמה סרטונים...
ולבסוף - ארה"ב ואובמה שותפים מלאים של ביבי בהונאה זאת של העם בישראל - ישר עם רדתו מן המטוס בבן גוריון, הצילום הראשון של אובמה וביבי היה ליד מערכת כיפת הברזל, שנפרסה במיוחד לצורך זה במקום, ושניהם בלבלו שטויות בנושא עם מחמאות הדדיות כמובן. פרט קטן בפסטיבל אובמה בתקשורת המקומית...

=קישורים=
http://www.haaretz.com/opinion/where-have-all-the-gaza-rockets-gone.premium-1.510341


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לזכויות האדם
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ג בחשון תשע''ד    19:49   26.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אין בכל האמור כל חדש - פורסם ב''הארץ'' לפני כחצי שנה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מי שנחשב מומחה מספר 1 בעולם (פרופ פוסטל מ-MIT) פרסם בהארץ מאמר בנושא לפני כחצי שנה, ואמר שלפי הערכתו (המבוססת על נתונים משטח בישראל עצמה) אחוזי הפגיעה של מערכת "כיפת הברזל" בסביבות 5-10%, ואינם מתקרבים לאחוזי ההצלחה שמפרסמים בתקשורת אצלנו (84% על פי זיכרוני, האחוז המדויק עצמו מגוחך, לא נתנו כל מרווח טעות).
בנושא זה גם חשוב להזכיר שפרופ פוסטל ניתח נכונה את חוסר היעילות של מערכת הפטריוט במלחמת המפרץ הראשונה, על פי סרטי טלוויזיה מן השטח, בשעה שהתקשורת טענה ההפך. (מאוחר יותר נעשו שיפורים לפטריוט).
לאחר מעשה, התירוץ הרשמי, לפחות בארה"ב, היה שמערכת הפטריוט נשלחה לישראל, לא משום שציפו שתעבוד תחת התנאים הנתונים (שאינם התנאים עבורם פותחה מתחילה), אלא כדי להרגיע את הציבור בישראל...
בקיצור - יש לראות מערכות אלה כסוג של לוחמה פסיכולוגית של ממשלתנו נגד העם...
וזה שמערך שלם של אנשי מקצוע בישראל בתעשייה הצבאית ובמערכת הביטחון עצמה משתתפים בהונאה זאת וגובים תשלומי ענק תמורת פיתוח מערכות שאינן יעילות, מראה על רמת השחיתות הרווחת בשורותינו. לצורך מלחמה פסיכולוגית על העם, לא היה צריך לבזבז תקציבי ענק, היה מספיק לביים כמה סרטונים...
ולבסוף - ארה"ב ואובמה שותפים מלאים של ביבי בהונאה זאת של העם בישראל - ישר עם רדתו מן המטוס בבן גוריון, הצילום הראשון של אובמה וביבי היה ליד מערכת כיפת הברזל, שנפרסה במיוחד לצורך זה במקום, ושניהם בלבלו שטויות בנושא עם מחמאות הדדיות כמובן. פרט קטן בפסטיבל אובמה בתקשורת המקומית...

=קישורים=
http://www.haaretz.com/opinion/where-have-all-the-gaza-rockets-gone.premium-1.510341


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לזכויות האדם
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ג בחשון תשע''ד    00:10   27.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ראה בעניין זה גם מאמר שפרסמתי בעיתונות הזרה כבר לפני כמה חודשים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   ==קישור למאמר===
http://www.opednews.com/articles/Is-Tel-Aviv-the-Human-Shie-by-Joseph-Zernik-130326-312.html

__
OpEdNews Op Eds 3/26/2013 at 11:47:52
Is Tel Aviv the Human Shield in a US-Israel Anti-Iran Gamble? Could Israel Become the Next Iraq?
By Joseph Zernik (about the author) Permalink (Page 1 of 1 pages)
Related Topic(s): Anti-iran Campaign; Israeli Attacks In Gaza, Add Tags Add to My Group(s)
View Ratings | Rate It

Become a Fan
(1 fan)
opednews.com

One of President Obama's first photo opportunities in his recent visit to Israel was with Israeli civil and military leaders in front of an Iron Dome anti-ballistic missile battery. It had been placed for the occasion at the Tel Aviv airport.

This expensive system, the product of a US-supported Israeli development, is only partially deployed, and is touted as central to the defense of the Israeli civilian population in case of an all-out war with Iran. Yet, we can only hope that the Israeli public is not now subject to a repeat of Colin Powell's deception on the way to war in Iraq. An all-out war with Iran could be devastating for Israel, as it was for Iraq, and it could also lead to long-term US occupation.

Reasonable doubts regarding the performance of Iron Dome are ignored by most mainstream media, and instilling confidence in the system's performance in the Israeli public was integral to Obama's visit to Israel.

Two sides in the debate over the system, the Israeli Defense Force (IDF) on the one hand, and MIT Professor Postol and colleagues on the other, have a considerable reputation in the field, and both are considered biased by some or many. The difference in their stated figures for the Iron Dome's success rate ("84 percent" vs "as low as 5 percent") should be worrisome. One cannot escape comparing the debate to the history of the Patriot anti-ballistic missile system in the 1991 Gulf War. While President Bush initially announced a success rate of 97 percent, the US military later claimed that its performance in Israel was only 40 percent. MIT's Postol testified before the US Congress and offered an estimate of 10 percent.

With growing preparations for an all-out war with Iran, with the Israeli military command (HaKiryah) centered in Tel Aviv, and following routine statements by Iran of its intent to level Tel Aviv if attacked, it is only reasonable to consider the people of Tel Aviv the human shield in the brewing US-Israeli anti-Iran gamble.

War with Iran is in fact already under way, as evidenced by the elimination of key Iranian personnel, invasions of cyberspace, and drone attacks. While the US-Israeli alliance gained a substantial advantage in eliminating individuals and in employing the Stuxnet computer worm, the capture of US drones (a key element in US operations today) by Iran left the balance of hostilities to this point unclear.

Would the people of Israel willingly go to war with Iran, if they believed the Iron Dome's performance was below a success rate of 50 percent? And could Obama's visit to Israel and his photo opportunity with the system be considered the equivalent of Colin Powell's infamous UN speech on WMD in Iraq?

If all-out war with Iran should come, similarities with the war in Iraq may not be limited simply to disclosures of large-scale deception at the outset of hostilities. All-out war could well be devastating for Israel, as it has been for Iraq, and it may also lead to long-term occupation of Israel by the United States. Preparations for such an eventuality are already under -way. Military cooperation between the US and Israel is at an all-time high, and the US military is now rushing to build a five-story underground command-and-control center in Tel Aviv.

As this is written a block away from HaKiryah, one must wonder: Will Israel become the new Iraq?

LINKS:

How many rockets has Iron Dome really intercepted?
http://www.haaretz.com/opinion/how-many-rockets-has-iron-dome-really-intercepted.premium-1.508277

Where have all the Gaza rockets gone?
http://www.haaretz.com/opinion/where-have-all-the-gaza-rockets-gone.premium-1.510341


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ג בחשון תשע''ד    14:47   27.10.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. יפה. הקדמת את המאמר הנ''ל  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות