קבוצות דיון
פוליטיקה ואקטואליה
נושא #17998
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
מיסטר בין
חבר מתאריך 17.10.07
32600 הודעות, 189 מדרגים, 350 נקודות. ראה משוב | יום שלישי ו' באייר תש''ע
17:44 20.04.10 |
|
דע את האויב | השומר החדש : בורות, אלימות ופאשיזם ישן
|
השומר החדש : בורות, אלימות ופאשיזם ישן. 0 אקטואליה 7 תגובות יום שישי , 16/4/10, 11:41 פתאום קם אדם לפתע הוא מרגיש כי הוא גם, ומקים ארגון בשם השומר החדש. בעלי הנטיה הטבעית לאקטואליה מביננו שמעו בוודאי זה מכבר על מר יואל זילברמן, מקים הארגון. מחשש שדברינו יתפרשו שלא כשורה, הננו מצהירים כי הרשימה דלעיל לא עוסקת באותו אדם ובארגון המזוהה עמו אלא באישיות דמיונית בשם פרוייקה שפילברמן, וכי כל קשר בינו לבין אירועים מקומות ושמות מציאותיים, הוא מקרי בהחלט. שפילברמן, כפי שאפשר לשמוע לאחרונה בכלי תקשורת שונים, הוא מקימו של הארגון שמכונה, לא פחות : 'השומר החדש'. במקור, הארגון התחיל כהתארגנות גלילית לשמירה עצמית מפני פשעים חקלאיים. חקלאים, חברים של חקלאים ושאר מתנדבים הרגישו שמול המצב בשטח אין לרשויות המדינה מענה והחליטו שזה הזמן לקצת שמירה עצמית בנוסח קיבוצי העמק בשנות העשרים. על בסיס הטענה הזאת, מה שהתחיל כהתנדבות של שניים שלושה חברים, צמח למפלצת שהיא שילוב של תורנות שמירה, מתנ"ס עירוני, מכינה חברתית וקורס הכנה לסיירות. ארגון השומר החדש הוא גחמה של איש אחד, ושמו כאמור פרוייקה שפילברמן. את סיפורו המרגש ניתן למצוא תחת כל מיקרופון. בניגוד למה שאולי היינו מצפים מחקלאי גלילי, שתקן הוא לא. הוא דווקא ישמח לנאום לכם, רק תנו לו לדבר ובקול בוטח הוא ישטח בפניכם את סיפורו האישי ואיך בצלמו הוא יצר ארגון. פרוייקה שפילברמן הוא מלח הארץ. דור שלישי למשפחת חקלאים מגדלי בקר במושב מצפורי הגלילי, הוא גדל בשדות העמק בין העדרים, יצא לשנת לימודים במכינה חברתית לפני הצבא ובצבא שירת בשייטת, ואפילו נהיה קצין. ואז, הוא מספר, יום שישי אחד חוזר יואל הביתה מן הצבא ועל השולחן המשפחתי, בין תבשילי הקדרה וקנקני הלימונדה, מנחית אביו את הבשורה. הוא פושט רגל. הערבים מהעמקים מסביב מתנכלים לעדרים, פולשים לשטחים ובאופן כללי עושים לו את המוות. אין לו כוח יותר והוא מחליט לפשוט את הרגל ולמכור את העסק, דור שני למגדלי בקר. כאן, מתהפכת התודעה של פרוייקה. הוא מחליט שלא יקום ולא יהיה, הוא אוסף כמה חברים מהשייטת וטנדר חבוט ומתחיל לפטרל בעצמו בשדות, שומר בלילות בין השיבולים, משכיב מארבים בין הזיתים, הכל בשביל להציל את העסק של אבא. הלילות הופכים לשבועות, הימים לחודשים, השתילים לעציצים והגבעות לשדות, וכיפתח בזמנו, מוצא את עצמו פרוייקה שפילברמן מוקף בנערי גבעות מסוג חדש ולא מוכר. הסוג הגלילי. הם מגיעים מכל הארץ, דתיים לשעבר, מוזנחים בהווה, אוחזי חלילי במבוק, פליטי מסגרות וסתם רומנטיקנים. הם נושאים אליו עיניים והוא, הוא מחליט לא לאכזב אותם. ומה שהתחיל כטיפול נמרץ הופך לתכנית הבראה,למדינה ולכם, אזרחיה. מעניין להקשיב לרטוריקה של פרוייקה שפילברמן. כשהוא מדבר אליך, אתה מרגיש שאתה נמצא בתדריך מפקד. הוא עז מבט, החלטי, ומדבר בטון שגורם לדברים להישמע כבלתי ניתנים לערעור. התוכן הוא ערבוביה של סקירה הסטורית, משלי שועלים, סיפורי גבורה עצמיים ("אני צריך לבוא מהגליל בשביל זה"? , "הבנתי שאני צריך להיכנס לענינים", " מתקשרים אלי ואומרים בוא תציל אותנו" וכו' ) חוכמעס, עובדות וסיפורי זוועה מהשטח. והכל מתובל ברוטב שאין אף אחד שיכול לעמוד בפניו- נוסטלגיה עמק יזרעאלית. מה רוצה מאיתנו פרוייקה שפילברמן? הוא רוצה שנבין שהוא המשיח. הוא רוצה לארגן מחדש את תפיסת המציאות שלנו. יש מלחמה, ואנחנו מפסידים. במי נלחמים? קודם כל בערביי הנגב והגליל מכל הסוגים. מאחורי התירוץ הפלילי ( גונבים לנו ) מסתתרת שנאת זרים עמוקה ולאומנות אקטיביסטית. באקט של אבחנה קרימינולוגית, השומר, שרואה בעצמו ארגון מקביל בחשיבותו למשטרה (" אנחנו עובדים מול המשטרה") יודע להצביע על מקורותיו הגנטיים של הפושע. מכאן הכל מותר. השלב הבא הוא להבין שגם אתם לא בסדר. אתם רדודים ושטחיים, התנתקתם מהאדמה וממקורות הערכים, ילדיכם הם אסופות של מסניפי דבקים וגזים, נשיכם הן פתיות צרכניות ואתם, מנותקים וחסרי שאר רוח מגהקים בין הפרסומות של האח הגדול. הנה כמה דברים שלא יספרו לכם ב'שומר החדש'. עדרי משפחת שפילברמן פולשים כבר שנים לשטחים פרטיים ביישוב הושעיה וביישובים סמוכים תוך גרימת נזקים לגינות ולרכוש. אחרי שקיבל אישור דרמטי להשתחרר מהצבא לטובת עזרה בעסק המשפחתי, נסע פרוייקה לשנה וחצי במקסיקו. אולי לצורך השתלמות מקצועית אצל החונטות המקומיות. עוד לפני שהיה קיים ארגון, השתלטו נערים הקשורים לארגון על גבעות האלונים הטבעיים האחרונות שנותרו בעמק, גידרו אותן ומנעו גישה חופשית לשטחים השייכים לציבור הרחב. לאחר מכן נפרצו כבישי עפר בשטח, ובראש הגבעה נחפרו יסודות והושמדו ממצאים ארכיאולוגיים. בראש הגבעה הוצב קראוון. רוב הזמן הוא ריק. מדי פעם מתאספים בו מעשני סמים למיניהם לחוויה גלילית, לילית. הגבעה שהיתה פעם שייכת לכולם היא היום שטח מגודר וסגור לחברי מועדון פרטי. היא מוזנחת, מלוכלכת, ובעיקר, גזולה. מה אתה רוצה מהחיים שלנו מר פרוייקה שפילברמן? מה אנחנו אמורים ללמוד מסיפורי העדרים האלה? אולי את הלקח העתיק שניסח אותו מגדל בקר קדמוני : יותר ממה שהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק. ברוח הימים האחרונים, אנחנו יודעים שאין דבר קל יותר מלהסית המונים נגד מיעוטים מוחלשים בחברה, ולהאשים אותם בצרות העולם. מציאות יחסי היהודים והערבים בגליל היא שברירית ומורכבת ועל כך יעידו אירועי אוקטובר. ילד יהודי וילד ערבי יכולים לגדול ולחיות כל חייהם בגליל ולהיפגש רק בבית המרקחת, אצל הרופא הערבי בנצרת. האם מה שהמציאות הזאת צריכה היא ארגון בנוסח השומר החדש, שחרט על דגלו תמונת מציאות אלימה והישרדותית? ובנימה אישית. כשהיינו קטנים והסתובבנו באפניים בשדות, הרבה לפני ששומרים חדשים התחילו להשחית גבעות, אני זוכר שהיינו עוצרים אצל אבו סלאח, הבדואי המקומי, כדי למלא את הבקבוקים במים והמשכנו הביתה. גדלנו על הסיפורים של אלי שטרן על אבו סלאח והרפתקאותיהם ביחד. אז, הסיפורים היו מייגעים, היום אנחנו מתגעגעים. איפה ילדים יגדלו היום על סיפורי מתינות ושכנות שכאלה? לא בעמק יזרעאל. 'השומר החדש' הוא מניפולציה אגרסיבית על המיתולוגיה הרומנטית של ראשית הציונות, אנחנו לא חייבים להשתכנע. עזוב אותנו בשלום מר 'השומר החדש'. משיח גלילי אחד הספיק לנו. http://cafe.themarker.com/view.php?t=1550851
את חברות האפ"ס (אורנג', פלאפון, סלקום) העושקות צריך לעזוב בלי קשר לחרם כזה או אחר! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|