הובא כאן: http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17271&forum=scoops1&viewmode=all&keywords=%E0%E5%F8%EC%E1ראוי להסביר משהו על קידושין ע"פ התורה.
א. קידושין אינם אקט דתי כלשהו. בכלל לא.
קידושין הם קנין, קנין לכל דבר.
לא קנין ממוני שהופך את האשה לרכוש הבעל. חלילה.
המושג "קנין" בהלכה משמש לא רק בהכנסת רכוש כלשהו לרשות האדם,
אלא כל מעשה שרוצים לתת לו תוקף מחייב נעשה ע"י קנין.
למשל, כשאדם ממנה שליח שיעשה עבורו משהו, לדעת פוסקים רבים השליחות אינה חלה אם לא נעשה קנין שיתן תוקף למינוי השליחות.
כמו כן, בטקס האירוסין כותבים "שטר תנאים", שבו מפורטות התחייבויות החתן, הכלה, הורי החתן והורי הכלה. גם שם עושים קנין, למרות שאף אחד לא קונה שם שום דבר.
ב. אם אדם עושה תנאי על מעשה הקידושין, והתנאי נעשה ע"פ הכללים שקבועים בתורה (הן קודם ללאו, תנאי קודם למעשה, ועוד), התנאי חל!
כלומר, אם אדם קידש אשה בתנאי שלמחרת ירד גשם, ועשה את התנאי ע"פ הכללים, ולמחרת לא ירד גשם, הקידושין מתבטלים אוטומטית!
כשנעשה תנאי, והתנאי לא התקיים, לא צריך בית דין בשביל לבטל את הקידושין למפרע! הם מתבטלים מעצמם.
ג. הצעת החוק מעט מגוחכת.
*אם הנידון הוא על מקרה שהבעל עשה תנאי בקידושין, והתנאי לא התקיים - בית הדין מיותר. אין מישהו בעולם שיכול לבטל את התנאי או לאשר את הקידושין.
*אם הנידון הוא על סמכות בית הדין - שוב, זה לא קשור לסמכות בית הדין. כי אם נעשה תנאי לא צריך את בית הדין, ואם לא נעשה תנאי, בית הדין לא יכול לבטל את הקידושין.
*אם הנידון הוא שיכריחו כל חתן לעשות תנאי, זו הצעת חוק אבודה, שכן גם אם היא תעבור בכנסת היא לא תקויים ע"י הרבנים, כיון שזה פתח רחב מדי לשגעונות של בעלים לעשות תנאים ככל העולה על רוחם, ולא חסרים משוגעים.
בקיצור, זה נשמע הצעת חוק שהוצעה למטרות פופוליזם בלבד, והתייפיפות לארגוני הנשים.
נ.ב. שיהיה ברור: בעל שהתעלל באשתו חייב לגרשה! האשה לא צריכה לסבול אפילו לרגע! אני (וכן ההלכה) רואה כמעט כל צעד כמותר למען מטרה אנושית ובסיסית זו!
זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי...