אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18392 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18392   
קורלי
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות
יום ששי כ''ו באדר ב' תשע''ד    14:31   28.03.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מתחת לקליפת הפלדה של מתן חודורוב  

 
   חבל שרוב בני הדור הצעיר של העיתונות, ובהם בוגרי גל"צ, אינם חדורי שליחות כמו מתן חודורוב

ניב הדס, הארץ


מבט חטוף במהדורות החדשות השונות מלמד שבסוף כל משפט שאומרים בטלוויזיה – בין אם הוא בענייני פוליטיקה, ספורט, חברה או תרבות, בערוץ 1, ערוץ 2 או ערוץ 10 – עומד גל"צניק עם מיקרופון. לא משנה לאן תזפזפו, תדפדפו או תלנקקו כדי לקבל את מנת הדכדוך היומית, סביר להניח שתיתקלו חזיתית ביוצא גלי צה"ל. פס הייצור שברחוב יהודה הימית ביפו מנפק בסיטונות פרחי תקשורת, שבמקום לשרת בצבא תוקעים שורשים איתנים באחת העבודות הנחשקות בשוק – חדי העין בוודאי מזהים כאן מרמור של מש"ק מפות – ומחזיקים על כתפיהם הגרומות וריאותיהן האסתמטיות את העיתונות הישראלית על שלל מדיומיה.

הצדדים החיוביים של המנגנון הזה – ושלא יהיו טעויות, מדובר במנגנון - ברורים ומתבקשים: זוהי חבורה מסוננת בקפידה של בחורים ובחורות אינטלגנטיים, ידענים, כישרוניים ואמביציוזיים, שעוברים הכשרה מקצוענית במשך שלוש שנים (וחודש קד"צ!) על ידי האוטוריטות הגדולות של תחומיהן. גם את הג'ז של פניו האפלים בריקוד הזה כבר שמענו לא מעט, וגם בהם יש מידה רבה של צדק ובראשן – לא, לא הפרוטקציות המשפחתיות – הבעייתיות המובנית בייצור עיתונאים בחממה שמתוקף הגדרתה מדבררת את הצבא הישראלי, שמפרנס פה ושם איזו ידיעת חדשות. מה גם שבהתחשב במה שעובר בשבועיים האחרונים על אבי בניהו, שהיה גם דובר צה"ל וגם מפקד גלי צה"ל, הטיעון הזה לא ממש זקוק להוכחות.

מה שמוזר הוא שאף אחד לא שם לב למה שבאמת מרגיז בגל"צניקים – וכמה מחברי הטובים ביותר הם כאלה: העובדה שכולם, למעט אחדים, אנשים זקנים. הם מתגייסים לצבא בגיל 18 ויוצאים ממנו אחרי שלוש שנים וחודש – הוי, הקד"צ! – בני 59. אני יודע שזה נשמע לא סביר ביולוגית, אבל האמינו לי – עבדתי עם מספיק בשביל לדעת. רק צפו בהם מקריאים את החדשות, מנחים תוכניות אקטואליה או מגישים פינות כמומחים; גברים ונשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם שבשעות הפנאי נהנים לעלעל בדו"ח ועדת שמגר; גופם חנוט בחליפה כהות חמורות סבר, תנועותיהם עציות והבעת פניהם רצינית ועניינית בעת שהם נאנחים בכובד ראש, "אח, גולדה". לעתים נדמה לי שההסבר היחיד להתנהולתם במרחב הוא תופעת בנג'מין באטן: הם נולדו בכלל לפני קום המדינה ורק נראים צעירים (וכשבני דורם יישבו בבית אבות ויגולגלו על ידי פיליפיניות הם יעופו ברייבים ויעמיסו אקסטזי).

על פניו, מתן חודרוב הוא מייצג נאמן של האסכולה הזאת: תעודת הזהות שלו טוענת שהוא רק 29, אבל ניכר שהוא אתנו לפחות מאז מבצע קדש. עמיתי מורן שריר היה הראשון להבחין בשפת גופו הרובוטית, בתנועותיו המגושמות מבעד לחליפות הלא מחמיאות ובחיתוך דיבורו המכני - ואף העניק לו את הכינוי המנצח "חודרובוקופ" – שאליהם מתווסף גוף ידע שנצבר במשך עשרות שנים ארוכות ושחייב להיות להיות מגובה בענן כבד משקל. לא בדיוק החומרים שמהם קורץ הקהל בגולדן רינג של ביונסה.

אלא שהקליפה החודרובית, או הפלדה אם להמשיך את הדימוי של שריר, מטעה, שכן הכתב הכלכלי של ערוץ 10 מסמן בימים אלה את מעמדו כמי שזועק את זעקת הדור. אם אתם זוכרים, חודרוב היה אחד הקולות הבולטים והמנומקים במאבק עובדי ערוץ 10, והשמיע כבר אז דיעות עם אג'נדה חדה וברורה בנוגע לתחומי הסיקור שלו. ובהתאמה, בניגוד לכל אותם כתבים ופרשנים יוצאי גל"צ, שבמסגרת מאפייניהם הפנסיוניים גם לוקים בזחיחות וציניות של מי שראו כבר הכל, טון דיבורו ותכניו של חודרוב חדורים להט.

"אנליסט", המוסף הכלכלי היומי החדש שהוא עורך ומגיש בחדשות 10, הוא עיתונות מודרנית במיטבה: חודרוב חושף בלופים ממשלתיים, עוולות תאגידיות, תרמיות טייקוניות ומחדלים ציבוריים; כל מה שמייקר את המחייה ומקשה על חייו של האזרח העובד בישראל הוא מטרה ראויה בשבילו. את מה שאחרים עושים במאמרי מערכת מלומדים ומלאי תיאוריות, חודרוב מגחיך בעבודת רגליים חרוצה, חוצפה יהודית בריאה ומערכת עיבוד נתונים משוכללת. זו עיתונות שמכתיבה אג'נדה, ולא כזו שמקבלת תכתיבים מגורמים אינטרסנטיים. הטרוניות לפיהן האייטמים של חודרוב ב"אנליסט" מגמתיים, שטחיים ופופוליסטיים מופרכות מיד כשמביטים בספקטרום הכתבות שלו: המונופולים של חברות המעליות, העדפתן של הרשויות המקומיות לבתי עסק ולא לבתי מגורים משיקולי ארנונה, שערוריית דיור בקריית גת, עליה בניהול דמי קרן פנסיה ופרשת שחיתות של אלון חסן. נכון ש"המקור" מעמיקה יותר, "עובדה" מתוחקרת יותר, דורון צברי זועם ופרובוקטיבי יותר ול"חטאים מתוקים" יש את קרין גורן, ברם חמש הדקות של חודרוב יורות על אוטומט, בלי להירתע מכוח האש של המתנגד ותוך מקסום של הדוגמה: עושים קופה על חשבוננו, להלן הפירוט.

חבל שרוב בני הדור הצעיר של העיתונות – לא רק אלה הגל"צניקים, כמובן – אינם חדורי שליחות בנוגע לנושאים שהם מזהים כמוקשים של החברה הישראלית ומקדמים אותם בסדר היום התקשורתי שלהם (ואני כותב את זה דווקא בשבוע שבו חדשות 2 משדרים סדרת כתבות מעניינת על תג מחיר ובחדשות 10 סדרת כתבות על פניה הכעורים של תעשיית המין בישראל). מצד שני, לך תנסה להתחרות עם כל הסחרירים של בוגי יעלון. אם האיש לא היה קיים מישהו היה חייב להמציא אותו.

http://www.haaretz.co.il/gallery/television/lazy-eye/.premium-1.2279477


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מבחינתי, תמצית המאמר מופיעה בפסקה הראשונה שלו ilanka 28.03.14 17:17 1

     
ilanka
חבר מתאריך 25.4.02
79731 הודעות
יום ששי כ''ו באדר ב' תשע''ד    17:17   28.03.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מבחינתי, תמצית המאמר מופיעה בפסקה הראשונה שלו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
"...חדי העין בוודאי מזהים כאן מרמור של מש"ק מפות..."

ולעניין חודורוב - תמיד אהבתי לשמוע אותו. הוא בהחלט כתב מוכשר, שלא נזקק ממני לקומפלימנטים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות