אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18413 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18413
קורלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות, 66 מדרגים, 122 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ג' בניסן תשע''ד    17:21   03.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרשת הרפז: הפרקליטות המליצה על חקירה כבר ב-2010, אך וינשטיין סירב  

 
   ל"הארץ" נודע כי שלושה חודשים אחרי פרסום המסמך המזויף קראו בפרקליטות לבחון גם את התנהלות האלוף איזנקוט בעדויותיו במשטרה

עמוס הראל, הארץ


צוות של פרקליטות המדינה המליץ עוד בנובמבר 2010 לחדש את חקירת המשטרה בפרשת מסמך הרפז ובין השאר, לבחון את העמדתו לדין של הרמטכ"ל אז, גבי אשכנזי, באשמה של שיבוש הליכי משפט. היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי דחו את ההמלצות. החקירה החדשה בפרשה, שנפתחה באוגוסט אשתקד, בוחנת כעת שורה ארוכה של סעיפי אישום ובהם החשד לשיבוש הליכים מצד אשכנזי.

אחרי פרסום המסמך בערוץ 2, ב–6 באוגוסט 2010, הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין על חקירת משטרה שמטרתה היתה לברר מי חיבר את המסמך ולבחון אם בכירים בצמרת הצבאית היו מעורבים בעבירות הקשורות בכך. המשטרה ניהלה חקירה קצרה בת שבועות אחדים, שבסיומה הודה מקורבו של אשכנזי, סגן אלוף (מיל') בועז הרפז, בזיוף המסמך (בלי ידיעת אשכנזי).

המשטרה קבעה כי לא היתה מעורבות פלילית של בכירים בצה"ל והמליצה לסיים את העיסוק בפרשה, למעט העמדתו לדין של הרפז בשאלת הזיוף וכמה עבירות נלוות. להרפז ולסניגוריו נערך שימוע, אולם הגשת כתב האישום נגדו הוקפאה בשל התפתחויות שונות בחקירה.

ל"הארץ" התברר כי ב–11 בנובמבר 2010 הוגשו לווינשטיין המלצות אחרות, מצד צוות של פרקליטות המדינה. הצוות הציע ליועץ להורות למשטרת ישראל להשלים את החקירה בכמה היבטים נוספים, בהם שיחה בלתי מוקלטת שקיימו אשכנזי והרפז יומיים לאחר הפרסום, טענה שעלתה בחקירה כאילו נעשה ניסיון להחזיר את הרפז לשירות קבע בצה"ל תוך קידומו לדרגת אלוף־משנה וכן שאלת מהות הקשר בין הרפז לרעיית הרמטכ"ל, רונית אשכנזי.

הצוות גם המליץ ליועץ המשפטי להעביר את חומר החקירה לפרקליט הצבאי הראשי אז, האלוף אביחי מנדלבליט, כדי שיקיים בדיקה נוספת בכמה היבטים שמאז גם נדונו בכלי התקשורת.

הצוות הציע לפצ"ר לבחון אם יש מקום להשלים את החקירה במישור הצבאי באשר להתנהגות אשכנזי, הן באותה שיחת טלפון עם הרפז (שבה עלה חשד לשיבוש הליכים), הן בהתנהלותו בשלוש העדויות שמסר במשטרה והן בהיבט נוסף, שעסק בטענת הרפז כי אשכנזי ביקש ממנו לבחון אם התקיימו קשרים כספיים בין יריבו, שר הביטחון אהוד ברק, לבין איש עסקים פרטי.

הצוות סבר כי גם ממה שאישר אשכנזי עצמו באשר לשיחת הטלפון עם הרפז עלה חשד לעבירה של התנהגות שאינה הולמת קצין.

הצוות הציע להעביר לבדיקת הפצ"ר את התנהלות אלוף פיקוד הצפון, גדי איזנקוט (כיום סגן הרמטכ"ל) בעדויותיו במשטרה. הצוות סבר כי יש לבחון חשד שלפיו לכאורה התנהגותו של איזנקוט אינה הולמת קצין משום שהיה עליו למסור בעדותו מיידית את כל הידוע לו למשטרה, דבר שהאלוף לא עשה בפועל.

הצוות המליץ לבחון פתיחת חקירה נגד עוזר הרמטכ"ל, אל"מ ארז וינר, בחשד לשיבוש הליכי משפט והתנהגות שאינה הולמת - הן בגלל התנהלותו בחקירה והן בשל הטענות על הקשר שקיים עם הרפז לאיסוף חומר על שר הביטחון ולשכתו.

היועץ וינשטיין בחן את המלצות הצוות, אך הסתפק בהפניית תשומת לבו של משרד מבקר המדינה, שבאותה עת החל לבחון בעצמו את הפרשה, לכמה סוגיות שעלו מהמלצות הפרקליטות.

לאחר שנציגי הפרקליטות הצבאית עיינו בחומר, החליט מנדלבליט בתיאום עם וינשטיין כי לא נמצאו ראיות לביצוען של עבירות פליליות כלשהן בידי אנשי הצבא וכי אין מקום לפתיחת חקירת מצ"ח בעניין.

התפנית בפרשה אירעה רק כעבור קרוב לשלוש שנים. מחליפו של מנדלבליט כפצ"ר, האלוף דני עפרוני, איתר ראיות חדשות לכאורה בשיחות רבות שתועדו במערכת ההקלטות בלשכת אשכנזי ושכנע את וינשטיין, חרף הסתייגויותיו של היועץ לאורך תקופה ארוכה, להחליט על חידוש חקירת המשטרה באוגוסט 2013. החקירה עברה באמצע מארס לשלב הגלוי, עם מעצרם ליממה אחת של אל"מ (במיל') וינר ודובר צה"ל לשעבר, תא"ל (במיל') אבי בניהו וזימונם של חשודים ועדים רבים אחרים לחקירת המשטרה.

רבים מהכיוונים ששורטטו כבר בנובמבר 2010, בעבודת הפרקליטות, נבחנים גם כעת, ואילו בערוץ 1 דווח באחרונה כי פרקליטות המדינה והמשטרה שוקלות אם לזמן לחקירה גם את מנדלבליט עצמו, כיום מזכיר הממשלה.

http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2287403


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות