אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18425 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18425
קורלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות, 66 מדרגים, 122 נקודות.  ראה משוב
אור ליום שני ז' בניסן תשע''ד    22:44   06.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כשאולמרט עלב בזקן  

 
   אמיר אורן, הארץ


ביחידה הארצית לחקירות הונאה - "חקירות הנאה" הוא אולי שם ראוי יותר לתיק הטרי של העבריין המורשע שוב, אהוד אולמרט, שלעג שנים לחוקריו ולתביעה - ימשיכו השבוע ראש יאח"ה, אפרים ברכה, וסגנו, ערן קמין, לברר עד כמה הסתבך אולמרט במו פיו המוקלט. שולה זקן חצצה עשרות שנים בינו לבין הוכחת מעורבותו ומודעותו; בלשון המודיעין, הבודלת שלו. אבל בדברו עם הבודלת, בלי בודל ביניהם, החשיד עצמו בשיבוש, הדחה והטרדה.

ברצף שבין "קשה כשאול קנאה" ל"נקמת דם ילד קטן שלא ברא השטן" חרז המחזאי האנגלי ויליאם קונגריב ״אשה כי תושפל, זועפת, קוצפת / יותר מכל תופת שוצפת״. ההכללה, המקוממת רבות, מתארת חלקית את שולה־גייט, שולה־גט, כשאולמרט עלב בזקן: נקמת מכשיר קלטן לא ידע השטן.

כך עברה על זקן 2012: בפברואר הורשעה בפרשת רשות המסים, ביוני נידונה לארבעה חודשי עבודות שירות, ביולי הורשעה ב"ראשונטורס" וב–24 בספטמבר נידונה לתשעה חודשי מאסר על תנאי ול–40 אלף שקל קנס. ייצג אותה עו"ד מיכה פטמן. כשאזלו המשאבים למימון טרחתו, לקראת משפט "הולילנד", שכרה למענה הסניגוריה הציבורית את עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן. הפרקליטות, בלהיטותה לחילוץ עד המדינה שמואל דכנר מבדידותו, ניאותה להסדר נדיב עם זקן - 11 חודשי מאסר תמורת הודאה רזה בעבירותיה, בלי להפליל את אולמרט או נאשמים נוספים.

ב–10 בספטמבר 2012 פגש עו"ד כהן לראשונה את צוות התובעים, בראשות יוני תדמור. מתווה ההסדר גובש בידי ברטל וכהן בפגישות חשאיות, בימי שישי, בבית פרקליטת המחוז ליאת בן־ארי שוויקי, במושב חרות. בתוך שעות מכריתת ההסכם הדהימה זקן את באי כוחה בחרטה כעוסה. מה העכיר את רוחה, מי הטריד אותה, לא סיפרה.

לאחר שנה וחצי, בסוף פברואר ובהתהדק הטבעת סביבה, ניסתה זקן בדרבון משפחתה להחיות את העסקה שהמיתה. כשנחקרה במשטרה התברר שהחומר, כולל סיפור הלחצים עליה, דל מדי לשלב כה מאוחר. בן־ארי, מתמקחת קשוחה וחריפה, היתה עקרונית בעד ומעשית נגד. הודעת השופט דוד רוזן, ב–3 במארס, שהכרעתו תוקרא בסוף החודש, שלחה את ברטל וכהן לפגישה בירושלים עם פרקליט המדינה שי ניצן, בן־ארי ועמיתיהם. בסתיו שעבר היה ברטל אחד המתמודדים מול ניצן. עכשיו אמר לו שאינו מקנא בו, בהחלטה שעליו לקבל. המגמה שהסתמנה: שלילית.

כשצעדו במסדרון משרד המשפטים, בצאתם מחדרו של ניצן, טילפנו הסניגורים לזקן, במאמץ אחרון לאיתור ראיות תומכות. היא אימצה את מוחה והשיבה בחיוב מהוסס, בלי להבין את גודל המטמון שבידיה. בתום שיחת השכנוע הראשונה שנוהלה אתה, אמרה, ביקשה ממנה משפחתה דיווח מלא, לא סתמי וכוללני. לנוכח קשייה בשחזור, הקליטה את השיחות הבאות להשמעה למשפחה. זה יכול לעזור? בחדר המדרגות, במשרד המשפטים, נשענו ברטל וכהן על המעקה, להתאושש ממשמע אוזניהם. הם עטו על הקלטות, שיכפלו אותן לגיבוי שהונח בכספת והעבירו את המקור לפרקליטות. המשטרה בדקה את הקלטות - ואת מכשיר ההקלטה - במעבדה לזיהוי פלילי. מומחי מז"פ פסקו שהשיחות לא זויפו, נקטעו או הודבקו. לסיוע באימות הזמנים, אפשר ורצוי לשבור את התנגדות השב"כ לחקירת מאבטחיו.

במערבולת צפויים להיחקר גם פרקליטי אולמרט, שלקוחם האחר, יאשיהו פינטו, נחשד בניסיון לשחד את ברכה וגמל לחוקרים בתלונה נגד מפקדם־לרגע, מנשה ארביב.

כדי לעמוד בציפיות השופט רוזן על זקן לחשוף הכל על מעללי אולמרט. תיתן - תקבל, גם מפני שהתנכרות לעסקה תרתיע עבריינים מהסדרים דומים. זה מחיר שראוי לחברה לשלם, למניעת האולמרטים הבאים.

http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2289007


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות