אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18450 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18450
קורלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות, 66 מדרגים, 122 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ' בניסן תשע''ד    01:08   20.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סיכול ניסיון הפיגוע בבנגקוק: עוד פרק בחשבון הפתוח עם חיזבאללה  

 
   גם הפעם, כמו בפעם שעברה שתיירים ישראלים בתאילנד היו על הכוונת, מצהיר הארגון על רצון לנקום תקיפות המיוחסות לישראל. הפעם הוא כשל

עמוס הראל, הארץ


סדרת דיווחים בתקשורת הזרה בסוף השבוע חושפת עוד טפח מהמאבק בין ישראל לחיזבאללה, הגולש גם לזירות רחוקות מגבול ישראל־לבנון. בתאילנד סוכל מה שנראה כניסיון פיגוע של הארגון השיעי נגד תיירים ישראלים, ובלבנון עצמה פורסמו עוד פרטים על תקיפה המיוחסת לחיל האוויר נגד בסיס חיזבאללה. ואילו בגבול ישראל־סוריה עלתה בימים האחרונים המתיחות, דווקא בשל ניסיונו של מחנה אסד (שגם חיזבאללה משתייך אליו) להתמודד עם המורדים במשטר.

על־פי הפרסום בעיתון "בנגקוק פוסט", הרשויות בתאילנד עצרו השבוע שני אזרחים לבנונים המחזיקים בדרכונים נוספים (האחד דרכון צרפתי והאחר דרכון פיליפיני). השניים חשודים שתכננו פיגוע נגד תיירים ישראלים באזור בילויים הידוע כריכוז של ישראלים בבנגקוק, בתקופת הפסח. משטרת תאילנד מנהלת מצוד אחר שבעה חשודים נוספים בחוליית חיזבאללה הקשורה בתכנון הפיגוע. המשטרה הודיעה כי כבר תפסה - בבית שבו התגורר אחד העצורים, יוסוף איאד - חומרים להכנת פצצות. בכירים במשטרת תאילנד אמרו לעיתון כי המידע שהוביל לסיכול הפיגוע הגיע מהמודיעין הישראלי.

אין זו הפעם הראשונה שתיירים ישראלים בתאילנד עולים על הכוונת של חיזבאללה. בתחילת 2012 סוכל ניסיון דומה, כנראה של איראן וחיזבאללה, לבצע פיגוע בבנגקוק, וכמה חשודים נעצרו. התוכנית סוכלה, בעת ובעונה אחת עם פיגועים שבוצעו נגד יעדים ישראליים באסיה, ובהם נפצעה אשת דיפלומט ישראלי בהודו ונחשף מטען חבלה שהוצמד למכונית של שגרירות ישראל בגיאורגיה. ביולי אותה שנה נהרגו חמישה תיירים ישראלים ונהג אוטובוס בולגרי בפיגוע התאבדות שיזם חיזבאללה בעיר הנופש בורגס בבולגריה.

גל הפיגועים לפני שנתיים תואר כנקמה של איראן וחיזבאללה על שני מהלכים שיוחסו לישראל (אף שזו מעולם לא הודתה בהם) - גל התנקשויות במדעני גרעין איראנים וההתנקשות בחיי בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, בפיצוץ מכוניתו בדמשק בפברואר 2008. את מקומו של מורנייה כראש מערך הפיגועים של הארגון ירש טלאל חמיע, ובישראל העריכו שחיזבאללה מבקש נקמה, אך מעדיף לבצעה הרחק מהגבול עם ישראל ובלא נטילת אחריות פומבית, כדי להקטין את הסיכוי שהמתיחות בין הצדדים תידרדר למלחמה בלבנון.

גם הפעם מצהיר חיזבאללה על חשבונות פתוחים בשל מעשים שהארגון מייחס לישראל (וזו, שוב, אינה מודה בהם) - התנקשות בבכיר הארגון חסן לקיס, בדצמבר האחרון בביירות, ותקיפת בסיס של חיזבאללה בג'נטה בבקעת הלבנון, סמוך לגבול עם סוריה, בפברואר השנה. בארבעת החודשים האחרונים היו לפחות ארבעה פיגועים שיצאו מהגבול הסורי ומהגבול הלבנוני, ושישראל ייחסה לחיזבאללה ולמחנה אסד. באחד הפיגועים נפצעו ארבעה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען חבלה. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נטל באיחור אחריות לפיגוע אחר, שאירע בגבול לבנון בהר דב.

אתמול פרסם העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" צילומי לוויין של המחנה בג'נטה, מעט יותר משבוע לאחר התקיפה האווירית שיוחסה לישראל. מהשוואה עם צילום לוויין מספטמבר 2012 עולה, שבמקום הושמד בניין גדול שעשוי היה לשמש מחסן נשק. עד כה לא דווח איזה נשק הושמד בתקיפה, הראשונה שיוחסה לישראל בשטח לבנון (יתר התקיפות, שאירעו מתחילת 2013 ואילך, היו בשטח סוריה). עם זאת, מנהיגים ישראלים הזכירו בעבר, בכמה הזדמנויות, מערכות נשק שישראל לא תשלים עם העברתן מסוריה לחיזבאללה - טילי נ"מ מתקדמים, טילי חוף־ים מדויקים וטילים ורקטות לטווח בינוני, בדרך כלל כאלה עם יכולות פגיעה מדויקות.

בימים האחרונים נראתה ברמת הגולן נוכחות מוגברת של מטוסי קרב ישראליים. ככל הנראה, לא מדובר הפעם בתקיפות בשטח סוריה. ההסבר אחר: ארגוני המורדים צרים זה כמה חודשים על מוצב פלוגתי בשם תל־כודנה, שמחזיק צבא סוריה בקרבת הגבול עם ישראל, בחלק הדרומי של הרמה. במאמץ להסיר את המצור, תוקף חיל האוויר הסורי את ריכוזי המורדים בקרבת המוצב, ולעתים גם מנסה להצניח אספקה לחיילים הנצורים בתוכו. כל התקרבות כזו של מטוסים לגבול גוררת הזנקת מטוסי יירוט ישראליים, כדי להגן מפני חדירה אפשרית של מטוס עוין לשטחנו. זהו הבסיס לפעילות האווירית, לא מהלך ישראלי נגד סוריה.

http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2300272


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות