אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19019 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19019   
יאיר שקדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
13273 הודעות, 95 מדרגים, 186 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באב תשע''ד    08:41   17.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קלמן ליבסקינד: הלינץ' התקשורתי על אל''מ וינטר: זעקות אחרונות של אנשי האתמול  

 
   פרשת "הדרת הנשים" של אל"מ עופר וינטר לא באמת קשורה בעופר וינטר, הוא רק הקצין חובש הכיפה התורן שלמישהו נוח לתלות בו את הסיפור. את העליהום הזה מובילה יחידה קטנה של אלו שזמנם עבר, העומדים מול הציבוריות הישראלית החדשה

ונגיד שמח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, באמת היה מעדיף את משה פרץ על שרית חדד, לא בגלל הבחירה המוזיקלית של החיילים שלו אלא משום שיש לו בחטיבה כמות נכבדה של כאלה שיש להם בעיה הלכתית לשמוע אישה שרה. רק נגיד, שהרי היום אנחנו כבר יודעים שזו הייתה רק עלילה. נגיד. האם העליהום חסר הפרופורציות שנערך עליו, היה סביר בזמן הזה ובנסיבות האלה? האם זה מה שהיה ראוי לאל"מ וינטר לחטוף על הראש, שעה אחרי המלחמה, מצד כלי תקשורת שמתפאר בכך שהוא "קודם כל ישראלי"?

ניסיתי להרהר השבוע מה עובר בראשה של רעייתו של וינטר. זו שגידלה שמונה ילדים עם בעל שנשוי גם למדינה. זו שחודש וחצי לא ראתה אותו בבית. זו שכמו כל רעיה ואם ודאי התהפכה בשבועות האחרונים במיטתה, אכולת דאגה, קופצת מכל דפיקה בדלת. זו שהאיש שלה חירף את נפשו במלחמה הזאת, שבה נאלץ לקבור כמה מפקודיו. ניסיתי לחשוב מה עובר בראש שלה, כשרגע אחרי שבעלה יוצא מארץ החמאס מתרגש עליו הצונמי הזה, והוא, שיודע איך נלחמים במחבלים ולא ממש יודע איך נלחמים בלשונות רעות, נטרף בג'ונגל התקשורתי כאחרון הריקים.

ועל מה, לעזאזל, על מה? על השאלה אם הזמין קודם את שרית חדד לערב החטיבתי וביטל את הופעתה למען משה פרץ בגלל חששו משירת נשים, או שמא יש הסבר אחר, פשוט, טכני ולא מעניין ל"פרשה" הזאת. תגידו, לא נפלנו על הראש? שעות ספורות אחרי שהסיפור הזה יצא, כבר היה ברור שהלינץ' שבוצע לוינטר לא היה בכיוון. שעות ספורות לקח להבין שגבעתי הזמינה שני זמרים לאירוע שהיא מכנסת לסיכום הלחימה, שחיל החינוך הודיע לחטיבה שהוא מאשר לה רק זמר אחד מביניהם, שוינטר שאל את החיילים מי מהשניים הם מעדיפים, ושלמרבה הצער והתוגה של חדד, החיילים בחרו בפרץ.

למחרת - כשהתברר שבאירוע הזה תשיר ממילא להקה צבאית שיש בה זמרות, וכשביום כיף אחר ולא קשור של החטיבה הוזמנה רוני דלומי לשיר, וכשהמח"ט הדוס עמד על הבמה ולחץ לה יד בלי בעיה - הפרשה הזאת הובאה למנוחות.

ב"וואלה", גם אחרי הפרסום ההתחלתי, עוד ניסו לגלגל אותו בכוח הלאה. כתב הדתות נשלח לשאול רבנים מה הם חושבים על הדרת הנשים של וינטר, זו שלא הייתה ולא נבראה, ואלו שמחו לחבק את ההדרה הזאת בשתי ידיים. הרב שלמה אבינר, לדוגמה, הודה במקום אחר שהוא לא מכיר את וינטר והוא לא מכיר את הפרשה אבל את סוגיית שירת הנשים הוא מכיר היטב והוא נגדה. "המח"ט קידם הדרת נשים", זעקה הכותרת ב"וואלה", "הרבנים מעניקים לו גיבוי". הנה לכם, לא סתם מח"ט מופרע, אלא מלחמת דת של ממש, מגובה ברבנים קיצוניים.

כשבערוץ 2 שידרו את תגובתה של ריטה כבר היה ידוע שאין כאן שום פרשה, אבל זה לא הפריע לעורכי המהדורה לאפשר לזמרת לעשות גם היא סיבוב מזלזל על המח"ט. יענקל'ה מנדל, יו"ר איגוד אמני ישראל, החליט גם הוא להסביר למפקד גבעתי מהי התנדבות אמיתית, והוציא הודעה שלפיה "דווקא בתקופה כזאת, שבה האמנים שלנו מראים את רוח ההתנדבות הגדולה למען חיילי צה"ל, תגובה כזאת מאחד מהמפקדים הבכירים בצה"ל היא בבחינת סטירה כואבת ומצלצלת לכל אמן ואמנית בארץ... איגוד אמני ישראל סולד מהתופעה החמורה של הדרת נשים בכלל ובפרט כאשר החלטה כזאת מתקבלת על ידי גוף כמו צה"ל".

פארסה משפטית

אבל כל אלה היו רק להקת החימום. את תואר התגובה ההזויה והמביכה של השבוע קטף, ממש בלי מתחרים, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. וינשטיין, שתחת ידו תיקים יכולים להמתין שנים להכרעה, לא היה מוכן לספור עד שלוש. כותרת ראשונית באתר אינטרנט, שסיפרה על מח"ט גבעתי שלא רוצה לשמוע את שרית חדד, הביאה אותו לשלוח בתוך דקה את המשנה שלו, דינה זילבר, לשגר מכתב חריף לצה"ל ולרמטכ"ל. סוג של חזרה לימיו העליזים של מיכה לינדנשטראוס כמבקר המדינה, כשכל כותרת מעניינת ומושכת טוקבקים מהבוקר הפכה עד הצהריים ליעד לחקירה.

"אם אכן נכונים הדברים, הרי שמדובר בהחלטה פוגענית, הסותרת את עקרון השוויון שבו מצוות כלל רשויות הציבור בישראל, ולפיכך מנוגדת לדין", כתבה זילבר לרמטכ"ל ולפרקליט הצבאי הראשי, על סמך כמה שורות שראתה באתר אינטרנט. "מניעת הופעת אישה בפני חיילים מפאת היותה אישה היא ביטוי מובהק להדרת נשים פסולה מהמרחב הציבורי. תופעה זו, שהופכת לנוכחת יותר ויותר במרחב הציבורי הישראלי מחייבת פעילות משפטית וממשלתית כוללת ונחרצת לביעורה". זילבר ביקשה הבהרות באשר לנכונות הפרסומים, אבל התנסחה כאילו כבר קיבלה תשובות וחרצה דין. "החלטת הצבא אינה עולה בקנה אחד עם המסגרת המשפטית המתוארת ועם עקרונות היסוד של החברה הישראלית".

זילבר גם דרשה כבר פעולה אקטיבית, כמובן רק אם יתברר שהסיפור נכון, כן? "ככל שיש בדברים ממש - נדרשת לטעמנו פעולה אקטיבית מצדכם כדרג פיקודי עליון, שיהיה בה משום תיקון לפגיעה שנגרמה". ויש עוד המשך. "מתן הכשר על ידי דרג פיקודי בכיר ביותר לפרקטיקה של הדרת נשים, לפרקטיקה של הקצנה ובידול באירוע של חטיבת גבעתי, שסימלה מאז ומתמיד את כור ההיתוך של החברה הישראלית, פוגע ברגשותיהם של חיילים וחיילות רבים, ואף של מעגלים רחבים בחברה הישראלית האזרחית המשקיפים בדאגה על המרחבים הציבוריים המשותפים ההולכים ומתכרסמים. גם רגשות אלו ראויים להגנה. לא פחות מכך ראוי להגנה אקטיבית הפרופיל הדמוקרטי של צה"ל ושל החברה הישראלית, שעליהם גאוותנו".

אתה קורא את המכתב הזה ומבין שמישהו בכיר מאוד במשרד המשפטים הקדיש חצי יום להתעסקות בו. שהיועץ המשפטי וינשטיין והמשנה שלו זילבר פשוט נפלו על הראש. "פרקטיקה של הדרת נשים", הקצנה", "בידול", "כור ההיתוך", "החברה הישראלית משקיפה בדאגה". הלו, שתיתם משהו? ככה מתנהלים העניינים במשרד המשפטים? לעיתונות לקח כמה שעות לגלות שכל הסיפור הוא בלון נפוח, ואתם שם, אדוני היועץ וגברתי המשנה, לא יכולתם לחכות את הכמה שעות האלה לפני שמיהרתם לשגר את המסמך המוזר הזה?

הדרה עיתונאית

עכשיו, בואו נדבר גלויות. לא הדרת נשים עמדה בראש מעייניו של כל מי שתקפו, תוקפים ויתקפו את עופר וינטר, וכל בעל חוש ריח טוב יכול היה להבין את זה מהשנייה הראשונה. כי כל אלה שקופצים ברגעים האלה כדי להילחם את מלחמת הנשים, לא באמת מתעניינים בתחום הזה בימים של שגרה.

אני מייחל ליום שבו לוחמי זכויות הנשים ישמיעו קול נגד המקומות שבהן נפגעות נשים יותר מכל מקום אחר. לדוגמה, במגזר הבדואי שבו אישה היא חפץ חסר זכויות, המוחזקת אצל בעלה כל עוד היא יכולה לתת מה שהוא צריך, עד שהוא מביא אישה אחרת, צעירה ממנה, ומזיז אותה הצדה.

הנה סיפור בהקשר הזה. לפני כמה שנים, כשד"ר צבי צמרת כיהן כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, הוא שלח מכתב מעניין למשרד המשפטים בעניין ריבוי הנשים, הפוליגמיה, במגזר הבדואי בדרום. פוליגמיה היא עבירה פלילית שפוגעת קשות בנשים, וצמרת הציע שמשרד המשפטים יקבע כי מי שעברו עליה לא יוכלו להתמודד במכרזים של המדינה לתפקידי פיקוח או ניהול במערכת החינוך. לשלוח את המכתב נגד וינטר לקח למשרד המשפטים כמה שעות. למכתב של צמרת לא מצאו שם פנאי לענות כבר יותר משלוש שנים.

קשה, בהקשר הזה, שלא לזכור את הקמפיין המעושה של "הדרת נשים", שהחל כאן אחרי היריקה שספגה ילדה אחת קטנה בבית שמש. כיצד כל כלי תקשורת אץ לו רץ לו לחפש בכל רחבי הארץ סיפורים על "הדרה". הפרדה בשיעורי תורה? הדרה. שעות נפרדות בבריכת שחייה? הדרה. פתאום, ביום אחד, אחרי חמשת אלפים שנה של תורה ו-60 ומשהו שנים של מדינה, כל הארץ מלאה הדרות.

ערוץ 2 שלח אז כתבת לקניון רמות, אזור חרדי בירושלים, כדי להראות איך חנויות נמנעות, לא עלינו, מלתלות על קירותיהן תמונות של דוגמניות, ואיך בקופת החולים השכונתית אין צילומים של בחורות בפרסומת לדקסמול. כלי תקשורת שבמשך שנים לא טרחו לשלב בשום דיון באולפן בן אנוש ממין נקבה, הפכו להיות לפתע צבא ההגנה לאישה.

מהומת הדרת הנשים בצה"ל, כדאי שגם היועץ המשפטי והמשנה שלו יידעו, היא המצאה עיתונאית. לפי הנתונים של צה"ל עצמו, מהשנים האחרונות, צה"ל נמצא במקום הראשון בעולם המערבי בשילוב נשים. בכל חודש זמרות מופיעות בפני חיילים דתיים באין ספור אירועים צבאיים ואף אחד מכם לא שומע על שום בעיה. בכל יום אלפי חיילים דתיים וחילוניים מסתדרים נהדר אחד עם השני, כשכל אחד מוותר לחברו היכן שהוא יכול. החברות הזו והרעות הזו עובדות נפלא בשטח ונכשלות רק בעיתונים.

ומכאן ברור שפרשת עופר וינטר לא באמת קשורה בעופר וינטר. וינטר הוא רק הקצין התורן. הוא האיש שלמישהו נוח לתלות בו את הסיפור. הוא דתי, יש לו ציצית, הוא לא מתבייש בדתיותו, הוא מדבר עליה, הוא מזכיר את בורא העולם במכתביו לפקודים ולכן הוא המטרה הכי נוחה בסביבה.

הביטחון המסכל

את העליהום הזה מובילה יחידה קטנה, הביטחון המסכל אפשר לקרוא לה, ואת שורותיה הדלות ממלאים כמה מאנשי האתמול. נציגי העולם הישן. נחום ברנע נמנה עם נציגי הקבוצה הזאת בעיתונות, וגם יגאל סרנה ורענן שקד ואורי משגב ועוד כמה אחרים. אנשי החילוניות של פעם, השונאת, המקטבת, זו שמדברת על הצורך בחיבור אל האחר הערבי והמוסלמי אבל לא יכולה להחליף מילה עם יהודי שיש לו כיפה על הראש, ועוד יותר מזה, לא מוכנה לראות אותו משתלב ותופס מקום בהנהגה (גם בציבור הדתי, אגב, יש קבוצה מקבילה לזו).

ברנע, בעבר בעל טור חשוב ב"ידיעות אחרונות", קבע בשבוע שעבר בטורו ש"הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי". כמה רוע צריך להיות באדם כדי לכתוב משפט כזה, כשמשפחת גולדין טרם קמה מהשבעה על בנה, בוגר המכינה בעלי. כששבועיים קודם לכן נפל סרן צביקה קפלן, עוד בוגר של המכינה הזאת. כשבבתי החולים מאושפזים עדיין כמה קצינים מבוגריה, מפקדים בגולני ובצנחנים. כשכמה עמודים אחריך מספר עמיתך לעיתון, יוסי יהושוע, בכתבה מרתקת, על גבורתו של סגן איתן, עוד בוגר של עלי, שזינק למנהרה כדי לחפש את הדר גולדין שנחטף.

הסתכל, נחום, באתר האינטרנט של המכינה הזאת. ראה שם את תמונות הנופלים. 26 שנה קיימת המכינה. 24 נופלים ליוותה למנוחות בשנים הללו. סא"ל עמנואל מורנו, רס"ן אלירז פרץ, רס"ן רועי קליין, רס"ן בנג'י הילמן ורבים אחרים. אפשר להתווכח על הרבה דברים. אבל מה בדיוק זורם בעורקיו של אדם שבנסיבות הללו מוכן לכתוב שהבעיה במבצע הזה מתרכזת בקצינים של עלי?

רענן שקד, עמיתו של ברנע, הלך גם הוא באותו קו וקבע ש"המפסידה האמיתית במלחמה הזאת היא החילוניות הישראלית". אורי משגב הוסיף ב"הארץ" תחת הכותרת "מח"ט הג'יהאד היהודי", שצה"ל מתפרק לשבטים ולמיליציות.

טקסטים כאלה יכולים לכתוב רק מי שלא מחוברים כבר שנים למה שקורה ולא ערים לתהליכים שעוברים על החברה הישראלית, דתית כחילונית. מי שמכיר את הקצונה הדתית שמשתלבת בצבא בשנים האחרונות, ומכיר את בית הגידול שלה ואת המכינות שבהן היא צומחת, יודע שכל המקטרגים הללו מפספסים משהו גדול. משום שהציבור הזה לא מביא אל צה"ל את הדתיות שלו. הוא מביא ישראליות חדשה, מחוברת ומחברת. זו הבשורה שלהם ושל עמיתיהם במכינות הקדם צבאיות החילוניות.

מכינת "בני דוד" מתנגדת לכל שיח של סרבנות ובדלנות ומביאה בשורה של הידברות וחיבור. והציבור הישראלי, ואי אפשר היה לפספס את זה בשבועות ובחודשים האחרונים, מחפש ומבקש את החיבור הזה. חיבור אחד לשני וגם חיבור למקור היהודי. לא ההלכתי. זה שיודע מאיפה באנו ומה המורשת שלנו ומה ההיסטוריה שלנו וכהמשך ישיר לזה גם עבור מה אנחנו נלחמים כאן. ויש בו דעות ואמונות שונות ולכולם יש מקום.

ומול הגל הענק והחדש הזה ניצבת קבוצה קטנה של אותם אנשי האתמול וצועקת את צעקותיה האחרונות, רגע לפני שקולה ידום, ותובעת לשוב אל הכיתתיות והסיעתיות והפלגנות הישנה והרעה של פעם. רדו לשטח, חברים, דברו עם החיילים. תראו צמא למשהו אחר. חדש.

http://www.maariv.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=EE&0r9VQ=GDHDK


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יומן הבוקר נפתח בלא מקבל היום של אריה גולן. '' כשאל''מ עופר וינטר יהיה רמטכ''ל'' yio 17.08.14 08:43 1
     כל מילה בסלע טוב 17.08.14 08:47 3
         לא קשה להבין בן-ליש 17.08.14 15:13 4
  כתבה חשובה....קבל מקור + צילום מסך: פילוביץ שחף 17.08.14 08:44 2
  שיחה נאה y o n i 20.08.14 23:00 5
  ואת כל זה כותב מי שהיה אחראי לפסילת גלנט בגלל ונדטה אישית...... שלומצי 21.08.14 14:10 6

     
yio לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
20577 הודעות, 81 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באב תשע''ד    08:43   17.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יומן הבוקר נפתח בלא מקבל היום של אריה גולן. '' כשאל''מ עופר וינטר יהיה רמטכ''ל''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   יומן הבוקר נפתח בהגיג היום של אריה גולן. " כשאל"מ עופר וינטר יהיה רמטכ"ל" - התפייט גולן - "צה"ל לא יהיה יותר צבא הגנה לישראל אלא צבא השם לישראל".
חלום הבלהות של גולן הוא אולי התקווה של חולמים אחרים. אישית הייתי מוותר לחלוטין על האות ה ומשאיר 'צבא ישראל' בלבד.
אבל דבר אחד ברור לימד אותנו גולן הבוקר. הדבר היחיד ש"ציבורי" בשידור הזה - זו האגרה...

(פוסט שהעלה משה פייגלין)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טוב
חבר מתאריך 24.4.14
342 הודעות
יום ראשון כ''א באב תשע''ד    08:47   17.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כל מילה בסלע  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   וזוהי ההוכחה שהשנאה לציבור החרדי זה לא ההשתמטות משירות צבאי אלא עצם היותו שומר תורה אחרת קשה להבין מדוע הציבור הדתי לאומי שמשרת בצבא יותר מכולם שנוי כל כך על האליטות


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן-ליש
חבר מתאריך 14.5.10
192 הודעות
יום ראשון כ''א באב תשע''ד    15:13   17.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא קשה להבין  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   הציבור החילוני והחרדי גם יחד רועדים מפחד.החילוניים מפחדים שנקח להם את המדינה והחרדים מפחדים שניקח להם את התורה.בעז"ה שני התהליכים האלה יתממשו במהרה בימינו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''א באב תשע''ד    08:44   17.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כתבה חשובה....קבל מקור + צילום מסך:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
מקור: http://www.maariv.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=EE&0r9VQ=GDHDK
.
.


.
.
.

http://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
y o n i
חבר מתאריך 28.8.08
20047 הודעות
אור ליום חמישי כ''ה באב תשע''ד    23:00   20.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. שיחה נאה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

מה יקרה אם גדולי הדור החרדים יחליטו כולם במשותף להוציא מליון איש החוצה להפגנה במשך כשבועיים?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
49883 הודעות
יום חמישי כ''ה באב תשע''ד    14:10   21.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ואת כל זה כותב מי שהיה אחראי לפסילת גלנט בגלל ונדטה אישית......  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות