אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19206 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19206
בוקיבןיוגלי
חבר מתאריך 1.5.05
2369 הודעות
יום חמישי ו' בחשון תשע''ה    07:28   30.10.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

עיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה/חיים יואבי רבינוביץ  

 
  
להלן רשמי סיור בהר הבית ששלחתי לכם ב - 12/13: היום המצב הרבה יותר גרוע:

1. ביום חמישי ט"ז בטבת 19.12.13, עלינו כ-70 איש להר הבית "לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו", רוב רובם של המסיירים, היו אנשים, שבחיי היום יום, אינם מקפידים על תרי"ג מצוות. אבל כולם רצו לכבד את קדושת המקום ולכסות את ראשם. הזהרנו אותם מראש: אל תבואו עם כיפות, ולכן הגיעו כולם עם כובעים או כובעי צמר. כידוע משטרת ישראל בודקים ביסודיות, כל יהודי עם סממן יהודי, כגון: ציצית או כיפה (רחמנא ליצלן). יהודי עם כיפה וציצית, נעצר לחקירת שתי וערב ע"י משטרת ישראל, בעוד, שתייר נוצרי, עובר וחולף פנימה ללא בעיות.

2. ביקרנו בהר הקדוש ,כמובן רק בתחום המותר, על פי ההלכה, על פי ספרו של הרב גורן זצ"ל, "הר הבית". הרב גורן מדד וקבע את התחומים, שאין בהם בעיה הלכתית להיכנס, גם לטמאי מתים, וזהו בעיקר השטח שהורחב על ידי המלך הורדוס, ולא היה בתחום בית המקדש המקורי. הרמב"ם גדול בפוסקים בכל הדורות, עלה להר והתפלל ולא ראה כל בעיה הלכתית. גם רבי עקיבא התפלל על הר. רק בימינו במסגרת החרדיזציה הכללית, הרבנים הקיצוניים אוסרים הכל.

3. יהודים רשאים להיכנס להר הבית, רק דרך שער המוגרבים ורק שעתיים ביום, ובשעה 10:00 פקחי הווקפ, שהם בעלי הבית האמיתיים בהר, מגרשים את כל היהודים מתחום ההר. מוסלמים רשאים כמובן להיכנס להר, מכל השערים ובכל שעות היום.

4. נכנסתי בחרדת קודש למתחם הבית הגדול והקדוש, שהיה מקום הכסופים של אבות אבותינו במשך אלפי שנים. בכל הדורות ציפו היהודים לרגע של "ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים".

הר הבית מלא בפקחים מוסלמים, שבולשים אחרי היהודים, שחס וחלילה לא ישתחוו, שחס וחלילה לא יאמרו איזשהו פסוק תפילה, צעדתי בסערת נפש על ההר ודמינתי את הכהנים בעבודתם והלויים בשירתם. ואני כל כך השתוקקתי, לעשות מה שעשו אבות אבותינו במקום זה, כאשר שמעו את השם המפורש יוצא מפי כהן גדול בקדושה ובטהרה, היו כורעים ומשתחווים ונופלים על פניהם ואומרים: "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד".

אך ידעתי שאני במעקב תחת עיניהם הפקוחות של פקחי הווקף. הכרזתו של מוטה גור "הר הבית בידינו" נשמעה לי באותו הרגע, כל כך מגוחכת.

5. כל כך רציתי לזעוק במלא גרוני את חזון ישעיהו: "והביאותי אל הר קודשי, ושמחתם בבית תפילתי, עולותיכם וזבחיהם לרצון על מזבחי, כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים". אבל ידעתי שכל תנועת שפתיים שלי, תוביל אותי למעצר.

6. הווקף המוסלמי משלם כספים לנשים ערביות, כדי שיבואו להר, רק בשעת הפתיחה ליהודים, כדי שהן תשבנה ברחבה שעל ההר, עם ספרי קוראן בידיהן, כאילו מתפללות, הן מכונסות שם קבוצות קבוצות, לפי המבטים שלהן בספר שבידן, הן אינן מתפללות, ולפי הצורה שהן מחזיקות את הספר, נראה לי שחלק מהן כלל אינו יודע קרוא וכתוב, הן יושבות שם בדממה, וכאשר מתקרבת קבוצה שנראית להן יהודית, אזי לפי סימן מוסכם של אחת מהן, כל הנשים פורצות בנהמות וזעקות אימה, כאילו הוכשו על יד נחש. אנחנו התחלקנו לשתי קבוצות, הקבוצה הראשונה עברה בשלום ליד קבוצת הערביות, כנראה שהם לא אובחנו כיהודים. הקבוצה שלי, כנראה, אובחנה כקבוצה יהודית, וכאשר עברנו סמוך לאותן "מתפללות" ערביות, ראינו אחת מהן קמה, נותנת סימן בידה ואז כל עשרות המוסלמיות שישבו עד אותו הרגע בדממה (הן אפילו לא מלמלו תפילה או הפגינו קריאה בספר קדוש) קמו לפתע במבטי שנאה ופרצו עלינו בזעקות לא מובנות, שנשמעו לנו כנהמה של חיות.

מסופר, שר' עקיבא עלה להר הבית, ופרץ בבכי כאשר ראה שועל יוצא מקודש הקודשים, מה שאנחנו חשנו על הר הקודש, היה גרוע מחילול הקודש שראה ר' עקיבא.

7. קראנו בעיתון, שהמשטרה קבלה תלונות, שנערים מוסלמים משחקים כדורגל על ההר הקדוש, בתגובה המשטרה הודיעה היא מפסיקה את חלול הקודש. ואכן כאשר אנחנו בקרנו על ההר, אכן לא ראינו משחק כדורגל, אבל בצהרים, בשעות שההר סגור ליהודים, עמדנו על הר הזיתים והשקפנו אל הר הבית, נראה משחק כדורגל סוער של נערים מוסלמים, במקום שהיה לפנים "עזרת ישראל", מקום בו עמדו עולי הרגל, במשך מאות שנים בקדושה ובטהרה. המוסלמים טוענים שהר הבית קדוש להם, איך הם אינם רואים חילול הקודש, במשחק כדורגל על גג מקדשם?

8. כאשר יצאתי מהקודש, דרך שער השרשרת, מלמלתי קטע מתפילת "נעילה" של יום הכיפורים:

"אזכרה אלוקים ואהמיה, בראותי כל עיר על תילה בנויה, ועיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה."


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות