אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19623 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19623   
kipa_co_il
חבר מתאריך 28.5.10
394 הודעות
יום חמישי כ''ד בטבת תשע''ה    15:33   15.01.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בן דהן: מצפה לתפקיד שר בממשלה הבאה  

 
   בראיון ל´כיפה´ אומר סגן השר בן דהן שזכה במקום השני בפריימריז הבית היהודי, כי הוא מודה לתומכיו הרבים, אינו בטוח האם העזיבה מתקומה הייתה המקור היחיד לתמיכה, ומבהיר: מצפה לתפקיד שר אם הבית היהודי יכנסו לקואליציה הבאה

חנן גרינווד, כיפה

כ"ד טבת תשע"ה, 15/01/2015 15:30
"אני מרוצה מאוד. עשיתי כאן דבר לא פשוט. אתמול אמר לי מישהו שאני הרב הראשון שהתמודד בפריימריז וניצח. נכנסתי לגוב האריות בלי הכנה, בלי מתפקדים, בלי בסיס כוח מסודר, וברוך השם ניצחתי". כך אומר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בראיון ל'כיפה' רגע לאחר הניצחון הגדול בפריימריז הבית היהודי, שם שובץ במקום השני, לאחר שעזב את תקומה והודיע כי יתמודד כנגד כל הסיכויים.

"האם הופתעתי מהתוצאה? כן ולא. ראיתי בשטח אהדה גדולה. אנשים אוהבים את מה שאני עושה, אמרו לי להמשיך ולא להקשיב למלעיגים. זה דבר גדול ואני שמח על כך. קצת הופתעתי כי לא האמנתי שאגיע כל כך גבוה. קיבלתי קרוב ל-53 אלף קולות. זה עצום".

"אני לא יודע אם העזיבה מתקומה היה הדבר שהביא לי את התמיכה הגדולה”, הוא אומר בתשובה לשאלה המתבקשת. "זה נתן בהחלט משקל, אבל בסך הכל הציבור העריך את מה שאתה עושה. הבין שיש כאן אדם שקידם הרבה דברים, ולכן שווה לתמוך בו. אני מודה לכל הבוחרים שנתנו בי את אמונם. כל מי שתמך ועזר, וגם מי שלא תמך. נפגשתי עם אנשים נפלאים בכל מקום. באמת הופתעתי לטובה. דיברו איתי רק על צרכים ציבוריים ולא על צריכים פרטיים ואינדיבידואלים".

הרב בן דהן מבהיר כי מבחינתו הרשימה שנבחרה היא רשימה טובה. “הרשימה מצוינת. כל הח"כים שכיהנו נשארו, והתווספו אנשים טובים חדשים. זה מצוין. חבל לי קצת שמשה סלומון לא נכנס. הוא מייצג דבר חדש שאין לו ייצוג טוב בבית היהודי. אני חושב שהוא נכנס למרוץ מאוד מאוחר. הוא יכול היה להצליח.

"מעבר לכך, בתקומה, מאוד חבל לי שזבולון כלפה לא נכנס למקום ריאלי. הוא מביא ערך מוסף מיוחד. מחובר לחקלאות, למושבים ולקיבוצים. אני עוד מקווה שעוד יצליח להיכנס. לגבי שאר המועמדים בבית היהודי, האמת היא שלא היה כמעט מקום פנוי. היה מאוד צפוף".

סגן השר מבהיר כי הוא חושב שיש צורך להמעיט בשריוני בנט ככל הניתן, זאת למרות שברור לו שיש מקום לשריונים. “ברגע שהולכים על פריימריז נותנים לציבור לבחור. אי אפשר לתת לציבור לבחור ולאחר מכן להכתיב לו אנשים. זה לא פשוט. כמה שפחות שימוש בשריונים זה יותר נכון. זו לא טעות לשים שריונים, אבל לפעמים יש עיוותים ודברים המצריכים תיקון".

על איילת שקד הוא מרעיף ברכות ומבהיר כי הציבור אמר את דברו. "בסך הכל מדברים על כך שאין מספיק חילוניים אבל איילת שקד נכנסה במקום הראשון בזכות. הציבור אוהב אותה ונותן בה אמון גדול. ראו את הפעילות שלה בכנסת האחרונה, היא תמכה מאוד במוסדות הדת התורניים, והציבור השיב לה כגמולה".

הרב בן דהן מבהיר כי מקומו בפריימריז מוכיח כי הציבור אמר את דברו, וכי הוא מצפה לקבלת תפקיד שר בכנסת הבאה, זאת כמובן אם הבית היהודי יכנסו לקואליציה. “אני מקווה מאוד שאהיה שר. זה לא תלוי בי ואני לא בוחר את הרשימה. עם זאת, וודאי שהמקום שקיבלתי בזכות המקום שקיבלתי מקנה לי מקום בשולחן הממשלה".

על השאלה האם הבית היהודי יעקוף את הליכוד, טענה הנשמעת בימים אלו, הוא עונה בסקפטיות. "קשה להאמין שהבית היהודי יעקוף את הליכוד. הסקרים לא מראים את זה. ברור שככל שהבית היהודי יהיה גדול יותר, לעם ישראל יהיה יותר טוב. הבית היהודי מציג עמדה ברורה בליבת הזהות היהודית של עם ישראל, בכלכלה. צריך שהיא תהיה בעמדה חשובה ותשמור עם עם ישראל. אני מקווה שהקו שהובלנו בממשלה הזו ימשיך גם בממשלה הבאה. שהבית היהודי ימשיך להיות בורג חשוב בממשלה ונמשיך לעשות את הדברים הטובים שעשינו גם בהמשך".

מקור: http://www.kipa.co.il/now/60563.html


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חברים - תרגיעו. המכסה ירדה ל-18. גרזן 15.01.15 15:34 1

     
גרזן
חבר מתאריך 10.2.12
3310 הודעות
יום חמישי כ''ד בטבת תשע''ה    15:34   15.01.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חברים - תרגיעו. המכסה ירדה ל-18.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
שנית - לא רותמים את העגלה לפני הסוסים.

בואו ננצח קודם.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות