אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #20606 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 20606   
TheOne
חבר מתאריך 21.1.13
133 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:41   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הרב זמיר כהן בראיון מיוחד: ''אני לא בעד פוליטיקה, אלא בעד התורה''  

 
  


לקראת הבחירות הקרבות, ערכנו ראיון נדיר מסוגו עם הרב זמיר כהן, שעונה על כל השאלות הקשות: למה לא העדיף להימנע מהבעת דעות פוליטיות? האם כדאי להצביע עבור פוליטיקאי שישב בכלא? ושאלת המפתח: למי הרב עצמו יצביע בבחירות?
דודו כהן

מי שעקב אחרי הרצאותיו האחרונות של הרב זמיר כהן ברמת אביב, התקשה לפספס את תשובות הרב לשאלות הפוליטיות שהופנו לכיוונו. הרב לא הסתיר את תמיכתו במפלגת ש"ס, ואף קרא בגלוי להצביע עבורה, או עבור מפלגת יהדות התורה – למי שרבו מורה לו כך.

התמיכה באותן מפלגות עוררה תמיהה בקרב חלק מקהל הצופים והגולשים של הידברות, כפי שהשתקף מהשאלות שקיבלנו למערכת. בסופו של דבר הצענו לרב לקיים ראיון, שבו ישיב על כל התשובות הקשות באמת. גם כאן הרב לא חשש להביע את דעתו הכנה, וגם אם תחשבו שהיה עדיף להימנע מהבעת דעה, אין ספק שהאכפתיות ותחושת האחריות של הרב זמיר, הן אלה שהניעו אותו לא לשתוק.


למה למעשה הרב חש צורך להביע דעות במה שקשור לפוליטיקה? הרי אין לרב שום רווח או אינטרס פוליטי באחת המפלגות.

"אם הפוליטיקה היתה מתרכזת רק בפוליטיקה, הייתי מתרחק מכל הבעת דעה בעניינה כמו מאש. אבל המציאות שנכפתה עלינו היא שהנבחרים לכנסת משפיעים על עתיד העם גם במה שנוגע לערכי היהדות, כמו גיור וזהות יהודית, חינוך ותרבות, תמיכה בנזקקים או הפקרתם לנפשם, הקמת בתי כנסת ומקוואות, ומצב עולם התורה בכלל. אסור לשתוק בזמנים כאלה, גם אם זה יותר נח ונעים.

"יש לזכור שמבחינה רוחנית, וממילא גם מכל שאר הבחינות, אנו נמצאים באחת ממערכות הבחירות הגורליות מאז קום המדינה, וככל הנראה הגורלית שבכולן. לכן אנו מחויבים כלפי שמים להתאחד סביב קריאת גדולי התורה לפעול לחיזוק ערכי היהדות במדינה, גם באמצעות הצבעתנו האישית, וגם באמצעות יוזמות פעילות להשפיע על כל מכרינו. אין ספק שיש לראות בכך חובה קדושה למען עתיד העם".


הפוליטיקה גרמה לחלק מאתנו להתייאש ולוותר מראש. רבים מעדיפים להישאר בבית, ולא לצאת כלל להצביע. זו גם אפשרות?

"זה בדיוק כמו שתשאל: האם לא עדיף למי שזכה בהגרלת הפיס במיליוני דולרים להישאר בבית ולקרוע את הכרטיס הזוכה? פתק ההצבעה שווה מיליוני מצוות יקרות לאדם שמחזק באמצעותו את הכוח הממשלתי שמסייע לילדים רעבים, מחזק את התורה, פועל להרבות חינוך לערכי היהדות, וללא ספק מצילים בכך רבים. שלא לדבר על הקמת בתי כנסת, כוללים, תלמודי תורה, מקוואות טהרה ושאר פעולות לחיזוק עולם התורה. אפילו אדם עשיר שתורם ממון רב לצדקה, אינו יכול להשתתף בכל פעולות החסד והצדקה שזוכה להם יהודי פשוט בזכות פתק ההצבעה. לכן יש להתייחס לפתק זה כאל 'רוטשילד', ולא לחסוך כל מאמץ להגיע לקלפי".

במענה לשואלת באחת ההרצאות האחרונות ברמת אביב, הביע הרב את אכזבתו ממפלגת הבית היהודי, כולל אמירה חריפה על כך שהקלטת ג'ינגל המפלגה על ידי אישה שפניה מוכרות לגברים השומעים אותה, היא רמיסת ההלכה בפרהסיה, ברגל גסה, וגם שמדובר במסמר האחרון בארון הקבורה של המפלגה הזו מבחינה דתית. אפשר להבין את הביקורת, אבל האם לא עדיף לרב, שתמיד משתדל לברוח ממחלוקות ולהתרחק מפוליטיקה, להימנע לחלוטין מהעיסוק בכך?

"בריחה ממחלוקת אין פירושה להימנע מלהזהיר יהודים שלא להיכשל. התרחקות מפוליטיקה - משמעותה לא להיכנס לכנסת או לפעילות פוליטית אחרת. ואכן הנני רואה את ייעודי בחיים בלימוד תורה והפצת אור התורה לכל יהודי ולכל אדם, ללא שום נגיעה או אינטרס פוליטי. אך עם זאת, כפי שציינתי אסור לנו להתעלם מהממשלה - מוקד ההשפעה הגדול במדינה, שהוכיח לאחרונה את השפעתו לרעה על מצב עם ישראל מבחינת ערכי היהדות. הדאגה לעניים, חינוך ילדי ישראל, שמירת הזהות היהודית של העם ונושאים נוספים - כולם נפגעו בשנתיים האחרונות. אי אפשר להפקיר את מוקד ההשפעה הזה הנוגע לכלל ישראל, לטוב ולרע.

"בעניין מפלגת הבית היהודי, הנני אוהב כל יהודי באשר הוא. אבל כאשר מדובר במה שקשור לציבור - מעשיהם של אנשי המפלגות יקרבום ומעשיהם ירחקום. עלינו מוטלת החובה לומר את האמת ולהרחיק את הציבור ממה וממי שעלול להזיק לכלל ישראל. בשנתיים האחרונות ראינו התנהלות מאכזבת מאוד מצד נציגי אותה מפלגה. זה התחיל בחבירה אל יאיר לפיד, שכוונותיו ותכנוניו כלפי עולם התורה היו ידועים לכל, והמשיך בישיבה בממשלה שהעבירה חוקים גרועים מאוד בתחומי הגיור, הסנקציות הפליליות על לומדי תורה כאילו מדובר בפושעים, קיצוץ התקציבים לישיבות, ועוד כהנה וכהנה. לכן הצבעה עבורם בבחירות הקרובות, או עבור כל מפלגה אחרת מאותן שהרכיבו את הקואליציה עד לאחרונה, היא בגדר מסייע לדבר עברה".

ועדיין, יש מבוחרי ומעריצי מפלגות שונות שלא אהבו לשמוע את הדעות הנ"ל דווקא מפי הרב שידוע כמקרב ליהדות מתוך אהבת ישראל.

"אין שום סתירה בין הפצת אור היהדות בדרכי נעם כדרכה של תורה, לבין פרסום עמדת התורה והשבת תשובה כנה לשואלים בכל ענין העומד על הפרק. ואדרבה, דווקא כשאוהבים מגלים את האמת לאהוב, לבל יכשל".

במפלגת הבית היהודי אומרים שטעו בחלק מהדברים. אפשר להאמין לזה?

"אם מפלגה זו היתה מועדת לראשונה בתולדותיה במה שנוגע לתורת ישראל, היה מקום לדון אותה לכף זכות שאולי מדובר במעידה של מישהו מאנשיה. אך לאחר שלדעת כל גדולי התורה שבדור, ואפילו לדעת חלק מבכירי רבני הציונות הדתית עצמה, הצביעו אנשי מפלגה זו בעד חוקים העומדים באופן ברור בניגוד לתורה, הרי עלינו לומר את האמת. אני אומר בצער כי לאור גישתה הכללית של מפלגה זו, שחברה לגרועים שבשונאי היהדות, אסור להצביע עבורה. אני מקווה שישובו מדרכם, והרי ימינו של הקב״ה פשוטה לקבל שבים".

גם לגבי ש"ס יש סימני שאלה שונים בציבור. לחלק מהאנשים קשה להצביע עבור מי שישב בכלא.

"די להיזכר באמירתו של מרן, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, 'הוא זכאי!', קבל עם ועדה. מרן היה איש אמת שכל התנהלותו על פי התורה, ואי אפשר להתעלם מעמידתו הפומבית והברורה לצד דרעי, שספג מתקפות עזות מצד כאלה שנבהלו מהצלחותיו, וביקשו לסלקו מהדרך.

"אפשר גם להזכיר שהעיתונאים הבכירים דן מרגלית ואמנון דנקנר יצאו בזמנו בסדרת כתבות שבהן הצביעו על הסתירות הרבות בפסק הדין, וטענו בלהט כי התיק נתפר לדרעי על לא עוול בכפו. לא אכנס לפרטים אודות עד המדינה שהעיד כלפי דרעי, והתייחסות היהדות כלפי עד שמקבל שוחד.

"נקודה חשובה ביותר היא שיש לזכור שבניגוד למפלגות אחרות, העניין כאן אינו מתמקד בשאלה מי ישמש בתפקיד מיניסטריאלי. בסופו של דבר, במפלגות כמו ש"ס ויהדות התורה - כל הח"כים ממלאים את הוראות רבותיהם, ויגוננו בכל מאודם על עולם התורה ועל המשפחות הנזקקות. לכן השאלה במקרה הזה היא לא מי יבחר, אלא כמה נציגים ייבחרו ויפעלו על פי דעת תורה להגן על ערכי היהדות יותר מכל מפלגה אחרת, ובמקביל יפעלו לביטול החוקים הרעים שנחקקו כאן בשנתיים האחרונות".

מה בעניין הטענה שהפוליטיקאים משפיעים על החלטת גדולי התורה?

"ראשית, יש לזכור שחברי הכנסת הינם שליחיהם של גדולי התורה. לעיתים גדולי התורה מעוניינים לקבל נתונים וחוות דעת של שליחיהם, משום שהם נמצאים בשטח, ולאחר חישוב עצמי שלהם על פי דעת תורה מתקבלת החלטה, ואין בכך כל חיסרון. וכפי שאמר מרן ראש הישיבה שכך מצאנו במגילת אסתר. גדול הדור מרדכי הצדיק מורה לאסתר המלכה להיכנס למלך, היא תחילה מביעה את עמדתה שכרוך בכך סיכון, ושהוא קובע שבכל זאת עליה להיכנס, היא מבצעת. ומאידך, כשהיא מבקשת ממרדכי לך כנוס את כל היהודים, הוא מסכים לדבריה. ככתוב: ויעש מרדכי ככל אשר ציוותה עליו אסתר.

"נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון, זוהי הסייעתא דשמיא המיוחדת שיש לגדולי התורה שבכל דור ודור. וכמו שכתב הגאן מוילנא בביאורו למשלי (טז, י) על הכתוב כמשל: 'קסם על שפתי מלך, במשפט לא ימעל פיו', שהמלך הוא כינוי לגדולי התורה. שהרי 'מאן מלכי? רבנן'. וביאורו כי הדיבור של הגדול בתורה הוא מעל הטבע כמו קסם. לפי שגם כשמנסים להטות את לבו בענייני הציבור לפי נגיעות אישיות, יתן ה' בפיו לקבל החלטה נכונה כדי שיהא משפטו אמת".

אני שם לב שהרב מזכיר את ש"ס ויהדות התורה, אבל לא את מפלגתו של אלי ישי. למה לא, בעצם?

"עם כל ידידותי והערכתי האישית רבת השנים עם אלי ישי, הסמכות התורנית העליונה בעולם התורה הספרדי היא מועצת חכמי התורה, בראשות מרן ראש הישיבה, הרב שלום כהן שליט"א.

"מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ראה בראש הישיבה שליט"א את ממשיך דרכו בהנהגה הציבורית על פי דעת תורה, ולכן עלינו לבחור במי שמתחייב לציית להנהגה הרוחנית הזו דווקא. וכידוע, רוב ככל גדולי הדור וכן צדיקים ידועים כמו רבי דוד אבוחצירא ואחרים, קראו במפורש לתמוך בש"ס שבהנהגת מועצת חכמי התורה. ובפרט שלא ברור מהי העילה המצדיקה מההיבט הציבורי הקמת מפלגה נוספת שיוצרת פיצול לא פשוט בציבור הספרדי, וגם מצרפת לשורותיה נציגים שעם כל הכבוד לפעילותם הענפה, השקפת עולמם אינה זהה לדרכו של מרן זצ"ל, והדעת נותנת שהוא לא היה רוצה לראותם כנציגיו בכנסת".

מה לגבי מפלגות שלא חרטו על דגלן את היהדות, אלא עוסקות בנושאים חשובים גם כן, כמו כלכלה, ביטחון ועוד? הכוונה לכחלון, הליכוד ואחרים.

"אין תחליף לנבחרים המצייתים לדעת תורה. עינינו הרואות שבקדנציה האחרונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה נחקקו חוקים רבים המנוגדים לתורה ולהלכה. הרי ברור שהוא ודומיו יצעדו עם מי שיעניק להם יותר מנדטים ואחיזה בשררה, מבלי לייחס לערכי היהדות את המשקל הראוי, כפי שהוכח בשנתיים האחרונות".

האם פירושו של דבר שעל אף שמדובר בבחירות פוליטיות, לדעת הרב השתתפות בבחירות ותמיכה במפלגה המייצגת את התורה, היא בגדר מצווה?

"בהחלט כן. משום שנקודת המוצא אינה פוליטית, אלא שאלת עתידו של עם ישראל. אני לא בעד פוליטיקה, אלא בעד התורה. והנני מברך מקרב לב את כל הפועלים לחיזוק ערכי היהדות במדינה במערכת הבחירות הנוכחית, שזכות המצוה תעמוד להם להתברך ממקור הברכות בבריאות איתנה ופרנסה טובה, הצלחה רבה בכל מעשיהם ברוחניות ובגשמיות, אורך ימים ושנות חיים, אמן".

* * *



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אכן הוא צודק. חשוב למי ''לא''מצביעים.. והמבין יבין או יפתח עיתונים מהשנתיים שהיו לוחותהברית 13.03.15 13:42 1
  ואיך זה הופך לחדשות? חדשטח 13.03.15 13:44 2
  ״אני נמנע מהבעת דעות פוליטיות, אבל תצביעו ש״ס! ואל תצביעו יחד!״. כמה צביעות... Gill Bates 13.03.15 13:47 3
     יש לחצים גדולים מאד על הרבה אנשים להצהיר ש''ס בן מימון 13.03.15 13:56 5
     עצם זה שהוא אומר שהוא לא פליטיקה אחוות אחים 13.03.15 14:52 14
  איזו תורה התירה לאריה דרעי לחגוג סילבסטר עם כמרים בכנסיות? קול ההר 13.03.15 13:56 4
     זה אמיתי? אחוות אחים 13.03.15 14:53 15
     מאיפה אתה יודע שזו כנסיה? Derner 14.03.15 08:41 19
  האם הרב מאזוז קטן בעיניו?? lior1_1 13.03.15 13:59 6
  בקיצור, בובה של הרב שלום כהן. ny411 13.03.15 14:10 7
     זה שאתה נגד הרב שלום כהן ונגד חכמי התורה לא אומר שכולם טועים TheOne 13.03.15 14:18 8
         הרב זצל חזר מפסיקתו אחוות אחים 13.03.15 14:39 12
             הוא לא חזר ולא שטויות, תפסיקו להמציא דברים בשם אחרים. TheOne 13.03.15 14:44 13
                 אני יודע שלהתעורר זה לפעמים כואב. אחוות אחים 13.03.15 14:54 16
                     ככה זה שלא יודעים כלום ורק כותבים. שרוב גדולי הדור אומרים משהו צריך להקשיב ול TheOne 13.03.15 15:15 17
                         מילא היית מדבר ככה לפני אוסלו אבל אחוות אחים 13.03.15 15:35 18
                             נו באמת, הרי אתה תמכור את היהודים בשביל פיסת קרקע TheOne 14.03.15 20:18 20
  הָגיג Big Joe 13.03.15 14:25 9
  מרתק! תודה. על אפם וחמתם של שונאי ש''ס ודרעי, ש''ס תנצח! המהפכה חוזרת. טומי לפיד 13.03.15 14:25 10
  אכזבת בגדול הרב זמיר אחוות אחים 13.03.15 14:36 11

     
לוחותהברית
גולש אורח
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:42   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אכן הוא צודק. חשוב למי ''לא''מצביעים.. והמבין יבין או יפתח עיתונים מהשנתיים שהיו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדשטח
חבר מתאריך 6.5.08
29458 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:44   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ואיך זה הופך לחדשות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gill Bates
חבר מתאריך 5.2.13
12310 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:47   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ״אני נמנע מהבעת דעות פוליטיות, אבל תצביעו ש״ס! ואל תצביעו יחד!״. כמה צביעות...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן מימון
חבר מתאריך 2.3.15
767 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:56   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. יש לחצים גדולים מאד על הרבה אנשים להצהיר ש''ס  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   הוא בוודאי היה מעדיף להישאר מיסטר קלין.
לא עומד בלחץ...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:52   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. עצם זה שהוא אומר שהוא לא פליטיקה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   אלא תורה וכאילו ששס זה תורה פשוט מוריד את כל האויר . תפסתי ממנו איש אמין. מסתבר שקיבל שוחד או איומים.
חתם בזה על מסירת ארץ ישראל לנוכרים
אני מקווה שהוא שומע את מה שקורה בפורום וברחוב.
ואיפה יקברו את עצמם מצביעי שס כשיעופו טילים על ירושלים מיוש.
אין לכם בושה אחרי אוסלו.
להזכירך ארץ ישראל מן התורה.
לפחות עם ישראל ובטח ארץ ישראל מגלה את פרצופי המרגלים של ימינו.
ואנו אומרים כי הארץ טובה מאוד מאוד


כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קול ההר
גולש אורח
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:56   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. איזו תורה התירה לאריה דרעי לחגוג סילבסטר עם כמרים בכנסיות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בטח שלא תורת מרן. סביר להניח שגם לא מועצת החכמים הבובתיים.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:53   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. זה אמיתי?  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  


כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Derner
חבר מתאריך 14.3.14
36398 הודעות
יום שבת כ''ג באדר תשע''ה    08:41   14.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מאיפה אתה יודע שזו כנסיה?  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lior1_1
חבר מתאריך 27.4.08
6214 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    13:59   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. האם הרב מאזוז קטן בעיניו??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אני מאוד מעריך ומוקיר את הרב זמיר היקר.
שלא יכנס לענינים פוליטים חבל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ny411
חבר מתאריך 11.10.07
335 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:10   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. בקיצור, בובה של הרב שלום כהן.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheOne
חבר מתאריך 21.1.13
133 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:18   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. זה שאתה נגד הרב שלום כהן ונגד חכמי התורה לא אומר שכולם טועים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:39   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הרב זצל חזר מפסיקתו  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   פיקוח נפש דוחה שטחים והם ממשיכים כאילו השנה 93
נמאס לנו משמלות וקללות בלי טיפת דרך ארץ .
והפקרת ישראל לנוכרים שזה עברה חמורה של לא תחנם.



כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheOne
חבר מתאריך 21.1.13
133 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:44   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. הוא לא חזר ולא שטויות, תפסיקו להמציא דברים בשם אחרים.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   מרן תמיד היה ש"ס הוא הקים את ש"ס, אף אחד לא יעזוב את מה שהוא הקים במו ידיו.

ככה בכל דבר בחיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:54   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אני יודע שלהתעורר זה לפעמים כואב.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   תעשה בדיקה מעמיקה כנס למקורות. הכל ברשת חתום במו ידיו.
מודה ועוזב ירוחם


כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheOne
חבר מתאריך 21.1.13
133 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    15:15   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. ככה זה שלא יודעים כלום ורק כותבים. שרוב גדולי הדור אומרים משהו צריך להקשיב ול  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   ולא להקדיח תבשיבלו כמו אחרים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    15:35   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מילא היית מדבר ככה לפני אוסלו אבל  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   לדבר ככה אחרי אוסלו. אין לי מילים.
כנראה לא ברור לכם עד הסוף מה בדיוק קרה באוסלו מי תמך מי נמנע וכמה הרוגי שלום הביא לנו תהליך זה.


כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheOne
חבר מתאריך 21.1.13
133 הודעות
אור ליום ראשון כ''ד באדר תשע''ה    20:18   14.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. נו באמת, הרי אתה תמכור את היהודים בשביל פיסת קרקע  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:25   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הָגיג  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טומי לפיד
חבר מתאריך 4.4.12
1513 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:25   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מרתק! תודה. על אפם וחמתם של שונאי ש''ס ודרעי, ש''ס תנצח! המהפכה חוזרת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחוות אחים
חבר מתאריך 12.8.14
2156 הודעות
יום ששי כ''ב באדר תשע''ה    14:36   13.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אכזבת בגדול הרב זמיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כנראה שיחדו אותך או איימו עליך.
להזכירך ארץ ישראל היא גם מן התורה.
הרב זצל חזר בו מפסיקתו פיקוח נפש דוחה שטחים אבל אתם מתעלמים מחזרתו האצילית מטעותו תוך הודעה רשמית שאינו תומך בנסיגות יותר.
הרב זמיר דמי אוסלו זועקים על מצביעי שס מן האדמה.
ועם בזכות כרטיס הלוטו שלך נקבל טילים ופיגועים גם מיוש אל תגלגל עיניים .דם נרצחי הטילים יהיה על ידך בעוד אתם מגדילים ב1.90 את קצבאות עמי הארצות שלכם שמקפידים על בדץ באבקת כביסה אבל ארץ ישראל לנוכרים עובר אצלכם חלק.
בושה .


כבר שנים זה ברור אירופה בדרך למטה https://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות