אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #20921 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 20921   
Mifune לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
16651 הודעות, 123 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    14:27   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ניתוח מבריק של בחירות 2015 בראי מלחמת נוני מוזס בשלדון אדלסון  

 
   הועבר בתאריך 20.03.15 בשעה 14:38 מפורום חדשות על-ידי CarpeDiem, (גלובל)
 
אינני מכיר את הכותב, אחד רוני שוקן המתגורר באטלטנטה, ואינני ממליץ להיכנס כאן לענייני אד הומינם לפני שתקראו את מה שיש לו לומר על מערכת הבחירות שעברנו כולנו בחודשים האחרונים. אני התרשמתי מאד מן התואם בין העובדות הידועות לכל, לבין ההתרחשויות שנבעו מהן על פי הניתוח. מבריק.

https://www.facebook.com/rschocken/posts/10153063343950673


Roni SchockenYesterday at 3:39am · Edited ·

.אני רוצה להציע הסבר אחר לתוצאות הבחירות – ואני מתכוון למה שהן בעיני התוצאות האמיתיות של הבחירות האלה: התבוסה של ידיעות אחרונות לישראל היום. התוצאות קשורות לשני האירועים המכוננים של הבחירות האלה: רכישת מקור ראשון על ידי שלדון אדלסון ופרשת השחיתות של ישראל ביתנו.

לפני שאפרט בעניין הזה, אני יודע שההסבר יישמע לרבים הזוי, מחשבה קונספירטיבית מופרכת. וכידוע, לקונספירציות קשה למצוא הוכחות עובדתיות נחרצות מעבר לכמה ראיות נסיבתיות. אבל הנה הטיעון, ואם יש לכם הסברים יותר טובים לכל אחד מהאירועים שאני אזכיר – ויותר חשוב: למכלול שלהם – אני אשמח לשמוע.

לי נראה שבחירות 2015 לא היו על הנושאים הבטחוניים ועל הפלסטינים ועל איראן; לא על הנושאים הכלכליים-חברתיים ועל יוקר המחייה ועל מצוקת הדיור. הבחירות האלה לא באמת היו על החיים עצמם. הן היו שיאו של מאבק על כוח ושליטה בין ישראל היום לידיעות אחרונות, מאבק שהוכרע בנוק-אאוט לטובת ישראל היום.

הכל התחיל בקואליציית הגיהנום שנכפתה על נתניהו על ידי האחים בנט ולפיד: אופזיציית ידיעות אחרונות בתוך הקואליציה שלו עם כל מקורבי ידיעות: יאיר לפיד (יש עתיד); ציפי לבני (התנועה); נפתלי בנט (הבית היהודי) ואיווט ליברמן (ישראל ביתנו). ברקע חשוב להזכיר בנוסף את קריסת קדימה, סופו הפוליטי של מקורב ידיעות האולטימטיבי אהוד אולמרט, ואובדן מאחז ההון-שלטון-עיתון המרכזי ביותר של ידיעות עד אותו שלב.

הבית הפוליטי החדש שנמצא להון-שלטון-עיתון היה, בלית ברירה (ואני אגיע לבלית ברירה הזה בהמשך), מפלגת העבודה. איתן כבל נבחר להיות האיש שיוביל את הצעת החוק להגבלת ישראל היום והמפלגה התגייסה לקידומו. חוץ מאיתן כבל יצביעו בהמשך בעד הצעת החוק איציק שמולי, אראל מרגלית, בוז'י הרצוג, מיכל בירן, מרב מיכאלי, נחמן שי, סתיו שפיר, ועומר בר-לב. חיליק בר (המזכ"ל המשוריין, שאין אפשרות להדיחו) ושלי יחימוביץ' נמנעו. הח"כ היחיד מהעבודה שהתנגד היה איש שלטון החוק משה מזרחי, שבעבר פרסם פרשנויות בישראל היום.

וכאן אנחנו מגיעים לאירוע המכונן הראשון: רכישת מקור ראשון על ידי שלדון אדלסון.

עד לרכישת מקור ראשון בנט היה מקורב של ידיעות אחרונות, שמור ומפורגן בידיעות ובוואינט, ואחד מתומכי הצעת החוק להגבלת ישראל היום באמצעות המקורבת איילת שקד. רכישת מקור ראשון העמידה את בנט בפני מצב בלתי אפשרי: סכסוך עם הבעלים של אחד העיתונים החשובים בבייס הפוליטי שלו, אם לא החשוב שבהם (ואין לדעת עד כמה יגדל כשהמו"ל לא שוקל שיקולים כלכליים). מרגע הרכישה, בנט הפנים את המציאות החדשה – אדלסון עכשיו מגיע לפתח הבית של רבים ממצביעיו – ומיד חישב מסלול מחדש, הן ברמה העקרונית והן ברמה הפיסית, כשברח מהמליאה כילד מפוחד בעת ההצבעה על הצעת חוק ישראל היום.

זה היה הרגע האמיתי שבו הקלפים נטרפו, ונתניהו עבר בפעם הראשונה לאופנסיבה (בעוד בנט הפך להיות אויב ידיעות). נתניהו לא עצר והמשיך למהלומה הבאה: פיטוריהם של יאיר לפיד וציפי לבני. וכדאי להתעכב על העובדה המדהימה ששרת המשפטים הצביעה בעד הצעת חוק ישראל היום בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, ובהתבסס על חוות דעת פרטית שהזמין ידיעות.

כאמור, קריסת קדימה והשליטה של נתניהו בליכוד הפכו את העבודה לפלטפורמה השלטונית היחידה הפתוחה בפני ידיעות. כך לדעתי צריך לפרש את תוצאות הפריימריז בעבודה, וביתר פירוט את הדחת משה מזרחי. הח"כ היחיד שהצביע נגד הצעת חוק ישראל היום הוא הח"כ המכהן היחיד שהודח מרשימת העבודה. אלדד יניב, שפרסם את סרטוני השיטה נגד מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, נדחק גם כן למקום לא ריאלי. הכי חשוב: כנופיית איתן כבל ניסתה לחסל את האופוזיציה המשמעותית ביותר לידיעות אחרונות בתוך העבודה: שלי יחימוביץ'. למזלנו הגדול, ניסיון החיסול הזה נכשל בזכות מעמדה האוטונומי החזק של יחימוביץ' בקרב רבים ממתפקדי המפלגה.

על הרקע הזה אפשר יותר בקלות גם לתת הסבר לשבירה התמוהה של איווט ליברמן שמאלה, אי אז כשישראל ביתנו עוד הייתה ישראל ביתנו. אם המחשבה היא להשתלט על השלטון משמאל – העבודה כפלטפורמה המרכזית, בקואליציה יחד עם אנשי ידיעות לבני ולפיד – הדרך של איווט פנימה היא להמציא את עצמו מחדש כפוליטיקאי מתון, עם חזון מדיני לפתרון הסכסוך (שיתפרסם, איך לא, בידיעות). עד עכשיו לא ניתן אף הסבר אחר לזגזוג של ליברמן שמאלה.

וכאן אנחנו מגיעים לאירוע המכונן השני של הבחירות האלה: חקירת ישראל ביתנו, שריסקה את מנגנון השטח של המפלגה, איימה לכלותה, וכפתה על ליברמן לחזור לבסיס הגזעני שלו, ולנסות לקושש קולות על הגב של איימן עודה. קואליציית ידיעות הלכה והסתבכה.

ואם כל זה לא מספיק, אז ידיעות-המחנה הציוני סבלו מחיסרון מובנה משמעותי מול ישראל היום-הליכוד (חיסרון שגם יכול להסביר את היעדר הקמפיין של המחנה הציוני): ידיעות לא היה מוכן להקריב את יאיר לפיד, היורש האמיתי של אהוד אולמרט מבחינתם, עבור הרצוג, בזמן שישראל היום לא היסס לרסס בתוך הנגמ"ש כדי להציל את נתניהו. וכך נתניהו שתה לבנט ולליברמן (איש ידיעות) את המנדטים בקשית, בעוד שלהרצוג לא היה גב תקשורתי ללכת על הראש של לפיד. בנט ראה את המנדטים שלו נשחקים לטובת הליכוד המתחזק, בעוד לפיד שמר על יציבות על חשבון המחנה הציוני.

שנית (ומשנית), בעוד שבנושא המדיני-ביטחוני – נקודת החוזקה של נתניהו – הליכוד וישראל היום מסונכרנים באופן מוחלט, בנושא הכלכלי-חברתי – הבטן הרכה של נתניהו – כנופיית ההון-שלטון-עיתון של המחנה הציוני-ידיעות (חוץ משלי יחימוביץ' ואולי סתיו שפיר) מסובכת עם עצמה. האם ידיעות אחרונות של נוחי דנקנר ועופר עיני היה עוזר להרצוג לבנות קמפיין נגד הטייקונים? נגד המחוברים של המגזר הציבורי? נגד ספקי התוכן השיווקי בידיעות מקק"ל או מהתאחדות התעשיינים?

וכך, בלי בנט, עם ליברמן שוב ימני-גזען ומוחלש, ועם חוסר יכולת לנהל קמפיין כלכלי-חברתי אפקטיבי נגד נתניהו, שר האוצר הכושל לפיד וחבורת המחוברים של ידיעות – הסתיימו הבחירות האלה כפי שהסתיימו: בניצחון ענק של ישראל היום ונתניהו. ויקטורי 2015. ידיעות נשארו עם מפלגה חלשה, איבדו הרבה מכוח ההרתעה המיתולוגי שלהם כלפי הפוליטיקאים של הכנסת הנכנסת, ובקואליציה שתקום יהיו להם כבר הרבה פחות משרתים.

ומה הלאה? מי שמוצא משהו בהסבר הזה צריך לדעתי להיות מודאג משני הדברים הבאים: בראש ובראשונה, הדבר המתבקש כרגע זה ניסיון של ידיעות לקנות את משה כחלון. פינוקים לשר האוצר כחלון בכלכליסט, בגלובס או בידיעות הם בשורות רעות למי שחולם על תיקונים כלכליים-חברתיים. שנית, אם ההסבר הזה נכון, העבודה ויש עתיד ינסו לחוקק חקיקה פרטית לטובת מועדון ההון-שלטון-עיתון, אולי דרך ועדת הכלכלה. שווה לעקוב.

ולפני הסוף מלה על עוד מקורב אולטימטיבי של ידיעות, ואולי המפסיד הפוליטי הגדול של הבחירות האלה: גדעון סער. אילו ידיעות-בוז'י-ציפי-לפיד-ליברמן אכן היו מצליחים להגיע לשלטון, לא קשה לדמיין את הקריאות שהיו מגיעות מתוך הליכוד לפוליטיקאי הגולה להושיע את המפלגה המוכה ולסלק סופית את נתניהו. היינו חוזרים למונופול שהיה כאן ערב הקמת ישראל היום: לא העיתון של המדינה. אלא המדינה של העיתון.


|| לקצץ את תקציב הבטחון || למינים ולמלשינים אל תהי תקווה ||



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מאמר מעניין, וחלק ממנו לדעתי נכון ומסתדר עם העובדות Prodigy 20.03.15 14:34 1
  דעה מעניינת סולמית 20.03.15 14:34 2
  פששש! מדהים! The_Wiz 20.03.15 14:34 3
  לא אמין. אין אף מילה על סילבן שלום... אבן מאסו 20.03.15 14:43 4
     סילבן הוא פחות מפיון, וגם לעולם לא יעמוד בראש הליכוד. אהודברח 20.03.15 23:43 7
  מרתק! טומי לפיד 20.03.15 15:24 5
  נדמה לי שמדובר בבן של עמוס שוקן סוביודיצה 20.03.15 16:37 6
  ראשית, מבחינת התמונה הגדולה, אין פה איזה חידוש מהותי, כל הפרטים היו ידועים, אהודברח 20.03.15 23:53 8
  היה פה ברור לכולם שביבי יצא לבחירות בגלל העיתון אז לא חידש כלום חדש סמדר 21.03.15 07:16 9

     
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
16812 הודעות, 105 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    14:34   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מאמר מעניין, וחלק ממנו לדעתי נכון ומסתדר עם העובדות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לא סתם ראש הממשלה ציין בפירוש את שמו של נוני מוזס התמנון. הכוח שלו הוא עצום וזרועותיו מתפשטות לכל מקום.


מדינה סוציאליסטית היא כמו חוף נודיסטי - זה נשמע טוב עד שאתה רואה אחד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סולמית
חבר מתאריך 28.6.14
10129 הודעות
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    14:34   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. דעה מעניינת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אבל עדיין דעה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The_Wiz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.5.04
2430 הודעות, 35 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    14:34   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. פששש! מדהים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבן מאסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.3.08
3988 הודעות, 49 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    14:43   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא אמין. אין אף מילה על סילבן שלום...  
בתגובה להודעה מספר 0
 


נר לאחד, נר למאה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
אור ליום שבת א' בניסן תשע''ה    23:43   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. סילבן הוא פחות מפיון, וגם לעולם לא יעמוד בראש הליכוד.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טומי לפיד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.4.12
1513 הודעות, 17 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    15:24   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מרתק!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוביודיצה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.2.09
709 הודעות, 9 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ט באדר תשע''ה    16:37   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. נדמה לי שמדובר בבן של עמוס שוקן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
19839 הודעות
אור ליום שבת א' בניסן תשע''ה    23:53   20.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ראשית, מבחינת התמונה הגדולה, אין פה איזה חידוש מהותי, כל הפרטים היו ידועים,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ולא היה צורך להיות מודע לכולם, בשביל להבין את כל התמונה, היה מספיק לדעת רק כמה פרטים, בשביל להבין את כל התמונה.

שנית, אהבתי את הרזולוציה בכל הטיעון. כל הפרטים והעובדות מופיעים בטיעון בסדר כרונולוגי ובהיר, שמקל על הבנת הטיעון המרכזי.

בשורה התחתונה, זה באמת מאבק אמתני על ניהול המדינה. נתניהו ואדלסון בתוך הקרב הזה, רק בגלל שמוזס אילץ אותם.

הטעות הכי גדולה בחייו של מוזס- שהוא חשב שהוא יהיה הראשון בעולם, שמנצח את הבית, דבר שלא יכול להתרחש לעולם, בריצה למרחקים.

מוזס אולי לא הבין זאת עדיין, אבל הוא הפך את עצמו לפרוייקט אישי של משפחת אדלסון- וסופו להימחץ כמו ג'וק!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סמדר
גולש אורח
יום שבת א' בניסן תשע''ה    07:16   21.03.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. היה פה ברור לכולם שביבי יצא לבחירות בגלל העיתון אז לא חידש כלום חדש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ביבי הנו גאון והתקשורת מאד עזרה לו בבליץ, ושורה תחתונה כל זמן שאנשים
יצביעו לא בגלל שהם חושבים שהממשלה הייתה טובה לעם, אלא חס וחלילה "האחרים"
השמאלנים יעלו לשלטון ככה זה ימשיך.
בארץ ההצבעה אינה בגין טיב השלטון אלא הצבעה שבטית לגמרי,לי יש בוס כורדי שממש לא רצה את ביבי ובסוף הצביע ביבי , ואחרי וויכוחים בננו אמר לי
"אבא שלי שמר במושב ואיש "המערך" אמר לו במידה ולא תצביע אמת תפוטר"
וזו הסיבה היחידה שהצביע ליכוד.
והוסיף ואמר אנחנו עושים יותר ילדים הדמוגרפיה לטובתנו תמיד הליכוד ישלוט.
אז עצוב ביותר אני באמת חושבת שהרצוג ראוי הרבה יותר מביבי מכל בחינה, אבל
הבחירות הן דמוקרטיה , למרות ציוצים על זיופים וכו' .
לביבי יש ממשלת ימין לגמרי ללא עלה תאנה.
תכניות כחלון הן יפות מאד אבל נוגדות את תפיסת העולם הימניות, לחלוטין
מבטיחה לכם , הסדר מדיני בשנתיים הקרובות, או בחירות תוך שנה.
ואכן ידיעות לא הריץ את הרצוג היה כולו נגד ביבי, ואני מאלו שממש לא אוהבים את לפיד אבל ממש לא.
נוני מוזס אינו בעד השמאל כי, בוודאות נוגד את ערכיו הוא נמצא עמוק בצד הימני של המפה, טייקונים הון שלטון.
בעיני לפיד ובנט אותו הדבר כמו ביבי אנשי מכירות מעולים, עומדים מול הטלוויזיה והקהל ומשקרים במצח נחושה.
אז רק לספר שאתמול לפני כניסת השבת קיבלתי SMS מהרצוג שבו הוא מודה לי על התנדבותי לטובת הבחירות והמחנה הציוני, ואיחל לי שבת שלום.
אז בהצלחה לכולנו, כי המדינה בנויה מאיתנו אנשי השמאל, מאנשי הימין , מהחרדים, מכיפות סרוגות ומהערבים, וזה מארג האנושי של מדינת ישראל, ברגע שאתה הופך אותנו לשתי מדינות כפי שביבי עשה ופילג ושיסע, לא יגיע למקום טוב. אז בהצלחה לממשלתנו החדשה, כולי תקווה שלא נשלם מחיר מטורף על התנהלותו של ביבי בבחירות.
1 נאום נגד הנשיא
2 שיסוי נגד הערבים
3 הודעה שחזון המדינה הפלשתינית נגמר

ושוב במידה וביבי צודק ולא נשלם מחיר ועולם כמנהגו נוהג אז סבבה.
במידה ונתחיל לשלם מחירים ואני מדברת על מחיר כלכלי ביטחוני חברתי ופערים שיגדלו כי מצב ביטחוני קשה ללא מטרייה מארה"ב מוביל למצב כלכלי רע.

בסופו של יום המדינה בזבזה 4 מליארד שקל בכדי לא לחייב עיתון לתפוצה חינם, וכמובן שאני וכל אזרח פה במדינה שוב הפסיד אותו כסף היה יכול להיות בתוך מערכת הבריאות והחינוך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות