גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #21481 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21481   
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
יום ששי י''ג באלול תשע''ה    17:43   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הרכבת הקלה מיותרת ויקרה. מה רע באוטובוס BRT מטרונית שמסיע 140 נוסעים?  

 
  
למה צריך את הרכבת הקלה? מה רע באוטובוס BRT מטרונית שמסיע 140 נוסעים?

מה רע בקו 1 שעובר במסלול הקו האדום של הרכבת הקלה ?
לפי הנתונים המפורסמים ברשת כל קרון רכבת קלה יכול להסיע 250 נוסעים במקסימום, רובם בעמידה, בגלל רוחבה הגדול.
כל אוטובוס של קו 1 הוא אוטובוס כמו של המטרונית שיכול להסיע 140 נוסעים (או 200 לפי חלק מהכתבות על קו 1 הזמני) .
(באוטובוס רגיל יש כ-50 מושבים )

אז למה צריך רכבת קלה? אפשר להוציא שני אוטובוסי מטרונית במקום כל קרון רכבת קלה.
זה הרבה יותר גמיש, ומאפשר שינויים עתידיים בקלות במסלולי הקווים. לא צריך עבודות מיוחדות ולא תחנות תת קרקעיות.
צריך לתת נתיב תחבורה ציבורית מיועד איפה שאפשרי ועדיפות ברמזורים כדי להבטיח נסיעה מהירה לנוסעים באוטובוס.

למה צריך לבזבז 14 מיליארד שקל על הקו האדום בלבד, כשלפי נסיון העבר גם הסכום הזה יעלה מאוד, וזמן עבודות ארוך מאוד של לפחות 6 שנים, כאשר ניתן להוזיל מאוד את הפרוייקט ולבנות מערכת הסעת המונים בזמן קצר הרבה יותר?

בסכום הזה של 14 מיליארד שקל היה אולי ניתן לבנות את כל שאר הקווים המתוכננים לרכבת הקלה בתוך שנה שנתיים כקווי אוטובוס BRT עיליים, במקום להשקיע בחפירה יקרה תת קרקעית וארוכת שנים שאינה הכרחית.

בנוסף מחיר הנסיעה היה זול יותר כי העלויות קטנות משמעותית.
מערכת אוטובוסים מהירים באותם קווים ונתיבים מתוכננים פחות או יותר של הרכבת הקלה בעלי נתיב תחבורה ציבורית יעודי ומהיר ועדיפות ברמזורים היו מביאים למעבר של חלק מבעלי הרכב הפרטי אליהם ולהורדת עומסים מהכבישים כך שהוספת האוטובוסים הללו כעיליים לא אמורה להוסיף עומס לכבישים אלא להפחית את העומס.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  על תנועה ברחובות שמעת? Big Joe 28.08.15 18:58 1
     לא הבנתי… tec 28.08.15 19:41 2
         אוטובוס צריך לעבור צמתים... Big Joe 28.08.15 20:11 3
             אבל נותנים לאוטובוס עדיפות ברמזורים כמו שנותנים לרכבת הקלה, כפי שכתבתי tec 28.08.15 21:04 4
                 אין דבר כזה. Big Joe 28.08.15 21:07 5
                     המהירות של הרכבת הקלה לא גבוהה בכל מקרה 22-28 קמ''ש,ולא שווה להוציא מיליארדים בשביל עוד כמה דקות נסיעה tec 01.04.19 05:13 10
  הערים בגוש דן נבנו צפופות מאד עם כבישים נורא צרים סמפו 28.08.15 22:19 6
  רכבת קלה יכולה להסיע 500!!! נוסעים עם הפעלה חשמלית ללא זיהום אויר ועוד יתרונות בראל 31.08.15 22:34 7
     אכן,2 קרונות מחוברים בנסיעה של רכבת קלה מסיעים 500 נוסעים.כל קרון 250 נוסעים. אז אפשר במקום זה כ-3 אוטובוסים tec 01.04.19 03:02 9
  כל מילה בסלע- וזיהום אוויר אפשר למנוע בהנעה בגז- וייצור חשמל מזהם מאד... אחד מהשורה 01.09.15 00:02 8
  רוצים רכבת מכל מיני סיבות עתיד מתוק 04.04.19 14:15 11

     
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות
יום ששי י''ג באלול תשע''ה    18:58   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. על תנועה ברחובות שמעת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום שבת י''ד באלול תשע''ה    19:41   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא הבנתי…  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות
אור ליום שבת י''ד באלול תשע''ה    20:11   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אוטובוס צריך לעבור צמתים...  
בתגובה להודעה מספר 2
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
אור ליום שבת י''ד באלול תשע''ה    21:04   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אבל נותנים לאוטובוס עדיפות ברמזורים כמו שנותנים לרכבת הקלה, כפי שכתבתי  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
וגם נתיב תחבורה ציבורית ייעודי.

אז אם כך מה הבעיה?
בעיית התנועה נפתרת והאוטובוס ייסע מהר.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות
אור ליום שבת י''ד באלול תשע''ה    21:07   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אין דבר כזה.  
בתגובה להודעה מספר 4
 

אי אפשר להשוות את זה לנסיעה חופשית במנהרה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
יום שני כ''ה באדר ב' תשע''ט    05:13   01.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. המהירות של הרכבת הקלה לא גבוהה בכל מקרה 22-28 קמ''ש,ולא שווה להוציא מיליארדים בשביל עוד כמה דקות נסיעה  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
סליחה על התגובה המאוחרת לאחר שנים
אבל נזכרתי באשכול שפתחתי וכל זה נכון גם היום, לא ראיתי שדנו בנושא לאורך השנים, והדיון לא הגיע למיצוי מבחינתי:

ניתן לצפות שמכיוון שבכל מקרה הרכבת נוסעת לאורך כבישים ראשיים, אם ייעשה שימוש באוטובוסים להחלפת הרכבת, אז תינתן העדפה לאוטובוסים ולתנועה ברחוב הראשי בצמתים עם רחובות חותכים.

כך שאפשר לצפות שבתכנון נכון האוטובוס לא יעצור ברוב הצמתים.

אז בשביל עוד כמה צמתים בודדים שהאוטובוס יעצור בהם, והחיסכון הקטן בזמן (שהרי הרכבת הקלה ממילא איטית מאוד, אז גם אם האוטובוס יעצור בחלק מהצמתים שהרכבת לא היתה עוצרת בהם, השאלה מה תוספת הזמן שזה יגרום לעומת הרכבת? וכנראה שתוספת הזמן לא תהיה משמעותית .
במיוחד אם יהיה מעבר נוסעים לאוטובוסים (כפי שצופים לרכבת הקלה ולמטרו), כך שהפקקים ייעלמו, ונסיעת האוטובוס תהיה מהירה יותר.

לעומת התוספת הזניחה כנראה בזמן הנסיעה, יהיה מדובר כאן בחיסכון של 200 מיליארד שקל:

3 קווי רכבת קלה, כל אחד עולה כ-15 מיליארד שקל, סה"כ 50 מיליארד שקל.
עוד 3 קווי מטרו, כל אחד עולה כ-50 מיליארד שקל, סה"כ 150 מיליארד שקל.

בסה"כ מחיר בניית קווי הרכבת הקלה והמטרו, יהיה מטורף: 200 מיליארד שקל !!! .
וזה בשביל מה?
בשביל מערכת יקרה פי כמה מאוטובוסים, שלא תקצר בהרבה זמני נסיעה לעומת אוטובוסים (או לפחות לא ראיתי הוכחה וחישוב שמראה שיהיה כאן קיצור משמעותי בזמני נסיעה, רק אמירות הערכה שאינן מבוססות על מידע מבוסס ורשמי), ושתהיה לא גמישה כמו אוטובוסים, שאיתם ניתן להפעיל קווים רבים שמגיעים בסמיכות לכל המקומות, ולשנות מסלולים בהתאם לביקוש המשתנה עם הזמן, לעומת רכבות, שמסלולן קשיח וחייב לעבור במנהרות שנחפרו, גם אם הביקושים משתנים.

מקור - מהירות הנסיעה תהיה 22 עד 28 קמ"ש:
https://www.mako.co.il/weekend-articles/Article-a25bdf08f6efe41006.htm



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סמפו
חבר מתאריך 28.1.12
9474 הודעות
אור ליום שבת י''ד באלול תשע''ה    22:19   28.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הערים בגוש דן נבנו צפופות מאד עם כבישים נורא צרים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אי אפשר ליצור נתיב לתחבורה ציבורית יש-מאין.
אם אתה מקים נתיב כזה, אתה גוזל נתיב לתחבורה רגילה ובכך מגדיל את הפקקים.
חוץ מזה שאוטובוס, גם כאשר נוסע בנתיב מיוחד, עדיין מחוייב לעמוד ברמזורים.

יתרון הרכבת הקלה הוא שהיא תת קרקעית, ולא גוזלת שטח לשאר נוסעי הדרך. אי אפשר לבקש באותו כביש צר גם נתיבים למכוניות, גם נתיבים לתח"צ, גם מסלולי אופניים ושעוד ישאר מקום למדרכה...

כמו כן היא מעניקה זמן נסיעה קבוע שלא תלוי ברמזורים או בפקקים.

צריך לזכור גם שבכל שנה כמות האוכלוסיה במדינה ב"ה הולך ועולה, ולכן נתיב תחבורה שכמעט ואינו תלוי בגודש הוא הפתרון היחיד לטווח ארוך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בראל
חבר מתאריך 16.7.14
11992 הודעות
אור ליום שלישי י''ז באלול תשע''ה    22:34   31.08.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. רכבת קלה יכולה להסיע 500!!! נוסעים עם הפעלה חשמלית ללא זיהום אויר ועוד יתרונות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
tec
חבר מתאריך 11.10.07
30921 הודעות
יום שני כ''ה באדר ב' תשע''ט    03:02   01.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אכן,2 קרונות מחוברים בנסיעה של רכבת קלה מסיעים 500 נוסעים.כל קרון 250 נוסעים. אז אפשר במקום זה כ-3 אוטובוסים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
של BRT, שכל אחד מהם מכיל 150-200 נוסעים.

זיהום האוויר זו לא הבעיה העיקרית שצריך לפתור פה, אלא הבזבוז הכלכלי של כ-200 מיליארד שקל שיעלו 3 קווי רכבת קלה ו-3 קווי מטרו.
האוטובוסים בעצמם חוסכים המון זיהום אוויר של המכוניות שהם יחליפו, גם אם הם קצת יותר מזהמים מרכבת קלה. זיהום האוויר העיקרי הוא ממאות אלפי מכוניות שנכנסות לתל אביב ביום (לפי אחת ההערכות שקראתי, זה מוערך ב-500 אלף מכוניות)

אם כל 3 דקות ייצאו 3 אוטובוסים (כלומר 20 אוטובוסים בשעה) במשך 18 שעות לשני כיוונים, ייצאו כ-720 אוטובוסים ביום, שזה זניח מבחינת זיהום אוויר ביחס למאות אלפי המכוניות שנכנסות לתל אביב בכל יום .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה
חבר מתאריך 12.8.15
6450 הודעות
יום שלישי י''ז באלול תשע''ה    00:02   01.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כל מילה בסלע- וזיהום אוויר אפשר למנוע בהנעה בגז- וייצור חשמל מזהם מאד...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
א. אני מסכים עם כל מילה.

ב. זיהום אוויר של הנעה בגז נמוך בהרבה מהזיהום של ייצור חשמל לרכבת. ובטח של כל המשאיות שעובדות בפרוייקט שמונעות בדיזל...

להערכתי הפרויקט זז רק בגלל כמה קבלנים שהזיזו פוליטיקאים כדי לעשות מזה כסף טוב, הרי אין הרבה חברות שיכולות לבצע פרויקט כזה ולכן המכרז יכול להיות תפור מראש במחיר לא הגיוני.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק
חבר מתאריך 17.2.19
3765 הודעות
יום חמישי כ''ח באדר ב' תשע''ט    14:15   04.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. רוצים רכבת מכל מיני סיבות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

1) קודם כל כי זה הרבה כסף למקורבים,
שיש להם בעיות בחיים: למשל אין להם רכב יוקרה גרמני...

2) המיזם היקר הזה מתפקד גם כשוחד לכל מיני מדינות,
כדי שיתמכו בישראל בנושאים אחרים.

3) אכן, כשהתחב"צ עובר מתחת לקרקע,
אז זה לא מוגבל ברמזורים, וברוחב הרחובות, וכו'.

4) אם כבר תחב"צ שנוסע ברחובות, אז עדיף מיניבוסים חשמליים
(או לפחות היברידיים). הם גמישים ומהירים הרבה יותר מאוטובוס ענקי.

5) הפיתרון המוחלט הוא כמובן רכבים אוטונומיים,
אבל בשביל להקים מיזם ישראלי של רכב אוטונומי חשמלי,
צריך הרבה כישרון ושכל, ו.... יש את זה.

אבל מה, נעבור לרכב אוטונומי אחרי שכבר התחלנו עם הרכבת?
ואחרי שכל המקורבים כבר בנו על הכסף הגדול?


ימין = רוצים לנצח את האויב || שמאל = רוצים להכיל ולהיכנע בשלבים. לכן הליכוד = שמאל!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות