אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #21493 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21493   
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
אור ליום חמישי י''ט באלול תשע''ה    22:33   02.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שאלות על תפיסת (חלק מ)החרדים את החילונים, בעקבות דברי החתם סופר:  

 
   מצאתי מקום המצטט את החתם הסופר (לא קראתי במקור) כהאי לישנא:

המחלל שבת... הרי הוא מובדל מקהל ישראל ונידון כיוצא מן הדת
ואיננו לא ישראל ולא נוצרי ולא תוגר ועל כן אסור לשום ישראל לאכול בביתו ושחיטתו אסורה לנו... כאלו נמחה שמו מישראל עד שישוב אל ה' וירחמהו... הרי הוא מופרש ומובדל מעדת ישראל ואין לו דת כלל ופסול לעדות ולשבועה ולכל דבר, ושחיטתו אסור וכל מאכליו ומשקיו בחזקת איסור כי אבד נאמנות שלו.
שו"ת חתם סופר, חלק ה , סימן קצה, בפתיחה ובד"ה 'היוצא'.

על רקע ציטוט זה אלו שאלותיי:

א. האם אכן דברים חמורים אלה באמת נכתבו על ידי החתם סופר?

ב. האם יש להם פרשנות לקולא, המכהה מחומרת הדברים?

ג. האם הדברים משקפים גם עמדות הקיימות היום בציבור החרדי? אם כן - אצל מי? ואצל מי לא? ואם לא - מי היה זה שהוביל את דחיית גישה זו של החתם סופר?



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ההנחיות ההלכתיות שבדברים שציטטת אכן תקפות גם היום. חרדים לא יאכלו מזון הגיגים 03.09.15 01:16 1
     תודה. אבל הרי חילונים מעידים בבתי דין רבניים. לא כן? ירושלמי ציוני 03.09.15 07:41 2
         חילונים יכולים להעיד בנושאים שבהם מקבלים גם עדות של גוי או אשה, כמו למשל כדי הגיגים 04.09.15 01:41 25
             בדיון אזרחי-ממוני - רק אם הצד השני מסכים?? ירושלמי ציוני 04.09.15 13:54 26
                 איזה חילוני בכלל יסכים לדיון אזרחי ממוני בבית דין רבני? הוא לא חייב. Big Joe 04.09.15 14:00 27
                     ראה בענין 'מירוץ סמכויות' כאן - ירושלמי ציוני 04.09.15 14:21 28
                         לשאלת הצעקה, עיין כאן הגיגים 04.09.15 14:56 29
                         אבל זה עדיין אישות. Big Joe 04.09.15 15:08 30
  החתם סופר, במבט היסטורי שהולך ומתברר - המיט אסון על היהדות. Big Joe 03.09.15 09:01 3
     אני סבור שהאמירה על מחלל שבת ׳כאלו נמחה שמו מישראל׳ קשה יותר - ירושלמי ציוני 03.09.15 16:57 6
         מה שעמד לפני החתם סופר לא היה חילון - אלא הרפורמה. וזאת ממש לא חילון. Big Joe 03.09.15 17:05 7
             אשמח לדוגמה היכן האורטודוסים מסלקים מתוכנו את רוב העם היהודי. שמשיה 03.09.15 17:52 9
                 רק דוגמה קטנה אחת: לא מכירים בגיור שלהם. Big Joe 03.09.15 18:26 10
                     סליחה אבל אינני מסכים. שמשיה 03.09.15 18:39 11
                         רק שהחרדים לא מכירים בגיור בגיורים שכן עולים בקנה אחד עם ההלכה ירושלמי ציוני 03.09.15 18:43 12
                             בפלפון משום מה אינני מצליח לפתוח את הקישור שמשיה 03.09.15 19:00 14
                                 מכיוון שלא הגבת שם, לא אגרור אותך לדיון כאן; רק ארשה לעצמי לתקן טעות אחת: ירושלמי ציוני 03.09.15 19:08 16
                                     החכמתני. שמשיה 03.09.15 19:13 17
                         הנה הדגמת בתשובתך איך האורטודוקסים מרחיקים את הרפורמים. Big Joe 03.09.15 19:44 18
     אתה כותב דברים חמורים כאילו היית שם אחד מהשורה 03.09.15 18:58 13
         ואתה היית שם? איזו טענה מוזרה זאת. Big Joe 03.09.15 19:54 20
             אני לא דיברתי כאילו החתם סופר הוא בן כיתתי אחד מהשורה 03.09.15 20:13 21
                 אני לא מזלזל במי שהקפיא את היהדות באמצעות פלפול. אני מצטער על כך. Big Joe 03.09.15 20:25 22
                     אתה לא יכול לשפוט היות ואתה לא גדול דור עם אחריות לדור כולו אחד מהשורה 03.09.15 23:08 23
                         ניחנתי בהשכלה ובשכל, ואני יכול לשפוט מה שאני רוצה. Big Joe 03.09.15 23:32 24
  ''המחלל שבת בפרהסיה יינו יין נסך'' שמשיה 03.09.15 09:30 4
     תודה רבה על הפירוט. רק לוודא שאני מבין: ירושלמי ציוני 03.09.15 16:53 5
         כמה דברים שמשיה 03.09.15 17:51 8
             שוב תודה. ירושלמי ציוני 03.09.15 19:02 15
                 א. ההלכה משווה המחלל שבת בפרהסיא למומר להכעיס וכן למומר עבודת כוכבים. שמשיה 03.09.15 19:51 19

     
הגיגים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.13
27611 הודעות, 92 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    01:16   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ההנחיות ההלכתיות שבדברים שציטטת אכן תקפות גם היום. חרדים לא יאכלו מזון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שבישל חילוני מחלל שבת בפרהסיה ללא השגחה. ולא יסמכו על שחיטה של חילוני כזה. ועדותו כמובן תהיה פסולה בדרך כלל בבתי דין רבניים או כעד בחתונה וכיו"ב.
לגבי הצד הרעיוני שבדברים ייתכן ויש כאלו שירככו את חומרת הדברים בעיקר בטענה שבזמן החת"ם סופר כמעט כל מחללי השבת היו כאלו שגדלו בבתים דתיים ו"חזרו בשאלה", שדינם חמור בהרבה משל אלו שגדלו כבר בבתים חילוניים והם בגדר תינוקות שנשבו (שאלו רוב החילונים היום).

מאמין יקר, איך היית מרגיש אם היו מכנים את אורח החיים שלך תועבה? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    07:41   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. תודה. אבל הרי חילונים מעידים בבתי דין רבניים. לא כן?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   איך זה מסתדר?

ועוד שאלה: היחס ל׳חוזרים בשאלה׳ - הוא כמצוטט?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגיגים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.13
27611 הודעות, 92 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    01:41   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. חילונים יכולים להעיד בנושאים שבהם מקבלים גם עדות של גוי או אשה, כמו למשל כדי  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 04.09.15 בשעה 01:57 בברכה, הגיגים
 
להתיר אשה מעגינותה. או במקרה של דיון אזרחי-ממוני אם הצד השני מסכים לכך שיעידו.
והיחס הרגשי החרדי לחוזרים בשאלה שעומדים במריים הוא אכן קשה ועויין (ואתה יכול לראות זאת גם פה בפורום). האם זה בדיוק כמו שאמר החתם סופר קשה לומר, כי אלו דברים לא מדידים, וברור שיש השפעה רבה גם לאופי השונה של חרדים שונים. וכמו כן כמובן לא כל החרדים הולכים בהכרח לפי פסיקות החתם סופר (גם בעניינים אחרים).

מאמין יקר, איך היית מרגיש אם היו מכנים את אורח החיים שלך תועבה? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    13:54   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. בדיון אזרחי-ממוני - רק אם הצד השני מסכים??  
בתגובה להודעה מספר 25
 
   איך אף אחד עוד לא הקים קול זעקה על כך?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    14:00   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. איזה חילוני בכלל יסכים לדיון אזרחי ממוני בבית דין רבני? הוא לא חייב.  
בתגובה להודעה מספר 26
 
לבתי הדין הרבניים יש סמכות רק בענייני אישות. בכל שאר הנושאים הם כמו בוררות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    14:21   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. ראה בענין 'מירוץ סמכויות' כאן -  
בתגובה להודעה מספר 27
 
   מירוץ סמכויות

אם בעל דתי (חוזר בתשובה למשל) מגיש תביעת גירושין לבית הדין לפני שהאשה החילונית פונה לבית משפט לענייני משפחה - הוא יוכל פעמים רבות לכרוך בתביעת הגירושין שלו ענייני מזונות וחלוקת רכוש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגיגים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.13
27611 הודעות, 92 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    14:56   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לשאלת הצעקה, עיין כאן  
בתגובה להודעה מספר 28
 
   http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2408751

על פי ההלכה, המובאת כפשוטה בשולחן ערוך, אשה פסולה לעדות, יחד עם רשימה של פסולי עדות נוספים, בהם "חירש, שוטה וקטן", וכן אדם המהמר או מחלל שבת בפרהסיה. בפועל, נשים - כמו אחרים - מעידות באופן יום יומי בבתי הדין הרבניים. זה קורה מפני שההלכה מאפשרת כלים לשמיעה של כל אדם, כולל פסולי עדות, למשל "הודאת בעל דין" - גרסתו הסובייקטיבית של אדם לגבי מקרים שקרו לו עצמו, או "אומדנא" - גביית עדויות על ידי הדיינים לצורך בירור העובדות המרכיבות את התיק או בירור כוונות הצדדים.

עם זאת, ישנם מצבים שבהם לא יקבלו עדות אשה, במקרים בהם נדרשים "עדים כשרים", כלומר כאלה שאינם נכללים בפסולי העדות. כך, למשל, אם גבר טוען כי אשתו בגדה בו, ומבקש מהדיינים לגרש אותה ללא כתובה - בית הדין לא אמור להסתפק בטענתו אם היא מתבססת רק על עדותה של אשה. בית הדין גם לא יסתפק בעדותה של אשה על חוב שחייב פלוני לאלמוני, ויהיה לו קשה מאוד לפסוק כי פלוני חייב את מלוא הסכום בהתבסס על עדותה של אשה. בשני המקרים הללו, למשל, בית הדין יוכל לגבות את עדויותיהן של עדות ראייה, אך לצורך "התרשמות" בלבד, או במקרה שבו שני הצדדים מסכימים לשמיעת עדותה של אשה.

מאמין יקר, איך היית מרגיש אם היו מכנים את אורח החיים שלך תועבה? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ' באלול תשע''ה    15:08   04.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אבל זה עדיין אישות.  
בתגובה להודעה מספר 28
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    09:01   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. החתם סופר, במבט היסטורי שהולך ומתברר - המיט אסון על היהדות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
הכלל שקבע "חדש אסור מן התורה", ע"י פלפול מרחיק לכת על שנאמר בגמרא בדיוק בזמן שהחלו התמורות הגדולות בעולם הכללי והיהודי - הקפיא את היהדות האורטודוקסית, ויצר את הקרע בעם שהיום מאיים על המשך קיומו. הוא בעצם אביהם הרוחנים של החרדים, שמשנה לשנה מקדשים יותר ויותר את הטפל על העיקר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    16:57   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני סבור שהאמירה על מחלל שבת ׳כאלו נמחה שמו מישראל׳ קשה יותר -  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ונזקה הוא בעיקר לציבור החרדי עצמו; שבכך מבדל עצמו מרוב העם.

עם זאת, כפי ששמשיה מציין למטה, אם המגמה היא להקלה ׳במחיצה׳ שהוקמה - נראה שזהו נזק הפיך בטווח ארוך.

"להגנתו" של החתם סופר ניתן לומר, כי הוא ניצב מול תופעות שלא נודעו עד אז של חילון בקנ"מ גדול; וקשה לדעת כיצד נכון לנהוג בהעדר תקדימים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    17:05   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מה שעמד לפני החתם סופר לא היה חילון - אלא הרפורמה. וזאת ממש לא חילון.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
אבל גם היום האורטודוקסים ממשיכים בדרכו, ומסלקים מתוכנו את רוב העם היהודי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    17:52   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אשמח לדוגמה היכן האורטודוסים מסלקים מתוכנו את רוב העם היהודי.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 03.09.15 בשעה 18:19 בברכה, שמשיה
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    18:26   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. רק דוגמה קטנה אחת: לא מכירים בגיור שלהם.  
בתגובה להודעה מספר 9
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    18:39   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. סליחה אבל אינני מסכים.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   יהדות יש אחת. שולחן ערוך אחד. גיור שלא עולה בקנה אחד עם ההלכה הוא לא גיור.
זה לא שהם מוציאים מתוכם יהודים הם פשוט לא מקבלים אותם.
אם אתה תקים בית דין לגיור והתנאי לגיור יהיה קפיצה על רגל אתה תתפלא מדוע הציבור החרדי/דתי לא מקבל אותם?

אלא אם כן אתה מתכוון לבתי דין שמאוד מקילים בגיור ועדיין על פי ההלכה. אם כן תדע שכל אחד שעובר גיור כזה הוא יהודי לגמרי ויהדותו תתקבל (בדיעבד כמובן) על רובו המכריע של הציבור החרדי/דתי. הפקעת גיור לאחר מעדה זה דבר קשה מאוד!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    18:43   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. רק שהחרדים לא מכירים בגיור בגיורים שכן עולים בקנה אחד עם ההלכה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   והאשכול שהבאתי כאן -

http://rotter.net/forum/politics/21438.shtml

מוכיח זאת.
לכל הפחות הוא מוכיח שהם בוחרים - בגישות ההלכתיות המזיקות ביותר ליחיד ולחברה בישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:00   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. בפלפון משום מה אינני מצליח לפתוח את הקישור  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 03.09.15 בשעה 19:10 בברכה, שמשיה
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 03.09.15 בשעה 19:06 בברכה, שמשיה

אבל כמדומני שכוונתך לאשכול שפתחת על דעת האוסרים והמתירים גיור קטנים.

אם כן בכוונה לא הגבתי באשכול ההוא כיוון שלדעתי דיון הלכתי בנושאים כאלו שהם ארוכים מארץ מידה ורחבים מיני ים אי אפשר לקיים בפלטפורמה המכובדת שלנו.
ומכל מקום רק אכתוב שפרט לאחד מן המקורות שהבאת כל המתירים מסייגים את דבריהם בצורה כזאת או אחרת.
מה גם שראוי לדון האם זוהי דעתם במקרה יחיד דווקא או גם כשמדובר בתופעה. אין לי מושג.

אוסיף רק שאכן החרדים מנהלים מערכה נגד גיורים אלו כי הם נעשים כך לכתחילה, בדיעבד הם יקבלו אותם.
אדם שגוייר על פי דעה של פוסק הנחשב לירא שמים שדעתו ופסקיו ההילכתיים מקובלים אף שזהו גיור לקולא הוא יתקבל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:08   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. מכיוון שלא הגבת שם, לא אגרור אותך לדיון כאן; רק ארשה לעצמי לתקן טעות אחת:  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
אוסיף רק שאכן החרדים מנהלים מערכה נגד גיורים אלו כי הם נעשים כך לכתחילה, בדיעבד הם יקבלו אותם.
אדם שגוייר על פי דעה של פוסק הנחשב לירא שמים שדעתו ופסקיו ההילכתיים מקובלים אף שזהו גיור לקולא הוא יתקבל.
ציטוט מאת: שמשיה

פסק דין של הרב שרמן על גיוריו של הרב דרוקמן - מראה, שאם הגיור נעשה על יסוד דעות אחרות מאלו שהרב שרמן סבור שהן נכונות - הוא לא יקבל את אותו הגיור, גם לא בדיעבד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:13   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. החכמתני.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   אבדוק זאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:44   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. הנה הדגמת בתשובתך איך האורטודוקסים מרחיקים את הרפורמים.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
ואני לא מתככון להתווכח על הצד ההלכתי. כאשר רפורמי נושא לאשה גויה, הוא ברוב המקרים רוצה לגיר אותה. כיוון שהוא נדחה, הוא נדחף החוצה. זה המצב. התשובה המתחכמות מדוע זה כך, הן בראש וראשונה נטולות יושרה. הרפורמים הבהירו שהם מוכנים לערוך את הגיור בדיוק לפי המפרט האורטודוקסי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
3120 הודעות, 58 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    18:58   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אתה כותב דברים חמורים כאילו היית שם  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   בנושא הנ"ל זה דברים שלא החתם סופר חידש.

מה שכן, מדובר על יהודי מומר ויש שסוברים שיהודי חילוני "תינוק שנשבה" הדינים לא חלים.

מה שהחתם סופר אומר כתוב בתורה ובפוסקים וכך אנו נוהגים היום.

וקצת על שאר דברי הבלע שלך כנגד החתם סופר:

החתם סופר חי בתקופה של תחילת תנועת החסידות.
תנועת החסידות שהחלה בעם ישראל לפני כמאתיים חמישים שנה נהתקבלה בציבור החרדי בחששות גדולים בעיקר בעקבות הנסיון המר שהיה לנו כעם עם שבתאי צבי ימ"ש.
ומשום כך נלחם החתם סופר בכל כוחובתנועת החסידות שנתפסה אז ככת מסוכנת שמאיימת על כל העם היהודי כעם.

החתם סופר שראייתו העצומה הבין שאלמלא מלחמת חומה כנגד החסידות יכול להיות שלא תהיה תקומה ח"ו לעם ישראל ולכן הוא יצא למלחמה, שאלמלא צדיקים כמותו שנלחמים על צביונו של עם ישראל יכול להיות שכבר לא היינו כאן היום היות ולא היה נשאר לנו צביון ומשכך לא היינו נשארים כעם (ולכו תחפשו את כל המתבוללים איפה הם היום ואם יש להם מדינה או משהו בסגנון).


ועל כן אני מוחה על דברי הבלע שהוצאת על החתם סופר הקדוש.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:54   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. ואתה היית שם? איזו טענה מוזרה זאת.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
ואל תנסה למרוח. כי אני כבר ציינתי שהחתם סופר השתמש בפלפול על מה שנאמר בגמרא (לא בתורה!). והוא לקח אמירה של חזל בעניין שקשור ליבולים חקלאים, ובדרש עסיסי הפך זאת לדרך חיים של שמרנות וקפאון.

גם שאר העובדות שאתה מנסה להביא שגויות. חתם סופר נולד שנתיים אחרי מותו של הבעשט. ורק מקץ 40 שנה התמנה לרבנות פרסבורג. באותה תקופה החסידות כבר הייתה מבוססת למדי. אולי בלבלת בינו ובין הגר"א שהיה אויב החסידות, ובן דורו של הבעשט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
3120 הודעות, 58 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    20:13   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. אני לא דיברתי כאילו החתם סופר הוא בן כיתתי  
בתגובה להודעה מספר 20
 
   ולגופם של דברים,

החתם סופר כמו כל חכמי ישראל לדורתיהם השתמשו בפלפולים וחידודי לשון והחתם סופר כאן רצה להביע אמירה, אמרה שאולי אפשר לחלוק עליה אבל בטח לא לזלזל בה.

כמו כן, זה שהוא נולד שנתיים אחרי הסתלקותו של הבעל שם טוב לא מוציאה אותו מאותה תקופה, שהרי ההתנגדות העזה של העולם הליטאי כולו נמשכה עוד עשרות שנים אחרי החתם סופר ולמעשה רק במאה שנה האחרונות נרגעה ההתנגדות לגמרי.

ולא, לא בלבלתי, כתבתי עליו!


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    20:25   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. אני לא מזלזל במי שהקפיא את היהדות באמצעות פלפול. אני מצטער על כך.  
בתגובה להודעה מספר 21
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
3120 הודעות, 58 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    23:08   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אתה לא יכול לשפוט היות ואתה לא גדול דור עם אחריות לדור כולו  
בתגובה להודעה מספר 22
 
   השבתאות איימה על עם ישראל לאורך הדורות בצורה מאד קשה ומתוך ההסתכלות הזו יצא החתם סופר למלחמת חורמה בחסידות.

אגב, אם אני לא טועה אחד הבנים שלו היה חסיד קוצק בהמשך.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
154331 הודעות, 337 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    23:32   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. ניחנתי בהשכלה ובשכל, ואני יכול לשפוט מה שאני רוצה.  
בתגובה להודעה מספר 23
 
וההתעקשות שלך לא תשנה את העובדות.

1. השבתאות לא הייתה בכלל על הפרק בתקופת החתם סופר. (הוא נולד מאה שנה אחרי מותו של שבתאי צבי).

2. החתם סופר מעולם לא הסתמן כלוחם מובהק בחסידות (הוא אפילו ציטט באחד מספריו את התניא...). הוא לא נמנה על "המתנגדים" אותם הוביל הגר"א, (שפסק שהחסידים הם מינים). גם "הנודע ביהודה"היה מתנגד בולט וחריף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    09:30   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ''המחלל שבת בפרהסיה יינו יין נסך''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זוהי הלכה ואין חולק עליה.
ההלכה ברורה ביותר אך יש מקרים שונים זה מזה לחלוטין.
ומה שכתב הגיגים שיש שינסו לרכך לא כך היא זה לא ריכוך אלא מחלוקת בתוך הציבור החרדי.
א. המומר לתיאבון: עושה עברות כי הוא מתאווה להן.
ב. המומר להכעיס: עושה עבירות כדי להכעיס את ריבונו ואין לו שום הנאה מעצם המעשה.
ג. תינוק שנישבה: אדם שגדל והתחנך על אי שמירת המצוות.
כל אחד השומר הלכה לא ישתה מיין שאינו מבושל שנגע בו אחד מהמוזכרים לעיל אבל הייחס אליהם בתור יהודים שפרשו שונה בציבור החרדי ובכללות מתחלק לשנים.
א. הקנאים - לא מחלקים בין הסוגים הללו ובחינתם כל יהודי שאינו שומר מצוות הרי הוא רשע אין לו חלק ונחלה לא יצרפו אותו למנין ואחת דתו להיות מנודה מעם ישראל.
ב. שאר החרדים. והם מתחלקים לרמות שונות עד כמה לקבל לחיק היהדות את הנ"ל יש שיקבלו רק את א' וג' יש שיצרפו למנין אך לא יאמינו לעדות ויש שיקבלו את כולם בסבר פנים יפות כמובן עם ההגבלות ההלכתיות הברורות.

ברור אבל שככל שעובר הזמן הציבור החרדי נפתח לקבל את כולם מעצם ההבנה שכיום אין (כמעט) כאלו שהם מומרים להכעיס שלא לדבר על אפיקורוס שאין דבר כזה היום.

ישנם הרבה חילוקי דינם ואין כאן מקומם..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    16:53   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. תודה רבה על הפירוט. רק לוודא שאני מבין:  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   מדבריך עולה, שרוב הציבור החרדי מצא דרכים לעדן את ׳הגזירה הקשה׳ של החתם סופר, לפחות בכל הנוגע ליחס העקרוני לציבור החילוני?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
יום חמישי י''ט באלול תשע''ה    17:51   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כמה דברים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   א. זוהי לא גזרה של החתם סופר. מה גם שגזרה שלו (בצורה כזאת) לא הייתה מתקבלת בתפוצות הציבור החרדי (האשכנזי כמובן), זה הבנה בפסק הלכה של השולחן ערוך.
ב. החתם סופר חי בגרמניה ממש בזמן תחילת תנועת הרפורמה שגרמניה היא ערש מולדתה. ומובן מדוע הוא כתב בכזאת נחרצות על אף שלהבנתי כל הציבור החרדי הסתכל על תנועת ההשכלה כמחריבי היהדות. (מה שהתגלה כנכון).
ג. הביטוי שמצאו דרך לעדן את הגזירה הוא לא מדויק לטעמי.
יותר מדוייק הייחס הזה למשכילים נבע מכך שהם קידשו מלחמה ביהדות הנאמנה בצורת רפורמות ביהדות.
כיום שלרובם ככולם אין מושג מהי יהדות (איך אמרה שולמית אלוני היינו צריכים לגדל אפיקורסים במקום זאת גידלנו עמי ארצות) וגם רובם ככולם של מי שנלחם ביהדות זה נגד ה"ציבור החרדי הטפיל והבטלן" ולא נגד היהדות (פרט לבודדים שגם הם לא מבינים מהי יהדות, ותסלח לי שאינני מרחיב, זוהי דעתי ואבין אם מישהו יחלוק עלי) הייחס אליהם ברוב הציבור החרדי הוא של קבלה.
פעם כל משפחה שבנה יצא לתרבות רעה ישבה שבעה, כיום זה רק במקרים בודדים (אצל הקנאים בעיקר) והסיבה לכך היא כנ"ל.
ד. לסיכום: אצל רוב הציבור החרדי חילוני יקבל עליה בשבת ישתפו אותו במנין ויתייחסו אליו כיהודי רגיל (פרט לדברים שההלכה מתייחסת במפורש).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
33701 הודעות, 272 מדרגים, 532 נקודות.  ראה משוב
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:02   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. שוב תודה.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   עוד שאלה אחת (שלה שני חלקים...): מהיכן בשו"ע מסיקים שמחלל שבת 'כאלו נמחה שמו מישראל׳? ואם כך מסיקים מהשו"ע - איך מתגברים על כך?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמשיה
חבר מתאריך 21.5.15
508 הודעות
אור ליום ששי כ' באלול תשע''ה    19:51   03.09.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. א. ההלכה משווה המחלל שבת בפרהסיא למומר להכעיס וכן למומר עבודת כוכבים.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   שכל אלו מרדו ופשעו והוציאו עצמם מכלל ישראל. והייחס אליהם הוא כמו אל אינו יהודי.

ב. כמו שמומר להכעיס ועובד עכו"ם הוציאו עצמם מכלל ישראל כי הראו שאין להם חפץ ורצון להיות חלק מעם ישראל ואדרבה הם אינם מאמינים ומכחישים קיומו של הבורא כמו כן המחלל שבת בפרהסיא מראה כן.
כיום המחלל שבת בפרהסיא לא בא להראות דבר, ככה הוא חונך וגדל. ולדעת רבים גם מי ששנה ופירש ומחלל שבת ברבים אינו בהשוואה למומר להכעיס ועובד עכו"ם.

עדיין לא ישתו מיין שנגעו בו ולא יאכלו משחיטתו אבל הם כן ובמפורש חלק מעם ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות