|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הגיגים
חבר מתאריך 2.3.13
27611 הודעות, 92 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב | יום ששי כ' באלול תשע''ה
14:56 04.09.15 |
|
29. לשאלת הצעקה, עיין כאן
בתגובה להודעה מספר 28
|
http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2408751 על פי ההלכה, המובאת כפשוטה בשולחן ערוך, אשה פסולה לעדות, יחד עם רשימה של פסולי עדות נוספים, בהם "חירש, שוטה וקטן", וכן אדם המהמר או מחלל שבת בפרהסיה. בפועל, נשים - כמו אחרים - מעידות באופן יום יומי בבתי הדין הרבניים. זה קורה מפני שההלכה מאפשרת כלים לשמיעה של כל אדם, כולל פסולי עדות, למשל "הודאת בעל דין" - גרסתו הסובייקטיבית של אדם לגבי מקרים שקרו לו עצמו, או "אומדנא" - גביית עדויות על ידי הדיינים לצורך בירור העובדות המרכיבות את התיק או בירור כוונות הצדדים. עם זאת, ישנם מצבים שבהם לא יקבלו עדות אשה, במקרים בהם נדרשים "עדים כשרים", כלומר כאלה שאינם נכללים בפסולי העדות. כך, למשל, אם גבר טוען כי אשתו בגדה בו, ומבקש מהדיינים לגרש אותה ללא כתובה - בית הדין לא אמור להסתפק בטענתו אם היא מתבססת רק על עדותה של אשה. בית הדין גם לא יסתפק בעדותה של אשה על חוב שחייב פלוני לאלמוני, ויהיה לו קשה מאוד לפסוק כי פלוני חייב את מלוא הסכום בהתבסס על עדותה של אשה. בשני המקרים הללו, למשל, בית הדין יוכל לגבות את עדויותיהן של עדות ראייה, אך לצורך "התרשמות" בלבד, או במקרה שבו שני הצדדים מסכימים לשמיעת עדותה של אשה. מאמין יקר, איך היית מרגיש אם היו מכנים את אורח החיים שלך תועבה? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|