גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #22436 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22436
פולישוק
גולש אורח
יום שלישי י''ח בניסן תשע''ו    12:43   26.04.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אביגדור קהלני: מחבלים צריכים למות כשהם יוצאים מהבית  

 
  
תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה והמופת ממלחמת יום הכיפורים וממלחמת ששת הימים, מתייחס בראיון מיוחד לערוץ 7 לפרשת החייל היורה בחברון ולתחקיר המטלטל של התכנית ''עובדה'' על עברו של רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד.

בפתח הראיון מספר קהלני כי השנה חגג את ליל הסדר עם בני משפחתו, לראשונה אחרי שמונה שנים בהן עשה זאת בגבעת אולגה, בליל הסדר לחיילים הבודדים של האגודה למען החייל בראשה הוא עומד.

"הפעם עשינו את זה בבית והייתה פה שמחה גדולה. הרגשתי כמו מפקד שחזר לעמדת פיקוד לנהל את הסדר, היה נחמד ויפה מאוד", תיאר.

בנוגע לפרשת החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, קהלני טוען "יש פה שתי זוויות ראייה, מבחינת החייל - מדובר בלוחם שמגן על המדינה מול מחבלים שהורגים לנו כל יום אנשים וזה מרתיח אותנו. אני בתפיסת עולם שצריך להרוג את המחבל כשהוא יוצא מביתו.

"מצד שני צריך להסתכל על המדינה כמדינה ועל הצבא כצבא. לא פעם אחת לחמו נגד אנשיי ופתאום בשנייה אחת הרמנו ידיים, זה קרה עם המצרים ב-67', עם הסורים ב-73' וזה קרה לי בלבנון ב-82', ברגע אחד הרימו ידיים בגלל אמנת ז'נבה וערכי צה''ל, כי נקבעה הפסקת אש, למרות שאחד מהם אולי הולך לירות בך''.

קהלני מיישר קו עם החלטת הרמטכ''ל ושר הביטחון לפתוח בחקירה פלילית נגד החייל ולהעמידו לדין. ''זו החלטה נכונה בראיה ארוכת טווח. היא עוררה המון אמוציות כאילו חוסמים אדם שבא לעשות 'השכם להורגו', אבל אני חושב שצריך לתת לשלטונות החוק לעשות את העבודה והצדק יצא לאור''.

קהלני רומז כי הוא מקווה שהחייל לא יורשע בסופו של דבר באופן חמור. "אני שומע את התגובות של השופטים ואת השינוי בכתב אישום וכך אני חושב שמדינה מתוקנת צריכה להתנהג''.

הוא מדגיש כי ההכרזות של הרמטכ''ל ושר הביטחון מיד לאחר המקרה היו פזיזות מידי. "ההכרזות המהירות האלו היה קצת בעוכרינו אבל בעיקרון הקו הוא קו נכון. היום אין סודות בעולם, לא במוסד ולא בשב"כ, 'האח הגדול' שולט בנו. כשאתה מצלם תמונה כולם יודעים איפה צילמת אותה. אין סודות היום ולכן כולנו צריכים להיות תחת בקרה עצמית ושליטה עצמית.

''התגובות היו מהירות, אני הייתי מגיב 'רבותי - חוקרים את האירוע אז בואו נמתין'. עם זאת לרמטכ''ל יש מספיק ניסיון, שר הביטחון היה אחד הלוחמים הנועזים במדינה ואני מבין את האמוציות אבל חייבים לנהוג כפי שנהגו''.

באשר לתקרית עצמה בחברון, קהלני מוסיף "כאחד שלחץ אולי הכי הרבה פעמים על ההדק במדינה הזאת, אני במקום החייל הייתה עושה עוד כמה פעולות לפני כן".

כבודו של גנדי נשמר

בנוגע לתחקיר התכנית "עובדה" על עברו של השר והאלוף במיל' רחבעם זאבי הי"ד, קהלני מספר כי ראה בכאב את התחקיר בערוץ 2. "הכרתי אישית את רחבעם, היה איש אשכולות, איש ספר, מטובי בניה של המדינה.

"כל חוקרי ההיסטוריה שופטים אנשים שאינם בחיים, כל הספרים שנכתבים עוסקים בהיסטוריה שהיא חד סיטרית. כבודו של גנדי נשמר, כתבה אחת אינה יכולה למחוק איש. הוא איש של ערכים ומבחינה עיתונאית אי אפשר היה לחסום את התקשורת''.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/320916



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות