גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #22592 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22592   
דוידזון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
145943 הודעות, 537 מדרגים, 976 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשע''ו    14:05   29.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, יו''ר סיעת הבית היהודי: 'בגלל הרצוג להפיל ממשלה, ועל זה לא?'  

 
  

יו"ר סיעת 'הבית היהודי': העלינו את הדרישה לשיפור עבודת הקבינט שוב ושוב. נתניהו הבטיח שיטופל וזה לא קרה. אלה דברים שבנפשנו.
שיתוף
שמעון כהן, כ"א באייר תשע"ו 29/05/16 11:48

00:10 | 11:21

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחסת חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת, לסערה הפוליטית במרכזה ניצבת מפלגתה, סערת הדרישה לשיפור תפקוד הקבינט הביטחוני והאיום בהצבעה נגד מינויו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן לכהונת שר הביטחון.

בראשית הדברים נשאלה חברת הכנסת מועלם רפאלי עד כמה מעודכנים חברי הסיעה במהלכים האחרונים ועד כמה ידוע היה להם על ההחלטה להציג את האולטימאטום המדובר בפני ראש הממשלה נתניהו. "זה הוצג בסיעה. הייתה על זה הצבעה שרוצים להעלות את זה בפני ראש הממשלה. אנחנו בשיח טלפוני קבוע ומעודכנים על כל צעד וכל הצעה וכל חלק במהלך הזה".

כשנשאלה אם משמעות דבריה היא שאכן מועברות הצעות כאלה ואחרות מכיוונו של ראש הממשלה או מכיוון אנשיו, משיבה מועלם רפאלי בשלילה ומבהירה את כוונתה: "עידכנו אותנו בכך שההצעה לועדת בדיקה שתדון בנושא נמסרה בערך דקה לפני שיצאה לתקשורת באופן חד צדדי ללא שום שיח. לזה הייתה כוונתי".

בהצבעה הפנימית בסיעת 'הבית היהודי', מספרת מועלם רפאלי, התוצאות היו תמיכה גורפת של כל החברים במהלך. "כולם היו בעד. כולם חושבים שהדרישה נכונה וצודקת. כולן ולא רק בבית היהודי חושבים שכאשר לוקחים אחריות וסמכות גדולה כך כך צריך לתת את הכלים לעזות זאת באופן נכון ואמיתי".

"צריך גם להגיד שההצעה למזכיר צבאי לקבינט יצאה מחבר הסיעה שלנו, חבר הכנסת מוטי יוגב, דווקא מתוך ההיכרות העמוקה שלו עם העבודה בועדת החוץ והביטחון ועם העבודה של מערכת הביטחון. הדברים נכתבו בדו"ח וינוגרד, נאמר על ידי נפתלי בנט ב'צוק איתן' בקבינט, זה עלה שוב בדיון הקואליציוני עם אמירות ברורות של ראש הממשלה שהדבר לא מתאים לדיון קואליציוני אבל הדברים יידונו ויטופלו בקבינט. לצערי ולצער כולנו הדברים לא נעשים ועכשיו זו ההזדמנות עם השינוי בקואליציה ובקבינט לתקן את עבודת הקבינט כולו".

אם כן, מדוע לא שמענו את הדרישה הזו צפה ועולה במרוצת כל השנה האחרונה? מועלם רפאלי משיבה: "יש דברים שנכון לנהל אותם בין יו"ר הסיעה שהוא חבר בכיר בממשלה ובקבינט לראש הממשלה, ויש יחסי אמון, וכאשר ראש הממשלה אומר שהדברים יטופלו נקודת המוצא היא שהדברים אכן יטופלו, אבל מגיעה נקודה שבה בעצם מחלחלת ההבנה שאין טיפול בנושא המהותי והמרכזי הזה. נחשפנו לדברים שקרו בקבינט ב'צוק איתן' סביב המנהרות, נושא שמי שהעלה אותו היה השר נפתלי בנט, והבנה שאסור שתחזור, ובעיקר אסור שתחזור כשכולם בחירום ובמלחמה. נכון להתחיל את התיקון דווקא בשלב של סוג מסוים של רגיעה".

מחדדת חברת הכנסת מועלם רפאלי ומעירה כי בדבריה על רגיעה היא מתכוונת לרגיעה יחסית. "אמנם גל הטרור והמלחמה בינינו לבין הפלשתינאים נרגעה בשבועות האחרונים אבל בחצי השנה האחרונה היינו במלחמת קיום. הדרישה הזו שמקבלת תמיכה מקיר לקיר היא מתוך הבנה שעבודת הקבינט דורשת ראיה עמוקה ומידע עמוק לשרים שמקבלים את ההחלטה".

בדבריה מדגישה מועלם רפאלי כי בניגוד למתפרסם אין דרישה להציב לכל שר בקבינט מזכיר צבאי, אלא "יש דרישה להעביר מידע אמיתי ומשמעותי לכל חברי הקבינט ולאפשר למזכיר צבאי אחד לעדכן את חברי הקבינט. שמעתי את השר לשעבר הרב יצחק לוי אומר בפירוש שכשהיה חבר קבינט בממשלתו של אריאל שרון, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, השר היום יואב גלנט, עבר שר אחרי שר ועידכן עם מפות ונתונים גם כשהסכימו וגם כשלא הסכימו לשרון. הדרישה מדברת על להביא את חברי הקבינט, שמצביעים על החלטות בבסיס חיינו כאן והבחירה לאן המדינה הולכת עם כוחות הביטחון שלה, לקבל מידע כל הזמן באופן רציף ועל מזכיר צבאי לכלל חברי הקבינט".

עוד היא מוסיפה ומעירה כי "חבר הכנסת עופר שלח, שלא יושב כעת בקואליציה אבל מקובל עלינו שיש לו ידע בנושאי ביטחון של ישראל, הגיש הצעת חוק יותר מכך, שכל שר יצטרך להשקיע מספר שעות בשבוע לעבודת הקבינט כדי להביא לכך שיידע את הפרטים והמידע לאורך כל הדרך, שכאשר יצטרכו לקבל החלטה יקבלו החלטה מושכלת ונכונה".

ומה לגבי האופן שבו נכון לדבר מול ראש ממשלה? האם נכון להצמיד לרקתו של ראש ממשלה אקדח פוליטי? האם כך ניתן יהיה לעבוד יחד בהמשך הדרך, גם אם יימצא פתרון כזה או אחר למשבר הנוכחי? "את כל השאלות של החלק של ראש הממשלה נכון לשאול את ראש הממשלה ואת אנשיו", משיבה מועלם רפאלי. "את החלק שלנו אבהיר – כדי לעשות דבר ביחד צריכים את שני הצדדים. לא יכולה להיות מציאות בה צד אחד דורש וצד אחר אומר שיטפל ואחרי שנה הדברים לא נעשים. כן במציאות הפוליטית של ישראל, כאשר כעת קיימת האפשרות שלמענה פעלנו ואנחנו חושבים שהיא הדבר הנכון, של הרחבת הממשלה עם 'ישראל ביתנו', אנחנו חושבים שנכון שיחד עם השינויים הללו יהיו גם השינויים הללו שאנחנו מדברים עליהם – הטבה ושינוי של עבודת הקבינט. אין לנו התנגדות להרחבת הקואליציה".

"לפני שבועיים רצו להכניס לכאן מפלגת שמאל או שמאל רדיקאלי. אם על זה ציפו מאיתנו להפיל ממשלה אז על עבודת קבינט, דרישה שאינה מגזרית, מפלגתית או תלויה בכסף ותפקידים, זו דרישה שמקבלת תמיכה מקיר לקיר דווקא משום שברור לכולם שהיא לא פוליטית ולא נובעת ממחשבה של מה ייצא ל'בית היהודי' מהמהלך הזה".

כשהיא נשאלת אם חשיבות המהלך גדולה בעיניה עד כדי סיכון של פיטורי שרי המפלגה ואפשרות הקמתה של ממשלה מחודשת עם יאיר לפיד או עם הרצוג וחלק מאנשיו, משיבה חברת הכנסת מועלם רפאלי ואומרת כי על האפשרות של פיטורי השרים בידי ראש הממשלה יש לשאול אך ורק את ראש הממשלה עצמו.

באשר לאמירת המפלגה לציבור בוחריה היא אומרת "אומרים לציבור הציוני דתי, שתומך מאוד במהלך הזה, שצריך לתקן את עבודת הקבינט. זו האמירה שלנו. כל דבר מעבר לזה הוא אמירה של הצד השני. אמרנו מפורשות שעבודת הקבינט בנפשנו וצריך לתקן אותה. לא מהיום אמרנו זאת".

בהתייחס לרוחות המנשבות בציבור הציונות הדתית כפי שהיא עצמה חשה אותן מהקשר הרציף עם הרחוב הישראלי, אומרת מועלם רפאלי כי היא "מרגישה את מי שמדבר איתי ונמצא איתי בקשר. יש אנשים שיעלו ספקות ושאלות, ואני מזמינה להעלות את הדברים בפני כל אחד מחברי הכנסת של הבית היהודי. יש בתוכנו שיח בלתי פוסק וראוי שכל דבר שצריך לעלות ביחס למהלך הזה יעלה מולנו ונעלה אותו בתוך הסיעה", היא אומרת וקוראת לציבור הרחב להעלות את הדברים בפני החברים כחלק מהקשר הרציף עם חברי הכנסת של המפלגה.

מקור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/322189



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מ ס ו ב ך. . . bugy 29.05.16 14:11 1

     
bugy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.08
8451 הודעות, 56 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשע''ו    14:11   29.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מ ס ו ב ך. . .  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ו מ ע י י ף



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות