גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23939 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23939   
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
59703 הודעות
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:02   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בן דרור ימיני: עימות פומבי עם שוברים שתיקה  

 
  
עימות פומבי עם שוברים שתיקה
זה הייתה הפעם הראשונה, ככל שידוע לי, שבו ראשי שוברים שתיקה, יהודה שאול, המייסד, ויולי נובק, המנכ"ל, הסכימו לעימות פומבי. זה היה לפני ימים אחדים, בפורום של קצינים בכירים במילואים.
שאול פתח את הדיון בחוויות האישיות שלו, כבן למשפחה דתית שהגיע לחברון ונתקל במציאות לא נעימה. שם התגבשה התודעה שלו. הוא חזר על סיפור היריות עם תת-מקלע אל עבר שכונה אזרחית. אחריו דיברה נובק. היא הציגה את הקשיים שבהם עובד הארגון. היא אמרה ש"אף עדות של הארגון לא הופרכה", וש"אף לא פעם לא שיתפנו פעולה עם ה-BDS". אני מודה ששמעתי והתפלצתי. אחריהם דיבר תא"ל במיל', לא קיבלתי אישור לפרסם את שמו, שהיה בהרבה תפקידים קרביים, כולל מפקד הצנחנים ומפקד אוגדת יו"ש, טען שש"ש הם כמו עיוור שנתקל בפיל. כשהוא נוגע בחדק הוא חושב שמדובר בנחש. וכאשר הוא נתקל בבטן נדמה לו שהוא רואה קיר. התמונה המלאה, הסביר הקצין, הרבה יותר מורכבת, וש"ש מציגים תמונה חלקית, שאין לה קשר עם התמונה הגדולה. הוא הפריך את הסיפור של ש"ש בנוגע לירי עם מכונות ירייה על אוכלוסייה אזרחית.
או אז הגיע התור שלי. לא קראתי דברים מהכתב. אני נוהג להרצות, בדרך כלל, ללא נייר כתוב, אלא אם כן אני מצטט משהו וצריך לדייק. אחריי דיבר אלוף במיל'. איש מפלגת העבודה. אני מנוע מלפרסם את שמו ללא אישורו. הוא תקף את ש"ש במילים חריפות מאוד.
אני מפרסם כאן את הדברים שאמרתי שם, לבקשת אותם אלה שפנו אליי לאחר העימות, וביקשו שאפרסם את הדברים.
להלן (שחזור של) הדברים שאמרתי:
שמעתי את הדברים של שאול ונובק. אני מסכים עם חלק מהדברים. כאשר ש"ש יצאו לדרך פרסמתי דברים בזכותם. אני גאה לחיות במדינה שבה יש ארגוני חברה אזרחית שעוסקים בביקורת, גם ביקורת נוקבת. הבעיה היא שאין קשר בין הזכות הדמוקרטית לביקורת לבין הפעילות של ש"ש.
אתחיל עם העדויות. אני לא יודע ולא יכול לדעת אם הן נכונות או לא נכונות. לא בדקתי את כל העדויות.
אבל כן בדקתי כמה מהעדויות הבולטות, דווקא של של האנשים הבולטים ביותר בארגון.
יהודה שאול סיפר על "הרעלה של כל מערכת המים" בכפר פלסטיני. לא היה ולא נברא. הוא הוסיף וסיפר על "הכפר שהתפנה מתושביו למשך שנים". לא היה ולא נברא. אבל אל דאגה. הסיפור הזה התגלגל והתגלגל, והגיע לנאום הרעלת הבארות של אבו-מאזן באו"ם. אבו-מאזן חזר בו. לא ידוע לי שיהודה שאול חזר בו.
נדב וימן סיפר על מעצר של מחבל פלסטיני, שהובל על תקן של מגן אנושי. לא רק חבריו של וימן ליחידה העידו שלא היה ולא נברא, אלא שגם לפי תיאור האירוע עצמו, על ידי וימן, לא היה שום שימוש בפלסטיני כמגן אנושי.
אבנר גבַריהו מסר עדות באו"ם על הביזה שחיילי צה"ל מבצעים בפלסטינים. האם ייתכן שהיו אירועים בודדים של ביזה? יכול להיות. אבל גבריהו יצר את הרושם שזה הסיפור של צה"ל.
וחמור מזה – בסיור מודרך שהעביר גבריהו לעיתונאים, לדיפלומטים ולאורחים מחו"ל הוא סיפר על חיילי צה"ל שיורים, עם מכונות ירייה, על אוכלוסייה אזרחית, כמו במשחקי וידאו. יהודה שאול חזר על הסיפור הזה כאן. נכון או לא נכון? הארגון פרסם עדויות של שניים או שלושה חיילים בנושא הזה. הקצין הבכיר שדיבר לפניי, והיה מפקד הגזרה, כבר הפריך את הסיפור. גם אני בדקתי. ובכן, בשיא האינתיפאדה, ב-2002, היו אירועים בודדים של ירי עם תת-מקלע לכיוון שכונת אבו-סנינא מחברון, שממנה נורו יריות מדי לילה לכיוון השכונות היהודיות. זו לא הייתה שגרה. זה לא היה משחק וידאו. לא היה נפגע אחד מהירי של חיילי צה"ל. אבל ש"ש יוצרים רושם הפוך, על פשע מלחמה.
אותו גבריהו הציג באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק מסגד שצה"ל פגע בו. לרוע מזלו היה באולם ג'ונתן אייס, סטודנט אמריקאי, ששירת בצוק איתן. הוא אמר לו – אני הייתי שם. פגענו במסגד הזה רק בגלל שהוא שימש את המחבלים, ושני חברים שלי ליחידה נהרגו. גבריהו נותר נבוך ומלמל משהו.
נמשיך. דין יששכרוף, הדובר החדש של שוברים שתיקה, הציג רק לאחרונה עדות על כך שהוא התעלל בפלסטיני אזוק, מול עיני חייליו. חבריו ליחידה, כולם, או כמעט כולם, טענו שהוא משקר. דיברתי איתו. הוא אמר לי שאני יכול לדבר עם מישהו שיאשר את הסיפור. אבל רק בעילום שם. זה לא רציני, אמרתי לו. אין דבר כזה בעילום שם.
אפשר להמשיך. עזבו אותי. תוכנית המקור של ערוץ 10, שלא הסתירה את האהדה שלה לשוברים שתיקה, הצליחה לוודא רק שתי עדויות – שתיים מתוך עשר – שפורסמו על ידי שוברים שתיקה.
האם יש חריגות? בוודאי שיש. האם יש סדיסטים בצה"ל? בוודאי שיש. האם חלק מהעדויות נכונות – בוודאי שכן.
הבעיה היא בכך שפעילי ש"ש מסתובבים בעולם ויוצרים את הרושם שזהו צה"ל. צבא של קלגסים וסדיסטים. זה לא אני אומר את זה. נעם חיות פרסם מאמר תחת הכותרת: חריג הוא מי שלא מוכן להרוג אזרחים
תשאלו מיהו חיות? ובכן, הוא אחד משלושת חברי הדירקטוריון של ש"ש. הוא המתון שבהם. יש עוד שניים. עוד נגיע אליהם.
תרשו לי לספר לכם עוד משהו. כאשר ש"ש יצאו לדרך – פרסמתי מאמר תמיכה. צריך להשמיע. צריך לשמוע. אני לא יודע אם יש או אין טוהר נשק – לא ניכנס כרגע לדיון הזה – אני כן יודע שכולנו יודעים שיש חריגות, יש עוולות. צריך לחשוף אותן וצריך לצמצם אותן. וצריך לעשות את זה גם אם צה"ל פוגע בחפים מפשע פחות – אני חוזר, פחות – מכל צבא אחר בעולם בנסיבות דומות.
יש בעיה עם המצב הבסיסי. הנסיבות עצמן הן של שליטה בעם אחר. מותר לנהל מאבק פוליטי לשינוי המצב. צריך לנהל מאבק. אבל כדי לנהל את המאבק הזה אין צורך לשקר. כדי לנהל את המאבק הזה אין צורך לומר שרוב חיילי צה"ל מוכנים להרוג אזרחים. כדי לנהל את המאבק הזה אין צורך ליצור את הרושם שחיילי צה"ל יורים במכונות ירייה על אזרחים כמו במשחקי וידאו.
עכשיו לשאלה האם זה כן או לא BDS.
יש משהו מאוד מיתמם בשאלה הזאת. משום ששורה של קרנות שתומכות ב-BDS תומכות גם בש"ש. הרשימה ידועה. מדובר ב-Misereor מגרמניה וב-AECID מספרד וב-TROCAIRE מאירלנד וב-ICCO מהולנד וב-BROEDERLIJK DELEN מבלגיה, והחברה הפתוחה של ג'ורג' סורוס, וקרן רוקפלר ועוד. מי שתומך ב-BDS באופן מוצהר או בגופים שתומכים ב-BDS, ובאותו זמן מעביר כספים גם לש"ש, יודע בדיוק מה הוא עושה. הוא משרת את האינטרסים של ה-BDS. כל ההכחשות בעניין הזה נראות לי קצת כמו לעג לרש.
זה לא הכל. הזכרתי אחד משלושת חברי הדירקטוריון של ש"ש, נועם חיות. יש עוד שניים. מיקי קרצמן ואבי מוגרבי. סופרייז סופרייז. שניהם תומכים בסנקציות בינלאומיות נגד ישראל. הם חתומים על קריאה שבה מופיעים כל כוכבי השמאל האנטי-ציוני.
ש"ש בעד ה-BDS? מה פתאום.
כשהולכים עוד קצת אחורה מוצאים בהנהלה גם את נורית פלד אלחנן. זה לא רק שהיא תומכת בחרם על ישראל. מדובר באחת הדוברות הבודדות שאפשר לומר עליהן שהן חצו את הקו האדום שבין אנטי-ציונות לאנטישמיות. הנה ציטוט שלה: "כל התכונות המבחילות שמייחס העולם האנטישמי ליהודים מתקיימות במנהיגי מדינת ישראל: תרמית, הונאה, רצח ילדים ובצע כסף".
BDS קטן עליה. היא כבר עמוק במרחבי האנטישמיות.
אפשר להמשיך. לשוברים שתיקה היה סיור באירלנד, עם תערוכת תמונות מהשטחים. האיש שהסתובב שם היה יהודה שאול. הביקור היה בחסות TROCAIRE, שתומך ב-BDS. בעקבות אותו ביקור היה נאום של חבר הפרלמנט האירי, ריצ'רד בויד בארט. אני לא יודע איך נראה מטיף אנטישמי במאה ה-16, אני כן יודע איך הוא נראה היום. הווידאו ביוטיוב. לא מומלץ לבעלי לב חלש. "אין כאן שני צדדים", אמר בויד, "יש כאן משטר אפרטהייד טרוריסטי, שברשעות רצחנית הורג חפים מפשע. היו לנו כאן חיילים לשעבר משוברים שתיקה. צריך לקרוא את הספר שלהם (העורך הוא גבריהו), כדי שנבין שכל מה שישראל עושה הוא רצח בזדון". איך, לעזאזל, התעמולה האנטישמית הזאת עוזרת לשלום, לפיוס, להבנה בין העמים?
אני חושב שהיושבים כאן רוצים שלום. אולי יש ויכוח על הדרך. אבל אין ויכוח על המטרה. במפה הפוליטית, יורשה לי לציין, אני שייך לאלה שתומכים בכל יוזמת שלום שהייתה אי פעם על השולחן, כולל היוזמה הסעודית, או הערבית, אבל ללא הסעיף של זכות שיבה, כי אין זכות כזאת. ובכל מקרה, המשמעות שלה בהקשר שלנו היא חיסול ישראל.
אני רק שואל את עצמי – מה התפקיד של גופים כמו ש"ש במאבק למען השלום? הם תורמים לו או מרחיקים אותו? הם מחזקים את הדמוניזציה או שהם מחזקים את הסיכויים לפיוס? הם מחזקים את הפלסטינים שמוכנים להסדר שלום או שהם מחזקים את תומכי ה-BDS, שלא רוצים פיוס?
נדמה לי שהתשובה ברורה. ארגון ש"ש הוא לא נכס לימין. הוא נכס לימין הקיצוני הפלסטיני ולימין הקיצוני היהודי. נכס. משום שהוא מחזק את הסרבנות הפלסטינית. הוא מגדיל את הניכור. הוא הופך את מה שהיה פעם מחנה השלום, למחנה שמטפח את שנאת ישראל.
האם אפשר גם אחרת? בוודאי שאפשר. ניקח גוף כמו מתווה ז'נבה. הם עושים בדיוק את ההפך מש"ש. הם לא יוצאים בקמפיין בינלאומי שהופך את הישראלים למפלצות. הם לא טוענים שהחריג הוא מי שלא רוצה להרוג אזרחים. להפך. הם מפגישים ישראלים ופלסטינים, דווקא מדרגי הביניים, ומראים לכל צד שאנשי הצד השני הם בני אדם. לא מפלצות.
אחת הטענות המרתקות של ש"ש היא שהם יצאו לחו"ל בגלל שלא נתנו להם לדבר כאן. להפך. בדיוק להפך. ברגע שהתחילו להתברר ממדי התעמולה של ש"ש בעולם – התגברה הביקורת כאן. גם שלי. ברגע שהארגון התחיל לקבל תמיכה מגופים שתומכים ב-BDS, הוא לא יכול לצפות שהוא יתקבל עם זרי פרחים.
אני נגד ש"ש משום שאני נגד כל דמוניזציה. אני נגד גזענים מימין שהופכים את כל הערבים למפלצות ואני נגד פעילי זכויות שהופכים את הישראלים למפלצות. אני נגד ש"ש דווקא משום שאני בעד האנשה. האנשה היא ההפך מדמוניזציה. ואני נגד ש"ש משום שאני בעד שלום.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יולי נובק לא פרשה? somebody 28.05.17 18:10 1
     פרשה,לא פרשה מההזיה היא לא פרשה,היא וחבר מרעיה. ש-עצמון 29.05.17 07:03 11
  כשר אבל מסריח כל עוד הם פועלים בתוך המדינה ומתבססים על מקרים אמיתיים ומוכחים fort 28.05.17 18:15 2
     בדיוק כמו שבמקרים מסויימים להיות אנטישמי זה כשר.. דניאל 28.05.17 18:24 4
     אמיתיים ומוכחים? אלעדי 28.05.17 18:32 5
         מומלץ לקרוא שוב גם ביחס למילים 'פועלים בתוך המדינה' ירושלמי ציוני 28.05.17 18:37 6
         ''כל עוד'' - אם היו, אז לדעת הכותב היה. משה גמבום 29.05.17 08:35 13
  הרבה זמן לא היה איש שמאל כל כך הגון כמו בן דרור ימיני beni_israel 28.05.17 18:18 3
  אהבתי TheRastaMan 28.05.17 18:40 7
  קישור? מחפש בנרות 28.05.17 18:45 8
  איפה אור יקרות PTM 28.05.17 23:53 9
     יהיה קשה מאוד לאנשים תומכי שוברים שתיקה, להגיב על כתבה כזאת. לדעתי לפחות. Snowflake 29.05.17 05:18 10
  איך אנשים מגיעים לשנאה עצמית כל כל גדולה? איך אישה בזויה כמו נורית פלד אלחנן שאיבדה ילדה לימור 29.05.17 08:07 12
     דת פנאטית ודיסוננס קוגניטיבי משה גמבום 29.05.17 08:36 14
  גוף שמשתלטים עליו פאנטיים ללא גבולות לא משנה מה הוצהר בהקמתו-הוא פסול 495 29.05.17 17:17 15
  ובקצרה אהרון5 29.05.17 19:55 16
     +1 הפוך גוטה 30.05.17 06:45 18
  ערב טוב (: יוסקה 29.05.17 21:30 17

     
somebody לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.15
22596 הודעות, 214 מדרגים, 417 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:10   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יולי נובק לא פרשה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    07:03   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. פרשה,לא פרשה מההזיה היא לא פרשה,היא וחבר מרעיה.  
בתגובה להודעה מספר 1
 


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
fort לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.02
7012 הודעות, 32 מדרגים, 55 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:15   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כשר אבל מסריח כל עוד הם פועלים בתוך המדינה ומתבססים על מקרים אמיתיים ומוכחים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דניאל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.7.11
9649 הודעות, 45 מדרגים, 67 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:24   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בדיוק כמו שבמקרים מסויימים להיות אנטישמי זה כשר..  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.15
8663 הודעות, 101 מדרגים, 195 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:32   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אמיתיים ומוכחים?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
קרא שוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:37   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. מומלץ לקרוא שוב גם ביחס למילים 'פועלים בתוך המדינה'  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משה גמבום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.13
2688 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    08:35   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ''כל עוד'' - אם היו, אז לדעת הכותב היה.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  


None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
beni_israel לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.10.15
8705 הודעות, 132 מדרגים, 258 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:18   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הרבה זמן לא היה איש שמאל כל כך הגון כמו בן דרור ימיני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheRastaMan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.11
5635 הודעות, 58 מדרגים, 107 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:40   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אהבתי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


דרגו אם בא לכם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחפש בנרות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.5.04
8019 הודעות, 77 מדרגים, 139 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    18:45   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. קישור?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
PTM לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.7.15
5317 הודעות, 45 מדרגים, 73 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשע''ז    23:53   28.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. איפה אור יקרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ש"יסביר" לי את המהות של ארגון כזה. מחרבי שלום שכמותם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Snowflake לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.5.17
1520 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    05:18   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. יהיה קשה מאוד לאנשים תומכי שוברים שתיקה, להגיב על כתבה כזאת. לדעתי לפחות.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לימור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.15
7084 הודעות, 86 מדרגים, 167 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    08:07   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. איך אנשים מגיעים לשנאה עצמית כל כל גדולה? איך אישה בזויה כמו נורית פלד אלחנן שאיבדה ילדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בפיגוע בפורים עושה קישורים כל כך מעוותים שהופכים אותה בפועל לאנטישמית מוצהרת? פשוט גועל נפש בהתגלמותו!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משה גמבום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.13
2688 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    08:36   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. דת פנאטית ודיסוננס קוגניטיבי  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  


None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
64370 הודעות, 197 מדרגים, 378 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    17:17   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. גוף שמשתלטים עליו פאנטיים ללא גבולות לא משנה מה הוצהר בהקמתו-הוא פסול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 29.05.17 בשעה 17:27 בברכה, 495
 
כל השמות וההצהרות לכאורה איןלהם ערך
וטוב שימיני מראה בלי חשש
ונגד חלקים התומכים אם בתמימות ואם כי כך זה בזרם ששסביבם

מאמר חשוב

שלומצי
למה לא פורסם האשכול בסקופים ששם יש את מירב החברים?


כל עוד דולק הנר אפשר לתקן - רבי ישראל מסלנט


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
49541 הודעות, 216 מדרגים, 376 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    19:55   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. ובקצרה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל קשר בין התפיסה לפיה אנו, תרבות המערב, מחוייבים למוסר אינסופי עליון, והאויב תרבות ערב, רשאי להלחם במוסר התחתון ביותר, ובין המציאות שמאלני בהחלט.

במלחמת השחרור, כמו ששת הימים וכל מערכות ישראל, הערבים נלחמו בנו במטרה להשמידנו. לפיכך משניצחנו, כל דבר חוץ מאונס המוני ושחיטת כל הערבים הוא בבחינת עליונות מוסרית! זכותנו הייתה אז וכך גם היום לגרש את כולם, ועדיין זו עליונות מוסרית!

יש גולם שרוצה להתווכח עם זה?
שלחו אותו אלי.
תודה.


רוצה להציל את העולם? שאל אותי כיצד: https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
18048 הודעות, 170 מדרגים, 326 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ה' בסיון תשע''ז    06:45   30.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. +1  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.7.14
12416 הודעות, 262 מדרגים, 519 נקודות.  ראה משוב
יום שני ד' בסיון תשע''ז    21:30   29.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. ערב טוב (:  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ניתן להתמודד עם דעת הקהל העולמית כמעט בכל נושא ואם צריך לתקן עוול מסוים אז נתקן .אך גם דעת הקהל לא בניקל נוטה להאמין לדמיון ״ הערבי ״ הידוע ומפורסם .אך כאשר יהודים משלנו ״ מספרים דבר מה ,העולם מאמין לכך בצורה אבסולוטית ,שהרי היכן ניתן למצוא בעולם אנשים בני אותו עם אשר ממש ״ נוברים ״ באשפה בכדי להוציא לעז על אחיהם בעם .והנזק והאסון הנורא מכל אשר לא ניתן לתקנו הוא גרימת ״ הפקרת דם היהודים כאיילות השדה ממש ״ ועל כך אין מחילה .


למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות