גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23957 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23957   
מיקרופון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.07
824 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ג בסיון תשע''ז    15:05   07.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''הומוסקסואליות ד-תי-ת''?! הרב חיים נבון קורא להפרדת הדת מהמושג  

 
  

הרב חיים נבון במאמר שיתפרסם השבת בשבועון הנפוץ ביותר במגזר הדתי - עולם קטן
יוצא חוצץ כנגד 'הומוסקסואליות דתית'

לחץ כאן להדפסה
3 navon

הרב חיים נבון

דתיים הם מבוקשים מאוד, כך מתברר, במיוחד במקומות כמו מצעדי גאווה. זו כפי הנראה הסיבה שגם השנה מארגני האירועים האלה טרחו לחרות על דגליהם את האוקסימורון של השילוב בין יהדות לתרבות הלהט"ב * גם אנחנו נענינו לאתגר וביקשנו מהרב חיים נבון לנסח בעבור כולנו כמה הבנות בעניין החשוב הזה
נקודת המוצא וגם נקודת הסיום שלנו היא ההלכה: יחסים גופניים חד-מיניים אסורים לפי תורתנו, אבל בשאלת היחס התורני ללהט"ב יש הרבה מעבר לזה.

ההלכה אוסרת על מעשים ולא על יצרים ונטיות. אם אדם נמשך לבני מינו ומתגבר על נטייה זו בגלל אמונתו בדבר ה' – הוא גיבור.

רוב האנשים המזהים עצמם כבעלי נטייה חד-מינית אינם מצליחים לעמוד בניסיון הקשה הזה, או שמראש אינם שומרי תורה ומצוות כלל. נוכל לחיות לצדם כפי שלמדנו לחיות לצד מחללי שבת ואוכלי חזיר. כפי שאיננו מבזים או מגדפים את אלו, כך אל לנו לבזות ולגדף את אלו. להפך, אמר לי פעם הרב ליכטנשטיין: למחללי שבת אין משיכה חזקה כל כך לחילול שבת, ובכל זאת אנחנו מלמדים עליהם סנגוריה.

את הכינוי 'הומוסקסואלים דתיים' אינני אוהב. הוא מצמצם את זהותם של אנשים לנטייתם המינית. יש אנשים דתיים המתמודדים עם נטייה הומוסקסואלית ויש בכל אחד מהם עוד הרבה דברים אחרים, הרבה טוב והרבה תרומה לעולם בתחומים מגוונים.

הכינוי 'להט"ב דתיים' בעייתי עוד יותר, שהרי האות בי"ת ב'להט"ב' מתייחסת לביסקסואלים, אנשים הנמשכים לשני המינים. אם אנשים כאלה הם יראי שמים, הם יכולים להתאמץ לממש את נטייתם רק באופן המותר ולחיות חיים שלמים ומלאי סיפוק לפי ההלכה. הכללתם באותה קטגוריה עם בעלי נטייה חד-מינית מובהקת עלולה לבטא אדישות להלכה ומסר בעייתי שרואה כל נטייה מינית כלגיטימית באותה מידה; סירוב להפעיל אמת מידה ערכית כלשהי בתחום המיני.

אין דבר כזה 'נישואין חד-מיניים'. לא רק מבחינה תורנית הביטוי הזה מופרך אלא גם מבחינה אנושית גרדא. הנישואין הם המוסד העתיק ביותר בתולדות האנושות, ומאז ומתמיד, בכל החברות האנושיות, תיאר רק קשר שיש בו גבר ואישה. גם בחברות שמשכב זכור היה מקובל בהן, קשר של שני גברים לא נחשב נישואין. הדרישה להכיר בקשר חד-מיני כנישואין כמוה כאילו יתאגדו אנשים שאינם מסוגלים לשחק כדורגל – ואני מאמין להם שבאמת אינם מסוגלים – וידרשו מההתאחדות להכיר בקבוצת השחמט שלהם כקבוצת כדורגל. אך התואר הזה כבר תפוס.

האות טי"ת בצירוף 'להט"ב' נוגעת לטרנסג'נדרים, שהם המשנים את מינם. למעשה מדברים היום בכינויים שונים על מערבולת של נטיות מיניות מעורפלות ומעורבבות. האידאולוגיה הרווחת היום בפקולטות למדעי החברה מכונה 'תאוריה קווירית', והיא שוללת כליל את עצם ההבחנה המהותית בין גבר לאישה ואת עצם הניסיון לתאר נטייה מינית מגובשת. הטרנסג'נדרים הפכו לדגל לא משום שיש רבים כל כך מהם, אלא משום שהם ממחישים את התפיסה שנטייה מינית היא עניין גמיש, חמקמק, חסין בפני כל הגדרה וודאי בפני כל שיפוט. זהו האתגר האמתי שמציבה בפנינו היום התרבות המערבית. לא שאלת משכב זכור אלא פסוק אחר: "לא ילבש גבר שמלת אישה".

בנקודה הזו צריך להדגיש את ערכי המשפחה הנצחיים של תורת ישראל: "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד". אכן יש בעולם גם זהויות מיניות מעורפלות, אך הן אינן קרנבל ססגוני אלא טרגדיה. יש בעולם גברים, ויש בעולם נשים, ומשפחה מבוססת על איש ואישה המתאחדים בשאיפה לילדים משותפים. האמירה הפשוטה הזו, שהייתה בעבר מובנת מאליה, עומדת היום במוקד המאבק הרוחני שלנו. עלינו לבטא אותה בעדינות ובאדיבות, אך בלי לוותר על העקרונות הנצחיים שלנו.

לקריאה מלאה:

http://www.olam-katan.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/item/1885-%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%AA



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ישר כח איש חברון 07.06.17 15:06 1
  סוגיה מעניינת לדיון. בפורום אחר.... פרה אדומה 07.06.17 15:09 2

     
איש חברון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
6884 הודעות, 89 מדרגים, 160 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ג בסיון תשע''ז    15:06   07.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ישר כח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות, 255 מדרגים, 508 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ג בסיון תשע''ז    15:09   07.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. סוגיה מעניינת לדיון. בפורום אחר....  
בתגובה להודעה מספר 0
 


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות