קבוצות דיון
פוליטיקה ואקטואליה
נושא #24141
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
Beatman
חבר מתאריך 11.12.13
20694 הודעות | יום שלישי ז' באלול תשע''ז
07:27 29.08.17 |
|
אז מה זה בדיוק ''אורתודוכסים'' ?
|
אני בויכוח עם חבר באיזו קהילה קונסרבטיבית בחו"ל, הוא עצמו דאיסט אגב. אני טוען שאני כמאמין ששומר חלק מהמצוות(מסורתי) בהחלט מאמין ומצדד בתורה ובהלכה, ולכן אפשר להגדיר אותי "אורתודוכסי". כמו-כן, אני לא מקבל את טענת הדתות/כתות הרפורמים והקונסרבטיבים ושאר הזייפנים. הוא מנסה כל מיני תירוצים בשביל להוכיח שאני לא: פעם הוא טוען ש"אורתודוכסים" זה מועדון ורק מי שחבר בקהילה יכול להיקרא כך(אולי בצפון אמריקה, וגם לא מדוייק). אח"כ הוא טוען בהתבסס על וויקיפדיה ש"אורתודוכסי" זה רק מי ששומר מצוות בפועל. הנה קישור לויכוח: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/979/18248229... אני טוען שהכינוי הזה "אורתודוכסיה" הובא מבחוץ, היהודים אף פעם לא השתמשו בו. היהודים(מה שמכונה "אורתודוכסים" ולא כל מיני "זרמים") רואים בכל מי שנולד לאמא יהודיה או נתגייר כהלכה, יהודי ולא מקטרגים יהודים לפי סוגים. יש חלוקה אידיאולוגית, דתית, גיאוגרפית (ציונות דתית, חרדים, אשכנזים, ספרדים וכו'), אבל כולם חלק מעם ישראל שנאמנים למקור = תורה והלכה. מה דעתכם ?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
לדעתי כל התוויות האלו נועדו לזרוע פירוד בעם ישראל. |
ביריון |
29.08.17 10:20 |
1 |
אני מציע שתגבש דיעה יותר ברורה ומסודרת - ותציג אותה לדיון. |
Big Joe |
29.08.17 10:42 |
2 |
מה לא מסודר ולא ברור ? |
Beatman |
29.08.17 12:16 |
3 |
תשכח את הצעתי. |
Big Joe |
29.08.17 12:35 |
5 |
וכל מי שלא שמסכים עם עיקרון זה, ניתן בעצם לכנותו רפורמי |
המסביר |
29.08.17 22:45 |
9 |
ממש לא |
דוד ע |
30.08.17 16:09 |
41 |
אוקעי, אתה צודק |
המסביר |
30.08.17 18:35 |
55 |
אבל לפחות חלק מהויכוח הוא מה 'התורה' אומרת |
ירושלמי ציוני |
29.08.17 12:27 |
4 |
נכון |
Beatman |
29.08.17 14:23 |
7 |
אני בכלל חושב שזה ריב על סמכויות. |
ירושלמי ציוני |
29.08.17 12:39 |
6 |
זה לכאורה לא מסביר את האמוציות שמתעוררות אצל האורתודוקסי שאינו רב |
אלעדי |
30.08.17 11:28 |
12 |
אדם הולך אחר רבו ומגן עליו ועל כבודו וסמכותו |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 13:00 |
22 |
לדעתי זה יותר עניין של כבוד ה' והמלכתו בעולם |
אלעדי |
30.08.17 13:01 |
24 |
מי שאומר שהאל לא קיים. ״חבר דמיוני״, כפי שיש הנוהגים לכנותו פה בפורום. |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 13:07 |
27 |
משום מה הבנתי מצורת הצגת הדברים |
אלעדי |
30.08.17 16:10 |
42 |
''בפרט מתוך כוונת זדון'' - |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 18:31 |
54 |
תגובה 53 |
אלעדי |
31.08.17 09:33 |
80 |
אני אגיד כמעט במדוייק את מה שאתה אומר אבל קצת אחרת |
סולמית |
30.08.17 11:41 |
13 |
אני לא בקי בתיאולוגיה של הרפורמים; אבל אני לא חושב שזה מה שהם אומרים- |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 13:04 |
26 |
ובעברית המסורת והדת היהודית שגויה |
סולמית |
30.08.17 13:41 |
31 |
אתה נמצא בלופ לוגי - שכנראה צריך מבט מהחוץ כדי לראות אותו |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 15:34 |
36 |
אתה יוצא מהנחה שהרפורמים שינו את התורה כמעט בלית ברירה, כי הבינו שכך נכון. טעות בידך. |
בבב |
30.08.17 17:58 |
52 |
אני לא מכיר את ההיסטוריה של התפתחות התנועה הרפורמית או של הקונסרבטיבית |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 18:35 |
56 |
אמת |
Beatman |
30.08.17 19:09 |
63 |
אני מסתכל ממבט של אורתודוקסי מאמין |
סולמית |
30.08.17 22:39 |
71 |
בדיוק לכן הרפורמים מסוכנים. לא אמוציונלית אלא שכלית. |
בבב |
30.08.17 17:54 |
51 |
נראה לי שיש לתקן כמה נקודות בדבריך: |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 18:51 |
59 |
ואחר הדברים האלה אוסיף, כי הנימוק של ''הפצת שקרים'' אינו יכול להיות ביאור לקושיות שהצגתי |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 18:52 |
60 |
אכן, האורתודוכסים בהחלט מתעמתים עם אגודות המנסות להפיץ כפירה. לא פחות מאשר עם הרפורמים. |
בבב |
30.08.17 19:52 |
65 |
גם אם ביסודותיהם מונחת ההבנה שאלוקים קיים, הרי שאורח חייהם והחלטותיהם מנותקים מציוויו. |
בבב |
30.08.17 20:04 |
67 |
זה אינו ריב על סמכויות ! כל צד טוען בצדקת דרכו, וכל צד מתנהג כפי שהוא רוצה |
המסביר |
30.08.17 13:44 |
32 |
הירושלמי כמובן יודע מצויין שאין בכלל אצל הרפורמים הלכה ופסיקת הלכה |
זבנג וגמרנו |
30.08.17 16:32 |
45 |
לא למדת שאם אתה רוצה תגובה עניינית - תתייחס לענין ולא אלי או ידיעותיי או כוונותיי? |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 19:02 |
62 |
העיקרון בקיום המצוות הוא לקיים את רצון הבורא כעבד שמקיים את רצון אדונו. |
שובר שגרה |
30.08.17 18:07 |
53 |
יהודי חילוני שלא מאמין באלוהים שם את הבורא במרכז? לא נראה לי... |
ירושלמי ציוני |
30.08.17 18:55 |
61 |
בין אנשים בעלי עודף משקל קיצוני ישנם כמה סוגים, |
שובר שגרה |
31.08.17 02:21 |
72 |
די נכון ושם את הדברים במקומם |
Beatman |
30.08.17 20:02 |
66 |
הרפורמים הם קבוצה מאוחדת של היהודים שיש להם מוסדות פרטיים משלהם |
המסביר |
29.08.17 22:39 |
8 |
הם קבוצה גדולה שלא מקילה על עצמה אלא מתירה לעצמה מה שנוח לה |
Abc |
30.08.17 11:02 |
10 |
יפה מאוד, הגדרת את זה יותר טוב ממני |
המסביר |
30.08.17 12:57 |
19 |
בשביל להקל צריך בסיס מחייב כלשהו, וזה לא קיים אצל הרפורמים |
זבנג וגמרנו |
30.08.17 16:34 |
46 |
בפועל היהדות בת זמננו התפלגה לזרמים שונים לפני כמה מאות שנים |
לכאורה |
30.08.17 11:19 |
11 |
אין מה להשוות לאיסלאם ולנצרות |
פיניקית |
30.08.17 12:09 |
15 |
בוודאי שיש להשוות, כי אתה רואה גם בנצרות התפלגות בין השמרנים לקראים |
המסביר |
30.08.17 12:59 |
21 |
אצל הנצרות כל פלג חושב שהשני הוא לא נוצרי אמיתי |
פיניקית |
30.08.17 15:45 |
37 |
אכן אתה צודק בנקודה הזה. אבל עדיין, אצלינו כל צד בטוח שהם צודקים, |
המסביר |
30.08.17 18:41 |
57 |
טוב, ברור שכל צד יחשוב שהם צודקים.. |
פיניקית |
31.08.17 07:35 |
74 |
בדיוק |
המסביר |
30.08.17 12:57 |
20 |
שאלה טובה |
פיניקית |
30.08.17 12:08 |
14 |
הרפורמים אינם רואים את עצמם כדתיים, אלא כרפורמים |
המסביר |
30.08.17 13:00 |
23 |
דתי = religious |
פיניקית |
30.08.17 15:46 |
38 |
אממ.. אולי אתה צודק |
המסביר |
30.08.17 18:42 |
58 |
זה משיחות עם רפורמים |
פיניקית |
31.08.17 07:41 |
76 |
יפה, ניכרים דברי אמת |
המסביר |
31.08.17 09:44 |
81 |
אני למשל: |
אבי_85 |
30.08.17 12:09 |
16 |
לא צריך שום הגדרה מעבר ליהודי. |
ביריון |
30.08.17 12:23 |
17 |
יפה ;) +1 |
אבי_85 |
30.08.17 12:25 |
18 |
אבל גם הרפורמים עושים אותו דבר בדיוק |
המסביר |
30.08.17 13:02 |
25 |
אין שום קשר בין אבי_85 לרפורמים |
אלעדי |
30.08.17 16:41 |
47 |
בדיוק, ולכן צריכים לתת שם אחר |
המסביר |
30.08.17 17:02 |
49 |
אכן, תודה לך, ואני אוסיף |
אבי_85 |
30.08.17 19:16 |
64 |
ואיך אתה מסביר את הסתירה? |
אלעדי |
31.08.17 09:25 |
79 |
יהודי מאמין השומר חלק מהמצוות |
Beatman |
30.08.17 13:34 |
29 |
זרם חדש ביהדות |
לורד וולדמורט |
30.08.17 13:09 |
28 |
ומה היחס כיום לחב''ד וברסלב בקרב חרדים ושומרי מצוות אחרים ? |
Beatman |
30.08.17 13:36 |
30 |
אורתודוכסים זו המצאה רפורמית |
eliezer8 |
30.08.17 14:55 |
33 |
תכל'ס |
Beatman |
30.08.17 14:58 |
34 |
אני רק אשים פה סיפור שמחובר לנושא הריב בין רפורמים ואורתודוקסים. |
איןליארץאחרת |
30.08.17 15:04 |
35 |
וכיצד אתה מגדיר את עצמך ? |
Beatman |
30.08.17 16:03 |
39 |
אני ???? |
איןליארץאחרת |
30.08.17 16:09 |
40 |
כלומר אתה נגד התיוגים האלה |
Beatman |
30.08.17 20:12 |
68 |
חשוב להבהיר ... |
איןליארץאחרת |
31.08.17 07:00 |
73 |
בתורה שבעל פה ושלשלת הפסיקה אתה מאמין ? |
Beatman |
31.08.17 07:58 |
78 |
אורתודוכס-ההולך בדרך הישרה |
דוד ע |
30.08.17 16:18 |
43 |
״דרך ישרה״ ? זה הדבר הכי אחרון שאפשר להגיד על האורתודוקסים |
המסביר |
30.08.17 17:05 |
50 |
כלומר, אותם ''זרמים'' קראו כך ליהודים המתנגדים להם. |
Beatman |
30.08.17 20:22 |
69 |
קל מאוד להבדיל בין דתי אורתודוקסי לדתי קונסרבטיבי לדתי רפורמי |
זבנג וגמרנו |
30.08.17 16:20 |
44 |
חד וחלק! |
Beatman |
30.08.17 20:25 |
70 |
הפירוש המילולי של אורטודוקסיה היא דוגמה. (''ד'' בחולם). אפשר להתפזר ? |
היטש |
30.08.17 16:52 |
48 |
כמה רפורמים וקונסרבטיבים יש בארץ? |
ירושלמי ציוני |
31.08.17 07:38 |
75 |
רוב מי שלא ''משייכים'' עצמם הם בעצם אורתודוכסים, רק שזה מושג זר לישראלים |
פיניקית |
31.08.17 07:44 |
77 |
ההסבר הוא שרק 18% מה-''קונסרבטיבים'' ו-15% מה-''רפורמים'' מגדירים את עצמם כדתיים בכלל: |
זבנג וגמרנו |
31.08.17 13:58 |
85 |
תודה, זה בדיוק מה שרציתי לדעת |
המסביר |
31.08.17 09:47 |
82 |
מדובר כמובן בשאלה מטעה שנוסחה ע''י ארגון שמאל קיצוני שתומך ברפורמים |
זבנג וגמרנו |
31.08.17 13:51 |
84 |
פירוש המחלה אורתודוקסיה הוא הדרך הישרה |
Traveller |
31.08.17 13:27 |
83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ירושלמי ציוני
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות | יום שלישי ז' באלול תשע''ז
12:39 29.08.17 |
|
6. אני בכלל חושב שזה ריב על סמכויות.
בתגובה להודעה מספר 0
|
א. לכאורה, המכונים אורתודקסים היו צריכים לכעוס יותר על החילונים האתאיסטים מאשר על הרפורמים או הקונסרבטיבים, שכן אלה האחרונים לפחות מודים בכך שיש אלוהים, ובדרך כלל גם במתן תורה. ממילא היית מצפה שדתי אורתודוקסי ירגיש יותר קרבה לקונסרבטיבי, למשל, מאשר לחילוני. אבל עובדה שלא היא. הכעס - לעיתים שנאה של ממש - הוא כלפי הזרמים האחרים.ב. לכאורה, המכונים אורתודקסים היו צריכים לתת יחס דומה למסורתיים, שרבים מהם לא שומרים שבת למשל, ולזרמים האחרים, שבהשקפתם (של האורתודוקסים) גם שומרים מצוות של בין אדם למקום באופן חלקי בלבד. אבל עובדה היא שלא. המסורתיים לא מעוררים בקרבם אמוציות כמו הזרמים האחרים. --- התשובה שאני מוצא לשתי חידות אלה היא זו: הזרמים האחרים (אך לא המסורתיים או החילונים) מבקשים ליטול את סמכות הרבנים האורתודוקסיים להיות פוסקי הלכה בלעדיים. הם (הזרמים האחרים) טוענים שהם יודעים לפסוק הלכה כהלכתה בצורה יותר נכונה וראויה. וזה מה שמרגיז את המכונים אורתודוקסים; ולכן הריב הוא בעצם על הסמכות לפסוק הלכה. המסורתיים והחילונים לא מערערים על סמכות הרבנים האורתדוקסים, והזרמים האחרים כן. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אלעדי
חבר מתאריך 16.2.15
8663 הודעות | יום רביעי ח' באלול תשע''ז
16:10 30.08.17 |
|
42. משום מה הבנתי מצורת הצגת הדברים
בתגובה להודעה מספר 27
|
שהויכוח על הסמכויות והסמכות היא "המטרה". על זה כתבתי שלדעתי הסמכות היא "אמצעי" להפצת התורה, והכל לכבוד ה' (לשון ספר החינוך מצוה תק"ח "לפי שדעות בני אדם חלוקין זה מזה, לא ישתוו לעולם הרבה דעות בדברים, וידע אדון הכל ברוך הוא שאלו תהיה כונת כתובי התורה מסורה ביד כל אחד ואחד מבני אדם, איש איש כפי שכלו יפרש כל אחד מהם דברי התורה כפי סברתו, וירבה המחלקת בישראל במשמעות המצות, ותעשה התורה ככמה תורות, וכענין שכתבתי במצות אחרי רבים להטות בסדר משפטים (מצוה עח). על כן, אלהינו שהוא אדון כל החכמות השלים תורתינו תורת אמת עם המצוה הזאת שצונו להתנהג בה על פי הפרוש האמתי המקבל לחכמינו הקדמונים עליהם השלום, ובכל דור ודור גם כן שנשמע אל החכמים הנמצאים שקבלו דבריהם, ושתו מים מספריהם, ויגעו כמה יגיעות בימים ובלילות להבין עמק מליהם ופליאות דעותיהם, ועם ההסכמה הזאת נכון אל דרך האמת בידיעת התורה וזולת זה, אם נתפתה אחר מחשבותינו ועניות דעתנו לא נצלח לכל. ועל דרך האמת והשבח הגדול בזאת המצוה אמרו זכרונם לברכה (ספרי כאן) לא תסור ממנו ימין ושמאל אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל לא תסור ממצותם, כלומר, שאפילו יהיו הם טועים בדבר אחד מן הדברים אין ראוי לנו לחלק עליהם, אבל נעשה כטעותם, וטוב לסבל טעות אחת ויהיו הכל מסורים תחת דעתם הטובה תמיד, ולא שיעשה כל אחד ואחד כפי דעתו, שבזה יהיה חרבן הדת, וחלוק לב העם, והפסד האמה לגמרי. ומפני ענינים אלה, נמסרה כונת התורה אל חכמי ישראל, ונצטוו גם כן שיהיו לעולם הכתה מועטת מן החכמים כפופה לכת המרבים מן השרש הזה, וכמו שכתבתי שם במצות להטות אחרי רבים") הכופרים- אין לי שנאה אליהם אלא רחמים. זה כמו מי שיגיד שהוא כופר בסמכות של החוק. מי שמסלף את החוק (בפרט מתוך כוונות זדון) הוא יותר גרוע (לא מדבר עכשיו על דיני שמים שאין לי מושג בהם, אלא יותר מסוכן בדעותיו כמו שהוכיחה ההיסטוריה) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ירושלמי ציוני
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות | יום רביעי ח' באלול תשע''ז
18:51 30.08.17 |
|
59. נראה לי שיש לתקן כמה נקודות בדבריך:
בתגובה להודעה מספר 51
|
א. זה כנראה לא נכון ש"הרבה יותר רפורמים מתחתנים עם גויים מאשר חילונים". לפי הסקר הגדול של מכון PEW בארה"ב משנת 2013 - יש 50% נישואי תערובת אצל הרפורמים, וכמעט 70% אצל מי שלא משתייך לאף קהילה דתית:ב. "ללא כל מחוייבות או קשר לאלוקים" כפי שציינתי לעיל, אני לא מומחה לתיאולוגיה הרפורמית, אבל בויקי מצאתי, שהם כן מאמינים באלוהים: "ביחס לבורא, הוגים רפורמים דבקו תמיד בגישה תאיסטית ובקיומו של אל פרסונלי. עיקרים אלה בוטאו בכל ההצהרות הרשמיות, בימי התגבשות התנועה בגרמניה של אמצע המאה ה-19 ובמסמכים כמו מצע פיטסבורג מ-1885, שציין את "האל האחד... כפי שנלמד בכתבי הקודש..." שבחר בעם ישראל להיות לו ממלכת כהנים. במאה ה-20 היה מיעוט של קובעי-השקפה שדגל בהומניזם דתי, ובשוליים נשמעה אף תמיכה בהומניזם חילוני. עמדות אלה נדחו על ידי התנועה ולא נכללו מעולם במצעים הרשמיים. אף החלטות ועידת סן פרנסיסקו מ-1976, שנוסחו בתקופה של קיטוב חריף, ציינו במפורש את "חיוב האמונה באלוהים... נסיונות זמננו הקשו על חלק להחזיק באמונה יציבה או הבנה. למרות זאת, נשענים חיינו על מציאות האל." הכרזת העקרונות האחרונה של האיחוד ליהדות רפורמית בצפון אמריקה, שנערכה בפיטסבורג ב-1999, חייבה אף היא את "מציאות ואחדות הבורא." כך גם רשימת העיקרים של היהדות הליברלית הבריטית מ-1992, שהצהירה על אמונה ב"אל אחד ויחיד, טרנסצנדטי ואימננטי, בורא ומקיים"." ג. "אפילו את ירושלים הוציאו מתפילותיהם" אני יודע שבעבר הרפורמים אכן היו אנטי-ציונים מעצם תפיסתם. אך לא זה המצב היום, והם ככלל ישראל - יש בהם ציונים, ויש בהם ממתנגדי הציונות. הרפורמים בישראל חוגגים את יום העצמאות. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
בבב
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות | יום רביעי ח' באלול תשע''ז
20:04 30.08.17 |
|
67. גם אם ביסודותיהם מונחת ההבנה שאלוקים קיים, הרי שאורח חייהם והחלטותיהם מנותקים מציוויו.
בתגובה להודעה מספר 59
|
וכן, מאחר והשפה סובלת הכל, תמיד אפשר לומר, שציוויו של אז כבר אינם רלוונטיים, אבל עובדה היא ששיטתם מאז ומעולם התבססה, על נסיון להידמות לגויים ולספק לקהילתם את השונות הנמוכה ביותר האפשרית, אל מול הגויים שבסביבתם. זה כשלעצמו, אגב, נוגד את התורה. גם לא היה איתם אף רב 'יודע תורה' אחד.וממש לא רלוונטי שהיום הם כאילו חוזרים לירושלים. המוטיבציה והעוז להוציא את ירושלים, מעידים כאלף עדים, שאין מדובר ב'זרם ביהדות' אלא ב'זרם שמחוץ ליהדות', גם אםחל מהם יהודים כפי ההלכה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שובר שגרה
חבר מתאריך 21.1.16
571 הודעות | יום חמישי ט' באלול תשע''ז
02:21 31.08.17 |
|
72. בין אנשים בעלי עודף משקל קיצוני ישנם כמה סוגים,
בתגובה להודעה מספר 61
|
יש את אלה שמבינים שעודף משקל הוא לא בריא ומסורבל ולכן עושים דיאטה, יש את אלה ש(לכאורה) לא מפריע להם להיות שמן ולכן לא עושים דיאטה, יש את אלה שלא מצליחים להתמיד בספורט או שאינם מסוגלים לראות חפיסת שוקולד ולעמוד מנגד ולכן הם לא בדיאטה, ויש את אלה שהם בדיאטת 'שוקולד וגלידה' ויסבירו לך למה זה בריא וכל כך לא משמין וגם משחרר לחץ ועוד ועוד ולכן הם יכולים לאכול 5 דונאטס ביום ולא זה מה שמשמין אותם יותר - אלא בלי הדונאטס שכנראה שומרים על האיזון- הם היו משמינים יותר.. ולענייננו, גם היהודי החילוני או המסורתי בדרך כלל לא חולק על הנקודה המרכזית - שיש בורא לעולם ושיש דברים שצריך או שאסור לנו לעשות ע"פ התורה. מההבנה הבסיסית ועד למעשה בפועל ישנו מרחק מסויים. לא תמיד קל להיות 'אומר ועושה'.
אבל הרפורמים מעוותים את היהדות ומשנים אותה לפי הרצון שלהם ולפי רוח התקופה למרות שאלו הפרמטרים הפוכים לגמרי מהמטרה והמשמעות המקורית של התורה והמצוות (כנ" ל בתגובת הקודמת) . בא להם לאכול שוקולד ולכן הם אומרים שזה לא משמין אלא להפך זה רק עוזר לדיאטה.. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
איןליארץאחרת
גולש אורח
| יום רביעי ח' באלול תשע''ז
15:04 30.08.17 |
|
35. אני רק אשים פה סיפור שמחובר לנושא הריב בין רפורמים ואורתודוקסים.
בתגובה להודעה מספר 0
|
פעם היו שלושה עמים: עם ההרים, שגר בהרים, עם החופים שגר ליד הים, ועם המישור שגר בין שניהם בתווך.אממה, עם ההרים היה מסוכסך עם עם החופים, ואת מלחמותיהם היו מבצעים עך אדמת עם המישור, וכמובן שעם המישור סבל הכי הרבה מכל זה. יום אחד החליט עם המישור לשלוח נציג מטעמו לעם ההרים, על מנת לשאול אותו, למה המלחמות בשטח המישור ? הנציג חזר אחרי כל כך הרבה זמן, שאת התשובה הוא שכח, ורק זכר שהסיבה הייתה מצויינת. וכך, עם המישור ממשיך לסבול ממלחמות שני האחרים, בלי לדעת מדוע. בדיוק כך נראה לי ה"ריב" בין הרפורמחם לאורתודוקסים. או בקיצור, כמו שאומרים במחוזותינו, "get a room "! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
איןליארץאחרת
גולש אורח
| יום רביעי ח' באלול תשע''ז
16:09 30.08.17 |
|
40. אני ????
בתגובה להודעה מספר 39
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 30.08.17 בשעה 16:15 בברכה, איןליארץאחרת
***פותח זרם חדש ביהדות*** *** רץ להירשם ברשם ה"חברות"*** *** מפיץ כרוזי, יוצר קהילה*** ***קורא לעצמי רב*** אני רק הרב של עצמי, הרוב היו מגדירים אותי מסורתי, אבל לא איכפת לי מה"רוב", איכפת לי רק איך אני חי עם בורא עולם בשלום ושלווה. נ.ב. אחרי הרבה שנות חיים והרהורים במה נכון להאמין ומה נכון לעשות בנדון , אני חושב שאת המקור ליהדות - התורה - אפשר לשים במרכז, ולראותו באור אחד ויחיד, ומסביבו הרבה פירושים. למשל, כשאני אומר בוקר טוב, או שבת שלום, אני מתכוון שאני מאחל לך שהבוקר שלך יהיה טוב, ושהשבת תעבור עליך בשלום. לא תרצח, הכוונה בכוונת זדון, להרע, ואם המטרה היא מחבל, אז זה מתבטל. כל דבר, כמו חד-גדיא, מחובר לדבר אחר ורצוי וראוי לחשוב עד כמה שניתן קדימה לפני שמחליטים שדבר מסויים הוא חיובי או שלילי. יש לי עוד המון פנינים, אבל אני מהסלולרי.... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ירושלמי ציוני
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות | יום חמישי ט' באלול תשע''ז
07:38 31.08.17 |
|
75. כמה רפורמים וקונסרבטיבים יש בארץ?
בתגובה להודעה מספר 0
|
״השאלה הראשונה שניתחנו היא "האם אתה מרגיש שייך לאחד הזרמים ביהדות ואם כן – לאיזה?" 3.2% מהנשאלים שייכו עצמם לזרם הקונסרבטיבי, 3.9% לזרם הרפורמי, 26.5% לזרם האורתודוקסי, וכל השאר אינם מרגישים שייכים לשום זרם (9.7% אינם יודעים או סירבו לענות על השאלה). במילים אחרות, יחדיו, הרפורמים והקונסרבטיבים מהווים 7.1% מהציבור הישראלי היהודי ומשקלם הדמוגרפי הוא אפוא כרבע משיעור אורתודוקסים. יחסי גודל אלה נראים אמינים, שכן בסקר "אמונות, שמירת מסורת וערכים של יהודים בישראל, 2009" שנערך על ידי מרכז גוטמן וקרן אביחי, 3.8% מהנשאלים הגדירו עצמם רפורמים ו-3.8% הגדירו עצמם קונסרבטיבים. הדמיון בממצאי שני הסקרים בשאלה זו מלמד כי הגודל הדמוגרפי של שתי קבוצות אלה בציבור הישראלי-יהודי הוא אכן בקירוב 7-8%״.https://www.idi.org.il/articles/6342 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|