גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24215 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24215   
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום ראשון ט' בחשון תשע''ח    20:21   29.10.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הילד מהשכונה שהצטיין במכינה מביט אל בה''ד 1  

 
  
ארבע שנים ספג רז ז'אנו מנצרת עילית את רוח המכינה הקדם צבאית תבור, ארבע שנים שלא ויתר על הפעילות, שצמח, גדל, התעצם עם המכיניסטים שהפכו לחבריו, למודל לחיקוי, למי שעד היום השריונר ,הלוחם, מצוי עמם בקשרים. אחרי שנת מכינה קדם צבאית בסוף העולם ימינה, פארן.''ארבע שנים עם החברים במכינת תבור ללא ספק השפיעו על בחירותיי והחלטותיי'' אומר רז, אשר זו שנה שניה שהוא מוזמן להרצות בפני המחזור החדש של חניכי תבור על נצרת עילית ואפיונה.

לפני כשלשה חודשים בלבד התגייס רז ז'אנו מנצרת עילית לשריון. התחבר לעוצמות המרכבה 4, חדור מוטיבציה ובעיקר רצון לתרום ולהשפיע, רז בן למשפחה שורשית בנצרת עילית הוא מלח הארץ במובן הפשוט של המילה, הנער שפגש לראשונה בכיתה ט' את החבר'ה ממכינת תבור בעיר ונפשו נקשרה בנפשם. רז סיים את לימודיו בכיתה י''ב ובחר להמשיך במכינה קדם צבאית בערבה התיכונה, פארן. לו אין ספק שהרוח המצוינת והטובה של החברים ממכינת תבור עזרה לו לפלס נתיב ודרך לבחירת דרכו.
בשיחה עם כתבנו מספר רז: ''למדתי בבית הספר אורט 'שרת', בכיתה ט' הכרתי את החבר'ה ממכינת תבור. הצטרפתי ל ''כנפיים של קרמבו'' ומי שהפעילו את הסניף היו חברי המכינה, לאחר מספר חודשים הפכתי לרכז בתנועה המרכז את כל המפעלים החברתיים ובסוף ניהלתי את הסניף. פגשתי בתחנות חיי הרבה חבר'ה, הכרתי שם ארבעה מחזורים של חבר'ה איכותיים, נפלאים ומיוחדים. היה לי חונך אישי, גיא אוחיון מירושלים, אני בקשר איתו עד היום, הוא עוזר לי המון, גם פז הררי מראש העין היום קצין בגולני היה הרכז הראשון שלי. אלה הדמויות שהתחברתי אליהם וגם היום אני מרים טלפון לדרוש בשלומם ,להתעניין, להתייעץ. בשנה האחרונה שלי בבית הספר בכיתה י''ב, מכינת תבור נתנה לנו כנפיים ושיחררה את 'כנפיים של קרמבו' ואני שהתחלתי שם בתור נער-חניך, ניהלתי אותו עם צוות מצוין''.
רז בטוח שהקשרים, שהחברים במכינה הם אלו שהתוו את בחירתו להמשיך במכינה קדם צבאית. ''במאה אחוז הייתה למכינת תבור השפעה על בחירתי, אומר רז ומוסיף: הסמינרים, ההווי של המכינה עניין אותי, נבחרתי להיות תושב נצרת עילית הראשון שמשתתף בקורס מנהיגות 'קשת', התחברתי ללימוד, לתהליך, לטיולים, לא הייתי צריך סיבות מיוחדות כדי לבוא לחברים במכינה בשעות הפנאי של אחרי בית הספר, הוקסמתי מהם. שם הייתה גם הפעם הראשונה שלמדתי בחברותא ,ביחד, פעם ראשונה שידעתי מה זה'', אומר רז המלא הכרת טוב למכינת תבור.
אחרי שביקר במעגן מיכאל, בירושלים, החליט לבחור מכינה בה מתחנכים דתיים וחילוניים בפארן, ''שעה נסיעה מאילת'' מדגיש רז בחיוך, שהלך הכי רחוק.
לכל אחד כמעט יש טביעת אצבע במסלול חייו של רז, הוא נזכר בשיעוריו של עמיחי שיקלי, ואיתי פריד מנהל 'קשת', ''כל שיחה, כל שיעור, הותיר בי את רישומו, החיוך של עמיחי, ההתעניינות בי זה משהו מיוחד'' אומר רז אשר לא רוצה לדבר על קורס קצינים ופיקוד, אך מצטנע ואומר: אין ספק שאני שואף גבוה, אבל בעיקר חווה את החוויה, שהשאיפה הזו לא תהיה מול עיניך''.
בימים אלה רז מתרגש לשוב למכינת תבור כלוחם שריון גם מחזור זה, כמו קודמיו, ייהנו ממפגש בלתי אמצעי בין החייל המכיניסט שיגיע להרצאה השנתית שלו על נצרת עילית, מורכבותה ואפיונה.
אין ספק מכינת תבור המקרינה על הנוער בנצרת עילית היא בית יוצר לאיכות אנושית, ערכית ותורמת לחברה.
מקור: אני




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כבוד למה 01.11.17 11:26 1

     
למה
חבר מתאריך 30.12.08
4287 הודעות
יום רביעי י''ב בחשון תשע''ח    11:26   01.11.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כבוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות