גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24327 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24327
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום חמישי כ''ו בכסלו תשע''ח    21:41   14.12.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שיאנית הגיוס לקרבי: מכינת תבור נצרת עילית.  

 
  


כשברשויות העירוניות בחנו מי רשמה עליה בגיוס משמעותי לצה''ל, מי בנסיגה ומי ירדה, במכינת תבור נצרת עילית, המכינה הקדם צבאית, ידעו שגם השנה הם שיאני הארץ בגיוס ליחידות קרביות. מישהו כבר אמר שהמטכ''ל הבא צומח בנצרת עילית, במכינת תבור.

עמיחי שיקלי ראש מכינת תבור בנצרת עילית ואושרת סיסו, מנהלת המכינה לא הופתעו מנתוני צה''ל שפרסמו אודות אחוזי הגיוס בערים בכל המדינה. מכינת תבור בנצרת עילית מובילה שוב כשיאנית המכינות בגיוס לשירות משמעותי בקרבי. עמיחי שיקלי ראש המכינה אמר: ''במכינת תבור אנחנו מתחילים את היום בשש בבוקר, רצים בגשם ובחום, מנווטים בשטח,מחנכים לאהבת הארץ, מורשת קרב וכמובן תגבור והעמקת הזהות היהודית. אצלנו במכינה מתעמקים בזהות היהודית מתוך אהבה ואמונה, אנחנו פועלים לקירוב יהודי באשר הוא. אנחנו לומדים מסכת אבות, ניגונים חסידיים ופרשת השבוע. באהבה ובשמחה'' אומר שיקלי.
במכינת תבור בנצרת עילית רואים באהבת הארץ, אהבת האדם באשר הוא, ערכים שלאורם פועלים, הגברת הזהות היהודית במכינה חילונית באופן מוצהר היא מודל לחיקוי לשאר המכינות, המבטים המשתאים אל מול לימוד תורת הרב קוק, לצד השקפת האדמו''ר הזקן, נכסי הרוח, נכסי צאן ברזל של העם היהודי.
עוד מוסיף שיקלי: ''אם הזהות היהודית תישאר מעומעמת חלילה, אז על מה אתה בדיוק יוצא להגן. אתה חייב להיות מחובר לעניין היהודי, לעניין הציוני. זה מרכז העשייה שלנו, חיבור לארץ ישראל דרך הרגליים, חיבור למורשת" .שיקלי מתייחס גם לנתון המדאיג אודות צניחה בקרב בני הנוער המתגייסים לצה"ל." הנתון של השירות הקרבי הוא נתון מדאיג, על פני השטח ישנם נושאים שמשפיעים כמו השימוש במושג לוחם, כמו ''לוחם הסייבר'' או ''לוחם כיפת ברזל'', ברגע שאתה מחיל את התואר לוחם מבלי לעבור בשדה הקרב, יש רבים שיבחרו להיות לוחמי סייבר וכיפת ברזל. מרכז הסיפור הוא שינוי האתוס ,מאתוס של שליחות, ציונות, הגנת המולדת, לאתוס של סטארטאפים, אתוס של חמש יחידות מתמטיקה והייטק. זה לא דבר רע אבל אם יושם עליו הדגש מבלי לטפח את תופעת השליחות והאתוס הציוני, אנחנו בבעיה'', אומר שיקלי ומוסיף כי ''בעידן זה אנו מצויים בעידן פוסט הירואי וזה פוגע בנו''.
שיקלי מתריע על שחיקת האתוס הציוני ההולך ונשחק, וכי יש לטפל באתוס הציוני ופחות בהתעסקות ביחסי ציבור לכל מיני תופעות אחרות בצבא.
שיקלי אף מגדיר את האמביוולנטיות באופן חד וברור, ''יש שתי שאלות שאתה יכול לשאול: מה אני יכול לעשות למען המדינה ויש את אלה ששואלים מה השרות הצבאי יכול לעשות בשבילי. היום בלי בושה ,אני שומע יותר ויותר את הקולות של אלו השואלים מה השירות הצבאי יכול לתת לי ברמה האישית,צעיר אומר: "אני הולך ל 8200 כי אז נפתח לי עולם המודיעין או אני מתגייס ךגל"צ כי כך נפתח לי עולם התקשורת", אלו דברים שנאמרים בלי בושה'' אומר שיקלי, אשר אף מבהיר כי הצבא חייב להיות צבא עם ולא צבא שכיר של לוחמים. מה שמשנה ביננו לבין צבאות אחרים הוא הרוח, הרוח היהודית והציונות''.



מיהו לוחם?
''לוחם הוא מי שמוכן לסכן את החיים שלו ואם אתה לא בסיטואציה הזו אינך לוחם''. עמיחי שיקלי ראש מכינת תבור בנצרת עילית יצא למאבק ציבורי על החזרת עטרת המילה לוחם לייעודה. לדבריו בשנים האחרונות הועם זוהרה של המילה ונשתנה מהותה. ''כיום כל מי שמשרת בתחום הסייבר מוכתר כלוחם סייבר, לוחם כיפת ברזל, עם כל הכבוד לעשייה הזו, הם אינם לוחמים, לוחמים הם אלה שבש
מקור: אני



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות