גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24393 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24393
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום רביעי כ''ג בטבת תשע''ח    17:41   10.01.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סגן יו''ר הכנסת וח''כ לשעבר חיים דיין ייסד את עמותת ''כולם ילדינו'' שלא יישאר ילד רעב.  

 
  

''אני יודע מהו רעב ביל 14 ישנתי בקרטונים ברחוב וחיפשתי אוכל''

הוא היה ח''כ שתי קדנציות, סגן יו''ר הכנסת, פעיל ציבור ובימים אלה מתכנן קמבק פוליטי שהכיוון הוא תפקיד שר במשרד הרווחה, לא פחות. חיים דיין פעם מגדל העמק כיום באביטל, בחבל התענכים, מכוון גבוה ובינתיים נע ונד בערי ישראל, דואג שלא יישאר ילד אחד רעב. המיזם של הנער שבגיל 14 ישן ברחוב בין קרטונים, רעב ומובס. סגירת מעגל מרגשת.

בימים אלה משיק חיים דיין, ח''כ וסגן יו''ר הכנסת לשעבר, מיזם ייחודי מסוגו, במסגרת חל''צ- חברה למען הציבור, הקים דיין את עמותת 'כולם ילדינו' הדואגת שלא יישאר ילד רעב. ''אני יודע מהו רעב, אני יודע מהי דלות, אומר השבוע חיים דיין, בגיל 14 ישנתי בתוך קרטון ברחוב, הלכתי לחפש היכן לישון בלילות כדי לשרוד ביום, כשהגעתי למצב רעב, הייתי משתגע, הקו בין לגנוב לבין למלא את הבטן היה דק'', מספר בגילוי לב חיים דיין ומוסיף: כי כדי לפתור את מצוקת הרעב, החל להתנדב ''בבית סמוכה'' במגדל העמק, בית אבות בו סייע בתיקון ליקויים, צנרת, חלונות, דלתות, ובתמורה היו הנשים דואגות לו למזון. ''פתאום 70 נשים דאגו לי לאוכל, מספר חיים ורעד קל עובר בקולו, 70 נשים, 70 טעמים וסגנונות ואכלתי אצל כולן, ככה שרדתי, אף אחד בבית הספר לא שם לב למצב שלי, הצלתי את עצמי מרעב, שרדתי בזכות התושייה שלי, מגיל 15 לא היה לי בית, הייתי ישן במקלטים כל לילה, חיפשתי לי היכן להניח את הראש, אף מורה לא ידע מה אני עובר. בכיתה יא' נבחרתי להיות יו''ר מועצת תלמידים של בית הספר 'רוגוזין'. באתי למנהל בית הספר אברהם אורן, אמרתי לו: 'יש לי רעיון שכל תלמיד יעשה משהו למען הכלל, הוא נתן בי את עיניו ואמר: 'לך על זה'. הלכתי על זה. חילקתי את התלמידים לזוגות, בית סמוכה, מד''א, משטרה, כיבוי אש, מועדוניות, ספריה, כל השכבה החלה לתת שעתיים התנדבות בשבוע כך נולד מיזם מחוייבות אישית. כיו''ר מועצת התלמידים פניתי לראש העיר דאז, שאול עמור ז''ל, אמרתי לו שאול, במקום לשלם לאנשים מבחוץ שיצבעו את הברזלים ואת הספסלים, תן לנו התלמידים לצבוע ובכסף שנרוויח נעשה את מסיבת הסיום בבית הספר. שאול עמור אהב את הרעיון. כל מנהלי בתי הספר באו לראות את הפרויקט הייחודי הזה וב 1978 מגדל העמק קיבלה את פרס החינוך הארצי והפרויקט הפך למחוייבות אישית עד עצם היום הזה. זה התחיל מהילד שישן בתוך קרטונים'' אומר חיים דיין. לאחר תום לימודיו, התגייס דיין לצבא, יצא לקורס קצינים וכשהיה מגיע לסוף שבוע היה פושט את מדיו, מניח בצד את הדרגות ואוסף חברה מקרנות הרחוב במגדל העמק. ''יום שישי אחד נסעתי לתל עדשים עם ארבעה חבר'ה, הגעתי לביתו של רפול, הצגתי את עצמי כרכז נוער רחוב וביקשתי כי יסייע בגיוס הנערים. רפול עזר רבות. ''יום אחד, מספר דיין, רפול פוגש אותי בעפולה, הייתי לבוש במדי צה''ל ודרגות הסגן, רפול טפח לי על השכם, ושאל אתה קצין או מתחזה? אמרתי לו אני קצין, אם כן מדוע לא הצגת כך את עצמך? הוא שאל ועניתי לו שלא יאה שסגן יגיע לבית רב אלוף ויבקש עזרה. ואז רפול שלח אותי לקצין שלישות פיקודי, הגעתי אליו והוא שמע אותי והפתיע אותי: מהיום את סגן קצין מקא''מ פיקודי בצפון, וכך מצאתי את עצמי בצבא בתפקיד זה''.
לאחר שנתיים וחצי פרש דיין בדרגת סרן מהצבא, רפול המליץ עליו להתגייס למשטרה, מפקד המחוז מינה אותו כמפקד המשא''ז במגדל העמק, לאחר שנה מספר דיין נשלח להקים את היס''מ. ''הקמתי את היס''מ לראשונה במדינה. קיבלתי תפקיד בגיל 26 מפקד תחנת יוקנעם ושנתיים אחרי הייתי כבר סגן מפקד קו התפר בגלבוע''.
על הקשר שלו עם רפול הפוליטיקאי מספר דיין כי היה זה ביום ליל ירח, ''אני מפטרל בגלבוע בלילה, פתאום שומע ג'יפ ואלומת זרקור על הפנים שלי, זה היה ג'יפ של מג''ב ובו היה המתנדב רפול שואל אותי: מה אתה עושה כאן באמצע הלילה, אמרתי לו: אני מחפש מחבלים, אמר לי: אוקיי אתה עוזב מחר את המשטרה ומצטרף לתנועה שלי 'צומת', אתה תהיה ח''כ וכך היה, למחרת השתחררתי מהמשטרה, נבחרתי לכנסת פעמיים כח''כ וסגן יו''ר הכנסת''.
חיים דיין מטיל פצצה, בעוד שבוע תתקיים מסיבת עיתונאים בה יכריז על הצטרפותו למפלגה חדשה, ''תמתין בסבלנות, אני לא חוזר לכנסת סתם, אלא רק לתפקיד שר הרווחה. אומר בביטחון מלא ומוסיף, לא יהיו ילדים רעבים בישראל, לכן הקמתי חל''צ למען ילדינו, לדאוג שלא יישאר ילד רעב במדינה. לא יהודים, לא ערבים, אף לא ילד. לא יתכן ש-998 אלף ילדים חיים מתחת לקו העוני. השבוע התחלנו לעבוד, עברתי בין ראשי ערים, איתרנו בתי ספר שבהם אין חוק הזנה לילד, לא יתכן שמגיל תשע יישארו ילדים בלי אוכל. זה הייעוד שלי עכשיו, לדאוג שלא יהיו עוד ילדים רעבים, כמו שהייתי אני. רתמתי את חיים ביבס, יו''ר השלטון המקומי, שנתן את ברכתו ומיפיתי בכל בתי הספר בכל עיר את הילדים הרעבים. אני דואג להם לאוכל איכותי מחברות קייטרינג מובילות שחתמו עימנו על מחירי עלות בלבד.
חיים דיין, 57, מתכנן בימים אלה את הקמבק שלו, היעד כאמור משרד הרווחה.


חיים דיין רוצה לחזור לכנסת כשר רווחה, לא פחות. צילומים: אלבום פרטי
מקור: אני



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות