גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24486 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24486
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ה' באדר תשע''ח    18:23   20.02.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''הוועדה קוראת לממשלה לגבש תוכנית המשך לתוכנית הצפון לשנים 2019-2021''  

 
  
.
אופיר שיק, מנכ''ל ארגון 'לב בגליל' יחד עם ארבעת הח''כים ראשי שדולת הגליל, איתן ברושי, אייל בן ראובן, בצלאל סמוטריץ ומוטי יוגב הציבו את הגליל במרכזו של יום דיונים מיוחד בו הובילו את עשרות חברי הכנסת מכל המפלגות למפגן הבנה ברור וחד משמעי, חובתה של מדינת ישראל לפתח את הגליל בכל התחומים ובעיקר בתחומי התעסוקה, הבריאות, הכלכלה והמוכנות לחירום. ההתרשמות מחוברת המוניטור המרשימה שהפיק ארגון 'לב בגליל' פעלה את פעולתה. אחת המטרות שהוצבו במרכז הדיונים היא הארכת תקצוב התכנית הלאומית לצפון בשנים 2019-2021.

הם באו מהגליל העליון, הגליל המזרחי, מעמק המעיינות, דרך יקנעם ועד יסוד המעלה וכרמיאל, ממעלות תרשיחא ומשגב, ראשי רשויות, ראשי ערים, מנהלי בתי חולים, אנשי עסקים, בעלי מפעלים, מנכ''לים, צעירי הגליל ואפילו אוצרת תערוכת צילומים של נופי הגליל, כולם היו שם, ביום הגליל השני בכנסת.
ארגון 'לב בגליל' בראשות אופיר שיק ושדולת הגליל בראשות הח''כים איתן ברושי, בצלאל סמוטריץ, מוטי יוגב והאלוף במיל' אייל בן ראובן, הובילו את ועדות הכנסת השונות לקבל החלטות ולחייב את מנכ''לי משרדי הממשלה לומר את דבריהם ביחס למוניטור היסודי שהציג ארגון 'לב בגליל' לח''כים בוועדות הכלכלה, הכספים והבריאות.
יום הגליל נפתח בוועדת הכספים, מ"מ יו"ר הועדה ח''כ עודד פורר פתח את הישיבה בהתייחסות ליישום התוכנית הלאומית לצפון לשנת 2017-2018. ''מעבר להצהרות התוכנית הזו חייבת להיות מיושמת בשטח, פתח ח''כ פורר והוסיף כי היום אנו מבקשים לבדוק שכל משרד מבצע את עבודתו וחלקו בתוכנית הלאומית. זהו דיון ומעקב שמטרתו לשחרר חסמים". לצד נציגי הממשלה שהתייחסו לחלקם ביישום התכנית, הוסיפו מספר חברי כנסת נקודות נוספות לדיון. ח''כ איתן ברושי יו''ר שדולת הגליל התריע על ההגירה השלילית של התושבים ובעיקר צעירים מהגליל. ח''כ יצחק וקנין העלה את הצורך בהענקת מענקי מקום לבני הדור הממשיך בגליל, ואילו ח''כית יפעת שאשא ביטון, תושבת קריית שמונה הדגישה כי המטרה החשובה של כנס הגליל השני היא אכן היישום של התכנית: ''תרגום מיליוני הדולרים לפעולות בשטח על ידי ראשי הרשויות''. ח''כ מיקי לוי, סגן שר האוצר לשעבר דיבר על כך: ''שבכל הצפון אין מחלקה שיקומית אחת, התושבים נאלצים לנסוע למרכז הארץ'', ואף הדגיש את מצבן הפיזי של המכינות הקדם צבאיות שאינו זוכה למענה ראוי.
ח''כ מוסי רז הדגיש את חשיבות ההשקעות בגליל וברך על הוצאת המוניטור "המאפשר מעקב ענייני, מקצועי ובסיסי, סעיף סעיף מהתוכנית הלאומית" כדבריו . ח''כ מיכאל מלכיאלי שיבח את מהלך הממשלה להשקעה ופיתוח בצפון: ''מה שקורה בגליל לא קרה הרבה שנים, הממשלה משקיעה רבות בגליל ובצפון, נכון שיש רצון ליותר, אבל צריך לומר את האמת, משרד פיתוח הנגב והגליל פועל רבות בגליל, מה שלא היה בעבר''. ח''כ מנחם אליעזר מוזס התייחס באופן ספציפי לעיר צפת ואמר: ''העיר צפת היא העיר המבוקשת ביותר בארץ ובעולם, אך כיום בכל העיר צפת יש רק מלון אחד ראוי לשמו, העיר מאוד מוזנחת, די לראות את שכיות החמדה, הגיע הזמן לתת טלטלה לעיר הזאת. אני רואה את המוניטור מרשים ומאוד יפה, אך אני דורש שנטפל נקודתית בעיר צפת''. ח''כ מוטי יוגב מראשי שדולת הגליל אמר: ''אני מבקש לשבח את הפעילות המרשימה והמקצועית של עמותת 'לב בגליל' בראשות אופיר שיק, אני מודה לראשי הרשויות המשתפים עמנו פעולה. תוכנית המעקב חשובה מאוד. וכאן המקום להודות לארגון 'לב בגליל' על העבודה היסודית. יש בצפון הגירה שלילית המצביעה על הפערים כמו בתחום התעסוקה, הבריאות, בנושא הביטחון והפערים משמעותיים. אנחנו פועלים לצמצם אותם ולהביא את המרכז לגליל''.
יו''ר ועדת הכספים עודד פורר סיכם את הדיון ואמר: ''הונחה בפנינו עבודה שעשתה עמותת 'לב בגליל' מיפתה את החלטת הממשלה עם התקציבים שהוצגו שם, ונותנת תמונת מראה מה בוצע ומה לא בוצע. נעשו המון דברים במסגרת התוכנית הזו. אנחנו מתמקדים בנקודות הבעייתיות''. פקידי האוצר, הכלכלה, הבריאות, הגיבו לסטטוס שהציג ארגון 'לב בגליל'. נשאו דברים בוועדה ד''ר און מנהל בית החולים פוריה, מרעי מופיד, ראש מועצת חורפיש וגיורא זלץ ראש מועצה אזורית גליל עליון, אשר דיבר על ההתמודדות עם אתגרי הצפון. ''התוכנית הזו מאתגרת, אתה מגיש תוכנית ופרויקטים ואז אתה מקבל את הכסף ויש כסף בתוכנית הזו. המשימה העיקרית של הח''כים בוועדת הכספים לוודא שבתקציב 2019 ייכנס שוב תקציב ייעודי לצפון, זו ההצלחה''.
ח''כ פורר, מ"מ יו''ר הועד סיכם: ''הועדה קוראת לתקצב את בתי החולים בצפון, הועדה רואה בחומרה את זה שמשרד התשתיות לא שלחו לוועדה נציג לדיון ולתת מענים בסוגיית הגז, חיבור ותשתיות הגז. יש מקום להאריך את תוקפה של התוכנית לשנת 2019, מה שלא נוצל בשנת 2018 יועבר אוטומטית לשנת 2019, הכסף הזה לא יחזור לאוצר. זהו כסף שיועד לטובת תוכנית הצפון, אנו מבקשים מהממשלה לגבש תוכנית המשך לתוכנית הצפון 2019-2021, עם הדגשים על פיתוח בריאות, תעסוקה, חינוך, תחבורה, גם בנושאי דיור וחקלאות, הנעדרים מהתכונית הנוכחית''. בתום ועדת הכספים התקיים דיון בן שעתיים בוועדת הכלכלה, על פי בקשת יו''ר שדולת הגליל, ח''כ איתן ברושי, אותו הוביל ח''כ איתן כבל. ח"כ איתן כבל כיבד את ח''כ שלמה בוחבוט ראש העיר מעלות תרשיחא, להציג את המצב בגליל והצפון. בוועדה התקיים דיון משמעותי, בו נשאו דברים ח''כים רבים ובהם הח''כים מהרשימה המשותפת, ח''כ חנין זועבי וח''כ חאג' אמין. ח''כ חיים ילין השווה בין תוכנית הנגב לתוכנית הצפון, ''ממליץ להשיק את תוכנית הממשלה לעוטף עזה ולהעתיק אותה אחד לאחד לתוכנית הצפון. אין דרך אחרת להצליח קרקע אפס למגורים, תעשייה, מענקים מוגדלים, הבאת הבנים, תל חי כמו ספיר, שדרות כמו קריית שמונה, אצלנו זה מצליח, ובגליל ובצפון זה חייב להצליח, לכן צריך החלטת ממשלה ומי שאמון עליה הוא מנכ''ל משרד הממשלה שמביא את כל המנכ''לים והתוכנית יוצאת מאה אחוז, לא תשעים אחוז''.
ח''כ איתן ברושי אמר: ''היום הזה הוא בעיקר הוקרת תודה לתושבי הגליל ולראשי הרשויות, בלעדיכם לא היה קורה דבר, תפקידנו לפקח על עבודת הממשלה. לצערי הרב לא השארנו את הבנים בגליל ולכן הממשלה נכשלה, יש הגירה שלילית, לא הוקם בצפון שום מפעל רציני בשנים האחרונות, בסופו של דבר שאלת התעסוקה היא המשמעותית ביותר, כי גם אם ייתנו בתים בחינם, לא יחזירו וישאירו את הבנים. לכן זקוקים לתוכנית תעסוקה מתוכננת עם מקומות שמתאימים לצעירים, שיקבלו שכר ראוי''.
ח''כ איתן כבל יו''ר ועדת הכלכלה סיכם את הדיון ואמר: ''אני מודה מאוד לח''כ איתן ברושי ושדולת הגליל. העובדה שהממשלה מנסה ומשתדלת ואני אומר זאת כאיש אופוזיציה, אי אפשר להתעלם מהרצון של הממשלה לעשות, ולמרות זאת הצפון הוא האזור המוחלש ביותר במדינה וזו עובדה, ומנגד בצפון הרבה יותר יקר לחיות בכל פרמטר, ותוחלת החיים נמוכה ביותר, הגירה שלילית בצפון מתקיימת וזו עובדה, האוכלוסייה הערבית הנמצאת בגליל היא בעלת איכות החיים הנמוכה ביותר, כל הכבוד על שנעשה, אך זה הברור מאליו, אני מקווה שבדיון הבא נראה משמעות האמירות האלה מתורגמות בתוך תקציב 2019''.
במקביל לוועדת הכלכלה התקיים דיון יסודי בוועדת הבריאות בניהולו של ח''כ מוטי יוגב ונושאים רבים נדונו בו, ובהם :הפערים הקשים, תמותת התינוקות, ובעיות התקנים ובית החולים השיקומי בפוריה. יום הגליל השני בכנסת הסתיים בכינוס מרשים באולם נגב, במעמד ראשי השדולה, ח''כים נוספים ושר החקלאות אורי אריאל. באולם הוצגה תערוכה של נופים גליליים. את כינוס הסיכום פתח יוזם היום, מנכ''ל ארגון 'לב בגליל' שאמר: ''התקיימו שלשה דיונים משמעותיים ביותר, ואת וועדת החוץ והביטחון עוד נביא לסיור בצפון כדי להשלים את המהלך בנושא המוכנות לחירום''.
רוה''מ בנימין נתניהו שיגר ברכה מצולמת לכינוס ואמר: "תוכנית הצפון יצאה לדרך, אנו בתכנית עשירה בצפון", וציין את בית הספר לרפואה בצפון ועוד שלל הישגים.
ארבעת ראשי השדולה הבהירו כי ימשיכו לפעול בנחישות ובאופן משמעותי להמשך יישום תוכנית הצפון. ח''כ מוטי יוגב שמטפל באופן אינטנסיבי בנושא החזרת הצעירים לצפון ובתחום הבריאות אמר: ''אפעל להחזרת סל הטבות שהובטח בעבר לבני צפון החוזרים והנשארים בצפון, זו עתודת כוח האדם הראשונית, חייבים לפעול להחזיר את הבנים. נמשיך ללחוץ בכל כיוון אפשרי''.
אופיר שיק ציין את משרדי הממשלה: משרד הכלכלה, משרד הנגב והגליל משרד הפנים ומשרד החינוך, אשר פועלים ליישום התוכנית הלאומית לצפון, ''אנחנו בראשיתו של התהליך לשינוי פני הצפון והגליל, היום החשוב הזה נתן רוח גבית לראשי האשכולות וראשי היישובים, אני מאמין שהארכת יישום התוכנית ותקצובה עד 2021 יוביל את השינוי הנדרש''. אמר אופיר שיק.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות