גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24512 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24512
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''א באדר תשע''ח    23:48   26.02.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קריאה לדתיים לאומיים ללמוד במכללה בנצרת עילית : ייעוד בגליל  

 
  

מפגש מרתק שבו ערכי הליבה: נתינה, תרומה לחברה, משמעות, הן היסוד לשיח המשותף. מוביל לשיתופי פעולה בתחום פתיחת שערי המכללה לכל הקהלים ובהם גם הקהל הדתי לאומי ובנות השירות הלאומי. ''יש לנו מטרה משותפת, לגרום לכך שכל סטודנט הלומד במכללה יהיה גם בעל ערך מוסף, תרומה לחברה, לנצרת עילית החדשה'' אומרת ריבק, ומנהל הגרעין התורני מוסיף: ''סטודנטים שמשתלבים בפעילות בעיר הם ברכה, זו איכות אחרת של סטודנט, איכות אחרת של עובד, איכות אחרת של אדם''. בישיבות הנוספות השתתפו גם אודי קליין מנכ"ל ישיבת ההסדר ויפית מלכא רכזת הקליטה בגרעין התורני .
ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט ברך על שיתוף הפעולה ואמר: " נצרת עילית בתנופה , מתחדשת ומביאה עימה בשורה משמעותית לצעירי העיר . המכללה המתחדשת והגרעין התורני ציוני הם עוגנים חשובים ביותר בפיתוחה של נצרת עילית

מטרת המפגש הייתה בחינת שיתופי פעולה אפשריים בין המכללה לתושבי נצרת עילית הנמנים על הגרעין התורני ובנות השירות הלאומי. ברם, מה שהחל כשיח צפוי, עבר מהר מאוד לשיח אחר, שיח שכולו ערכים, אמונות, השקפות ותוכניות. שניהם רואים עין בעין את נצרת עילית החדשה כעיר בעלת ייחוד מבחינות רבות, הם רואים בהתיישבות בעיר ערך, בהתערות בקרב תושבי העיר הוותיקים והעולים, אשר זה מכבר באו, ערך. בפעילות החברתית והמפוארת, ערך. ''אני יותר מנפעם מהמפגש עם תרצה ריבק, פגשתי אישה שמקרינה עוצמה, חזון, אכפתיות, ומעל לכל ערכים משמעותיים, אומר צחי וייס ומוסיף: המכללה היא עוגן משמעותי לתושבי נצרת עילית, ותיקים כחדשים, ונקלטים עתידיים. מגוון הקורסים, ולימודי הדיפלומה, מרשים ביותר ומאפשר פתיחת צוהרים לקהלים חדשים. אנחנו בגרעין התורני-ציוני מאמינים שלצד הלמידה מתקיימת עשייה של נתינה, חסד, מעורבות ופעילות חברתית. סטודנט שמקיים פעילות חברתית למען הקהילה, הוא סטודנט אחר, טוב יותר, יהיה גם עובד אחר, טוב יותר, אדם אחר, טוב יותר. בימים אלה אני פועל יחד עם מזכירות הגרעין ורכזת הקהילה יפית מלכא למצוא אפיקים ממשיים ואף מידיים להשתלבות בני המנשה וחברי וחברות הגרעין בלימודים במכללת נצרת עילית'' אומר צחי.
כתבנו מציין כי עד כה התקיימו מספר מפגשים בהם השתתפו גם מנהלת אגף החינוך בעיריית נצרת עילית אורנה פישר וכן מנהלת המרכז לצעירים לודמילה שקולניקוב .
תרצה ריבק, מנכ''לית המכללה, פותחת את המכללה לקהלים חדשים והמפגש עם צחי וייס הינו המשכו של תהליך מתגלגל הנמצא בעיצומו של שילוב אוכלוסיות חרדים במסלולים המיוחדים להם. ''המכללה המתחדשת בכל המובנים היא עוגן מרכזי בנצרת עילית המתחדשת, אומרת ריבק ומוסיפה: אצלנו במכללה מתוך אמונתי והשקפתי לא מקבלים רק ידע, רק חומר, רק תעודה, כאן אני בטוחה ששילוב הסטודנטים בפעילות החברתית הינו ברכה לכל הצדדים, לנותנים ולמקבלים. כל סטודנט שיקבל ויבצע משימה בעלת משמעות יהיה סטודנט טוב יותר, על פי ראייתי. במכללה יש מקום לכל גווני האוכלוסייה, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ותיקים ועולים חדשים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, זהו ייחודה של המכללה, על כן אני פועלת ללא לאות לפתיחת מסלולים מיוחדים לחרדים וחרדיות, לבני הציונות הדתית ולבנות השירות הלאומי'' אומרת ריבק.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות