אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24574 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24574   
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
55762 הודעות
יום ששי י''ד בניסן תשע''ח    14:39   30.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חג פסח כשר ושמח לכל חברי הפורום  

 
   עוגן האשכול הוסר בתאריך 12.04.18 בשעה  14:48  על-ידי שלומצי, (מנהל הפורום)
 



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
חג פסח כשר ושמח לכל חברי הפורום שלומצי 30.03.18 14:39 כותרת
  חג שמח. קבלו מאמר מעניין ושיר יפה לחג. ביריון 31.03.18 21:48 1
     תודה. באיזו מפלגה לדעתך, אבא אחימאיר היה מוצא את מקומו כיום? ( לאור הפרשנות שהבאת) שלומצי 07.04.18 11:39 3
         לדעתי לא ניתן להשיב על זה, ולכן מסקרנת אותי תגובתו של בריון. Big Joe 07.04.18 15:34 4
         שאלה לא פשוטה. ביריון 07.04.18 20:10 5
             אני די בטוח, שבליכוד של היום גם ז'בוטינסקי לא היה מוצא את מקומו. Big Joe 07.04.18 20:30 6
                 רק די בטוח? ביריון 07.04.18 20:31 7
                     בהיפותזות, אני משתדל להיות זהיר... Big Joe 07.04.18 20:58 8
                         אכן כך. ביריון 07.04.18 21:00 9
  חג שמח לכולם אקטואלי 01.04.18 02:08 2

     
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
28545 הודעות, 220 מדרגים, 358 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו בניסן תשע''ח    21:48   31.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חג שמח. קבלו מאמר מעניין ושיר יפה לחג.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פירוש קצר להגדה של פסח שכתב ופרסם הדוקטור אב"א אחימאיר בעיתון "המשקיף" לכבוד חג הפסח בשנת תש"ב.

פירוש ביריון להגדה -

לרגל החפירות, שנערכו בביתר, נתגלה כתב-יד בעברית חדשה. בשער כתוב לאמור: "פירוש ביריון להגדה של פסח". דעת החכמים היא, שזהו כתב יד של אחד מתלמידי רבי עקיבא, אשר שירתו בצבא בר-כוכבא ואשר שרד בדרך נס לאחר נפילת ביתר. החתום- מטה הכין את כתב-היד הזה לדפוס בתיקונים ובהשמטות, בהתאם לתנאי הזמן והמקום.

"בעור חמץ" - מצווה זו חלה על כל אחד בישראל במלכות הרשעה ולאו דווקא אור לי"ד ניסן. חמץ - לאו דווקא לחם.
"הא לחמא עניא" - בזמן מלחמת מצווה קא עסקינן. רומז על הסבל הגשמי בימי מלחמה.
השתא עבדי" - מלמד,כי הדברים מסובים לתקופת מלחמת השחרור.
"לשנה הבאה" - עם הניצחון, עם ארץ-ישראל, נהיה בני-חורין.
"מה נשתנה הלילה הזה?" - מדוע הלילה הזה ולא היום הזה? מלמד, כי בלילה נועדו מנהיגי האומה להתייעצות על המרד במלכות הרשעה, היא "מצרים" כלומר רומי.
"הלילה הזה כולו מרור" - עוד שורר הלילה, עוד חשכת-הגלות וחושך-מצרים. "מרור" – עיין ערך "לחמא עניא". מרור לאו דווקא מירקות. מלבד על המרור של השיעבוד למלכות הרשעה. ויש אומרים: מרור מלמד על המרור בשעת מלחמת השחרור. בחזקת חבלי-משיח.
"כולנו מסובין" - נועדו יחדיו לכאורה לשם אכילה בציבור, לשם כסות-עיניים, אבל באמת לא לאכילה נועדו, אלא לטקס עצה על מלחמת השחרור.
"עבדים היינו לפרעה מלך מצרים" - פרעה לאו דווקא הקדמון, אלא כל מלך ושר צוררים, מרעמסס עד עצם היום הזה ועד בכלל. "מצרים" - כנ"ל.
"ביד חזקה ובזרוע נטויה" - להוציא מהכופרים, המינים והזדים למיניהם, הסוברים והמסבירים (מהם מתוך טמטום וקטנות-המוחין ומהם מתוך רשעות וסילוף הכתוב) , כי עתיד הקב"ה לגאול את ישראל עמו באמצעים של מה בכך.
"ואפילו כולנו חכמים" וגו' - כחכמי בית-הלל וכרם דיבנה או הר הצופים, הרי מצווה עלינו "לספר ביציאת מצרים". כי את השיעבוד אין לשכוח.
"מעשה ברבי אליעזר" וכו' - גדולי הדור נועדו אצל הגדול שבדור, אצל רבי עקיבא, דכתיב להלן "והיו מסובין בבני-ברק". "כל אותו הלילה". "אותו" - בהדגשה! לא סתם לילה היה אותו הלילה. מלמד כי באותו הלילה החליטו חז"ל על מלחמת מצווה. הדעות היו מחולקות. בעד המרד היה "רבי אליעזר" בן הורקנוס, ראש בית שמאי. בעד המרד היה הצעיר בשנים, והגדול בתורה, רבי עקיבא. לעומת זאת, התנגד למרד רבי יהושע בן חנניא והמשיל את משלו על העגור, אשר תקע את חרטומו בלוע-הארי. התנגד למרד גם רבי אלעזר בן עזריה מתוך טעמי נוחיות. התנגד למרד גם רבי טרפון עתיר-הנכסים.
כל הלילה דנו על המצב "עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם: רבותינו, הגיע זמן קריאת שחרית". וכי חשודים גדולי הדור, כי יסיחו דעתם מזמן קריאת שמע של שחרית? מלמד כי תלמידיהם עמדו על המשמר כל אותו הלילה מבחוץ, ושמרו על רבותיהם מחשש ריגול ומלשינות. ואין "לילה", אלא סתרים, מחתרת, ואין "יום"", אלא רמז לנראה, לגלוי, לידוע.
"ארבעה בנים" - כשם שגדולי הדור נחלקו, כך נחלקו גם תלמידיהם, בניהם ברוח. "חכם" - מתלמידי רבי עקיבא עם בר-כוכבא בראשם. "רשע" - מרודפי השלום, מתלמידי יוסף בן מתתיהו ואולי של יהודה בן פופוס ואולי משל אלישע בן אבויה. "תם" - נייטרלי בלעז. "שאינו יודע לשאול" - עם הארץ.
"מתחילה עובדי עבודה זרה", "ויעבדו אלוהים אחרים'' - מהבעל עד מארקס ועד בכלל.
" ויאמר יהושע אל כל העם" - ולא אל חלק מן העם, לא למעמד מסויים ולא לעליה מסויימת. לא הבדיל יהושע בין חרדים לבין חופשיים, בין דתיים לבין חילוניים.
"בכל ארץ כנען" - מלמד,שהקב"ה התנגד לחלוקה.
"וארבה את זרעו" - מלמד שלא היו אנשי "פרוגרס" בלע"ז.
"גר יהיה זרעך בארץ לא להם" –– להוציא משיטת האמנציפאציה בלע"ז.
"בכל דור ודור" וגו' - מרעמסס ועד היטלר ועד בכלל.
"פרעה לא גזר אלא על הזכרים ולבן בקש לעקור את הכל" - שתי שיטות של שנאת ישראל: שיטת פרעה ושיטת לבן. האסכולה האנטישמית הקודמת שונאת את הזכרים, אבל מחבבת את בנות ישראל. מאי לבן"? - חיה לבנה. צוררי ישראל היו או "אדום" או "לבן" מן הגזע הצפוני, אשר שערותיהם אדומות או מצבע הפשתה. שונאי ישראל מן הגזע ה"לבן", "אריים" בלע"ז, "ביקשו לעקור הכול" ומתוך טעמים של טהרת הגזע לא הבדילו את בנות ישראל לטובה.
"וירד מצרימה" -כל נסיעה ל"מצרים", כלומר לגולה, היא בלשון ירידה. וכל נסיעה לארץ- ישראל היא בלשון עליה.
"פיתום ורעמסס" - קו זיגפריד.
"ונצעק אל ה' אלוהי אבותינו" - ולא אל הבעל ולא אל קארל מארקס.
"ובכל אלוהי מצרים עשה שפטים" - אלוהי מצרים ברבים: הבעל, העגל, האמאנציפציה, המרקסיזם, מלחמת מעמדות, תורת הגזע וכו'.
"ובאותות זה המטה" - שרביט מלכות בית דוד.
"דם ותמרות עשן" - מלמד, כי אין ישראל נגאלים, אלא במלחמה, מתוך ייסורי משיח. ואין ישראל נגאלים, אלא לאחר ש"מצרים" (שונאי ישראל, כנ"ל) יילקו "עשר מכות". "דם" - ככתוב ולא תרתי משמע...
"כינים" - טיפוס הבהרות.
"ערוב" - הערב הרב, הנטפל לישראל בכל יציאה ויציאה מ"ממצרים", כגון סןציאל-דמוקרטים בנוסח צ'כסלובקיה ו"ציונים" בנוסח "מיינקה שטראסה".
"ברד" - כדורים, מקלעים, פצצות ו"שאר ירקות".
"חושך", "חושך מצרים" - "פרעה" ו"לבן" נלחמו במוסר היהדות והעלו על המןקד את תורת משה, ובמקומה סידרו פולחן ל"מוסר החדש", ככתוב ב"מניפסט" הידוע וב"מיין קאמפף". ואז השתרר בעולם "חושך מצרים" . ,
"מכת בכורות" - מן הבכור עד בן-הזקונים.
"רבי יהודה היה נותן בהם סימנים: דצ"ך, עד"ש, באח"ב" - מתוך טעמי קונספירציה. מלמד, כי רבי יהודה היה מנהיגה של תנועת-סתרים, אשר נלחמה ברומאים.
"לקו המצרים במצרים עשר מכות רעל הים לקו חמישים מכות" - גדול כוח "המצרים" ביבשה מכוחם על הים. אמר רבי צ'רצ'יל: "יש לנו ב"ה, צי" ... בכל דור ודור ישראל רואה ניסים על הים. בימי פרעה - ניסים על ים-סוף, בימי היטלר - דנקרק.
"ולא עשה בהם שפטים" - מלמד כי הגאולה השלמה של ישראל פירושה "יציאת מצרים" ו"שפוך חמתך" כאחד. "יציאת מצרים" בלבד מבלי השפטים בשונאי ישראל, אינה הגאולה השלמה.
"האכילנו את המן" - ולא את הדגה, מלמד כי ישראל צריכים להסתפק במועט, אחרת לא יגאלו.
"נתן לנו את השבת" - ולא את א' במאי.
"התורה" - ולא "המניפסט" הידוע.
"הכניסנו לארץ-ישראל" - ולא לבירוביג'ן.
"בנה לנו את בית הבחירה" - ולא את הבית האדום.
"גאל ישראל" - ולא הפרולטריון.
" שפוך חמתך" - פשוטו כמשמעו.

ואיך אפשר בלי שיר יפה לחג, אז הנה לואי ארמסטרונג.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
55762 הודעות
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    11:39   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה. באיזו מפלגה לדעתך, אבא אחימאיר היה מוצא את מקומו כיום? ( לאור הפרשנות שהבאת)  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
158240 הודעות, 350 מדרגים, 424 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    15:34   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לדעתי לא ניתן להשיב על זה, ולכן מסקרנת אותי תגובתו של בריון.  
בתגובה להודעה מספר 3
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
28545 הודעות, 220 מדרגים, 358 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    20:10   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. שאלה לא פשוטה.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   עולם המושגים שלו העולה מן הפרוש להגדה כבר לא ממש רלוונטי לעולם הפוליטי של ישראל היום.

לצערנו האידאולוגיה פרחה ונעלמה ואת מקומה ירשו תככנות וקטנוניות מבוססי כדאיות.

כל זה היה רחוק ממנו כרחוק מזרח ממערב.

אכן קשה לי לענות.

בוודאות לא הליכוד. אמנם היה איש תנועת החרות, אבל גם שם עסק יותר בכתיבה ולא בפוליטיקה של כנסת ובחירות. ובנוסף הקשר בין תנועת החרות דאז לליכוד אפילו לא קלוש.

בהיותו מהפכן לא בטוח שבכלל היה מוצא איזו מפלגה שתתאים לו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
158240 הודעות, 350 מדרגים, 424 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    20:30   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני די בטוח, שבליכוד של היום גם ז'בוטינסקי לא היה מוצא את מקומו.  
בתגובה להודעה מספר 5
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
28545 הודעות, 220 מדרגים, 358 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    20:31   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. רק די בטוח?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
158240 הודעות, 350 מדרגים, 424 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    20:58   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בהיפותזות, אני משתדל להיות זהיר...  
בתגובה להודעה מספר 7
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
28545 הודעות, 220 מדרגים, 358 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ב בניסן תשע''ח    21:00   07.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אכן כך.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
22561 הודעות
יום ראשון ט''ז בניסן תשע''ח    02:08   01.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. חג שמח לכולם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


צדקתי-פנס יגיע לביקור חם, ולא יפגש בנפרד עם אנשי האופוזיציה ולא עם עיתונאים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות