גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24640 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24640   
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ט' באייר תשע''ח    14:32   24.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חניכי המכינה הקדם צבאית 'תבור' סיירו בחברון, באיתמר, עלי, שכם, גוש עציון.  

 
  

ערש לידתו של העם היהודי. מאופנהיימר ועד ארנון.
אחרי שבוע מזרח תיכון, שבוע חרדים, שבוע מצוינות והישגים, שבוע דה לגיטימציה והסברה, שבוע חינוך וחברה, הגיע שבוע יהודה ושומרון. חניכי מכינת תבור בנצרת עילית סיירו באיתמר, בשכם, בגוש עציון, בעלי, בחברון, ונפגשו גם עם מפקד אוגדת איו''ש, תא''ל ערן יניב.

הפסיפס האנושי, תרבותי של אנשי הארץ הזו, הוא התמהיל המיוחד, המרכיב את הפאזל ויוצר חיבורים והתנגדויות, מתח תמידי. במכינת תבור, מכינה קדם צבאית בנצרת עילית בראשות עמיחי שיקלי, המוטו המרכזי הוא מצוינות, אהבת ישראל ושמחה.
אושרת סיסו, מנהלת המכינה אמרה לכתבנו: ''ביום ראשון החל שבוע יו''ש, הצצה והכרה לערש התרבות היהודית-ישראלית, מסע אל ארץ ישראל שבה חיו אבות ואמהות האומה ללא הכרזה פוליטית, אלא אך ורק מתוך תחושת הכרות של המתיישבים והשטח. זהו המשך ישיר לשבועות מרוכזים בהם התוודענו ליופי ולמיוחדות של החברות המרכיבות את המדינה, ערבית, חרדית, דתית-לאומית''.
כתבנו מצין כי המסלול שנקבע לשבוע יו''ש ובו צעדו חניכי תבור הוא: סיור באיתמר, גבעות עולם, גבעת ארנון, פגישה עם אבי ההתנחלויות בני קצובר בהר כביר. הגעה להר ברכה, סיור במפעל טחינה מקומי, וסיומו של יום הפתיחה בפגישה עם היועה''מ איו''ש אייל טולדנו. החניכים נפגשו גם עם גורמים מייצגי דעות שונות כמו: נציג שלום עכשיו ותושב ערבי. קרולין גליק שוחחה עימם באלון שבות על סיפוח יהודה ושומרון. יריב אופנהיימר וארז תדמור ערכו דיבייט עם המכיניסטים. בהמשך סיירו בעלי, טיול במעיין הגיבורים, חזיון אור קולי בתל שילה, ביום האחרון התקיים יום חברון, בו התקיים סיור במערת המכפלה, ברובע היהודי של חברון, במוזיאון חברון ומפגש הכולל שיחה עם דובר היישוב היהודי בחברון נועם ארנון, תושבת חברון יפה, וכן ד''ר ערן לרמן אל''מ במיל', סגן ראש המטה לביטחון לאומי ואיש מודיעין, לאחר מכן התקיים שיח פתוח עם לוחמי ה 101 על השירות בשטחים בכלל ובחברון בפרט. המכיניסטים לנו ביום האחרון לשבוע איו''ש בבית הדסה בחברון.
"זו היתה תמצית הדילמה הישראלית עכשווית , חברון היא מיקרוקוסמוס למאבק על זכות העם היהודי לארצו אל מול המציאות בשטח " אומרת סיסו .




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יפה עשו ביריון 24.04.18 19:18 1

     
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
40961 הודעות, 247 מדרגים, 407 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ט' באייר תשע''ח    19:18   24.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יפה עשו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות