גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24643 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24643   
JCPA2017 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.17
1434 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' באייר תשע''ח    17:34   25.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גולד: ישראל היא גם ספרטה וגם אתונה  

 
  
"לידתה מחדש של ישראל היא נס", כך אומר היום (רביעי) ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

https://bit.ly/2qEnQ7K

לדבריו של ד"ר גולד המחויבות של התנועה הלאומית, הציונות, שהסתייעה בהצלחה האדירה של הפעולות הדיפלומטיות של תיאודור הרצל, "חוזה המדינה" ושל ד"ר חיים וייצמן, הפיחו מחדש את הרוח החיה של התנועה הציונות והובילו את הכרזת העצמאות של דוד בן גוריון היום, לפני 70 שנה.

"למרות שישראל נמצאת בא-סימטריה מובנית מול מדינות ערב: בשטח, בעומק אסטרטגי ובאוכלוסייה ולמרות שהותקפה על יד 6 צבאות עם לידתה, הצליחה ישראל לעמוד מול האתגרים הללו" אומר ד"ר גולד ומוסיף "זה מה שאזרחי ישראל חוגגים היום".

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר מתאר בדבריו את האתגרים שהועמדו אל פתח האומה הישראלית והיא הצליחה לעמוד אל מול כל האתגרים הללו. כדוגמה מביא ד"ר גולד את פיתוחה של "כיפת ברזל" ו"מלחמת המנהרות" לכך שישראל הייתה במדינה הראשונה בעולם שמצאה פתרונות לשתי הבעיות הללו מכיוון שהן היוו אתגר לנחישות וליוזמה הישראלית, דבר הנותן יתרון לישראל בזירה הטכנולוגית ברחבי העולם.

עוד מוסיף ד"ר גולד אתה ייחודיות של האוכלוסייה בישראל ומציין כי למרות ערב המדינות מהם הגיעו תושבי המדינה: רוסיה, גרמניה, אתיופיה, ארה"ב ובריטניה, עדיין הצליחו כולם תחת המחויבות לחלום הציוני, להתאגד לעם אחד, דבר הנותן לנו את הכוחות לעמוד אל מול האתגרים הלא פשוטים בפניהם ישראל עומדת.

"שואלים אותי לא פעם, האם ישראל היא ספרטה – הממלכה הצבאית או אתונה – התרבותית?" מספר ד"ר גולד ועונה "ישראל היא גם וגם. גם בעלת יכולת תרבותית וקשר תרבותי חזק וגם ספרטה צבאית, וזאת בגלל האיום הקיים עליה". "לישראל יש דוקטרינה אחת מאז שנת 1948 והיא כי ישראל תגן על עצמה לבדה. אולם, במאבקים כמו המלחמה הקרה, ישראל נעזרה בבעלות ברית כמו ארה"ב וצרפת" , אומר גולד. "היכולת שלנו לעמוד לבד אל מול האיומים הקרובים נותנת לנו את החוזק המוסרי מול שכנינו ומול מדינות העולם" , מציין ד"ר גולד.

לדבריו של ד"ר גולד, בציבור הישראלי מבינים שהמעבר החד מיום הזיכרון ליום העצמאות, וההכרה בכך שחרותנו היא תולדה של הקורבנות שנפלו למען המדינה וכי לא היה ניתן לציין את 70 שנות עצמאותנו בלי הבנה כי אנו חופשיים בזכות אותו קורבן גדול שהקרבנו למען עצמאותנו.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יח''צ של המכון. לא ממש מעניין או מיוחד. Big Joe 25.04.18 17:52 1

     
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' באייר תשע''ח    17:52   25.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יח''צ של המכון. לא ממש מעניין או מיוחד.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות